TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ovo je bolesno …

 

Procvat transporta energije: Tankeri propana probiju 100.000 dolara dnevno


 9. studeni 2022. g. 


Brodski promet za fosilna goriva napreduje sve više i ne pokazuje znakove vrhunca. Cijene za neke vrlo velike brodove za prijevoz plina (VLGC) sada su premašile 100.000 USD dnevno. Prijevoznici ukapljenog prirodnog plina (LNG) prešli su šesteroznamenkasti broj prije nekoliko mjeseci. Najučinkovitiji vrlo veliki prijevoznici sirove nafte (VLCC) sada su također prešli taj prag.

Raspoloženje uvijek raste kada spot indeksi robne dostave prijeđu s pet na šest znamenki, baš kao što je, u suprotnom smjeru, zloslutniji osjećaj kada Dow padne za 1000 bodova nego kada padne za 900.

Ovo je  povećanje raspoloženja unatoč činjenici da je većina brodova na vodi utovarila teret tjednima prije – u nekim slučajevima i mnogo tjedana prije – u vrijeme kada su stope bile pet znamenki. Značajniji pomaci u spot indeksima ne pojavljuju se u izvješćima o prihodima robnih pošiljaka do sljedećeg tromjesečja. A tada, kad se pojave …

 

Zapelo je. Više nema dobrovoljaca spremnih dati po 77 kuna.  A i ovi koji prodaju po toj cijeni su sporadični i zanemarivi. A apetiti na bidu veći od očekivanih.

Evo tko uporno kupuje po 77 kuna i ne pita za količinu.

 

https://www.mojedionice.com/trg/IzvDionicariPromjene.aspx?sifSim=TPNG-R-A

 

 

Ruska proizvodnja nafte sljedeće će godine pasti za 1,4 milijuna bpd jer zabrana EU stupa na snagu – IEA


17. studeni .2022


Ruska proizvodnja nafte trebala bi pasti za 1,4 milijuna barela dnevno (bpd) iduće godine nakon što na snagu stupi zabrana Europske unije na izvoz ruske sirove nafte, objavila je Međunarodna agencija za energiju.

Potez da se Moskvi uskrati prihod stvorit će više neizvjesnosti za tržišta nafte i povećati pritisak na cijene, uključujući dizel, rekla je agencija za energiju sa sjedištem u Parizu u svom mjesečnom izvješću o nafti.

“Približavanje embarga EU-a na uvoz ruske sirove nafte i naftnih derivata  dodatno će pritisnuti globalne naftne bilance, a posebno na već iznimno skučena tržišta dizela”, rekla je IEA.
”Predložena gornja cijena nafte mogla bi pomoći u ublažavanju napetosti, ali bezbroj neizvjesnosti i logističkih izazova ostaje. Raspon neizvjesnosti nikada nije bio tako velik.”

EU će zabraniti uvoz ruske sirove nafte od 5. prosinca i ruskih naftnih proizvoda od 5. veljače, uskraćujući Rusiju prihoda od nafte i prisiljavajući jednog od najvećih svjetskih proizvođača i izvoznika nafte da traži alternativna tržišta.

Osim toga, plan G7, zamišljen kao dodatak embargu EU-a, omogućit će pružateljima usluga pomorskog prijevoza da pomognu u izvozu ruske nafte, ali samo po nametnutim niskim cijenama. Ovo također treba stupiti na snagu 5. prosinca.

To znači da će EU morati zamijeniti 1 milijun bpd sirove nafte i 1,1 milijun bpd naftnih derivata, s dizelom koji je posebno rijedak i skup sa cijenama 70% višim nego u ovo doba prošle godine, što pomaže potaknuti globalnu inflaciju, rekla je IEA.

Agencija je rekla da bi preusmjeravanje globalnih trgovinskih tokova budući da Rusija nastoji izvoziti više nafte na tržišta izvan EU-a i budući da EU kupuje od drugdje moglo ublažiti ovaj pritisak na opskrbu naftom i proizvodima, ali bi velika potražnja za tankerima za oskudnu naftu mogla predstavljati izazove.

”Natjecanje za ne-ruske bačve dizela bit će žestoko, a zemlje EU-a će morati ponuditi terete iz SAD-a, Bliskog istoka i Indije od svojih tradicionalnih kupaca”, rekla je IEA.

Izvor: Reuters


 


 A oni nama 78 kn.


 

Vrijednosti tankera na najvišem nivou od 13 godina


18. studeni 2022. g


Vrijednosti za pet godina stare VLCC-ove trenutno su na najvišim razinama od 2009. Naprimjer, 320.000 DWT, 5YO trenutno se procjenjuje na 95,74 milijuna USD, što je 33,12% više od početka godine u odnosu na 71,92 milijuna USD u siječnju. Sve u svemu, prodaja tankera  porasla je ove godine za cca 12% s 1026 prijavljenih transakcija do sada u 2022.g.

 

Do porasta vrijednosti dolazi kako spot tržište tankera nastavlja osvajati teren, a VLCC trenutno zarađuje 79.833 USD/dan na ruti TD3C-TCE Bliskoistočni zaljev do Kine. To je najveća razina od travnja 2020., što je povećanje od gotovo 78 000 USD/dan u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Takve su razine uzrokovane promjenama u obrascima trgovinskih tokova i dodatnom potražnjom tonskih milja (koja proizlazi iz nadolazećih sankcija za rusku naftu koje stupaju na snagu sljedećeg mjeseca). Osim toga, ti skokovi su posljedica potražnje iz Europe koja želi osigurati energiju, jer je zima na sjevernoj polutki dolazi.

