da nebi bilo da pričam ‘uprazno’ ko neki koji očito nisu upisali dionice, citiram;
“Overall, clean MR average earnings decreased 10% w-o-w to $19,139/day.”
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36372
To je okvirna cijena na spotu dok TNG svoje clean tankere ima u ‘time charter-u’ po cca. 14.-15.000 USD/day.
Radi lakše kalkulacije, u prezentaciji IPOa TNGa naveli su sljedeće;
– operativni troškovi su 6.468 USD/day
– opći i administ.troškovi su 936 USD/day
http://www.tng.hr/hr/novosti/9/events/20150121-hilton
a tu možete naći skraćenu verziju RDiG 🙂
Ali nije problem što je IPO završio, dionicama TPNG-a počinje se trgovati 12.02.15. od 11h, pa tko nije stigao imat će priliku.. možda čak i po istoj cijeni 🙂
skroznovi, dobar post. potkovan. problem sa mtp i tnpl što izvješće izlazi samo jednom godišnje, a i kad izade rijetko tko čita, svi pišu po forumima pa ne stignu. ali tng će objavljivati svaka 4 mjeseca, pa ćemo onda vidjeti kome opanci , kome obojci. već iz vašeg prikaza prihoda i rashoda prosječnih se da oprilike reći da to pije vodu i da nisu ljudi koji cijeli život voze i upravljaju brodovima, najeli se ludih gljiva pa sad im se prividaju oporavci i dobitonosne vozarine.
Tankerska Next Generation: Kupujemo dva tankera Autor/izvor: SEEbiz / Slobodna Dalmacija
Datum objave: 08.02.2015. – 09:56:20
ZADAR – Inicijalna javna ponuda (IPO) dionica brodarskog društva Tankerska Next Generation uspješno je okončana. U prvom IPO-u u Hrvatskoj, od početka gospodarske krize prije sedam godina, prikupljeno je 208 milijuna kuna. Upisano je ukupno 3,2 milijuna dionica, a postignuta je cijena od 65 kuna po dionici. Prikupljeni novac uložit će se u proširenje flote s dva moderna produkt tankera, čime će se ukupan broj brodova u floti TNG-a povećati na pet brodova ukupne nosivosti 250.000 DWT-a. Nakon javne ponude dionica TNG će ostati u većinskom vlasništvu svog osnivača, zadarske Tankerske plovidbe, koja će držati 55,6 posto dionica.
Dionica najmlađeg hrvatskog brodara Tankerska Next Generation (TNG) bit će uvrštena u službeno tržište Zagrebačke burze 12. veljače 2015. godine, te se očekuje početak njezina trgovanja oko 11 sati.
Po tržišnoj kapitalizaciji temeljem postignute cijene u IPO-u Društvo ulazi u 10 najvećih burzovnih kompanija izlistanih u službenom tržištu Zagrebačke burze.
– Javnom ponudom prikupili smo dvostruko više novca od praga koji smo postavili za uspješnost ponude, čime je podržana ambicija rasta naše grupacije u zanimljivom segmentu prijevoza naftnih derivata. Drago nam je da je domaće tržište kapitala, koje se još nije oporavilo od utjecaja gospodarske krize, prepoznalo i podržalo investicijsku propoziciju u brodarstvu, svojstvenu daleko razvijenijim svjetskim financijskim centrima specijaliziranima za brodarstvo – poput Osla ili New Yorka. Pri tome nam je naročito važno što je mnogo malih investitora i više od pola postojećih dioničara Tankerske plovidbe prepoznalo ovu priliku ulaganjem vlastitog novca i konverzijom dionica stare tvrtke u novu – ocijenio je Mario Pavić, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe.
– Sretni smo zbog uspjeha javne ponude i povjerenja koje su nam poklonili naši novi dioničari te činjenice da je baš naša tvrtka nakon mnogo godina otvorila domaće tržište kapitala za javne ponude dionica. Sada je na nama da to povjerenje opravdamo nabavom kvalitetnih brodova, te njihovim operiranjem po najvišim svjetskim standardima.
Sve u svemu, mislim da je ovo sjajna vijest za hrvatsko brodarstvo, pod čijom će zastavom prvi put zaploviti produkt tankeri ekodizajna – izjavio je John Karavanić, predsjednik Uprave Tankerske Next Generation.
Dionice je kupilo više od 1300 investitora. Oko 14 posto ponuđenih dionica kupili su strani investitori. Više od 54 posto dioničara Tankerske plovidbe prihvatilo je ponudu za zamjenu dionica, među kojima i postojeći i bivši management društva, kao i brojni sadašnji i bivši zaposlenici.
Tankerska Next Generation osnovana je u kolovozu 2014., posluje s dva MR produkt tankera, te gradi novi MR tanker ekodizajna u Južnoj Koreji koji bi trebao pojačati flotu u drugoj polovini ove godine. S prikupljenim kapitalom iz IPO-a kompanija će imati kapital od 463 milijuna kuna, što bi trebalo biti dovoljno za akviziciju dvaju sličnih novih brodova.
@igrač
za firmu se ne bojim, ali cijena dionice uvelike ovisi o ulagačkom sentimentu.
Ukoliko ne bude nekih stresova, potencijal dionice je neupitan…prava priča za dugoročnog ulagača koji želi dividendu 3-5%.
naš amerikanac bome žestoko, američki
Potencijal rasta je velik, jer smo po pitanju vozarina, trenutno pri dnu ciklusa, što se odražava na vrijednost brodova. Osluškivat ćemo tržište, pa bismo, kada vrijednost brodova naraste, razmotrili i mogućnost prodaje od koje bi trebali profitirati svi naši dioničari. Osim operativnih troškova, po kojima smo ispod svjetske konkurencije, doslovce sav preostali profit kojega će TNG ostvariti bit će isplaćen dioničarima kroz dividendu. Nema zadržavanja kapitala u kompaniji! Za sve dodatne investicije ići će se u dokapitalizaciju, a nije isključena ni nova javna inicijalna ponuda dionica.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Zadar/tabid/73/articleType/ArticleView/articleId/274130/Default.aspx
Ovo je super samo mi se ne sviđa firma koja ne ulaže u razvoj nego sve da dionicaru jer to dugorocno nije pametno.
Mi u prvih mjesec dana ne očekujemo pad vrijednosti dionica za što je s InterCapitalom i dogovoren stabilizacijski mehanizam.
Znači, možemo samo u jednom smjeru. Prodavati ispod bi bio čisti debilizam. Sve ispod 65 kn mi se čini kao zicer 😉
Sviđa mi se naslov. Dioničar=vlasnik broda.
Ulazak u Crobex je samo pitanje vremena:
Po tržišnoj kapitalizaciji temeljem postignute cijene u IPO-u Društvo ulazi u 10 najvećih burzovnih kompanija izlistanih u službenom tržištu Zagrebačke burze.
Meni izgleda da direktor priča bajke. Kupovat ćemo brodove dok budu jeftini, prodavali dok budu skupi( ko sa dionicama) i svu zaradu dijeliti dioničarima. Još prije 10 g kad sam krenuo u ovaj prokleti posao bi mu povjerovao ali sada ne. Ne kažem da laže ali…nije to samo tako.[emo_mrgud]