Malo sam gledao ovo ninsko blato.
samo da prodaju tih 120 apartmana zarada je min 9mil EUR
120 apt, 50m2, gradnja oko 1000 EUR, sales min 2500 EUR.
shogun: ” Veliki ostali prihodi (98 milja kuna) dali netko zna što je to? ” Ostali prihodi su veliki, ali su i ostali rashodi veći nego prethodnog razdoblja. Istovremeno u CF-u je vidljiv priljev od prodaje materijalne/nematerijalne imovine u iznosu 90M kn. Ako nije u pitanju prodaja broda ne znam šta bi moglo biti. Pozdrav
Mislim da se radi o bulkovima koji su prodani ljetos….molat i pakrac ako se ne varam
Malo sam gledao ovo ninsko blato. samo da prodaju tih 120 apartmana zarada je min 9mil EUR 120 apt, 50m2, gradnja oko 1000 EUR, sales min 2500 EUR.
Ne znam da se dotični apartmani mogu prodati budući da je vlasnik terena Grad Nin, a tankerska ima pravo gradjenja na zemljištu te se nakon isteka roka cijeli kompleks vraća gradu Ninu
Projekcija troškova za projekt u Ninu je oko 61 milijun eura. Što se tiče Falkensteinera, zaista mi nije poznato (a trebao bih to znati) da radi tu u blizini. Falkensteiner inače gradi kompleks u “Punta skali” (Petrčani, ali i to nešto malo “šteka”), što je malo podalje i vrlo različito od projekta “Ninsko blato” Tankerske plovidbe…
Dakle, bio sam u pravu kad sam rekao da je investicija u Ninu oko 60 mil eura, zar ne. A kad se počeo raditi projekt planiralo se utrošiti 50 mil usd. Bilo je doduše nekih preinaka, ali ne prevelikih. Pogledao sam malo bolje na karti i osvježio malo memoriju. U pravu si, ta dva resorta nisu toliko blizu, ali koliko su daleko – 10 ak km. Slažem se i da su različiti projekti, ali ako je zemljište vlasništvo grada Nina (to doduše nisam znao do prethodnog posta) i ostaje gradu Ninu nakon određenog roka, onda turizam i nije baš neka zlatna koka Tankerskoj.
Može pitanje za kraj – uz investiciju od 60 mil eura, koliko svaki krevet mora kroz 15 godina zarađivati dnevno da bi se poslovalo na pozitivnoj nuli. Bez operativnih troškova hotela, osoblja, održavanja itd…Samo kapitalni troškovi.
Ja u mojim kalkulacijama zasada računam Ninsko blato kao nulu. Zemljište nisu kupilli, još nisu počeli graditi a koliko će biti uspješni vrijeme će pokazati.
Tankerska nije precijenjena niti po jednom pokazatelju. Kolega Derbyshire bi nam mogao navesti po čemu je to Tankerska precijenjena, a ne pričati priče o nekakvim dokovima u Lencu i o tome kako Tankerska gradi hotele a pokraj gradi Falkensteiner. Ne znam samo kakve to veze ima s bilo čim
Taj nekakav dok je jedina stvar koja u brodogradilištu stvara prihod, a Tankerska ga je kupivši Viktor Lenac kupila i platila kao nov. I bio je operativan u potpunosti kad je kupljen. Nedugo zatim dok se potopio. Dakle, ni Tankerskoj ni brodogradnja nije zlatna koka.
Kao zlatna koka Tankerskoj ostaje samo shipping.
Ajmo tu odozada. Od novogradnji.
Najveći skok, odnosno ATH ova dionica doživila je po objavi da grade 2 tankera u Uljaniku. Moje pitanje je slijedeće (ja znam i odgovor na njega) – koliko će ti brodovi trebati zarađivati dnevno kroz narednih 15 godina da bi poslovali na pozitivnoj nuli.
