U slijedeći četvrtak izlazi izvješće.
Ako pogledam neka od najboljih kvartalnih su bila u 2016 gdje je 1Q imao 37 mil EBITDA i 17 mil kuna dobiti. Godina je završila sa 128 mil kuna EBITDA i 40 mil kuna dobiti s tim da su tada financijski rashodi bili viši nego danas. Kako sada stvari stoje TPNG bi mogao ponoviti ovako lijepe rezultate, pa čak ih i preskočiti.
Naravno da na ovakvom tržištu ne treba postavljati paralela sa cijenom tada ali cijena je dogurala preko 80 kuna. No dobit od preko 5 kuna po dionici i eventualna najava dividende opravdale bi cijenu na tim razinama.
Koliko vidimo trezor nije sudjelovao u kupnji prethodna dva dana jer nisu ništa objavili.
Hvala kolegama koji su mi ukazali na ovu priliku.
U 2016. prosječni TC po brodu iznosio je oko 18.000 USD/dan, danas je oko 16.500 USD/dan, međutim spot vozarine su podivljale zadnjih tjedan dana jer su se i produkt tnakeri počeli koristiti kao skladišni prostori za naftu.
S druge strane cijena nafte pokazuje da potražnje za naftrom u kraćem roku skoro pa i nema što je katastrofa za tankere.
Do corone tankeraši su mi bili best buy, trenutno mogu biti još bolji buy a možda i poptuna katastrofa.
Ono što mi je problem s TPNG što su vozarine u q4/2019. bile fenomenalne a oni su ostvarili oko 20% manje poslovne prihode nego u q4/2018. i skoro jednake kao i u q3/2019. što znači da se rast spot vozarina uopće nije osijetio na poslovnim prihodima a, što je jako čudno jer su imali 33% flote na spotu.
Živi bili pa vidjeli…sretno imaocima…
Razumijem je što su i kako nastaju tečajne razlike ali mi je ovdje to bio značajan iznos pa pokušavam shvatiti kako je do toga došlo. Vaš izračun je ok kad bi se svi prihodi priznali na početku godine i onda preračunali na kraju to bi bilo toliko ali to nije baš tako u praksi. Osim toga oni posluju vani pa postoje tečajne razlike i u drugu stranu, tj onda se to dijelom prebija.
Mene je najviše zbunila pozicija u RDG, nije u sklopu financijskih prihoda nego u sveobuhvatnoj dobiti. To je dio dobiti kojim društvo ne raspolaže, o njemu ni ne odlučuje skupština niti se raspoređuje ili iz njega isplaćuje dividenda.
Sa tečajnim razlikama koje nastanu po modelu ja sam sklopio ugovor na 10 mil eur i priznao prihod od 65 mil kuna, a nakon n mjeseci naplatio 69 mil kuna i ostvario tečajnu razliku je jasno da je to stvarni novac koji je zarađen i s kojim se raspolaže.
Ova pozicija tečajnih razlika u RDG nije takva. Morat ću izgleda pročitati revizorsko.
Mislim da se ta stavka u sveobuhvatnoj dobiti odnosi na promjenu vrijednosti flote/plovila koje su iskazane u USD pa ih na kraju svakog razdoblja preračunavaju u kn.
Nisam siguran u ovo što sam napisao pa molim upućenije kolega da me isprave ako griješim.
Ne možete uspoređivat prihode s prosječnim vozarinama, jer je za prihode jako bitno jel vam brod na spotu ili na TC. Ako brod vozi na spotu imat ćete veće prihode i rashode nego na TC jer npr.vi plaćate trošak goriva, ali taj trošak i naplatite onom kome vozite.
Pa prihode generiraju brodovi u TC i o spotu, a obzirom da im je flota uvijek 2/3 na TC, a ostatk na spotu prihodi u razodoblju su usporedivi.
Kako god, q4 kod TPNG je uvijek lošiji (manje profitabilan; nekad i manje prihode ostvaruje) od q3 i to me najviše odbija u ove dionice jer to nema nikakvog smisla, nikad ne znam što me čeka u izvješću…
Da a u 2016 je dug bio oko 6,5 EBITDA, netto dug 6 EBITDA
Sama EBITDA oko 128 mil kuna
EV/EBITDA oko 11-12, kamate 32 mil kuna
EBITDA 2019 je 110 mil kuna
Dug bankama je sa 805 mil pao na 560 mil (netto 492) što je 5 EBITDA
EV/EBITDA 8,7 na današnjoj cijeni
Znači tada je tvrtka vrednovana preko 200 mil eur, dok se danas vrednuje manje od 130 mil eur
A nekako mi izgleda da će 2020 biti bolja i od 2016. Recimo da EBITDA bude bar 130 mil, neto dug pada za cca 100 mil pa bi na sadašnjoj cijeni EV/EBITDA bila na kraju godine oko 6,5
Na cjeni iz 2016 od oko 80 kuna na kraju ove godine EV/EBITDA bi bio oko 8,5, a dug se spušta na 3-3,5 ebitda
Kolega sa drugog formuma kaze da su u drugom mjesecu svi brodovi išli u tc, prema objavi na zse 26.2 dva broda koja su bila na spotu prešla su u tc, iako ne pišu imena brodova. Ovi brodovi kojima ističe tc imaju opciju produženja po istim uvjetima koju su navodno iskorisitli unajmitelji. Ako je sve ovo istina, nikakve koristi od trenutnog spota preduzece neće imati.
Da, kolega je u pravu. Prestao sam pratiti (rasprodao sam) TPNG pocetkom veljace pa mi je obavijest od 26.02. prosla ispod radara.
Znaci, imaju samo 1 brod na spotu…a ugovoreni TC za ostatak flote je oko 16k USD/dan…
Dugoročno gledano to je super vijest jer bi zbog manjka potražnje za tankerima u budućnosti zbog ove krize TPNG mogla i dalje poslovati s dobrom dobiti 😀
Ova godina će biti svakako još nego prošla.
P.s. zašto ste izlazili uopće iz dionice?
Još ako Uprava u srijedu odobri isplatu dividende (a mogla bi) idemo na stare razine :))