Nafta je logična poluga moći Saudijske Arabije. Saudijci su ju prije dva dana, očekivano, i iskoristili. Zaprijetili su SAD-u, između ostalog, podizanjem cijena nafte s trenutnih 80 dolara po barelu do čak 100 ili 200 dolara. Taktika je to kojom se Saudijci služe već desetljećima, ali situacija se u globalnoj naftaškoj areni u zadnje vrijeme dobrano promijenila. SAD je od ove godine zauzeo tron globalnog proizvođača nafte iz škriljevca. Iako Saudijska Arabija još uvijek ima znatan utjecaj na članice OPEC-a, povećanjem cijene barela, piše CNN, zapravo bi si pucali u nogu.
Ohrabrili bi nove investicije SAD-a u naftni škriljevac, obnovljive izvore energije i električna vozila. S druge strane, uvoz saudijske nafte u SAD još uvijek nije zanemariv pa se ni Trump ne može posve opustiti. Drugi su najveći dobavljač nafte za SAD, nakon Kanade, s gotovo milijun dostavljenih barela dnevno i čine 9 posto ukupnog američkog uvoza. Također, u slučaju da Saudijci zaista “nabiju” sankcije SAD-u, Trump bi bio prisiljen pronaći drugi izvor crnog zlata. No, kome se obratiti? Možda Venezueli, pokidanoj političkom i ekonomskom krizom, Iranu kojemu idući mjesec slijede upravo američke sankcije na naftu ili Kini s kojom su u trgovinskom ratu?
bdi vozarine gaze i dalje naprijed – unatrag 6 mj gotovo 100 posto naviše.
https://www.investing.com/indices/baltic-dirty-tanker
Uz ovakve razine vozarina , bitno opada mogućnost da ogromni tankeri na svojoj prvoj, djevičanskoj plovidbi odluče krcati prerađevine i time ispred nosa odnesu kargo za 5 ili 5 clean tankera
što se tiče rasta BDI, izgleda da bude to sve O.K., čak i više…
ako možete potkrijepiti , bilo za, bilo protiv, bio bih blagodaran.
osim mannu, koji očito nešto tu kuži, i mene, koji očito i ne kužim baš, sloba j eposjeta ovdje, svi drugovi zasjeli na atpl i tamo pucaju iz svih cijevi
Evo još nešto što bi moglo biti od velike pomoći za uzlet
BEIJING (Reuters) – China has hiked its 2019 crude oil import quota for “non-state trade”, generally meaning independent refiners, by 42 percent to 202 million tonnes, as two private companies prepare to launch commercial production at major new plants.
It is the second consecutive year that Beijing has increased the quota, which is equivalent to 4.04 million barrels per day (bpd).
“Moramo uzeti u obzir sankcije Iranu, nitko nema pojma koliki će biti iranski izvoz. Drugo, postoji mogućnost pada opskrbe iz različitih zemalja – poput Libije, Nigerije, Meksika i Venezuele”, naglasio je.
“Ako s tržišta nestane tri milijuna barela dnevno, ne možemo pokriti taj manjak. Zato ćemo morati posegnuti za naftnim rezervama”, rekao je saudijski ministar.
Po njegovim će riječima Saudijska Arabija uskoro povećati proizvodnju na 11 milijuna barela dnevno, sa sadašnjih 10,7 milijuna. Rijad ima kapacitet za povećanje proizvodnje na 12 milijuna barela dnevno, a Ujedinjeni Arapski Emirati mogli bi dodati još 200 tisuća barela dnevno, navodi.
“Imamo relativno ograničene rezervne kapacitete i već koristimo znatan dio njih”, kazao je.
može li se ovdje očekivati još dokapa, jer ovo sa 65 kn se izgleda potrošilo, vidjeti ćemo u izvješću, možda nas ovdje čeka još jedna Next Next Generation
može li se ovdje očekivati još dokapa, jer ovo sa 65 kn se izgleda potrošilo, vidjeti ćemo u izvješću, možda nas ovdje čeka još jedna Next Next Generation
Da, baš se potrošilo – eno ga u zadržanoj dobiti i isplaćenoj divki.
Lupetam i ostanem živ.
može li se ovdje očekivati još dokapa, jer ovo sa 65 kn se izgleda potrošilo, vidjeti ćemo u izvješću, možda nas ovdje čeka još jedna Next Next Generation
Da, baš se potrošilo – eno ga u zadržanoj dobiti i isplaćenoj divki.
