Oprostite,nov sam u brodarskim dionicama pa moze li mi netko objasniti zasto je 14,48 za zadnja 4Q ok za TNPL s obzirom da je kod ULPL izrazito manji?
ulpl plaća danak netransparentosti osim toga dali je to iz poslovanja p/e kao kod TNPl?
Kako neki postovi misteriozno nestaju,hvala na pojašnjenju 😉 No bez obzira, mislim da ću uzimati malo TNPL-a, više nego solidna firma.
Čudi me da nitko ne komentira novi ATH za ovu ljepoticu. 6250 danas. To nam daje:
P/S – 3.67
P/E – 14.83
P/Bv – 2.28
STRATEGOS
Čudi me da nitko ne komentira novi ATH za ovu ljepoticu. 6250 danas. To nam daje:
P/S – 3.67
P/E – 14.83
P/Bv – 2.28
valjda je ljudima jasno da ne mogu ostali brodari UP a da Tankerska stoji u mjestu .
po trenutnim pokazateljima još je ona jeftina prema ostalim brodarima!!!
[smiley7][smiley7][smiley7]
STRATEGOS
Čudi me da nitko ne komentira novi ATH za ovu ljepoticu. 6250 danas. To nam daje:
P/S – 3.67
P/E – 14.83
P/Bv – 2.28
valjda je ljudima jasno da ne mogu ostali brodari UP a da Tankerska stoji u mjestu .
po trenutnim pokazateljima još je ona jeftina prema ostalim brodarima!!!
[smiley7][smiley7][smiley7]
Tako je, IMHO zicer trenutno…
Pozdrav svima od kolege Techmana iz Hamburggrada i šalje vam novi Platou u privitku.
3. maj: ugovori o gradnji 4 broda za domaće brodare
RIJEKA,2. listopada 2007. (Hina) – Predstavnici Brodogradilišta 3. maj danas su s predstavnicima Tankerske plovidbe i Uljanik plovidbe potpisali ugovore o gradnji četiriju tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija, izvijestili su iz 3. maja.
Ugovore su potpisali predsjednik Uprave 3. maja Tomislav Prpić, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać i predsjednik Uprave Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić.
Brodovi su pojedinačne nosivosti od oko 51.000 tona, trebali bi biti isporučeni tijekom 2009. i 2010. godine, a neslužbeno se doznaje da je ugovorena pojedinačna vrijednost svakog broda oko 55 milijuna dolara.
Riječko će brodogradilište za svakog od brodara graditi po dva broda, a gradit će se uz potporu Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, po programu izgradnje brodova za domaće naručitelje na domaćem navozu, odnosno uz subvenciju za brodare od 10 posto.
Imao bih ja nesto za pitati Techmane i Toknezeva i ostalu ekipu koja se kuzi,
Techman je nekoliko puta rekao: “brodari rade kao i svi ostali, kupuju kad je jeftino a prodaju kad je skupo”. nije li sada dobro vrijeme za skupljati tankerase. TNPL ima trenutno investicijski ciklus od 300 m$. Slicna kolicina novca kao ATPL, samo sto trenutno ATPL puno bolje ide zbog vozarina u njihovom dry sektoru, sto djelomicno utice i na TNPL posto imaju 6 brodova za prijevoz rasutih tereta(doduse manjih).
ALI ono sto je meni cudno, na temi brodari i usporedba brodara, sam stavio tablicu u koje sve brodarske firme je ulozio hedge fond renaissance investment. Nije da se palim na to gdje sve ulaze Floricic ili da trazim gdje ulaze renaissance ali mi je zapelo za oko da je renaissance mnogo vise ulozio u tankere nego u brodare koji se bave rasutim teretima.
Ulazu uz pomoc algoritma, koji vjerojatno nije savrsen ali ima prednosti jer je zadnjih 20 godina fond imao prosjecni prinos preko 35% godisnje. 20 godina uzastopno.
vjerojatno je pronasao uzorak ponasanja trzista, ili ga je bolje izanalizirao nego analiticari, kada je stavio silan novac na tankere, i to u trenucima kada su tankeri poceli padati.
Nije li sada vrijeme za kupnju TNPL? kombinacija Drys shipsa i Tankera sa povecanim vozarinama + 8 novogradnji koje su dobrim dijelom vrlo povoljno ugovorene, bi mogao napraviti veliki rast upravo na ULPL i TNPL.
