Radi se o tankerima za derivate, pa sad tko kuži ili mu se da proučavati sve ove nekakve indekse za ovo i ono, nek se bavi.
… “Prijevoz čistih naftnih derivata doživio je preporod u Zaljevu na Bliskom istoku. TC1 je skočio za 50 WS bodova na WS266.88 uzimajući TCE za skok od preko 55.000 dolara po danu. Slično tome, vožnja na zapadu na LR2, TC20 povećala se za oko 770.000 dolara na samo sramežljivih 5.000.000 dolara. LR1 su također ojačani s TC5 koji se popeo za 21,43 boda na WS288.57. Na putu do britanskog kontinenta TC8 je također skočio na nešto više od 4.000.000 dolara. Na MR-u TC17 također je zabilježen povećani zamah tijekom tjedna i buru fiksiranja što je porasto do porasta indeksa od 56,67 bodova tijekom tjedna i završio na WS399,17.
Na zapadu je LR2 doživio poboljšanja kao i na Bliskom istoku. TC15 je dodao 145.000 dolara, čime je indeks dosegao 3.837.500 dolara do kraja tjedna. LR1 od TC16 ostali su uravnoteženi. Međutim, manja tržišna aktivnost dovela je do pada indeksa ispod WS230 do kraja tjedna.
MR-ovi na UK-kontinentu imali su malu buru aktivnosti sredinom tjedna. Oboje ide preko Atlantika i sve do zapadne Afrike, što je sveukupno držalo stope stabilnima u regiji. TC2 je smanjio inkrementalnih WS4.45 bodova na WS229.72, a TC19 je izgubio samo jedan bod na WS237.5.
U američkom Zaljevu izgledalo je da su MR-ovi trenutno dosegnuli pod s TC14 koji trenutno sjedi kao WS150, a TC18 na WS220.
MR Atlantic Triangulation Basket TCE izgubio je 1,569 dolara s 22,947 na 21,387 dolara.
Handymax posude, kako u Sredozemlju tako i na Baltiku, ponovno su usitnjene. Gore na Baltiku TC9 je izgubio 32,14 bodova i završio na WS467,86. U Sredozemlju je Cross-Med (TC6) patio od upita koji su ostali prigušeni tijekom tjedna, što je dovelo do toga da je indeks trenutno vezan za WS221,25 (-66,88)” …
Tu se nešto ozbiljno kuha …skida se po 3000 kom + iz šuba…jači kupac je u igri čini se a možda i više njih…..
Ne bi baš rekao to su ozbiljne količine…danas bi to moglo preko 55 kn….da se tu možda ne planira neki dokap po 60 d0 70 kn vidim da to imaju kao opciju …kad izađu rezultati za Q3 i Q4 koji donose preokret ne bi se čudio…inače sa BCTI iznad 700 bodova zarada im je negdje oko 60 mil kn neto na godišnjoj razini….vidim da su na Q2 muljali sa stavkom tečajne razlike i ostali troškovi inače bi dobit za Q2 bila oko 20 mil.kn.
Rast cijene tankera. Dobro je.
… “Jače tržište tankera tijekom proteklih nekoliko tjedana pomoglo je i povećanju cijena tankera. U svom posljednjem tjednom izvješću, brodski posrednik Gibson rekao je da “usred široko rasprostranjenog povećanja cijena, nije iznenađujuće da vrijednost imovine tankera također raste. Naši podaci pokazuju snažnu aprecijaciju vrijednosti VLCC i Suezmax, sa značajnom razlikom između povećanja cijena novogradnje i rabljene robe. Još je zanimljivija razlika u stopama rasta između novoizgrađenih i 5 godina starih brodova te starijih 10 i 15 godina starih tonaža. Gibsonovi podaci o vrijednosti imovine pokazuju da su VLCC i Suezmax vrijednosti novoizgrađenih porasle za 5% od početka godine, dok su tijekom posljednjih 12 mjeseci porasle za 17% odnosno 13%. To je potaknuto rastućim cijenama sirovina, smanjena dostupnost dvorišta i relativne cijene drugih vrsta plovila kao što su kontejnerski nosači” …
…”Međutim, sasvim je drugačija priča u pogledu rabljenih tankera, cijene su porasle mnogo brže, s 5 godina starim VLCC-ovima i Suezmaxima koji su skočili za 17% odnosno 23% u odnosu na početak godine, što odražava relativnu vrijednost u usporedbi s novoizgrađenim brodovima. Na primjer, cijena narudžbe VLCC-a procjenjuje se na 120 milijuna dolara naspram 85 milijuna dolara za jedinu staru 5 godina, koja nudi relativno dobar omjer mladosti i brže dostupnosti; s povoljnijom ekonomikom naknadnog opremanja u usporedbi s novoizgrađenim plovilom po mnogo višoj cijeni je duži rok isporuke”, rekao je Gibson”…