Trenutni rast vozarina je uzrokovan manjkom tankerskog prostora zbog tankera koji su unajmljeni kao storage za naftu. Ovi unajmljeni tankeri su pod ugovorom od NAJMANJE 6 mjeseci a vecina na 12 mjeseci tako ta ce manjak trajati debelo u 2021. Naravno ove visoke cijene podizu cijene TC najma u cijeloj 2020 pa tako kad TPNG bude sklapala iduci TC on ce biti debelo preko 30 000 USD (konzervativna procjena) na 12 mjeseci.
”Osim toga, rezultati za ovu godinu trebali bi biti u najmanju ruku solidni. Naime, posljednjih se tjedana zbog situacije na naftnim tržištima počeo događati zanimljiv trend. Zbog manjka skladišnog prostora za naftu počeli su se i tankeri koristiti kao skladišta. Rezultat toga je strelovit rast cijena vozarina. Tankerska NG ima tri broda koja trenutno hvataju taj pozitivan trend na spot tržištu. Naravno, treba biti iznimno oprezan jer je potražnja za naftom gotovo presušila.”
Izgleda da su 3 na spotu, bit će novaca.
Ja mislim da nemaju nista na spotu, u svibnju i lipnju ističu dva ugovora. I bez spota dobit ne bi trebala biti ispod 10-12 mio kuna
Ne bih se čudio da svi brodovi odu privremeno na spot. Trgovci naftom traže brodove, vjerojatno nude i unajmiteljima dio da koriste njihove brodove, win win situacija za sve 3 strane
glupost, cijenu podiže kupnja trezora! da trezor ne kupuje trgovalo bi se po 3x kuna!
Ne bih se čudio da svi brodovi odu privremeno na spot. Trgovci naftom traže brodove, vjerojatno nude i unajmiteljima dio da koriste njihove brodove, win win situacija za sve 3 strane
da, to bi bila prava stvar – OTKAZATI POTPISANE UGOVORE I PREVARITI LJUD OD KOJIH ZIVIS.
kakav lik
Investimir ,
Nisam mislio bez njihovog znanja iako je to malo vjerojatno. Situacija s naftom je apsurdna ovih dana tako da su svakojake kombinacije moguće
Trezor je zadnji puta kupovao 31.3. i to po 42 kune tako da rast cijene sa tih razina do današnjih nema previše veze sa kupnjom trezora.
Od 24.2. do kraja ožujka trezor je kupio ukupno malo više od 13.000 dionica, a od tada do danas trgovalo se sa 125.000 dionica.
Kupnja trezora je pozitivan signal, ali ne bi rekao da je presudna za rast cijene. Ako trezor nakon izvješća nastaviti kupovati to će biti jaka podrška cijeni, a ako žele kupiti sve što im je odobreno morat će se cijena još podići.
I početkom ožujka je netko agresivnije kupovao i već bio digao cijenu do 52 kune, vidjet ćemo sada dali tu stajemo i čekamo izvješće ili će se nastaviti kupovati do petka.
Uprava je 13.3. dala svoje viđenje utjecaja krize na poslovanje i vidimo da je njihov pogled na ovu godinu pozitivan. Objavili su da su ove godine već ugovorili više dana za 7% nego prošle godine i time prihodovali 16% više. Postigli su cijene koje su skoro 10% više.
Kako su ostali troškovi fiksni ta što je više ide u dobit pa je za očekivati da tih 2,3 mil USD ide u tom smjeru više ukupne dobiti. Neka tako bude i u drugom kvartalu, a za očekivati je da će biti, to će značiti da će se prošlogodišnja dobit preskočiti već u prva dva kvartala.
Neka zadnja dva kvartala budu samo solidna i to bi moglo donijeti rekordnu godinu krizi uprkos. Cijenu na burzi neću dovoditi u izravnu vezu sa time jer na tržištu vlada strah pa bez obzira na rezultate poslovanja cijena može oscilirati. No jednom će pak popratiti poslovanje.
Ako uprava bude išla u smjeru isplate dividende to će biti jako pozitivno za kratkoročnu cijenu dionice, a ako bude išla u smjeru bržeg razduživanja to će dugoročno imati velike efekte na stabilnost poslovanja. A i ako tvrtka smanji dug za 10 kuna po dionici godišnje to bi po nekoj logici trebalo završiti u rastu cijene te dionice na burzi. Uz to značajno onda padaju i troškovi kamata pa će pozitivan novčani tijek dovesti do toga da tvrtka može isplatiti jaku dividendu.
Na stranim tržištima situacija se u petak na tankersim dionicama malo smirila. Rezultat je u petak bila u prosjeku pozitivna nula, ali je u after-marketu opet pogurao dionice u zeleno.
U Japanu danas krenulo na tankerima vrlo pozitivno, po ovome što ja pratim trenutno je rast oko + 10%.
TPNG se samo priključila rastom cijene snažnom pozitivnom trendu koji vani traje već više od 2 tjedna.
I dalje očiti pritisak na rast vozarina…