Tko oni pametni? Razumijete da za TPNG kupuje Interkapital, koji se naplaćuje u postotku, kojem se itekako isplati zaigrati na većim brojkama… a mi to moramo znati prepoznati i i skoristiti, svako za sebe. 110000 komada u godini dana nije malo i to će dobro držati cijenu kad se stvari smire, korone fore i vozarine. Ovo je izvrsna situacija..
Iznad 50 su lupali po kupnji kao da nema sutra, a sad im kao nije dobro ni po 43??
Stvarno znaju kupovati, opet će nastaviti kad cijena skoči??
Ili sada trpaju privatne džepove dok ima jeftino?
lupati će glavom ovi što sad kupuju jer svijet ulazi u recesiju i bit će za koji mjesec tpng i po 30 kn
Teško je ne primijetiti promet i rast.
No kad se pogleda branša vani zadnjih 15ak dana onda i nije neko iznenađenje ?
Uz najavljenu kupnju od strane trezora ovo izgleda dosta interesantno. Kad su me neke kolege upozorile na TNPG ja sam to greškom zanemario, a sad kad sam malo pročitao izvješća ne izgleda to meni tako loše?
Istina, ali za usporedbu jučer je DOW pao 2,44%
Istovremenu su Teekay Tankers, Nordic American Tankers i Scorpio Tankers rasli 18-20%
S tim da su po par postotaka dnevno rasli cijeli prošli tjedan i bez obzira na ostatak burze uhvatili lijepe postotke rasta.
Nema potrebe uspoređivati strane burze i ZSE, ali opet to su neki globalni trendovi a ova tvrtka koliko ja vidim radi isključivo na svjetskom tržištu.
Danas bi rast mogao biti jer se opet uključio trezor. Nisu sada kupovali 3 tjedna, ali zadnji puta su pogurali cijenu na preko 50 kuna iako je vani bilo već gadno.
Upravo sam pogledao kako stoje ove tvrtke koje sam nave danas. Tržište se otvara za cca sat vremena ali u predtrgovanju svi imaju jake pluseve.
TNG +4,49%
NAT +12,92%
STNG +9,92%
Dozvoljavam da sam izabrao krive primjere jer nisam previše upućen ali kojeg god da sam kliknu svi bilježe veliki rast iako su futuresi za ostatak tržišta ponovno crveni.
Ima li tu netko ozbiljniji poznavalac branše da pojasni dali se ovo što se događa vani može na pozitivan način odraziti na TPNG.
Portali su prepuni pojašnjenja zašto su cijene vozarina za tankere odletjele u nebo. Ono šo mene zanima je koliko će to utjecati na poslovanje TPNG. Koliko ja sam uspio pročitati iz ovih izvješća uprave ovo bi mogla biti jako dobra godina za ovu tvrtku.
Imam još jedan “upitnik”, a nisam baš imao vremena čitati sva izvješća unazad da vidim dali ima neko pojašnjenje.
Naime po zadnjem izvješću iskazana je EBITDA od 110 mil kuna, EBIT od 53 ml i neto dobit od 23 mil kuna. Sve u svemo to je već samo po sebi ok, ali onda se na kraju dodaje 17,6 mil kuna kao rezultat tečajnih razlika iz preračuna inozemnog poslovanja ?
Nije mi baš jasno o čemu se tu radi, a iznos je popriličan.
Tečajna razlika je nastala zbog tečaja $, ako se ne varam TPNG prihodi sve u $ i na početku 2019. tečaj je bio 6.45, a na kraju 2019. 6.90. Na 40 miliona $ prihoda razlika je 18 mil kn.
Razumijem je što su i kako nastaju tečajne razlike ali mi je ovdje to bio značajan iznos pa pokušavam shvatiti kako je do toga došlo. Vaš izračun je ok kad bi se svi prihodi priznali na početku godine i onda preračunali na kraju to bi bilo toliko ali to nije baš tako u praksi. Osim toga oni posluju vani pa postoje tečajne razlike i u drugu stranu, tj onda se to dijelom prebija.
Mene je najviše zbunila pozicija u RDG, nije u sklopu financijskih prihoda nego u sveobuhvatnoj dobiti. To je dio dobiti kojim društvo ne raspolaže, o njemu ni ne odlučuje skupština niti se raspoređuje ili iz njega isplaćuje dividenda.
Sa tečajnim razlikama koje nastanu po modelu ja sam sklopio ugovor na 10 mil eur i priznao prihod od 65 mil kuna, a nakon n mjeseci naplatio 69 mil kuna i ostvario tečajnu razliku je jasno da je to stvarni novac koji je zarađen i s kojim se raspolaže.
Ova pozicija tečajnih razlika u RDG nije takva. Morat ću izgleda pročitati revizorsko.
Ovo je bila i ostala top dionica. sve je jasno kao dan i što god se događalo na tržištu stalno joj ide u prilog, a vi proučavajte najnovija izvješća do mile volje i kako god želite.
U velikom oceanu događanja na drugoj strani, potpuno van fokusa je jedna prava rizik zvijezda – ULPL.
Da nije bilo palamuđenja i stečajnih zavrzlama, pripisa, otpisa, tužbi, dopisa, zakašnjelih i pravovremenih prijavaka tražbina – ne znam gdje bi im bio kraj!?
Dugogodišnji dioničari ove dionice su užasno strpljivi. Jasno, trenutna cijena im nikako ne ide u prilog, ali čini mi se da je njihovo strpljenje puno racionalnije od nebulozno niske cijene dovedene na dno dna klasičnim šibicarenjem (prevedeno, malim turn over-om po principu ja tebi – ti meni!).
I sad dolazimo do paradoksa.
Dobar dio ekipe na ovoj burzi čeka priliku za laku i brzu zaradu, a zazire od investiranja u ono što im potencijalno i izvjesno donosi prinos neusporediv sa onim što je trenutno kao u fokusu na burzovnoj trpezi.
Ili da budem malo jasniji, napravite klik na njihovu flotu pa ćete shvatiti da stečajevima i cro scenarijima – unatoč, nema većeg binga u opticaju.
Druk???
Ajde, živi bili pa vidili!