Jasno je da na dugi rok tankeri neće biti plutajuća skladišta. To je privremeni poremećaj, kao i vozarine koje su zbog toga eksplodirale. Bitan je trend i prosjek. TPNG je nešto profitirao i na spot tržištu ali politika tvrtke su dugoročni ugovori. Kvartalni izvještaj je vrlo informativan i daje prilično jasnu sliku o trenutnom poslovanju tvrtke, ali može se jako dobro vidjeti kakvo će biti poslovanje i u nastavku godine.
Sredinom svibnja ističe ugovor za brod Vukovar, a početkom svibnja Vinjerac je sa spota prešao na dugoročni ugovor. Vidimo da su cijene po kojima su ugovoreni najmovi sada u prosjeku veće. 2Q i 3Q su skoro u potpunosti pokriveni ugovorima za brodove za koje je to planirano. Kad se pročita izvješće uprave po meni prevladava optimističan ton za poslovanje u narednom periodu.
1Q po financijskim rezultatima vraća tvrtku na razine poslovanja u početku 2016 i 2017. Tada je dobit i EBITDA u 1Q bila čak za 5% viša nego sada. Ali ono što je sada izvjesno da će 2Q daleko nadmašiti rezultate u tim godinama. Prema onome što je uprava do sada najavila o stanju ugovorene zaposlenosti brodova možemo biti optimistični za ovu godinu u cijelosti.
Ja sam uvjeren da će rezultat značajno nadmašiti do sada rekordnu 2016 godinu u kojoj je dobit bila 6 mil USD, a EBITDA skoro 18 mil USD. Na temelju objave tih rezultata cijena dionice je dosegla i neki maksimum početkom 2017. i bila blizu 85 kuna.
1Q nije bio rekordan, ali je bio blizu. Do sada su u najboljem 2Q imali 1,4 mil USD dobiti. U travanj su vozarine bile rekordne. Po svim očekivanjima 2Q će biti i bolji od 1Q. Ako još fiksiraju koji brod u narednom periodu osigurali su da rezultat bude znatno bolji od 2016.
Jedno laičko pitanje … Ako je pred vratima kriza, pretpostavka je da će pasti potražnja za naftom a time i prevozom nafte. Kakva je tu pretpostavka uspješnosti poslovanja prevoznika nafte? Cijene koje sada gledamo su cijene uzrokovane viškovima koji se ne mogu uskladištiti? Do kada to može potrajati?
Kolega daliborop vam je lijepo objasnio, firma će nakon ove godine imati 15 kuna po dionici casha, a ne znam kako će u ovoj krizi proći drugi.
Jedno laičko pitanje … Ako je pred vratima kriza, pretpostavka je da će pasti potražnja za naftom a time i prevozom nafte. Kakva je tu pretpostavka uspješnosti poslovanja prevoznika nafte? Cijene koje sada gledamo su cijene uzrokovane viškovima koji se ne mogu uskladištiti? Do kada to može potrajati?
zato i kažem da je tpng voda duboka – tu je toliko dionka, igrača i čimbenika u igri da je lutrija išta pogoditi
jedino ocharter ugovori nude neko uporište – ali i oni su bome sve kraći i kraći. nekada su sklapani na 2 godine, a sada na 2 kvartala . izgleda svi nešto čekaju – brodari da porastu cijene, naručitelji da padnu
inače, tata dalibor puca iz svih cijevi he, he. dobrodošao u klub, tata dalibor iliti tata ebitda
Zanimiljivo je da strani brodari isplaćuju dividendu, dok TNPG usprkos mirovincima ne isplaćuju ništa već zadržavaju dobit, a samim tim i povećavaju vrijednost kompanije. To što nećemo dobivati mirovine je manji problem, bar dionica TNPG bi trebala vrijediti više.
Zanimiljivo je da strani brodari isplaćuju dividendu, dok TNPG usprkos mirovincima ne isplaćuju ništa već zadržavaju dobit, a samim tim i povećavaju vrijednost kompanije. To što nećemo dobivati mirovine je manji problem, bar dionica TNPG bi trebala vrijediti više.
Pa ne možemo još reći da ne isplaćuju ništa. Do sada nije isplaćeno ništa jedino za 2018. godinu jer je tvrtka ostvarila vrlo nisku dobit i tu nije bilo prostora za dividendu pretpostavljam. No za 2019. tek će biti sazvana skupština i donesena odluka o dividendi. Uprava je nije predložila, ali o dividendi ne odlučuje uprava nego skupština.
U svijetlu ovogodišnjih rezultata cash flow svakako podnosi da se čak cjelokupna prošlogodišnja dobit isplati kroz dividendu.To je skoro 3 kune, ali mislim da bi se mirovinci zadovoljili i sa pola od toga. EBITDA bi za ovu godinu mogla biti bar 20% viša od prošle što znači da bi na kraju godine ako se dividenda ne isplati moglo na računu biti oko 100 mil kuna. To je bar 50 mil kuna više nego im je potrebno za redovno poslovanje.
Ako bi išli sa 1,5 kune dividende to je 13 mil kuna, a onda nagodinu, ako godina bude stvarno tako dobra kako sada izgleda to se može i uduplati, a i dalje imaju izrazito jaku istabilnu bilancu.
Sa pozicije mirovinaca tada bi kroz dividendu ostvarili ukupan povrat od 10,6 kuna što je 15,6% uloženog, ali da bi povrat na kapital bio 2,5% godišnje cijena dionice morala bi doći na 68 kuna. U protivnom im je ovo ulaganje potpuno promašeno.
Znači ja očekujem (a to nebi bilo prvi puta) da mirovinci daju protuprijedlog i pozovu se na prospekt u kojem je napisano: “Grupa namjerava vratiti što je više moguće viška gotovine od poslovanja svojim dioničarima u obliku dividendi.”
Ne znam koliko ste se udubili u prospekt i izvještaje i možda neki ne znaju da je predviđeno i da ako se donese odluka u prodaji jednog ili više brodova novac se isplaćuje dioničarima, a eventualna kupnja novih brodova bi se financirala vanjskim kapitalom.
Mirovinci su ušli u ovo kao jasan projekt. Dali su novac za brodove. Njihovo vrednovanje je prilično transparentno, znači postoji neka realna likvidacijska vrijednost. Dobit se dijeli dioničarima, a kada se procijeni da je brodu pala eksplatacijska vrijednost ispod tržišne isti se prodaje i novac se vraća dioničarima.
Iz tog razloga očekuje da će dividenda biti tražena, a može se zbog trenutne situacije pristati da se ista isplati u jednom dijelu sada, a da se ostatak sačeka godinu dana.
Cijena nafte u padu, tankeraši u SAD-u oko 5% u plusu.
onda ti je najbolje da počneš trgovati tankerašima na USA burzama jer ovdje se nećeš kruha najesti…
https://www.hellenicshippingnews.com/floating-storage-is-far-from-dead-in-the-water/
Rekao bi da će cijela ova godina proći sa dobrim vozarinama i rekordnim rezultatom.