TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Zima pocela, ali cini se da za dioncare TNPl nece biti zime
Baltic Dirty Tanker 1,281 (+8.38%)
Baltic Clean Tanker 1,142 (+6.53%)
ako ovako nastavimo brzo cemo doci i do vrijednosti indeksa prije jedne godine

28.11.2007.
Baltic Dirty Tanker 1,394 (+8.82%)
Baltic Clean Tanker 1,157 (+1.31%)

I dalje rast i to značajan, ako se ovako nastavi doći ćemo vrlo brzo do razina o kojima Derby priča!


Baltic Dirty Tanker 1,394 (+8.82%) Baltic Clean Tanker 1,157 (+1.31%) I dalje rast i to značajan, ako se ovako nastavi doći ćemo vrlo brzo do razina o kojima Derby priča!

Ja se nadam da hoćemo.


Derbyshire: ” Galapagos: ” Derbyshire prica nebuloze! Osobe koje su bliske Tankerskoj znaju sve i mogao bi sve objasniti, ali trenutacno nemam vremena! Drugom prilikom slobodno postavite pitanja…Pozdrav[bye] ” Javi kad bude druga prilika, baš mi se čini da si osoba koja će pojasniti neke stvari. BTW, pogledaj koliko dionica Tankerske drži uprava i nadzorni odbor, odnosno kad su ih prodali…Ili ni oni ne znaju šta rade? Dat ću im tvoj kontakt da tebe pitaju što da naprave… ” E Derby pa uprava, NO, zaposlenici bivši, sadašnji i XYZ drže minimalno 82,87% TNPL i nisu prodavali dionice firme, izgleda da baš ne pratiš situaciju. Ja sam je kupovao na 1000 kn pa odnonda pratim situaciju! Ove godine uprava i NOnisu ništa sticali, jer im je dosta ovo šta imaju!

a ti kako se čini pratiš situaciju još manje…… dionice Tankerske ne posjeduje uprava nego zaklada čiji su korisnici zaposlenici i onda se dividenda dijeli iz zaklade trenutnim zaposlenicima. Ja osobno poznam ljude koji su otišli u mirovinu iz tankerske i koji su izvisili ove godine kad se prvi put dijelila dividenda iz zaklade


Mangulio: ” Moze li mi bilo tko ponudit nesto konkretnije od: “400 milijuna za 10 godina-nemoguće.” i “Pozdravi onog tko ti je ovo rekao i reci mu da prica gluposti.” Ili da s tim konstatacija zatvorimo ovu dikusiju, Hvala! ” Pitanje je vezano za zakljucak broda Stena Poseidon ako se ne varam. Konkretno, da ne moze biti konkretnije, zadnji zakljucak broda je slijedeci: 2007-11-16 STENA POSEIDON 2007 74,927 60,000 CLEAN UNLEADED MORGAN STANLEY 2007-11-25 2007-11-25 UKC USAC 160 WS Stena Bulk AB Kao pravi ulagac u Tankersku dionicu znati ces naravno iscitati podatke.

naravno jer ništa lakše nego konvertirati 160 punti world scala u TCE….

Srž mojih prethodnih komentara u kojima sam naveo osnove za pad ove dionice mogao bi se svesti na tri stavke:

1. Prihodi broda (tankera), odnosno firme.
Bez obzira na ovaj rast zadnjih dana i promatrajući duži period i dalje imamo pad tankerskih indexa, s time i očekivani pad vozarina, a na kraju i umanjeni prihod tankerskog dijela flote. Radi usporedbe razlika današnjeg indexa i istog indexa od prije tri godine je 115 %.
Evo link:
Vaš link

Ovaj podatak tek u budućnosti ćemo vidjeti kroz prihod u FI i stvarno ne razumjem kad netko tvrdi da očekuje rast prihoda.

2. Rashodi
Glavninu troška broda čini trošak goriva, na prosječnom putovanju od 10-ak dana trošak goriva čini 85 % ukupnih troškova putovanja, na dužem putovanju i do 95 %, čak i više. Cijena tone goriva 2004. bila je 155 dolara, danas je 480 dolara (vid priložene grafove). Razlika u cijeni je 210 %. Ako se vratimo samo 3 mjeseca unatrag vidijeti ćemo porast cijene goriva od 41 %. Slikovito, to izgleda ovako…Brod suezmax dnevno potroši 70-ak tona goriva, što Tankersku košta 33.600 dolara, pa sad pomnožite sa 300-tinjak dana koliko brod provede na moru godišnje…Prije 3 godine trošak goriva dnevno na suezmaxu iznosio je usd 10.850. Suezmax je uzet samo kao primjer, fiktivno, u raspored brodova na spotu i u time charteru ne ulazim, ali svakako i unajmitelj koji uzima brod u time charter (i plaća gorivo) taj trošak ima u vidu i korigirati će dnevni najam za cijenu goriva.

Ovaj podatak tek u budućnosti ćemo vidjeti kroz rashod u FI i uz kombinaciju pada prihoda i rasta rashoda normalno je da očekujem pad dobiti, ako ne i gubitak u nalodazećim razdobljima.

