Starački domovi od 60 mil. eura u fokusu građevinara
Neobičnost poziva Zagreba za javno privatno partnerstvo je da investitorima ne nudi ništa osim zakupa na rok duži od 20 godina, odnosno investitori bi u projekt trebali uložiti i svoja zemljišta i sredstva za investiciju koja je isplativa tek dugoročno. Ipak, stiglo je pet jakih samostalnih i konzorcijskih ponuda. Do prije godinu dana, investitori bi vjerojatnije sami izgradili na svom zemljištu stambeno poslovne objekte koji su tada jamčili brzi povrat investicije.
Zagrebački građevinski div Tehnika samostalno je ponudio izgradnju svih pet traženih domova. Tri bi se po uvjetima Zagreba trebala nalaziti u Maksimiru – jedan klasični, jedan za umirovljene zdravstvene djelatnike i jedan za zakladu Zajednički put, dok bi jedan dom bio na Trešnjevci i jedan na Peščenici. Jedini koji je uz Tehniku ponudio sve lokacije je SN Holding Darka Ostoje u suradnji s konzultantskom tvrtkom Loquor. Veliki konzorcij sačinjen od građevnog developera Kamgrad, zatim uslužnog Adria Servisa, projektanta Marhi i Siemensa ponudio je izgradnju na četiri lokacije – sva tri doma u Maksimiru i traženi na Peščenici. Konzorcij je složen tako da pokriva sve potrebno, Marhi projektira, Kamgrad gradi, Adria servis osigurava prehranu, a Siemens opremu. Dvije lokacije od traženih pet je ponudila i Ingra u suradnji sa svojom tvrtkom kćeri Ingra gradnjom, i to jedan dom na Trešnjevci i jedan u Maksimiru.
Hmmm, sad još i (mala) paljba po asku…!??
Ostali građevinari i dalje bez pozitivnih stresova, da nije netko THNK zamijenio za nekog brodara danas [lol]
KREĆE PROCES
Bar-Boljare: Pregovori s hrvatskim konzorcijem počinju 28.4.
Autor/izvor: Mina-business
PODGORICA – Formalni pregovori predstavnika crnogorske Vlade i hrvatskog konzorcijuma, kojeg čine Konstruktor, Institut za građevinarstvo Hrvatske (IGH) i Tehnika, oko dodjele koncesija za gradnju autoputa Bar-Boljare, počeće 28. aprila, saopšteno je iz Vlade.
Ministar saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar saopštio je da će naredne sedmice Vlada i Konstruktor razmijeniti teme o kojima će pregovarati, odnosno one koje treba još usaglasiti.
"Ne očekujem da će biti obimna lista tema oko kojih treba da se usaglašavamo. Razgovaraće se i na nivou eksperata odnosno usaglašavanju tehničkog, finansijskog, pravnog i drugih djelova koncesionog ugovora", rekao je Lompar agenciji Mina-business.
On je dodao da će dobar dio pregovora biti usaglašavan pismenim putem, a da je, osim prvog, planiran još samo jedan sastanak "na vrhu".
Vlada je prošle sedmice prihvatila predlog Savjeta za izgradnju autoputeva da sa hrvatskim konzorcijumom počne pregovore oko gradnje kompletnog autoputa. Lompar vjeruje da će dogovor oko koncesionog ugovora biti usaglašen u predviđenom roku od mjesec.
U pregovorima će u ime Vlade učestvovati predstavnici Savjeta za izgradnju autoputeva, potpredsjednik Vlade i ministar finansija Igor Lukšić, kao i ministri za ekonomski razvoj i saobraćaj, pomorstvo i telekomunikacije, Branimir Gvozdenović i Andrija Lompar.
Delegaciju će sačinjavati i predstavnici Komisije za vrjednovanje ponuda i savjetnika u tom poslu, Međunarodne finansijske korporacije (IFC).
Iz Vlade su ranije saopštili da će se tokom razgovora razmatrati pitanje poreza na dodatu vrijednost (PDV), ali da tu i nema nekih spornih detalja jer su zahtjevi hrvatskog konzorcijuma uvršteni u crnogorski pravni okvir i treba da stupe na snagu.
