TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Derby jel mozes dati link gdje gledas Aframax i VLCC


[color=blue]Dovršen projekt za centar Ninsko blato[/color] http://www.jutarnji.hr/dogadjaji_dana/clanak/art-2007,11,26,ninsko_blato,99508.jl

U članku se mogu isčitati neke stvari koje bodu u oči:

– …projekt centra čija bi se vrijednost u konačnici mogla popeti i na više od 60 milijuna eura
Inicijalno planirano potrošiti 50 milijuna dolara, što čini razliku od nekih 80 %
– …ako sve bude u redu s “papirologijom”, centar u Ninu mogao bi se početi graditi krajem iduće godine
Naglasak na ako bude u redu.
– …sve je sada u fazi izrade glavnog projekta…
Ova činjenica dobrano odudara od naslova teksta.


super rast cijena tankerskih firmi u SAD-u, super visoki rast BDT indeksa, promjena savjeta konzultanata u vezi kupnje/prodaje tankerskih dionica na “BUY”, a od nase Tankerske nista… jel to znaci da je sve ovo vec uracunato u cijenu ili je sve ovo samo kratkoročne prirode?

Uračunato, precjenjeno i kratkoročne prirode.


Derby jel mozes dati link gdje gledas Aframax i VLCC

Firma u kojoj radim nedavno se pretplatila na Lloyds list i tu pratim zaključke svih brodova uz dodatne komentare. Vjerovatno bi se dalo negdje naći i besplatno. Ponekad se može naći i zaključak nekog broda Tankerske.

Tankeri Tankerske Plovidbe uglavnom su pozicionirani u Mediteranu što se može vidjeti kroz kretanje brodova. Sva putovanja u Mediteranu obično su zaključena na isti vozarinski stav, tako da je za analizu pojedinog putovanja dovoljno uzeti neki referentni primjer kakvih na Lloyds listu ima svaki dan. Današnji zaključci u Mediteranu kreću se unutar vozarinskog stava WS 135-140.

Za pretvaranje WS u ekvivalentni time charter dovoljno je ubaciti referentne vrijednosti u tablicu na web stranici:

Vaš link

Podatke je potrebno ubaciti pod Aframax brodove, obavezno pod putovanje u Mediteranu (Es Sider – Genova ili Novorossisk – Augusta) vodeći računa da se ubaci točna cijena bunkera. Također je neophodno korigirati brzinu broda. Prema mojim informacijama brzina brodova kakve ima Tankerska je 13 čvorova u balastu, odnosno 12 čvorova u teretu, a potrošnja je manja od predviđene u tablici i iznosi 40 tona dnevno. Trenutna cijena bunkera je oko 500 dolara po toni.

Parametri za putovanje Es Sider – Genova daju rezultat da danas Aframax Tankerske može zaraditi 19.941 usd dnevno. A to nije dovoljno da se pokrije dnevni fiksni trošak. Ni blizu.
A nalazimo se u srcu zime kada je potražnja za naftom najveća, sa brodovima koji su nabavljeni relativno jeftino.

Svim investitorima na ovoj dionici dobronamjerno predlažem da izračunaju koliki će fiksni trošak biti na Aframaxima koji će biti isporučeni tijekom ove i slijedeće godine i da to usporede s onim što taj brod može sada zaraditi, a ostalima želim puno sreće.

Također obraćam još jednom pažnju na moj post na stranici 146 ovog foruma.

Fiksni trošak prilično je lako izračunati, dovoljno je zbrojiti operativni i kapitalni trošak. Kapitalni je 60 mil. usd…

BTW, na nagradno pitanje koje sam postavio i na 138 stranici ovog foruma još nisam dobio odgovor pa ću ga ponoviti:

Koliko dnevno treba zarađivati tanker od 114.000 kupljen za 60 mil. dolara u narednih 15 godina da bi poslovao na pozitivnoj nuli?

