TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TNPL (Tankerska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Derbyshire: ” I još jednom ću ponoviti pitanje: koliko aframax od 114.000 tona vrijedan 60 mil. usd treba svaki dan zarađivati u narednih 15 godina da bi brod poslovao na pozitivnoj nuli i koliko takav brod može danas zarađivati dnevno. Imajte u vidu i to da je period ispred nas je samo lošiji za tankersko tržište od onog današnjeg. ” Eto prijatelju pričaš notorne neistine, pogledaj si danas rast tankerskog indeksa danas 10,75%, u zadnja 2,5 mjeseca 48% Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 10, 2007 765.00 Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Nov 21, 2007 1023.00 Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Nov 23, 2007 1133.00 Ljudi nemojte mu vjerovati!

vidim da se nitko nije osvrnuo na Manguiliov post – toliko o konstruktivnoj raspravi[smiley1]

PS. da ne bi bilo zabune, ja uistinu svim pomorcima i brodarima zelim sve najbolje!

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Derbyshire: ” I još jednom ću ponoviti pitanje: koliko aframax od 114.000 tona vrijedan 60 mil. usd treba svaki dan zarađivati u narednih 15 godina da bi brod poslovao na pozitivnoj nuli i koliko takav brod može danas zarađivati dnevno. Imajte u vidu i to da je period ispred nas je samo lošiji za tankersko tržište od onog današnjeg. ” A gdje je racunica onda ovdje: Predzadnja “StenaBulk”(PANAMAX, 75000BRT) isporucena iz splitskog brodogradilista za svedjanina Concordia Maritime AB kosta kao i ostale narucene 54,4mil.$ Niti mjesec dana nakon preuzimanja isla je u charter Shell-u na razdoblje od 10g. za iznos od 400.000.000,00$ [smiley9]

Ispada da je zakljucen u time charter na cca 110.000 usd dnevno. Pozdravi onog tko ti je ovo rekao i reci mu da prica gluposti.


Derbyshire: ” I još jednom ću ponoviti pitanje: koliko aframax od 114.000 tona vrijedan 60 mil. usd treba svaki dan zarađivati u narednih 15 godina da bi brod poslovao na pozitivnoj nuli i koliko takav brod može danas zarađivati dnevno. Imajte u vidu i to da je period ispred nas je samo lošiji za tankersko tržište od onog današnjeg. ” Eto prijatelju pričaš notorne neistine, pogledaj si danas rast tankerskog indeksa danas 10,75%, u zadnja 2,5 mjeseca 48% Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Sep 10, 2007 765.00 Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Nov 21, 2007 1023.00 Baltic Dirty Tanker Index [BDTI] Nov 23, 2007 1133.00 Ljudi nemojte mu vjerovati!

Ovo nije odgovor na postavljeno pitanje.


A gdje je racunica onda ovdje: Predzadnja “StenaBulk”(PANAMAX, 75000BRT) isporucena iz splitskog brodogradilista za svedjanina Concordia Maritime AB kosta kao i ostale narucene 54,4mil.$ Niti mjesec dana nakon preuzimanja isla je u charter Shell-u na razdoblje od 10g. za iznos od 400.000.000,00$ [smiley9]

Da, tek sad sam vidio – Panamax od 75000 brt…Jos jedan dokaz da vam brodari bas ne leze…Ako je Panamax onda ne moze imati 75000 brt.

Da, tek sad sam vidio – Panamax od 75000 brt…Jos jedan dokaz da vam brodari bas ne leze…Ako je Panamax onda ne moze imati 75000 brt.

Može,itekako,neki čak i više…’panamax vessels’

Molim Vas da ne ocjenjujete moje glupe komentare jer bi ja sam sebi dao nulu da mogu

hajde , nemojte se prepucavati oko panamax-a , jer to sad zbilja nije bitno, nego pitanje za Derbyshire-a:
s obzirom da je index tankera u porastu (BCTI konstantno, BDT ima par dana snažno krenuo gore ) , Amerikanci jučer svi u zelenom ; da li ipak ovo može dovesti u kontradikciju sa negativnim prognozama sa tankerske vozarine?
naime , pala je malo nafta i to je dobro , počela je veća potražnja jer je zimski period , OPEC je imao nešto optimističnijih izjava u zadnje vrijeme .
znamo da je jedan od problema u velikoj tankerskoj ponudi na tržištu, ali , da li trenutna potražnja za prevozom premašuje i te okvire ?