U pregovorima će se raspravljati i o državnom učešću od 100 miliona EUR, prihodovanih od prodaje Telekoma. Nacrtom koncesionog ugovora predviđeno je da se taj novac isplaćuje četiri puta po 25 miliona EUR, ali da to bude vezano za završetak određenih radova. U pregovorima će biti i razgovarano o geologiji i arheologiji.
Hrvati su za kompletan autoput naveli neto sadašnju vrijednost od 2,77 milijardi EUR, od čega bi učešće države bilo 1,74 milijarde EUR.
Konzorcijum je za glavnu dionicu budućeg autoputa od Podgorice do Mateševa ponudio cijenu od 910 miliona EUR, uz učešće države od 603 miliona EUR.
To praktično znači da će država u narednih 30 godina, odnosno nakon završetka te dionice za četiri godine, godišnje plaćati po oko 20 miliona EUR za nju.
http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/infrastruktura/bar-boljare-pregovori-s-hrvatskim-konzorcijem-pocinju-28.4.,42955.html
Kolega Mavan, kao najaktivnijeg tekstopisca na ovoj temi,ne mogu da vas ne pitam……………………ovaj tekst? da li je to nagovor na kupnju ili prodaju?………….. [smiley]
Kolega Mavan, kao najaktivnijeg tekstopisca na ovoj temi,ne mogu da vas ne pitam……………………ovaj tekst? da li je to nagovor na kupnju ili prodaju?………….. [smiley]
Hmmm, realno moja 2-3 teksta na dan i to ne svaki dan na nekoj drugoj temi utopila bi se u masi ali u ovu dionicu povremeno i na sitno uđem i izađem ja i još samo dvojica ali o oni tome ne pišu [lol] [lol]
Valjda imam krivu percepciju o Tehnici kao šire poznatoj firmi jer prolazim svakodnevno pored njihovih gradilišta pa me čudi da nitko gotovo ništa ne piše na ovoj temi.
To što ne možeš ocijeniti dali je moj tekst nagovor na kupnju ili prodaju valjda znači da je objektivan, uostalom ne iznosim svoje mišljenje, citiram poneki tekst, stanje na ZSE, objesio i TA ali nije naišlo na ikakakv odjek, a komentari mi i nisu ozbiljni…
Istina dojadilo mi pisanje na "narodnim" dionicama i na temama o kojima "svi sve znaju" pa za promjenu ovdje solo brijem, a i ovaj mavan nije uopće loš sugovornik [lol] [wink]
Ovo definitivno nije narodna dionica kao IGH, ATPL ili INGR ali to je po meni prednost. Baš gledam JNAF kako je u tri dana porastao sa 1200 na 1600, nema puno trejdera, izviješće dobro i normalno je da dionica mora odraditi svoje. Isto će biti s Tehnikom, bez problema bi u ovom valu trebala prekočiti 2000 , a nakon toga čekamo potpisivanje ugovora u CG što će lansirati u orbitu. Uopće ne sumnjam da će se ugovor potpisati prije ljeta [proud]
Prodavači se razbježali, a kupci se ukopali na 13xx
Naučili kupci da ne idu dalje od 13xx :))
Naučili kupci da ne idu dalje od 13xx :))
[/quote]
Istina. Samo prvi puta još tamo od početka 12. mjeseca prodaja je slaba i rijetka.
Možda me osjećaj vara ali ako jače probije 14xx moglo bi biti slično kao u 12. mjececu kad je do 22xx došla u nekoliko dana, a ako tome pridodamo i činjenicu da je ovaj puta THNK-u mimoišao skok koji je pogodio ostale građevinare na ZSE i da se već 2 dana zeleni dok se ostali crvene…
Nije drukanje ali ako ništa drugo trenutno djeluje zanimljivo i kao jedan od većih potencijala za finu i brzu zaradu…
No kod slabo likvidnih dionica se to može promijeniti u trenu. Ili bude prekasno za ulaz ili se više ne stigne van [wink]