Ili ga mogu preformulirati sada kada imao gornji link, pa pitanje može glasiti: Koji vozarinski stav je potreban za operiranje broda na pozitivnoj nuli?

Evo i linka za kretnje brodova Tankerske Plovidbe:

http://www.slobodnadalmacija.hr/inc/kretanjebrodova.asp

Vidljivo da su brodovo često u lukama Novorossisk, Es Sider i Augusta, a ponekad i u Genovi, što potkrijepljuje tvrdnju da je link za praćenje zarade koristan.

U članku se mogu isčitati neke stvari koje bodu u oči:

Kolega Derbyshire uz svo dužno poštovanje prema Vama i Vašem znanju o brodarima i brodarskim indeksima očito je da nikad u životu niste ništa gradili niti ste skupljali dokumentaciju za građevinsku dozvolu,jer ne bi postavljali ovakove crno-bijele teze u svezi istog.Očito je dan ne znate koliko to može biti kompliciran posao i koliko može tu proći vremena mimo onih rokova koji su zacrtani.Uostalom pitajte bilo kojeg arhitekta ili projektanta za neke egzaktne rokove u svezi izdavanja dokumentacije i pogledajte nakon toga u kojem će vremenu ista biti ishođena.Vjerujte mi uvijek može biti značajnih odstupanja od utvrđenih rokova.Pozdrav.


U članku se mogu isčitati neke stvari koje bodu u oči: Kolega Derbyshire uz svo dužno poštovanje prema Vama i Vašem znanju o brodarima i brodarskim indeksima očito je da nikad u životu niste ništa gradili niti ste skupljali dokumentaciju za građevinsku dozvolu,jer ne bi postavljali ovakove crno-bijele teze u svezi istog.Očito je dan ne znate koliko to može biti kompliciran posao i koliko može tu proći vremena mimo onih rokova koji su zacrtani.Uostalom pitajte bilo kojeg arhitekta ili projektanta za neke egzaktne rokove u svezi izdavanja dokumentacije i pogledajte nakon toga u kojem će vremenu ista biti ishođena.Vjerujte mi uvijek može biti značajnih odstupanja od utvrđenih rokova.Pozdrav.

To što ste naveli samo potvrđuje moje teze da je Tankerska ušla u nešto za što nema know-how i da vrlo vjerovatno poslovi mogu kasniti. Nemojte mi samo reći da je svejedno hoće li kompleks biti spreman u svibnju ili rujnu.
No svakako se slažem s vama da ne treba gledati stvari crno-bijelo.
Srž mog posta bila je zapravo da se 60 milijuna eura moglo uložiti u brodove i da bi tu bio puno bolji povrat.

Izračunajte koliko svaki krevet mora dnevno zaraditi kroz narednih 15 godina da bi se isplatila investicija od 60 milijuna eura i stvar će vam biti puno jasnija.

A što se tiče gradnje smatram da je gradnja broda kudikamo kompleksniji posao od gradnje hotela i znam da se rokovi mogu itekako ispoštovati.

Evo nedavnog primjera: …U ovom trenutku moramo istaknuti visoku profesionalnost i produktivnost brodogradilišta STX Shipbuilding budući će m/b „Libertas“ biti dovršen i predan čak 41 dan prije ugovorenog roka, a primopredaja m/b „Imperial“ se očekuje 49 dana prije ugovorenog roka…

Pametnom ne treba crtati…

Vaš link

Izračunajte koliko svaki krevet mora dnevno zaraditi kroz narednih 15 godina da bi se isplatila investicija od 60 milijuna eura i stvar će vam biti puno jasnija.

1./Gledajte nije to nikakav zimmer frei da se računa po krevetu,otkud Vi uopće zate koliko će tamo aranžmani koštati,odnosno ne zam odkud Vam to da je ta investicija neisplativa
2./U diverifikaciji biznisa ne vidim ništa loše,a ponajmanje kod brodara (i Atlantska i Lošinjska ne žive samo od pomorskog prijevoza).Dapače to je kod njih zbog stalne promjenjivosti usluga i nužnost.


