TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

ne znam zasto admin obrisa mnnua.

mozete li mannu ponoviti ovo o cijeni nafte . ja sam mislio da viša cijena nafte znači bolje zarade za rafinerije i bolje zarade za brodare jer ako svi predvidaju da nafta nece pasti nego samo osciliratili rasti valjda je bolje sada popuniti zalihe nego čekati još skuplju naftu

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Svjetske zalihe sirove nafte i derivata naglo su se smanjile proteklih mjeseci zbog snažne potražnje i ograničene opskrbe iz vodećih svjetskih proizvođača. Trend bi se trebao nastaviti s obzirom na ljetnu sezonu vožnje i neutralizirati povećanje američke proizvodnje, smatraju analitičari u Bernsteinu.

http://www.seebiz.eu/barel-nafte-blizu-80-dolara/ar-175449/

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

mannu, vidim vi vbaratate dobro brodarima, i suhim i tekućim.

možete li nabaciti par misli – kako skok cijena nafte utječe na tpng – naravno, i oni voze n anaftu, ali i prevoz epreradevine – ako su preradevine skuplje, ima li vis etrgovine ili manje njima. ti odnosi mi nisu bas najjasniji i zašravo sve je isprepleteno

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Za trgovinu prerađevinama poticajne su prije svega velike oscilacije cijena nafte u kratkom vremenu čega već dugo nema. Potiču višestruku trgovinu istim teretom. Cijena već duže vrijeme stabilno raste. Skok cijene nafte posljedica je prije svega kontrole ponude članica OPECa. Visoke cijene sirove nafte problem su rafinerijama jer kasne za maloprodajom koja se usklađuje naknadno. Obratno od onoga što smo imali 2015. kada je pad cijena bio posljedica velike ponude što je bilo stimulativno za obnavljanje zaliha i rad rafinerija. Zbog navedenog smo još uvijek u fazi kad se više troše postojeće zalihe nego što se namiruju nove. Ali to ne može trajati vječno.
Osim toga zbog većeg broja novogradnji u LR2 i crude segmentu i zbog niskih vozarina u crude mnoge novogradnje voze produkte pa tako uzimaju dio kolača od MR.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

Evo npr. što kažu u Nordenu u obraćanju nakon objave rezultata za q1:
“Next slide, please. Looking ahead, we believe that after a very poor start to the year, the Tanker market will improve in the second half. The global economic upswing is lending support to general oil demand, which is expected to grow by 1.5% this year. Oil stocks are coming down significantly, which means that a key downside is now largely behind us, although further destocking is required before it turns to real upside. In addition, refinery capacity seems to be getting tighter, which means that the impact of potential market disruptions could be bigger and longer than normal.

And finally, fleet growth, both for product tankers and the total tanker fleet, is declining quite substantially, both as a consequence of lower deliveries and finance grabbing. So even though we still have some catching up to do in terms of moving off current low utilization levels, we see good potential for better market fundamentals.”
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-dnord-co-earnings-151852315.html [finance.yahoo.com]

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

blagodarim. dakle, u rafinerije ulazi sve skuplja sirova nafta, a maloprodaja koja tu naftu preradenu treba uzeti iz rafinerija tek polagano i stupnjevito svoje cijene podesava. taj pritisak odozdo bome nema gdje nego preliti se na vrh piramide – na maloprodajnu cijenu.

Ponuda i potražnja – koliko brodskog prostora na koliko brodskog tereta – na kraju će ipak to biti presudno kako i kod suhih brodara. manje novogradnjiu plus jako puno 15goidisnjaka trebale bi pogodovati mladim eko brodovima, barem tako uprava zbori.

drze jako puno brodova na spotu, evo i ovaj zadnji. nesto cekaju kad en daju u charter po 15 000.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...


blagodarim. dakle, u rafinerije ulazi sve skuplja sirova nafta, a maloprodaja koja tu naftu preradenu treba uzeti iz rafinerija tek polagano i stupnjevito svoje cijene podesava. taj pritisak odozdo bome nema gdje nego preliti se na vrh piramide – na maloprodajnu cijenu.