Lupetam i ostanem živ.
[/quote]
a koliko je ono bila dividenda, na računu je bilo 57mil. a sada 39, zašto je cijena otklizala s 84 na 35 kn, nisu i ovdje valjda neki borgovci zasjeli kao na Lencu
može li se ovdje očekivati još dokapa, jer ovo sa 65 kn se izgleda potrošilo, vidjeti ćemo u izvješću, možda nas ovdje čeka još jedna Next Next Generation
Da, baš se potrošilo – eno ga u zadržanoj dobiti i isplaćenoj divki.
Lupetam i ostanem živ.
[/quote]
a koliko je ono bila dividenda, na računu je bilo 57mil. a sada 39, zašto je cijena otklizala s 84 na 35 kn, nisu i ovdje valjda neki borgovci zasjeli kao na Lencu
[/quote]
zasto je otklizala cijena atpl, arnt, saponie, valamara itd itd itd.
tpng bas kao i atpl je ciklicna industrija . I TO JE LOŠE. A DOBRO JE TO ŠTO TA CIKLIČNOST NEMA AMA BAS NIKAKVE VEZE NI SA RVACKOM NI SA OVOM ZABOKREČINOM OD BURZE.
nadite mi jkos koju dionicu takvu osim vira . pa ne mogu se valjda bas sva jaj staviti u košaricu turizma, valjda valja nesto i diverzificirati.
http://www.seebiz.eu/dizel-ce-biti-sve-skuplji-evo-i-zasto/ar-183541/
Na tržištu se događaju velike promjene, koje će nam, smatraju analitičari, donijeti još i više, dosad najviše cijene dizela. Nakon 1. siječnja 2020. godine, naime, udio sumpora u dizelu za brodove će sa sadašnjih maksimalnih 3,5 posto morati pasti na najviše pola posto, dakle gorivo za brodove počinje podlijegati strogim ekološkim pravilima, pod kojima je već gorivo za automobile i željeznicu, piše Novi list.
Prema njegovim riječima, u brodskom će prometu problemi nastati 2020. godine, kad će oko 60.000 brodova, koji voze na mazut, morati birati ili između prelaska na LNG, ili prelaska na skupu opciju odsumporavanja goriva na samom brodu. Prijevoz brodovima sudjeluje u ukupnoj potrošnji nafte s pet posto, a većina brodova koristi teška goriva, s više sumpora.
kako nasi zadrani tu stoje – jesu li novogadnje u ekoj prednsot pred starogranjma, imaju li neki predsustav za odsumporavanje
može li se ovdje očekivati još dokapa, jer ovo sa 65 kn se izgleda potrošilo, vidjeti ćemo u izvješću, možda nas ovdje čeka još jedna Next Next Generation
Da, baš se potrošilo – eno ga u zadržanoj dobiti i isplaćenoj divki.
Lupetam i ostanem živ.
[/quote]
a koliko je ono bila dividenda, na računu je bilo 57mil. a sada 39, zašto je cijena otklizala s 84 na 35 kn, nisu i ovdje valjda neki borgovci zasjeli kao na Lencu
[/quote]
Ovdje ima možda ukupno 5 ljudi koji kuže što pogoni tpng bilo nadolje, bilo naviše. ostali kuže tpng koliko i šećer – pojma nemaju, nego nabadaju.
Zato i pišem ovdje i zahvalan sam ljduima koji ovdje daju svoje priloge tako da na kraju svi izademo pametniji, a možda i bogatiji.
Ponavljam . tpng je ikličnni biznis, a pokreće ga ili sapliće desetine čimbenika. i većina se en trudi uopće szanati kpji su to čimbenici, dapače, većina misli da tu i nema nekih čimbenika, nego onako otprilke.
NEma ništa preko noći – u q1 2016 bulk vozarine bile su zaronile na oko 2500 usd, sada su na 14 000 i više. i tata balbija je to lijepo znao i uložio. Ovdje je uprava višeput ponovila da čeka prijelomnu točku kad će rastuća potražnja odmaći ispred polaganije rastuće ponude, i tu oni žele utrapiti svoje brodove. u meduvremenu ih drže na spotu koji je manje dobitonosan, ALI EJ DOBITONSOAN JER DA NIJ NE BI NI DIVKU IPLATILI.