Ukratko, na ruku cijeloj priči idu izuzetno povoljne i rekordne vozarine, no namjere većinskog vjerojatno ne idu za time da stimuliraju rast cijene nego da zaključaju priču i učine burzovnu trgovinu suvišnom odnosno nepotrebnom.
Ne razumijem kako je i otkada cilj dioničkog društva burzovnu trgovinu nepotrebnom? Čemu onda motora je na burzi?
Kakve koristi imaju manjinski dioničari od držanja takve dionice.
Interes može biti ili dividenda ili trade.
Trenutne vozarine za TPNG, BE je 11-12 k. Dobit ce biti velika velika, samo se nadam da opet to nece zakamuflirati sa nekim svojim knjigovodstvenim spackama. 4 broda su na spotu, i to tek od ovog kvartala!
@ Marielena
Dotični, točnije znan kao multinik, inaće zbog naivne maštovitosti u pisanju postova potjeran i baniranon na drugom forumu niti sam ne zna zašto je napisao što je napisao, a uglavnom bedastoće. Sugerira da Tankerska kupuje dionice jer joj 50 % + jedna nisu dovoljne za suvereno odlučivanje. Mora se još malo pojačati? Ma hajte. A već sad ima preko 55 % što će biti vidljivo za koji dan. Genijalno. Mirovinci mu drže kajlu? S čime, sa tih premalo dionica koje imaju? Kad im ponudi realnu cijenu i oni će mu prodati. Sugerira se i želja da kad većinski dovoljno “ojača”, planira neku dokapitalizaciju? I onda će maknuti dionicu sa burze?
Ja mislim da se u poslovnim kuloarima vrti neka priča o dokapitalizaciji, to bi već osvanulo u nekom članku ovdje na Poslovnom ili negdje drugdje i već bi znali za takve neke namjere. A nigdje ništa. O toj dokapitalizaciji priča se samo ovdje na forumu jer je frustrirani lojtra zaprijetio time. A sad nam je multinick zaprijetio i delistiranjem. Baš vesela družina. 🙂
Valjda će u nekim člancima uskoro osvanuti i razlozi zbog kojih kupuje, a ne samo od koga je i koliko kupila.
https://www.seebiz.eu/tvrtke/tankerska-plovidba-kupila-213-600-dionica-tankerske-ng/281582/
Dobre su vijesti da je tržište prljavih tankera u visokoj razini petogodišnjeg razdoblja i da će Tankerska imati novaca i novaca da kupi još dionica TPNG, a ja očekujem da ćemo se mi mali dioničari tu omastiti.
…”tržište tankera imalo je trend rasta tijekom mjeseca kolovoza, kako je potražnja rasla, rekao je OPEC u svom posljednjem mjesečnom izvješću. Cijene vozarina, posebno za prljave tankere nastavile su rasti u kolovozu i sada su na vrhu petogodišnjeg razdoblja. Stope VLCC-a porasle su za daljnjih 16% u prosjeku na mjesečnom nivou, pri čemu su sve prijavljene rute imale dobit. Spot VLCC stope na ruti Bliskog istoka prema istoku porasle su 17%. Cijene Aframaxa porasle su u prosjeku za 5%, sa stopama na ruti od Kariba do istočne obale SAD-a za 21%, kompenzirajući pad na rutama na Mediteranu. Suezmax stope porasle su u prosjeku 4%.
Ovdje je zapravo zanimljiva i neobična situacija da ne kupuje trezor dionice na burzi nego većinski vlasnik. Ne mogu se sjetiti slične situacije, al da im je isključivi kupovina ispod fer vrijednosti i povećanje vrijednosti odnosno cijene dionice to bi se radilo putem trezora. Tako rade sve kompanije i to je uobičajeno. Doduše, TPNG je zapravo ovisno društvo TNPL, al TPNG već goidnama ima skupštinsku odluku za kupnju u trezor koju ne koristi.
Teško je reći koji je konačan domašaj ovih aktivnosti, al vjerojatno će se pokušati zaskvizati preostale dioničare i dovesti ih u položaj da prodaju svoje dionice. To naravno neće ići na burzi jer bi cijena bila tko zna gdje, a i daleko su oni od stvarnog skviza.
Al recimo da im sutra Tankerska plovidba proda ili preproda neki novi ili stariji tanker odnosno unese ga u temeljni kapital i zapravo napravi dokap u stvarima, na koji način ostali dioničari mogu pratiti takav dokap? Eventualno ako im dopuste da po procijenjenoj vrijednosti te stvari unesu novac. Al koliko bi se dioničara odlučilo na takav potez nakon svih iskustava sa većinskim vlasnicima i dosadašnjom korporativnom kulturom ili nekulturom?
Vjerojatno malo i jasno je da bi im većina htjela prodati dionice po nekoj cijeni na kojoj manjinski ne bi bili na gubitku, al koja vjerojatno ne bi održavala fer vrijednost dionice.