Da ne bude da sam arogantan ako se oglušim, ili što već kad me je ricardo s povjerenjm pozvao da komentiram: nažalost, ne pratim dovoljno duboko tankerski segment brodoprijevoza tako da nisam kompetentan dati dovoljno kvalitetan odgovor.
Ricardo dobra vecer! Ne bih se stel mesati javno da se nebi opet uvrijedio taj druker povise tvog posta koji svoje kobile u boldu reklamira na tudjim ledinama. Poslat cu ti sutra mail.
Ricardo ipak sam se predomislio. Naj prije sam napravio analizu bulka na ATPL, dopunio je tankerima za ULPL ali dobro se uklapa i ovdje. Ima dosta ljudi koji citaju sva tri foruma ali vjerovatno ima i onih koji gledaju samo svoje dionice pa neka se nitko ne ljuti ako je ovo vec procitao. Danas je vrlo cesto pitanje na forumu do kada ce ovakvo ludilo u suhim teretima trajati odnosno kada ce se poceti oporavljati tankerski market. Ja sam to malo analizirao kroz prizmu novogradnji sto je doduse samo jedan segment koji utice na trziste.
Da je 2009 godina neizvjesna i da se rade prognoze do njenih pocetaka ima i te kako realno uporiste. Pratio sam malo isporuke zakljucenih novogradnji u tankerskom i bulk segmentu.
Trziste bulkera:
Isporuka Cap, Pan i Handy novogradnji izgleda ovako u ukupnom iznosu:
2007 …………152 komada
2008 …………379 komada
2009 ……….1376 komada
Iz gornjeg je vidljivo da ova godina bere vrhnje, iduca ce sigurno biti dobra u cemu se slazu manje vise svi analiticari ali 2009 i dalje nije zahvalno prognozirati. 1376 bulkera je ljudi moji impozantna flota i pitanje je kako ce to trziste apsorbirati. Ja osobno vjerujem da ce i dalje ostati visoko iz vrlo prozaicnog razloga a to je propusnost luka. Lucka infrastruktura ne prati adekvatno porast brodskog prostora i luke ce postati usko grlo a brodovi ce sve vise i vise preuzimati funkciju skladista. Ove godine je 65 % svjetske flote Panamaxa bilo dugo blokirano u Australiji zbog congestiona.
Trziste tankera:
VLCC, Suezmax, Aframax, Mali u ukupnom iznosu:
2007 ……. 163 komada ili 9,500,000 DW
2008 ……. 530 komada ili 39,500,000 DW
2009 ……. 1075 komada ili 108,000,000 DW
Iz gornjeg je vidljivo da i relativno mali priliv novogradnji na trziste u 2007 godini sa prosjecnim DW 58000 nije mogao biti apsorbiran jer nije bilo nikakvog znacajnog povecanja potraznje za transportom likvida . Za ocekivati je da ce u cetvrtom kvartalu doci do sezonskog povecanja zbog pojacane zimske potrosnje ali to nece biti dovoljno da nadoknadi zaostatke od pocetka godine. Kako su single hull tankeri povuceni sa trzista radi novih propisa ni tu nije za ocekivati nekakav znacajan pad brodskog prostora. Dapace oni ce se vratiti nakon brojnih konverzija u Kini i dodatno opteretiti trziste. U 2008 godini ce doci do brojcano velikog povecanja flote koje ce biti praceno i povecanjem prosjecnog DW na 73000. Konverzije ULCC u bulkere ce u nekoj mjeri poboljsati stanje na trzistu. Kriticna je 2009 godina kada ce doci do velike ekspanzije flote brojcano i po DW. Brodovi koji izlaze u prosjeku su sve veci i u 2009 prosjecan DW je 100000. Ukoliko ne dodje do znacajnog povecanja potraznje ili neke nove zakonske regulative koja ce limitirati godine eksploatacije tankera mogu se ocekivati problemi na trzistu.
Da ne ispadnem totalni katastroficar napominjem novogradnje su samo jedan segment koji utice na trziste i ovaj post shvatite kao analizu trzista promatranog sa aspekta priliva novih brodova.
Zbog svega gore navedenog uzivajte u ovoj godini kada BDI rusi sve rekorde, ne brinite previse za iducu godinu a 2009 nam mozda nece biti ni tako interesantna jer ce mo do tada zaraditi toliko lovuse da ce mo doci pod udar Gosp. Jurcica pa nam kockanje na trzistu dionica vise nece biti interesantno.