Prijevod je preočajan, pogotovo mi je ovaj dio smiješan, negativan učinak, uduplanje vozarina 😀
Vraćanje praznih supertankera u SAD već je dovelo do negativnih učinaka oko tržišta brodarstva. Dnevne zarade za supertankere (VLCC-ove, very large crude carriers), koji mogu prevesti dva milijuna barela nafte, na referentnoj trasi Srednji istok-Kina, udvostručile su se od prošlog tjedna, popevši se na 29.494 dolara, prema podacima Baltic Exchangea.
SAD su prvi put u povijesti izvoznik energije. SAD su trenutno najveći proizvođač nafte u svijetu. To je novi moment koji će sigurno će utjecat na rute brodova, kako, vidjet ćemo. Očito je brodarima isplativije prebaciti teret iz SADa, pa se vozit prazan natrag, nego udrati rutu Zaljev – Kina, inače to ne bir adili. Što se vozarina tiče, od Amerike do Kine je puno duži put nego od Bliskog Istoka do Kine, što bi se trebalo pozitivno odraziti za vozarine, ali zbog preizgrađenosti vlasnici VLCC-ova su vozarine za VLCC-ove potonile 85 % od 2015 do 2018.
Koliko vidim trend se nastavlja
iako scrapping tu nije zanemariv.
Ali to je jedan totalno drugi sektor, unutar samog produkt sektora, razlika je LR1/LR2 i MR na rutama koje voze. MR se koriste dosta u intra region trgovini, za razliku od L1/L2
Što se TPNG najbitnije ovo gore što smo naveli, a to je da imamo najveće povećanje kapaciteta rafinerija zadnjih 40 godina u drugoj polovici ove godine. To i IMO2020, bi po svemu sudeći pozitivno trebali utjecat na vozarine.
buaff, korisno bi blo da rascisrimo onda za sve
1. vlcc supertankeri voze niskosumpornu sirovu naftu iz skriljevca S KOJE TOCKE SAD NA KOJU TOCKU ILI TCKE AZIJE.
da li oni voze preko tihog cean do kine pa produze do zaljeva, krcaju naftu i voze preko juzne afrike do oustona i new orleansa
ako vise ne krcaju bliskoistocnu naftu, onda od kine do meksickog zaljeva preplove pola svijeta prazni
Do 2016 SAD zakonski nisu smjele izvozit naftu, a sad su najveći proizvođač nafte na svijetu.
2016 ruta US Gulf – Kina nije postojala, a u 2018 si njom imao promet172Bn dwt nautical miles..
Sad u 1/2019, je The Baltic Exchange je predložio uvođenje novih ruta, zbog povećanog prometa:
VLCC – US Gulf to China
Suezmax – Basrah to Lavera
Aframax – Russian Pacific to China
Aframax – US Gulf to Mediterranean
MR product tanker – Middle East to East Africa
The routes have been proposed to members and it is not clear at this stage if they are to replace existing routes.
Generalni pravci postoje, ruta ima više ali su podložne promjenama.
Na svijetu je 720 VLCC tankera, zašto ih je 12 vračalo se prazno, to im gazde znaju. Možda premještaju flotu jer očekuju na nekoj ruti bolju zaradu.
Pa i TPNG je sad jedan tanker prebacila iz Crnog Mora u US Gulf, jednog sa istočne na zapadnu obalu SAD, a nije da je to utabana ruta neka.
Evo jedan ok članak općenito o tankerima.
!: NIZOZEMSKa_new york – benzin
meksički zaljev nizozemska _ dizel _ obje plovidbe u paketu
“: meksički zaljev _ kina _ sirova nafta
pitanje je _ od !” dbvanaest milijuna barela koliko od tog ide van u sirovom stanju npr za kinu; a koliko u vidu dizela npr za europu; akoliko u vidu benzina nekamo drugam
!: NIZOZEMSKa_new york – benzin
meksički zaljev nizozemska _ dizel _ obje plovidbe u paketu
": meksički zaljev _ kina _ sirova nafta
pitanje je _ od !" dbvanaest milijuna barela koliko od tog ide van u sirovom stanju npr za kinu; a koliko u vidu dizela npr za europu; akoliko u vidu benzina nekamo drugam
evo štiva za sada, nema samo brojki za sada,
http://zse.hr/UserDocsImages/financ/TPNG-fin2018-4Q-NotREV-K-HR.pdf
po meni pravi pčelarski stil
Ja SAM TOTaLno fualo I drugi jeR cini mi se da sus vi ocekivali prelijevanje visokih vozarina odmah sada u kv cetvrtom
trecem pri vozarInaM od okobdi %==petsto on voze na nuli: u kv cetvrtom pr bdi iznad )devetsto oni naprave gUbitak
jedino objasnjenje je da izvjesca odslikavaju ne svoja nominalne kvartale nego kvartal ispred: tO prije nije dolazilo toliko do izrazaja ali sad kas su gotovo svi bdrodovi an spotu; itekako s evidi
sad ili oni uoPce nisu iskoristili vozarine od iznad dvadeset milja ili ce pak ti spoto poslovi zavrsitii biti fakturirani tek u prvom kvartalu tekuce gdne
ovo je njhov najgori kvartal ikad __ jedino raciOnalno mi se cini pripisati ga ne kvartalu CEtvrtom koji je imao rekordno visoke vozarinE nego kvartALu trecem koji je imao najnize razine bdi do oko petSto
Neto gubitak Društva u četvrtom
tromjesečju 2018. godine iznosio je
10,5 mil. HRK (1,6 mil. USD).
Operativni gubitak (EBIT) četvrtog
tromjesečja 2018. iznosi 3,9 mil. HRK
(0,66 mil. USD) i rezultat je povećane
izloženosti na izuzetno lošem tržištu
sa iznimkom zadnjih nekoliko tjedana
u četvrtom tromjesečju što se nije
moglo značajnije pozitivno reflektirati
na rezultate tromjesečja.
JA NISAM NEKI Znalac ali meni se čini da smo Svi fulali _ svI smo ocekivali olji kv cetvrti cekujuci da ce oni uhvatti baremmal od vozarina iznad dvadeset milja
sad je pitanje _ jEsm l sbvi mi kSupA bedaki ili jednostavno nesto previdamo
jer ovo nije prvi kvartal da oni iamu;vecinu brodova na spotu to vec traje gdoinudna _ i nijedan kvartla nije bio ovako los; a istovremeno nijedan kvartal nijeimaO Ovako visokE bdi razine _ e sad tko je tU lud
I nakon svega neto vrijednost imovine oko 58 kn po dionici….jedan brod koliko vidim do 4q 2019 po 17 500 usd…loš kvartal…dobra perspektiva…podcijenjena dionica.