TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska TPNG (Tankerska Next Generation d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Članak 17.3. Statuta do ove skupštine je glasio:

“17.3. Uprava Društva može odlukom o povećanju temeljnog kapitala isključiti u cjelini ili djelomično pravo prvenstva pri upisu novih dionica koje se izdaju na temelju stavka 2. ovog članka. Nadzorni odbor je ovlašten uskladiti odredbe Statuta s promjenama koje su posljedica takvog povećanja temeljnog kapitala i izdavanja novih dionica. O vrsti dionica i sadržaju prava iz dionica koje se izdaju temeljem ovlasti iz stavka 2. ovog članka, kao i o uvjetima za izdavanje takovih dionica, odlučuje Uprava uz suglasnost Nadzornog odbora. “,

 

a sada glasi:

“„17.3. Nadzorni odbor je ovlašten uskladiti odredbe Statuta s promjenama koje su posljedica takvog povećanja temeljnog kapitala i izdavanja novih dionica. Uprava Društva ovlaštena je izdavati isključivo redovne dionice. O uvjetima izdavanja novih dionica koje se izdaju temeljem ovlasti iz stavka 2. ovog članka, odlučuje Uprava uz suglasnost Nadzornog odbora. “”

 

Dakle, maknuli su mogućnost isključenja manjinskih i jasno su dali do znanja ako bude dokap da će moci sudjelovati svi. Da su htjeli isključiti pravo, ostavili bi taj dio statuta nepromijenjen. U TP imaju preko 95% vlasništva i nema im smisla biti na (ovakvoj) burzi. TNG je druga situacija i to je njihovo partnerstvo sa mirovincima i ja sam uvjeren da im je stalo do manjinskih dioničara.

O dionicama i filozofija ulaganja... [url=https://www.youtube.com/channel/UCQaIEzxdRpzdbDkCjWxFthg]Mali Dioničar[/url]

S obzirom na novonastalu poslovnu situaciju tankerskog  biznisa dokap više neće biti potreban, tako da je o tome besmisleno uopće razmišljati.

Čim se neki iskrcaju počinju priču s dokapom.

Ali stvar je takva da je zarada sada ogromna te će isplaćivati dividendu a ne da će ići ikakav dokap.

Tako da treba ipak imati barem neku mjeru u iznošenju komentara.

A što se tiče “pada” BCTI-a, od početka godine je viši za “samo” +130% .

Zadnji puta je na ovoj razini od 1.400 bodova bio još 2008.g., a inače je njegov prosjek oko 700 bodova, dakle točno upola manje od trenutnog.

Ako znamo da na 600 bodova Tpng radi već s plusom, mislim da ne treba ništa dodavati.

 

Ne treba zanemariti niti činjenicu da je dolar toliko ojačao da je sad već cijenom blizu cijene eura.

A jaki dolar itekako pogoduje zaradi brodarskih firmi. Zarađuju i na visokim brodarinama i na visokom tečaju dolara.

… “Čisti tankeri ostat će vrlo jaki zbog manjeg broja narudžbi za nove brodove, predstojećih propisa o emisiji ugljičnog dioksida i reorganizaciji trgovinskih tokova uzrokovanih sankcijama u Rusiji, rekao je Enrico Paglia, menadžer istraživanja iz Genove u Banchero Costa ili Bancosta” …

 

…”Azijsko-pacifički tankeri vjerojatno će biti čvrsti u trećem tromjesečju 2022., potaknuti promjenama trgovinskih tokova koji dovode do dužih putovanja usred dugotrajnog rusko-ukrajinskog rata i sporog rasta flote”…

… “Dok je čisti cisternski teret u lipnju za neke rute postigao najvišu razinu svih vremena, a za drugu 26-mjesečnu, sudionici na tržištu i analitičari očekuju da će čak i prljavi tankeri ostvariti dobitke u tekućem tromjesečju”…

 

 

Neki još ne shvaćaju kakve će biti zarade tankeraša i to kroz sljedeće dugo razdoblje.

A kad izbace izvješća onda će biti kasno za ulazak.

Mnogi gledaju kako su u zadnje vrijeme pale vozarine za ostale brodove, međutim tankeri su neka druga priča za sebe koju je trebalo čekati još od 2008.god. a sad je napokon tu.

A cijena dionice na ZSE je još kao i dok je indeks bio na 500 bodova, a on je sad na 1.400, dok su tankeraši vani u zadnjih 6 mj. porasli 100%

Frontline i Euronav se spajaju u jednu tvrtku i nastavljaju se zvati Frontline.

 

https://www-ft-com.translate.goog/content/88fadb26-c8e9-46a5-b3d7-72cda8790ca5?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=hr&_x_tr_hl=hr&_x_tr_pto=sc

… “Prema Gibsonu, u Europi, daleko najvećem odredištu za rusku naftu i proizvode, zaliha plinskog ulja/srednjeg destilata ostala su blizu rekordno niskih razina, ne uspijevajući zabilježiti nikakav sezonski porast unatoč većoj lokalnoj rafinerijskoj aktivnosti. Tipično, skladišni volumen bi se povećao tijekom ljeta prije povećane zimske potražnje. Međutim, bez značajnijeg povećanja zaliha u nadolazećim mjesecima, Europa će se suočiti s neizvjesnom situacijom koja ulazi u zimu, što će dovesti do povećanja količine dugolinijskog uvoza kako bi zabrana uvoza rafiniranih proizvoda stupila na snagu. Za razliku od nafte, zalihe benzina su na zdravim razinama, s regijom koja povećava proizvodnju rafinerije kako bi maksimizirala destilate, a kao rezultat toga povećana je ponuda benzina, podupirući izvozne tokove”, zaključio je brodski posrednik”…

 

… “Dodaje se da preko bare slika izgleda nešto drugačije. Zalihe benzina u SAD-u su na najnižoj sezonskoj razini u posljednjih sedam godina tijekom najveće sezone potražnje. Dok se razine skladišta obično smanjuju u ovo doba godine zbog velike potražnje, stalna nestašica opskrbe vjerojatno će podržati transatlantske tokove benzina tijekom cijele godine. Ukupne zalihe destilata govore sličnu priču. Međutim, dok je ponuda rasla u američkom Zaljevu prema ‘uobičajenim’ razinama, istočna obala je iznimno tijesna, što bi moglo uzrokovati smanjenje ponude tijekom vremena kada potražnja dostigne vrhunac, zahtijevajući uvoz iz inozemstva i potencijalno stvaranje ‘obrnute arbitraže’”…

 

U Europi višak, u SAD-u manjak. Budu se čisti tankeri navozali vamo-tamo. 🙂

 

Ali bcti bez prestanka pada ko kamen. Imao sam dobro predviđanje. Trend je nažalost bitniji od izvješća, ono je već prošlost. Dionica nije rasla kad je trebala. Tako sad npr ne raste rivp ali tu je dobar trend i nakon izvješća.

@ lojtraš

 

Sve dok je dotični index iznad 1.000 bodova, mirno se spava. A taj mirni san će ostati i koju godinu.

Dirnula me tvoja briga za ovu dionicu.

 

Sve je ovdje dobro. Pogledaj danas svjetske tankeraše. Ne dira ih index.

Da ti pomognem, to su …

 

International Seaways Inc,

SFL Corporation Ltd,

Mitsui O.S.K. Lines,

Tsakos Energy Navigation Ltd,

DHT Holdings Inc,

Frontline Ltd,

Scorpio Tankers Inc,

Teekay Corp,

Euronav NV

 

 

 

New Report

Close