Ponuda i potražnja – koliko brodskog prostora na koliko brodskog tereta – na kraju će ipak to biti presudno kako i kod suhih brodara. manje novogradnjiu plus jako puno 15goidisnjaka trebale bi pogodovati mladim eko brodovima, barem tako uprava zbori.

drze jako puno brodova na spotu, evo i ovaj zadnji. nesto cekaju kad en daju u charter po 15 000.


Što se tiče ponude brodskog prostora tu je skuplja nafta poželjna za sve brodare jer se štedi i vozi se sporije.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

Složio bih se s Mannuom da crude novogradnje zbog stanja crude segmenta, voze produkte dok se “ne šporkaju”, te tako pridonose usporavanju oporavka produkt segementa.

Što se same TPNG tiče, prema trenutnom stanju tržišta, teško da će Vukovar, Zoilo, Dalmacija potpisati ugovore na vrijeme jednake onima po kojima sad voze,(17,500 $ / dan ) tako da je neminovan par prihoda i dobiti u Q2 i Q3, (Q4 je zima pa ćemo vidjet što ce tada bit, vozarine su obično tad veće) moja prepostavka je da zbog toga cijene dionice tone već neko vrijeme.

S druge strane, trenutno NAV (Value of current fleet + Cash – Debt) TPNG je 10,66 $ , u nerealnom efikasnom tržištu bilo bi 1x P/NAV.

Iako je nekima 2020 jaaako daleka, po meni pitanje svih pitanja je što nam donosi regulacija IMO 2020 i kako će ona utjecati na vozarine
Očigledno je da će rafinerije trebati proizvesti MGO koji ce produkti morati razvesti po svijetu, trebat će i storageima neko vrijeme da se “očiste” od HBO, tako da ne bi bilo čudno da imamo dio storagea kao plutajući, što opet smanjuje supply i gura vozarine gore.

Što se tice cijena nafte i brzine vožnje brodova, rekao bih da je to malo komleksnije, brodovi mogu voziti sporije ali im onda i TCE rates opadaju (voze duže dana, a varijabilni troškovi im rastu).



Što se tice cijena nafte i brzine vožnje brodova, rekao bih da je to malo komleksnije, brodovi mogu voziti sporije ali im onda i TCE rates opadaju (voze duže dana, a varijabilni troškovi im rastu).


O tome se i radi. Zato što im treba više dana efektivno se smanjuje potencijal ukupne flote pa se smanjuje ponuda slobodnih brodova što djeluje pozitivno na vozarine. Ovo tvoje razmišljanje je možda prva faza i ne traje dugo. Pozitivni učinak traje duže i traži vrijeme da do njega dođe. Pogotovo je dobro ako se uskladi s naletom potražnje.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

napokon malo rasprave ovdje – na atpl imapuo rasprave, većinom trice i kučine, ali i ozbiljn estvari, ovdje nam je cilj da doslovno dovučemo neke forumase koji nesto znaju da nesto napisu ovdje

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

‘The shipping industry fully supports the IMO global sulphur cap and the positive environmental benefits it will bring, and is ready to accept the significant increase in fuel costs that will result. But unless a number of serious issues are satisfactorily addressed by governments within the next few months, the smooth flow of maritime trade could be dangerously impeded. It is still far from certain that sufficient quantities of compliant fuels will be available in every port worldwide by 1 January 2020. And in the absence of global standards for many of the new blended fuels that oil refiners have promised, there are some potentially serious safety issues due to the use of incompatible bunkers.’

Mr Poulsson added:

‘Governments, oil refiners and charterers of ships responsible for meeting the cost of bunkers all need to understand that ships will need to start purchasing compliant fuels several months in advance of 1 January 2020. But at the moment no one knows what types of fuel will be available or at what price, specification or in what quantity. Unless everyone gets to grips with this quickly we could be faced with an unholy mess with ships and cargo being stuck in port.’

Sulphur Cap Chaos in 2020 Warn World’s Shipowners

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

Na prljavom tržištu od prošlog tjedna nazire se buđenje. Novi dogovor s Kinom ponajviše bi se mogao osjetiti u tom sektoru. A to je uvijek dobro i za produkte. Ne zaboravimo da su tankovi poluprazni a sad ulazimo u ljetnu sezonu kad se najbrže prazne.

Voda nikad ne zavrije dok je gledaš.

New Report

Close