 

https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/TPNG/GS-TPNG-6b0025886eb106152b24eb13fa36b710.pdf

Očekuje se da će tankeri postati “pobjednici” 2023


22. studeni 2022. g


Čini se da svaka kalendarska godina od 2020. ima svog “pobjednika”, kada je riječ o dijelu pomorske industrije koji ubire najviše koristi od tijeka globalnog gospodarstva i trgovine. Ako je 2021. bila godina za kontejnere, a 2022. za LNG tankere, čini se da bi 2023. mogla biti godina tankera. U svom posljednjem tjednu izvješću, brodski posrednik Intermodal rekao je da je “tržište tankera posljednjih mjeseci dobilo zamah i tereti se kreću uzlaznom putanjom. Gledajući unaprijed, trenutna slika tržišta uparena sa srednjoročnim pokretačima, koji oblikuju pomorsku trgovinu naftom, kreće se prema rastućem tržištu u nadolazećim mjesecima”.

“U sektoru tankera za proizvode, trenutna dinamika ponude i potražnje trebala bi nastaviti podržavati povišene stope. Točnije, procjenjuje se da će zalihe dizela u sjeverozapadnoj Europi u rano proljeće dosegnuti najnižu razinu u 12 godina. Ionako nesigurna situacija s opskrbom na kontinentu pogoršat će se prema početku veljače kada će sankcije na ruske naftne proizvode stupiti na snagu. Gore navedeno, u kombinaciji s već iznimno skučenim tržištem SAD-a, podržat će potražnju za tankerima za proizvode koja je spremna doseći 30-godišnji maksimum unutar sljedeće godine. Potencijal za povećanje količina kako bi se zadovoljila trenutna nedovoljna opskrba s novim rafinerijama u Aziji (kineske rafinerije Yulong i Jieyang) i na Bliskom istoku (kuvajtska mega rafinerija Al-Zour) i moguće produljenje kineskih izvoznih kvota do 2023. znatno će poduprijeti tonske milje” , rekao je analitičar Intermodala.

 

 

uzalud dobre vijesti kad će na javnoj ponudi pokupiti gotovo sve na 78 kn, vjerojatno delistirati dionicu, a onda squuez out i gotova priča

https://m.vecernji.hr/biznis/provjera-moguce-zloporabe-otkupa-dionica-tng-a-1635833

 

skroznovi, 23.11.2022. u 21:51

https://m.vecernji.hr/biznis/provjera-moguce-zloporabe-otkupa-dionica-tng-a-1635833

 

Ma makar šta. Pavić da je koristio povlaštene informacije? Pa kako bi jedan predsjednik NO uopće mogao imati povlaštene informacije, odnosno detaljan uvid u poslovanje firme? I siguran sam da se izuzeo od glasanja, kao da je to uopće u ovoj cijeloj priči i bitno.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Naravno da je bitno. On koji vodi povezanu firmu i kao predsjednik NO sjedi u povezanoj osobi. Sto nije javno objavio ugovore da vozi na spotu po 94 tisuće dolara pa da svi dionicari sami procjene da li im se isplati ostati u dionici ili prodati je? Tko zna kakve su u isto vrijeme sklapali ugovore na rok? Prije toga su uredno obavještavali dioničare i javnost, a onda su najednom prestali.

 

i zašto nisu svim dioničarima ponudili najprije dobrovoljnu ponudu i istu cijenu nego su se prvo krcalk danima skrbnički koji su očito je imali tu neku povlaštenu informaciju o cijeni i vjerojatno o sklopljenim ugovorima da bi kasnije u blokovima izašli mirovinci. I tek onda je isla javna ponuda.

Tada bi odluka bila na samim dioničarima, a ne sad kad većina manjinskih zna da su mirovinci vani vjerojatno neće ostati njih puno unutra.

 

Pavica i ekipu treba rasturiti jer i previše dugo manipuliraju povlastenim informacijama i izigravaju pozitivne odredbe i zamišljene prakse u fer postupanjima u odnosu na sve ostale vlasnike društava koje nadziru i kojima upravljaju.

@Ichweiss

Ma naravno, vidis da je cijeli moj post napisan u sarkasticnom tonu.

.

Ali ajmo biti realni, ovo vezano za izuzimanje od glasanja je, po mom misljenju, obican bullshit. Isto kao i ono “prijenos upravljačkih prava na odvjetnika”. Taman da se i izuzeo od glasanja, to nista ne mijenja na stvari. Ja ne mogu zamisliti situaciju da ja kao direktor odlucim nesto, obrazlozim to drugim clanovima uprave (ili odvjetniku) koji su na mojoj platnoj listi, i onda se ja kao izuzmem od glasovanja, a ti moji drugi onda izglasaju nesto kontra mojih zamisli. To mozda funkcionira na Zapadu gdje se za ovakve stvari ide u zatvor, ali ne kod nas.

.

Bas me zanima kako ce se ovo sve raspetljati. Jako cu se iznenaditi ako posljedice budu imalo stroze od neke packe po prstima.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

New Report

Close