hvala

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !


hajde , nemojte se prepucavati oko panamax-a , jer to sad zbilja nije bitno, nego pitanje za Derbyshire-a:
s obzirom da je index tankera u porastu (BCTI konstantno, BDT ima par dana snažno krenuo gore ) , Amerikanci jučer svi u zelenom ; da li ipak ovo može dovesti u kontradikciju sa negativnim prognozama sa tankerske vozarine?
naime , pala je malo nafta i to je dobro , počela je veća potražnja jer je zimski period , OPEC je imao nešto optimističnijih izjava u zadnje vrijeme .
znamo da je jedan od problema u velikoj tankerskoj ponudi na tržištu, ali , da li trenutna potražnja za prevozom premašuje i te okvire ?

hvala


Derby prognozira budućnost, pa to je i Nostradmus jedva uspijevao, počesto je fulavao,a i Derby nije ništa bolji, vozarine rastu, a on priča da svakim danom padaju. Valjda nije dovoljno dokupio na 5900 [smiley1]

iranci smiruju malo tržište

http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=953f4e96-da95-4fc0-b31d-aa3a552f769c

drastično smanjti doprinose na plaće i drastično smanjiti poreze. samo tako možemo dalje !

Ispada da je zakljucen u time charter na cca 110.000 usd dnevno. Pozdravi onog tko ti je ovo rekao i reci mu da prica gluposti.

Moj odgovor na ovo bi imao smisla jedino u slucaju da se vasa racunica ne svodi na puki izracun dnevne vozarine iz cijene ugovorenog chartera. Postoje tu mnogo bitniji faktori koji bi vi kolega kao “poznavatelj brodara” mogli/trebali/morali znati.

Da, tek sad sam vidio – Panamax od 75000 brt…Jos jedan dokaz da vam brodari bas ne leze…Ako je Panamax onda ne moze imati 75000 brt.

Opet nepotpun i netocan odgovor/primjedba. Ako je potrebno mogu to i podatcima potvrditi ali onda bi izasli iz okvira teme i foruma.

Nije mi vrag dao mira pa sam zovnuo starog dobrog prijatelja direktno u StenaBulk u Gotheborg. Kaže mi, citiram, da se balon zvan StenaBulk ispuhava, ali da ne zna kako točno su zaključeni brodovi građeni u Splitu jer njih operira ured iz Houstona. Srećom, nije pitao zašto mi je informacija potrebna. I onda mi večaras vrati poziv i kaže da mi je na mailu sve što me zanima. I kaže P & C pls (private and confidential) [smiley2][smiley2].

Radi se o brodu Stena Poseidon, nosivosti 74,927 DWT, Product Carrier, Built 2007

qte
Standard Details
Owners/Managers are Stena Bulk AB, Built at Brodosplit, Double Hull, Finland Flagged, NV Classed, Ice Strengthened 1A Class, Length Overall of 228.60 m., Length Between Perpendiculars of 220.00 m., Draught of 14.70 m., Beam of 32.24 m., Gross Register Tonnage of 42,835, B. & W. Engine, Horsepower of 18,304B at 105.
unqte

A brod je zaključen na putovanje između Evrope i Amerike s opcijama unajmitelja da deklarira ukrcajnu/e i iskrcajnu/e luku/e sa teretom bezolovnim benzinom 60.000 mt za unajmitelja Morgan Stanley…Vozarinski stav WS 160

qte
2007-11-16 STENA POSEIDON 2007 74,927 60,000 CLEAN UNLEADED MORGAN STANLEY 2007-11-25 2007-11-25 UKC USAC 160 WS Stena Bulk AB
unqte

Pitam ga koliki time charter ekvivalent mu ispad za ovo putovanje i čovjek kaže 42.000 usd na dan. Kažem, nije loše, čak dapače, međutim on mi kaže da to podjelim na pola jer se nakon toga brod u balastu vraća u Evropu po isti teret.

I sad dali vjerovati kolegi Manguliu ili SteniBulk…Ja se opredjeljujem SteniBulk makar bili i u Houstonu.

BTW…

@ Burzomlat, Mangulio …

BRT je kratica za bruto registarsku tonažu ili na engleskom GRT (gross register tonnage). Registarska tona iznosi 100 kubnih stopa, a brojka nam govori o volumenu komercijalnog i nekomercijalnog brodskog prostora. I još jednom, Panamax od 75000 brt ne postoji…

@ Ides

Dionicu Tankerske nemam ni jednu, niti imam namjeru kupiti ijednu, čak ni na razinama ispod 5900.

