Izvješće fenomenalno.
Mislio sam da s postojećim ugovorenim TC-ima neće bit neki rezultat, ali sam se gadno prevario. Ovi mlate pare, a Q2 bi trebao biti još bolji.
Ni predviđanja nisu loša, orderbook na minimumu, ponuda nikad manja, ali i potražnja u banani…vuće me da se vratim “unutra”, ali teško mi je uložit novac u tankeraša u vrijeme kada nema potražnje za naftom (apsurd)…jednostavno mi mozak blokira da stisnem klik “buy”
U 2019. je bilo znatno lakše, jer je ponuda bila umanjenja (zbog ugradnje scrubbersa), potražnja stabilna, knjiga narudžbi prazna, a cijena smješna…
p.s. čestitke imaocima, izgleda da će ipak ova godina biti puno bolja od prošle
Ono što sam ja napisao da će 2,3 mil USD završiti u dobiti komentirajući objavu uprave od 13.3. nije bilo predviđanje dobiti za 1Q nego na povećanje dobiti za cijelu godinu.
Ovo pišem samo da me ne bi netko opet optuživao da sam insider i da sam znao dobit unaprijed. Ja sam se nadao da će dobit za 1Q biti bar 1,5 mil USD jer teško je bez obzira na vrlo ažurne objave uprave o sklopljenim ugovorima dobiti dobru projekciju. Ovih 2,3 mil USD više ugovorenih prihoda do 13.3. je bila dobra najava odličnih rezultata u 1Q ali ja se nisam nadao da će rezultat biti toliko bolji.
Praktično je tvrtka već u 1Q ostvarila rast dobiti od preko 2 mil USD, a sve najave su da će dobit u 2Q biti još bolja. Prošle godine je dobit po 1H bila oko 0,6 mil USD tj za pola godine je dobit bila nešto manja od 1 mil USD.
S obzirom na ovaj rezultat usudio bi se nadati dobiti po 1H od čak 5 mil USD. Moja očekivanja su do prije objave izvješća bila 1,5+2=3,5 tj približno dobiti za cijelu 2019. Po ovome definitivno već po 1H preskačemo prošlogodišnju dobit i to za blizu 40% !!
Tijek novca bit će po svemu sudeći ove godine izniman. Neka se EBITDA ove godine poveća “samo” za 20 mil kuna to bi značilo da tvrtka može bez ikakvih problema otplatiti 2 godišnja anuiteta + kamate i da joj cash pozicija na kraju godine bude na sadašnjim razinama.
Po meni je prilično jasno da ako po dionici smanjimo neto dug za 15 kuna, dionica vrijedi najmanje toliko više. Nije na odmet spomenuti da je sada NAV narastao na preko 80 kuna, a do kraja godine bi mogao biti i 85 kuna.
E sada dalje od toga je jako teško predviđati. Dali će 2021 biti godina snažnijeg oporavka i nadoknađivanja pada gospodarstva iz 2020 ili ne, i kako će se to odraziti na ovaj sektor ostaviti ćemo stručnjacima. Vidimo da je uprava TPNG umjereno pozitivna.
Možda svoju pozitivu i ovakvo dobro izvješće sada poguraju i sa kupnjom dionica za trezor.
to što si ti jarane pregl.up za shvatiti post to je samo tvoj problem 😁
Imate info na drugom forumu kako ove godine moraju ugraditi prociscivace voda u 3 broda, svaki je pola milje dolaros plus troškovi. Tako da nije sve med i mlijeko iako izvješće je odlično.
Vanka danss brutalan pad brodara, da budemo maksimalno transparentni a ne samo kad rastu
Kako se knjize prociscivaci vode, kao trosak ili kao investicija?
p.s. u q2, do sad, ipak su imali 2 broda na spotu jer VINJERAC ide na ugovoreni TC tek od svibnja 2020.
Pročišćivaći se knjiže kao investicija.
Ja sam za uključivanje trezora to napisao samo onako, ne očekujem da oni dižu cijenu.
Kao što se i vidi trezor nije učestvovao u kupnji iznad 47 kuna i nije podaigao cijenu na 52 kune početkom ožujka, a ni u prethodnim danima. Na kraju sve piše u programu otkupa vlastitih dionica, time se bavi Interkapital samostalno.
Vratimo se malo na podatke iz izvješća, i probajmo vidjeti kako bi to moglo izgledati dalje.
Kad pogledamo ostvarene prihode brodova umanjene za provizije dobijemo prihod po brodu danu od 16565 USD. Istovremeno operativni troškovi su 6275 USD. Uzmimo to kao bazu za 2Q.
Vidimo da se kod produžavanja ugovora ostvarju bolje cijene, a kako je spot podivljao u ožujku za pretpostaviti je da će u 2Q utjecaj toga biti i jači. Rast prosječno postignute vozarine od 5-6% se preljeva skoro u potpunosti u dobit tako da bi dobit u 2Q morala biti bliže 3 mil USD, a ako se na spotu nastave ove cijene moguće je da to bude i više. Ovi ugovori koji se sada produžuju osiguravaju se i dobri prihodi za 3q, a dijelom i do kraja godine.
Ja svoju procjenu dobiti po 1H dižem na 5,5 mil USD, a ne vjerujem da će ni 3Q biti loš jer vidimo da uprava teži prema tome da sada napravi dobre ugovore na duži rok. Pa neka zadnji kvartal i podbaci i neka se u njemu posluje bez dobiti teško da če dobit na kraju godine biti ispod 6-6,5 mil USD.
Što se dividende tiče ja osobno i nisam previše zainteresiran za istu. Ali čudi me da mirovinci ne inzistiraju na istoj. Vidljivo je već sada da će tvrtka ove godine ostvariti veliku dobit od 5-6 kuna po dionici, a u prošloj je zarađeno 3.
Ok kriza je pa možda treba osigurati i neke rezerve ali ukoliko se ne predviđa kupnja novog broda ne vidim zašto bi novac stajao i čekao. Do kraja godine ako se ne bude išlo u neko prijevremeno razduživanje na računu bi moglo biti i preko 10 kuna po dionici u novcu.
U ovom trenutku zadržana dobit po dionici je preko 10 kuna. Do kraja godine bit će to bliže 15.
Ne vjerujem da mirovinci neće tražiti da se dio toga isplati.
Ispričavam se, ipak će je srušit na jedno 40 kn, a dobit će biti 50-60 milja kuna.
HAHA
nema tu ha, ha, majstore. tpng je voda duboka. pogledaj indeks – on govori da nitko više ne želi tankere kao plutajuća skladišta jer svi iščekuju ponovno pokretanje gsopodarstva
usto, kroz godinu dana mnoge novohradnje imaju stići na tržište. i kao što u dva mjeseca može narasti sa 800 na 2000, tako moe i pasti natrag na 500
tpng je voda duboka,