Isto pitanje za 2 tankera koja se grade u Splitu.
Vrijednosti potrebne da s tim brodovima danas posluju na pozitivnoj nuli danas je nemoguće ostvariti. Sutra još manje. I svakim slijedećim danom sve manj i manje gledajući period od 1-2 godine. Za 5-6, možda 10 ili 15 godina možda, u narednom ciklusu konjukture na tankerskom tržištu. Gledajući toliko dugoročno, vjerovatno će biti još oporavaka.
Isto vrijedi i za ostatak flote. Tankerska tonaža čini 82 % ukupne nosivosti i s pretpostavkom da dobar dio flote zaključuju u time charter novi ugovori biti će drastično smanjeni. 18 % suhe tonaže će spašavati stvar od naglog pada, ali premalo za ikakav pozitivni pomak. Dakle, ni shipping na ovoj dionici nije zlatna koka.
” Taj nekakav dok je jedina stvar koja u brodogradilištu stvara prihod, a Tankerska ga je kupivši Viktor Lenac kupila i platila kao nov. I bio je operativan u potpunosti kad je kupljen. Nedugo zatim dok se potopio. Dakle, ni Tankerskoj ni brodogradnja nije zlatna koka.
Iz danasnjeg Lloyd’s List:
Weak tanker rates hit Frontline profits
Thursday 15 November 2007
Frontline: hit by low rates
FRONTLINE today reported a drop in third-quarter operating profit, citing low tanker rates as the reason.
Earnings before interest and tax (EBIT) at the Oslo-listed group dropped to $67m in the three months to the end of September from $188m a year earlier.
Frontline’s shares were down 2.7% at NKr210.75 at 0821 GMT, underperfoming the Oslo bourse, which was down 0.3%.
Frontline said that the spot tanker market had been hit by several factors in the third and fourth quarters including crude inventory drawdown instead of stock building and lower imports of crude oil due to reduced inventory margins.
“These factors and others, combined with the high availability of tonnage, have led to low rates for crude tankers,” it said, adding that bunker fuel costs had risen considerably in the third and fourth quarters.
The company’s VLCCs earned average daily time charter rates of $36,000 in the third quarter, down from $51,500 in the second quarter, Frontline said.
“The tanker market is still weak also in the fourth quarter of 2007,” it warned.
Average time charter rates for modern VLCCs have been around $27,100 so far in the fourth quarter, according Clarkson shipbrokers, compared with $47,100 in the fourth quarter of 2006, Frontline said.
“We expect a net result from operations in the fourth quarter, based on today’s market, which is in line with the third quarter,” Frontline said.
But it said net income for the fourth quarter would be higher than in the third due to a sales gain. – Reuters
Može netko odgovoriti na slijedeća dva pitanja? Smatram ih vrlo važnim za kretanje cijene ove dionice:
1) Koliko dnevno treba zarađivati tanker od 114.000 kupljen za 60 mil. dolara u narednih 15 godina da bi poslovao na pozitivnoj nuli? Pretpostavka da ga operira vrhunski tim, da je minimalno zadržavanje u lukama, besprijekorno održavanje, operativni troškovi u skladu sa svjetskim standardima, da nema off-hire, da se maksimiziraju dani u eksploataciji, a da se trajanje remonta minimizira.
2) Koliko dnevno objektivno može zaraditi gore naveden tanker na današnjem tankerskom tržištu, odnosno koliko će moći zaraditi u dogledno vrijeme?
Predznak odgovora na ova dva pitanja trebao bi odgovarati predznaku kretanja ove dionice…
” Šta ste se uzbudili, pa čovjek želi što jeftinije dokupiti i lupa gluposti!
Mislim da usporedba breakevena flote i svakog pojedinog broda sa trenutnom uposlenošću i mogućnosti budućeg uposlenja, račun NAV-a i praćenje događanja iz sekundarnih djelatnosti firme nije lupanje gluposti.