BRT je kratica za bruto registarsku tonažu ili na engleskom GRT (gross register tonnage). Registarska tona iznosi 100 kubnih stopa, a brojka nam govori o volumenu komercijalnog i nekomercijalnog brodskog prostora. I još jednom, Panamax od 75000 brt ne postoji…


E Derby pa daj malo proguglaj, upiši Panamax i brt pa će ti izbaciti gomilu brodova panamax veličine od cca 75000 brt, evo i linkova kao dokaz:
Vaš link

Vaš link

Osim toga evo linka koji te debelo demantira, tu se razglaba o veličini i tipifikaciji brodova i vidi se da su panamax brodovi (dry bulk carrieri) upravo prosječne veličine oko 65000 brt, a kreću se u granicama od cca 60-80.000 brt, pa pročitaj

Vaš link

U istinitost tvojih tvrdnji može se s veilikim uspjehom posumnjati, jer si već više puta uhvaćen u neznanju ili da to nazovemo obmanjivanje. Ne znam koji su ti ciljevi ali polovično barataš problematikom!


” Derby prognozira budućnost, pa to je i Nostradmus jedva uspijevao, počesto je fulavao,a i Derby nije ništa bolji, vozarine rastu, a on priča da svakim danom padaju. Valjda nije dovoljno dokupio na 5900 [smiley1]

Vozarine rastu kratkoročno zbog zakrčenosti luka i kanala, volatilnosti tankerskih mikrotržišta i ja to ne osporavam ako gledamo kratkoročno 1 tjedan ili jedan mjesec. Međutim, ono o čemu ja pričam kad spominjem pad tankerskog tržišta, odnosno promatranje u narednih 3 mjeseca, pola godine, godinu i dulje su fundamenti:

– knjiga navoza, odnosno odnos broja odlazećih tankera zbog starosti ili jednostruke oplate i broj dolazećih tankera
– činjenica da je svaki novi tanker veći i brži, te da ih za prijevoz iste količine tereta treba zapravo 15-20 % manje. Radi usporedbe, Aframax koji odlaze radi jednostruke oplate nosivosti su 80-90000 tona, a novi 110-120000 tona. Isto je i sa Suezmaxima, odlazeći 120-130000, dolazeći 150-170000 tona. U isto vrijeme brzina starih brodova je 12-13 čvorova, a novih 15-16.
– škverovi na dalekom istoku niču kao gljive nakon kiše, s time i novi tankeri naručeni u vrijeme tankerskog booma koji je sad već iza nas
– uz gore navedeno potražnja za naftom je stagnirala
– potreba za tankerskom tonažom smanjuje se izgradnjom naftnih cjevovoda. Primjerice, zaobilazi se Crno More naftovodima iz Rusije direktno za Mediteran (Turska, Grčka, Albanija, moguće i Hrvatska), skraćuje se se plovni put, a teret umjesto tankerima ide naftnim cjevovodima. S time se također smanjuje mogućnost čekanja na prolazu kroz Bospor.
– ruska nafta u Kinu će ići direktno naftovodom (koji je u izgradnji), a ne tankerima kroz Crno More, Suez itd…
– Sueski kanal seprodubljava tako da će i najveći tankeri prolaziti bez zastoja
– u isto vrijeme, cijena nafte je na ATH, tona goriva košta preko 500 dolara ali nije generirana potražnjom već političkom situacijom u svijetu i lokalnim nemirima
– jedan Suezmax dnevno troši 75 tona. Tankerska ih ima 3. Znači, svaki od njih dnvno ‘spali’ 37500 usd.
– zbog cijene čelika u isto vrijeme nije moguće napraviti jeftini tanker bez obzira na činjenicu da taj isti brod sebe ne može pokriti

Mislim da nije teško bit Nostradamus uz ovakve fundamente, a dalo bi se nabrojiti još x detalja koji nisu na ruku kad je u pitanju budućnost ove dionice.

Bez obzira na sve navedene fundamente, slažem se s tobom da će biti kratkoročnih uspona i padova (pogotovo tijekom zime) ali definitivno ovo je dionica koja će u narednom periodu doživljavati konstantnu korekciju.

New Report

Close