Znam, neki će reći al oni su nam rekli na skupštini da će poštovati pravo prvenstva postojećih, pa možda i hoće (iako se nisu formalno obvezali na to), al stvari idu u temeljni kapital po procjeni, jedna strana unese vlastitu imovinu koju ionako ima i kontrolira, a druga živu lovu i nek onda to sve skupa ponove još jednom, u drugoj iteraciji bez dividende, koliko bi manjinskih bilo spremno uložiti i jednu kunu ili euro? Niti jedan.
Tako gledano, dokap i delist su mogući potezi.
Poanta je da većinski vlasnik ne kupuje dionice radi toga jel misli da sad više vrijede (on ionako sve kontrolira od ključnih informacija do vlasništva i skupštinskih odluka) nego ih kupuje da umanji utjecaj preostalih dioničara – mirovinaca i dovede ih u sitaciju da oni više nemaju interes da ostani suvlasnici u takvoj firmi. A ako oni izađu ili ih se omjerom glasova dovede u situaciju da nemaju više postojeći utjecaj u vlasničkom smislu, koju imaju trenutno, onda se s ovim najmanjima lako obračunati.
To ne znači da se na dionicama TPNG nije moglo ili neće moći zaraditi, al nema tu takvog potencijala kakav bi recimo postojao u ovako povoljnim tržišnim uvjetima da kompanija nije ovisno društvo većeg društva koje se bavi istom djelatnošću odnosno da ima većinskog vlasnika koji nema iste interese kakve imaju ostali dioničari.
Nedavno je inicijativa manjinskih na glavnoj skupštini Atlantske plovidbe skoro uspjela u namjeri da izglasa tri puta veću dividendu od predložene. U TPNG se takva mogućnost ne može niti teoretski dogoditi jer su svi preostali dioničari zapravo taoci Tankerske plovidbe i odluka njeznih vlasnika odnonso uprave. Koliko je to poticajno za dostizanje fer vrijednosti odnosno vrijednosti kakva bi se mogla postići da kompanija nema većinskog vlasnika, neka prosudi svatko ponaosob.
Sad nam dakle preostaje da dočekamo dokapitalizaciju za koju većinski vjerojatno nema dovoljno novaca, a da ta dokapitalizacija njemu ima smisla. S time da mu netko izvana sa svježim kapitalom i povećanjem svog udjela ne treba u toj priči. I tko bi to uopće mogao biti?
Zatim mu treba još podosta love da namoli mirovince da izađu i u konačnici još novaca da istisne i nas male dioničare. Otkud to sve? A radi se o nekakvih 255 milijuna kuna za preostalih cca 4 milijuna dionica koje nisu u rukama većinskog. I još tko zna koliko milijuna za dokapitalizaciju. To je malo preveliki zalogaj. Teško da će ove vozarine trajati na ovoj razini još godinama i godinama kako bi mu se omogućila dovoljna akumulacija kapitala za sve te Ichweiss bajke.
Nažalost, ne vidimo i ne znamo stanje računa Tankerske plovidbe, ali gotovo sam siguran da nije ni blizu situacije da mogu krenuti u sve akvizicije koje je Ichweiss izbajao u svojem iscrpnom postu u kojem nije napisao ništa suvislo. A od teoretiziranja kad bi bilo, što bi bilo, ako bi bilo, nikakve koristi.
Mene ionako zanima samo da se dosegne moj target cijene i odoh, pa onda nek oni dokapitaliziraju koliko i što hoće i neka istiskuju koga hoće.
I zadnje pitanje, zašto se financijski iscrpljivati dokapitalizacijom kada još nisu iscrpljene sve mogućnosti preuzimanja postojećih dionica, ako mu je baš tako važno da ovlada još više nego što sada vlada? Usto, to može raditi postupno kako bude imao priljev novca iz poslovanja, bez da mora odjednom stvoriti ogromnu lovu.
Minimalna veličina blok-transakcija za dionice iznosi 2.000.000,00 kn. Sklapanje blok-transakcija niže vrijednosti od gore navedenih nije dozvoljeno
Datum namire za blok-transakcije može biti između T+1 i T+90.
Vidim da neke zanima….dakle može vam biti isplaćena lova drugi dan ali i čak do 90 dana nakon transakcije…..
Da li u blok transakciji mora biti samo jedan prodavač ili ih se može naslagati više kako bi dosegli navedenu cijenu i količinu? Po tome, jedino se od osmog u top ten može kupovati u tim blok transakcijama.
TNPL na burzi može kupovati dionice TPNG postupno kako i koliko bude mogla ako su se već namjerili postupno preuzeti tu priču. U takvom scenariju morat će cijena rasti. Iako, ja mislim da su zasad odradili što su mislili. No, vidjet ćemo.
TPNG | 15:51:36 | 63,80 | 288 |
TPNG | 15:51:36 | 63,60 | 500 |
TPNG | 15:51:36 | 63,40 | 476 |
TPNG | 15:51:36 | 63,20 | 382 |
Čišćenje aska nastavlja se i danas…..