3. Brodovi koji su naviše doprinijeli dobiti Tankerske su definitivno tankeri, prvenstveno najveći – Suezmaxi, mislim da se tu svi slažemo. Brodovi su nosivosti 166.000 tona, a naručeni su za 50 milijuna dolara. Prevedeno na jediničnu mjeru po toni nosivosti koštali su 301 dolar.
Budućnost tankera, odnosno generatori budućih prihoda Tankerske trebali bi biti naručeni, još neizgrađeni brodovi (naravno uz ove postojeće).
Novo naručeni brodovi od 114.000 tona naručeni su po cijeni 60 mil. dolara, dakle jedinična cijena potoni nosivosti im je 526 dolara, odnosno 41 posto više od Suezmaxa.

Na kraju ostaje zaključak da imamo skuplje brodove za 41 % čiji je glavni operativni trošak veći za 210 %, prihodi manji za 115 % i ja se ne mogu oteti dojmu da perspektiva ove dionice više nije kao što je bila.

Kad gore navedeno stanje kod Tankerske plovidbe upakiramo u tankerske fundamente, knjigu narudžbi tankera, odnos odnos broja odlazećih tankera zbog starosti ili jednostruke oplate i broj dolazećih novih tankera, činjenicu da je svaki novi tanker veći i brži, te da ih za prijevoz iste količine tereta treba zapravo 15-20 % manje, kad znamo da potražnja za naftom više manje stagnira, kad znamo da se potreba za tankerskom tonažom smanjuje izgradnjom naftnih cjevovoda, zaobilazi se Crno More naftovodima iz Rusije direktno za Mediteran (Turska, Grčka, Albanija, moguće i Hrvatska), skraćuje se se plovni put, a teret umjesto tankerima ide naftnim cjevovodima, da se smanjuje mogućnost čekanja na prolazu kroz Bospor, da će ruska nafta u Kinu će ići direktno naftovodom (koji je u izgradnji), a ne tankerima kroz Crno More, Suez itd, da se Sueski kanal produbljava tako da će i najveći tankeri prolaziti bez zastoja itd itd.

Kad uz sve to skupa znamo i da je generator dobiti, odnosno dok u kupljenom brodogadilištu V. Lenac potonuo neposredno nakon kupnje, i kad znamo da se apartmani i kompleks u Ninu prave na zemlji koja nije vlasništvo Tankerske (zapravo se još ništa nije ni počelo graditi), a trošak gradnje raste svakom novom izjavom koju čujemo iz Tankerske moje mišljenje je da će ova dionica vrlo brzo doživiti veću korekciju.

Budući da moji (smatram ipak objektini) komentari uzbuđuju dio forumaša ja ću se suzdržati od daljnjeg pisanja na ovoj temi, a onima koje će prethodni post zabrinuti savjetujem da ga spamaju čim više komentarima tipa ‘’Derby priča gluposti’’ i sl. tako da čim prije padne u zaborav.

Čujemo se iza Nove Godine.

28.11.2007.
Baltic Dirty Tanker 1,394 (+8.82%)
Baltic Clean Tanker 1,157 (+1.31%)

29.11.2007.

Baltic Dirty Tanker 1,494 (+7.17%)
Baltic Clean Tanker 1,173 (+1.38%)

I danas opet rastemo, al je najbitnije da neki stalno ističu da možemo samo dolje!

Treba li im vjerovati?

Evo malo dobrih vijesti za tankere…..nadajmo se da će potrajati kad završi zima

Tanker rates set to rise after US pipeline blast
By Martyn Wingrove – Thursday 29 November 2007

Tanker charter rates have been climbing
TANKER owners and brokers are expecting charter rates to climb after an explosion on a key oil pipeline in North America closed off a key import facility to US markets.

Charter rates for tankers have been climbing this month and are set to rise further because US refiners will be scrambling to find alternative crude sources.

Brokers said they expected rates to rise once the US market opens later today.

Analysts said the Enbridge pipeline system affected by an explosion and fire was supplying around 1.9m barrels of crude per day to the US mid-west market, representing a fifth of the nation’s oil imports.

Calgary-based pipe operator Enbridge said two of four lines were damaged by the explosion, which killed two workers, and the largest of these lines will be out of action for some time.

Oil prices soared by $4 a barrel in the US to $94.10 a barrel on the New York exchange this morning, reversing a slide in prices.

Charter rates for very large crude carriers transporting Middle East crude to the US have climbed this week to W120 and rates of W170 for voyages to Asia.

VLCCs working out of West Africa have been securing rates up to W135 for a cross-Atlantic trade.

još oko cijene nafte

http://www.nacional.hr/articles/view/40457/

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !

http://www.kapital-plus.net/index.php?Vijesti&prikaz=vijest&id=3269

Kako je kolega gore naveo, pitam se i ja kome vjerovati….

http://www.dryships.com/index.cfm?get=report%5Bthumbsup%5D

Ponovo BDI raste..

http://www.kapital-plus.net/index.php?Vijesti&prikaz=vijest&id=3269

Kako je kolega gore naveo, pitam se i ja kome vjerovati….

Instiktima, a ne cinjenicama…Daleko ce tako…

New Report

Close