ode indeks u podrum – s 960 na 825 u par dana
čim nitko ne kači ažurni indeks, znaš da indeks roni
Kolega,
Pa barem Vi niste povrsni. Dajte si truda i malo istrazite o tankerskom sektoru..svi dionici na marketu ocekuju da ce sljedece dvije godine biti vrhunske, neki spominju i da ce sljedeca cijela dekada biti odlicna…
to potpisujem
samo malo cimam majstore koji čim indeks malo mrdne nagore, oni obaspu temu slavodobitnim objavama. a kad pada, svi se prave mutavi
kao da to mijenja išta
tpng j evoda duboka, indeks je naravno početak svega, ali daleko od toga da jei kraj
Veće vozarine na spotu su posljedica i većih cijena goriva (60-80%) a tim i većih troškova, jer troškove goriva na spotu plaća vlasnik broda, pa nitko neće vozit “onako jeftino kao prije IMO 2020”, osim onih koji imaju scrubbere.
Jel netko izračunao koliko bi mogli bit veći troškovi zbog potrošnje “novog” goriva i koliko je stvarno veća dobit?
Po današnjem roterdamskom cjeniku potrošnja goriva različitih tipova MR tankera izgleda ovako otprilike:
Eko scrubber: 12.5mt X 300usd dnevno
Eko non scrubber 12.5mt X 550usd dnevno
Non eko scrubber 18.5mt X 300usd
Non eko non scrubber 18.5mt X 550usd
Znači za moderne i opremljene brodove uštede su značajne i to vrijedi za sve vrste brodova ne samo tankere a što je klasa veća razlika je izraženija.
Dnevne TCE vozarine koje se objavljuju ne uključuju troškove goriva baš zbog usporedbe s onima na vremenski najam gdje unajmitelj snosi troškove goriva. Zato se ponekad dogodi da pojedine relacije imaju i negativne vozarine kad su cijene prijevoza niže.
Evo dobrog primjera kako se to odražava na cijene najma prema starosti i opremljenosti broda.
Songa Pride MR2 49,700 Brodotrogir 2016 20,000 Bahri 1 Year
Swift Winchester MR2 46,100 Hyundai Mipo 2009 16,750 Mena Energy 1 Year
Hari Leela MR2 45,700 Hyundai Samho 2000 12,245 Inc options Bharat Petroleum 1 Year
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2020/01/10-January-2020.pdf
Po današnjem roterdamskom cjeniku potrošnja goriva različitih tipova MR tankera izgleda ovako otprilike:
Eko scrubber: 12.5mt X 300usd dnevno
Eko non scrubber 12.5mt X 550usd dnevno
Non eko scrubber 18.5mt X 300usd
Non eko non scrubber 18.5mt X 550usd
Znači za moderne i opremljene brodove uštede su značajne i to vrijedi za sve vrste brodova ne samo tankere a što je klasa veća razlika je izraženija.
Dnevne TCE vozarine koje se objavljuju ne uključuju troškove goriva baš zbog usporedbe s onima na vremenski najam gdje unajmitelj snosi troškove goriva. Zato se ponekad dogodi da pojedine relacije imaju i negativne vozarine kad su cijene prijevoza niže.
ako je tce vozarina 20 000 usd – koliko onda brodar dobije na ruke – 20 000 pa onda on plaća gorivo i sve, ili dobije 20 000 plus gorivo ali se to ne iskazuje da bi bilo usporedivo s vozarinama na roik
Po današnjem roterdamskom cjeniku potrošnja goriva različitih tipova MR tankera izgleda ovako otprilike:
Eko scrubber: 12.5mt X 300usd dnevno
Eko non scrubber 12.5mt X 550usd dnevno
Non eko scrubber 18.5mt X 300usd
Non eko non scrubber 18.5mt X 550usd
Znači za moderne i opremljene brodove uštede su značajne i to vrijedi za sve vrste brodova ne samo tankere a što je klasa veća razlika je izraženija.
Dnevne TCE vozarine koje se objavljuju ne uključuju troškove goriva baš zbog usporedbe s onima na vremenski najam gdje unajmitelj snosi troškove goriva. Zato se ponekad dogodi da pojedine relacije imaju i negativne vozarine kad su cijene prijevoza niže.
ako je tce vozarina 20 000 usd – koliko onda brodar dobije na ruke – 20 000 pa onda on plaća gorivo i sve, ili dobije 20 000 plus gorivo ali se to ne iskazuje da bi bilo usporedivo s vozarinama na roik
[/quote]
To je izračunati prosjek. Ako govorimo načelno i o spotu dobije bruto 20000 + gorivo ali pojedinačne vozarine su različite i troškovi goriva su različiti i nisu jedini troškovi putovanja.
“Time charter equivalent is calculated by taking voyage revenues, subtracting voyage expense, including canal, bunker and port costs, and then dividing the total by the round-trip voyage duration in days. It gives shipping companies a tool to measure period-to-period changes.“
Je li netko od vas računao kolika bi mogla biti dobit za 2019. i druge pokazatelje? U prilog stavljam rezime nekakve svoje projekcije pa bih volio kada bi netko to usporedio sa svojim računicama i povratno iskomentirao.
Rezultati za 2019 / (AVG peer grupe) / (yoy):
– EPS = 3,03 kn / (-) / (+322%)
– EV/EBITDA = 8,66 / (10,40) / ( +28%)
– P/NAV = 0,84 / (1,34) / (-)
– P/E = 15,16 / (18,60) / (+322%)
https://www.barrons.com/articles/how-to-play-shipping-stocks-rally-51578703854
”…Shipping stocks have rallied, along with the soaring rates: Teekay Tankers (TNK), with a fleet of over 60 ships, saw its stock boom 180% from the end of August to Thursday’s close, while Nordic American Tankers (NAT) jumped 181%. Euronav (EURN) and Frontline (FRO) have each returned about 56%, while Scorpio Tankers (STNG) and DHT Holdings (DHT) are up 47%. The small-cap Russell 2000 index has returned 12% in the same period.”
Je li netko od vas računao kolika bi mogla biti dobit za 2019. i druge pokazatelje? U prilog stavljam rezime nekakve svoje projekcije pa bih volio kada bi netko to usporedio sa svojim računicama i povratno iskomentirao.
Rezultati za 2019 / (AVG peer grupe) / (yoy):
– EPS = 3,03 kn / (-) / (+322%)
– EV/EBITDA = 8,66 / (10,40) / ( +28%)
– P/NAV = 0,84 / (1,34) / (-)
– P/E = 15,16 / (18,60) / (+322%)
Ovo sam napisao prije mjesec dana:
“EV/EBITDA za prvih devet mjeseci 2019. iznosi 11, a ako za q4 uzmem EBITDA-u jednaku kao u q3 EV/EBITDA iznosi oko 8. P/NAV je oko 0,57 dok peer grupa ima prosjek EV/EBITDA oko 10,4 a P/NAV oko 1,16…”
Vasi izracuni su detaljniji, alk nam je konacni rezultat skoro pa jednak…
P.s. nije mi jasno kako Vam je P/NAV 0,84 kad NAV u izvjesću Q3 iznosi 9,91 USD (oko 70 kn)
A sad je ispod 900!
[/quote]
Sad je 892 boda…to vam je minimum 23 000 usd dan spot …pa tko zna nek računa…sretna nova 2020.g svim forumašima…i da Bog da cijelu godinu ostane na ovom prosjeku…
[/quote]
Baltic Clean Tanker Index [BCTI] – Jan 07, 2020 – 877.00
[/quote]
Baltic Clean Tanker Index [BCTI] – Jan 13, 2020 – 791.00 👎