Izračunajte koliko svaki krevet mora dnevno zaraditi kroz narednih 15 godina da bi se isplatila investicija od 60 milijuna eura i stvar će vam biti puno jasnija. 1./Gledajte nije to nikakav zimmer frei da se računa po krevetu,otkud Vi uopće zate koliko će tamo aranžmani koštati,odnosno ne zam odkud Vam to da je ta investicija neisplativa 2./U diverifikaciji biznisa ne vidim ništa loše,a ponajmanje kod brodara (i Atlantska i Lošinjska ne žive samo od pomorskog prijevoza).Dapače to je kod njih zbog stalne promjenjivosti usluga i nužnost.

Samo ste okrenuli pitanje i isto pitanje postavili meni.

1) Ja ne znam koliko ce aranzmani kostati, zato sam i postavio pitanje koliko bi trebao kostati da bi investicija bila na nuli. Najlakse je racunicu svesti na broj osoba koje kompleks moze akomodirati (odnosno kreveta), a zatim izracunati koliko svaka ta osoba treba platiti da bi investicija dosla na nulu. Kada mi na to odgovorite onda idemo na slijedeci korak, odnosno usporedbu te cifre sa cifrom koju je za slicnu stvar potrebno platiti u konkurentskim kompleksima. A nakon toga cemo taj iznos uvecati za standardni fiksni trosak odrzavanja, uprave, zaposlenika itd…Mislim da je ovo logicki put do zdravog zakljucka, a ne reci normalno je da poslovi kasne, tako je to u Hvatskoj, ali Tankerska je super firma i ici ce up, up, up.

2) Dionica Atlantske i Losinjske nisu isle gore zbog segmenta turizma, a Tankerska je rast zbog turizma vec davno odradila, dakle ostaje samo korekcija.
Radi usporedbe Atlantska i Losinjska imale su rast u 2007 200-250%, a evo par linkova za podsjetnik kretanja turistickih dionica u 2007:

Vaš link
Vaš link
Vaš link

BTW, radi se o firmama kojima je turizam primarna i jedina djelatnost.

Dobio sam jednu kritiku na PM da lose pisem o Tankerskoj Plovidbi, pa cu sada to malo pojasniti.
Smatram da je Tankerska Plovidba izvrsna firma koju vodi izvrstan management, ali to ne znaci da dionica nije debelo precijenjena i da trenutno neke stvari ne idu firmi u prilog. Ne kazem ni da nije trebala kupiti brodove za 60 milijuna dolara, niti da nije trebala uci u projekt Ninsko blato. Ali cinjenica je da trenutno tankeri na spotu ne zaradjuju nego gube, da ce novi tankeri s ovakvim trzistem gubiti jos vise, a da se ocekuje i losije trziste. Rast zbog Ninskog blata je vec davno odradila, a tamo se jos dugo nece presjeci vrpca.

A po čemu je to g. Derbyshire precijenjena?Po fundamentalnim pokazateljima sigurno nije.Kupovao sam je na 3500,na 4200 i u korekciji na 5200.Dolazim u napast je čak kupiti ako padne ispod 6500 u što iskreno rečeno sumnjam.A sad bi se malo vratio na Ninsko blato,vidite da je tamo Punta skala gdje Austrijanci grade jedno od najluksuznijih naselja na Jadranu (mislim da je to i nagnalo Tankersku da se uključi u taj projekt i uzme koncesiju,te dodatno uloži više sredstava u projekt od planiranog upravo zbog buduće ekskluzivnosti cijelog područja) i gdje je kupnja nekretnina (ili iznajmljivanje) namijenjena bogatim strancima,a ne običnom puku.U biti naš turizam postaje sve više namijenjen bogatim strancima,a sve manje nama.

Derby a kaj je sa dry bulkom i terminskim ugovorima Tankerske?

New Report

Close