Po meni je najpostenije da im tankerska otkupi sve dionice iz IPOa po 17,5 kuna koliko se vrednuje i dionica TNPL s obzirom na NAV.
Sutra počinje MM s trgovinom, tako da bi to trebalo povećati volumen (a nadam se i da će to cijenu odlijepiti od dna budući da bi poslovanje trebalo biti pozitivno).
Dvojac plaćen 73m USD. Kad uzmemo u obzir današnji tečaj dolara i nije baš malo.
http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2015/03/optimas_report_week_11.pdf
Ne znam što reći o ovom trgovanju.
Prodaja se povukla gore, kupnja slaba, stabilizacijski program otkupa dionica (po 65 kn) završio, MM počeo s radom.
Pa tu više nisi pametan kud će ni kako!
mani cijenu, gledaj poslovanje – nafta ide dolje, dolar ide gore, vozarine idu gore = izračunaj sam
malo važnih vijesti
Tankerska Next Generation, najnovija kompanija uvrštena na Zagrebačku burzu, koja je
nedavno provela inicijalnu javnu ponudu dionica i tom prilikom prikupila 208m HRK, u
petak je izvijestila javnost da je stekla 2 ugovora o novogradnjama. Riječ je o 2 eko-dizajn
MR tankera nosivost 50.000 dwt, čija isporuka je zakazana za travanj, odnosno srpanj ove
godine, a grade se u Hyundai Mipo brodogradilištu u Južnoj Koreji.
Ovi brodovi će se pridodati već postojećoj floti od 3 MR tankera, od čega je jedan još u
izgradnji (isporuka se očekuje u rujnu ove godine). Kako bismo dobili osjećaj koliko bi TNG
mogao uprihodovati od svojih brodova, napravili smo kratku računicu za 2016. (budući da
će tada kompanija prvi put na raspolaganju imati sve brodove cijelu godinu). Naša
pretpostavka obuhvaća da će kompanija na spotu držati 2 MR tankera, zatim 1 eko tanker
na dugoročnom ugovoru od 3g te po jedan MR i jedan eko-tanker na 5g. Za dugoročne
ugovore smo uzeli trenutne cijene, a za spot očekivanja za 2016. Na taj način smo došli do
prihoda od 29,5m USD, odnosno oko 213m HRK. Ovdje smo zanemarili brokerske provizije
i ostale troškove.
Posljednji izvještaji (za 4Q14) koje su objavile usporedive kompanije, odnosno Ardmore
Shipping Corporation i Scorpio Tankers, pokazuje poboljšanje rezultata poslovanja MR
tankera i očekivanja nastavka takvog trenda. Kao uzrok tome se (između ostaloga) navodi
seljenje rafinerija bliže naftnim poljima, odnosno dalje od industrijskih centara, što znači
da će se naftni proizvodi prevoziti na većim udaljenostima te rast američkog izvoza iz
Zaljeva (dodatno pojačano sada kada je olabavljena regulacija oko izvoza kondenzata). Uz
to, neočekivani pad cijene naftne je stvorio dodatnu potražnju, a kompanije očekuju i
pozitivan utjecaj ove promjene na svjetsko gospodarstvo, zamjenu nekih drugih izvora
energije naftom te promjene u navikama potrošača koje bi im išle na ruku u MR
segmentu. Cijene vozarina su krajem godine dosegnule najviše razine u 7 godina, pri čemu
dugoročne cijene zaostaju za spotom, ali to je tipično za periode početka oporavka tržišta.
U petak je završio i period stabilizacije cijene dionica TNG-a, a kako je ranije najavljeno
informacije o programu stabilizacije bi trebale biti objavljene u roku od 7 dana.
icapital od 16 03.
Clean MR average earnings decreased 4% w-o-w to $22,956/day.
http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Market.aspx?news_id=36563
..imaju 27 product tankera.
P.S. nemam dionice TPNG.