Bar-Boljare: U srijedu se razmatra nacrt ugovora o koncesiji
Autor/izvor: Mina-business
PODGORICA – Savjet za izgradnju autoputeva razmatraće sjutra Izvješaj Komisije za ocjenu ponuda i pregovaranje u postupku javnog nadmetanja za dodjelu koncesije za autoput Bar-Boljare.
Na sjednici će biti razmatran finalni Nacrt ugovora o koncesiji za autoput Bar-Boljare, koji će poslužiti kao polazna osnova za pregovore sa najboljim ponuđačem, hrvatskim konzorcijumom kojeg čine splitski Konstruktor, Institut IGH (ZSE:IGH-R-A) i Tehnika (ZSE:THNK-R-A). Iz Tenderske komisije su krajem prošle sedmice saopštili da na rang listu ponuđača, zainteresovanih za gradnju autoputa Bar-Boljare, u predviđenom roku nije dostavljena nijedna žalba.
Nakon što Savjet usvoji izvještaj, on će biti upućen Vladi. Vlada bi o izvještaju, prema očekivanjima, trebalo da se izjasni u četvrtak. Nakon što Vlada usvoji odluku, prvorangirani ponuđač u roku od mjesec treba da sa Komisijom usaglasi koncesioni odgovor.
Hrvati su za kompletan autoput naveli neto sadašnju vrijednost od 2,77 milijardi EUR, od čega bi učešće države bilo 1,74 milijarde EUR. Konzorcijum je za glavnu dionicu budućeg autoputa od Podgorice do Mateševa ponudio cijenu od 910 miliona EUR, uz učešće države od 603 miliona EUR. To praktično znači da će država u narednih 30 godina za taj dio plaćati po oko 20 miliona EUR godišnje.
EK: Bar-Boljare dio buduće transevropske mreže
Autor/izvor: Mina-business
PODGORICA – Autoput Bar–Boljare postaće dio buduće transevropske mreže, što će biti jaka osnova za buduće finansiranje, najavljeno je danas iz Evropske komisije (EK).
“Autoput je od ključne važnosti za razvoj Crne Gore i saobraćajnog sistema u cijelom regionu. Važne su i te veze, odnosno da se Crna Gora preko Srbije poveže sa drugima”, saopštio je direktor Generalnog direktorata za saobraćaj i energiju EK, Jonathan Scheele.
Delegacija EK boravi u dvodnevnoj posjeti Crnoj Gori gdje ima konsultacije i stručne sastanke sa predstavnicima crnogorske vlasti, kako bi dobili informacije i komentare o prvom nacrtu sporazuma o transportnoj zajednici, predstavili konačni raspored pregovora, kao i da bi se pripremili za multulateralne sastanke u maju i junu ove godine. Cilj sporazuma o transportnoj zajednici država zapadnog Balkana je uspostavljanje integrisanog tržišta za infrastrukturu, drumski i pomorski saobraćaj i unutrašnje vodene tokove, kao i da usaglasi odgovarajući zakonski propisi u državama članicama sa propisima Evropske unije (EU). To će korisnicima saobraćaja i javnosti, kako očekuju u EK, omogućiti da što prije osjete povoljnosti jedinstvenog saobraćajnog tržišta, čak i prije pristupanja EU.
Schiele je na konferenciji za novinare kazao da su prošle godine počeli pregovori o uspostavljanju jedinstvene transportne zajednice u oblasti željezničkog, drumskog i pomorskog saobraćaja, dok je u vaazdušnom to već postignuto kroz politiku otvorenog neba /open sky/. On je naveo da je cilj da predstavnici država članica početkom septembra potpišu sporazum. Sporazum će potpisati i predstavnici EU. U EK ocjenjuju da su tokom boravka u Crnoj Gori imali seriju „uspješnih“ razgovora.
„Nema nikakvih ključnih problema za Crnu Goru da preuzme obaveze koje su predviđene sporazumom o transportnoj zajednici“, dodao je Šile.
On je saopštio da je Crna Gora „dosta“ ispred drugih država posebno u dijelu reformi željezničkog sistema.
Ne slažem se da je posao u CG u krivo vrijeme; baš suprotno…. Kako je to za IGH dobro i cijena ode 100%, a za THNK nije??? …kao što bi bio da ja sad nadrobim da će to i tako sve raditi šiptari, bosanci i crnogorci koje ćeTehnika jeftino plaćati i tako priskrbiti sebi extra profit
a ko ce to sve raditi? koliko valjaka ima tehnika? koliko finisera? koliko asfaltnih baza? koliko (uzmimo sad objekte visokogradnje cime se jedino tehnika i bavi) knaufasa? parketara? keramicara? ok, to je obrt, ajmo onda ozbiljnije konstrukcije – koliko je za tehniku radio Sirbegovic, koliko Viadukt, koliko…. hell, pustimo niskogradnju, pa pogledajte Bandiceve stanove u Sesvetama, tko je izvodjac, a ko su njegovi kooperanti? mozda izmisljam? nazovite? pitajte ljude koji su kupili stan u sesvetama – ko im je bio izvodjac
tehnika je nekad bila firma sa 5000 radnika. FF je to srezao na 1500 i za to je postao manager godine, kao sto su i brodograditelji. i sistemom slanja na "cekanje" i smanjivanja placa ljudi su odlazili. svako od vas valjda je zavrsio neki fax i zna da se zaradjuje na ljudima i strojevima. oni rade posao, oni donose novac. ako ti unajmis covjeka, onda dobijas dosta manje nego da je tvoj. e, tako posluje tehnika. dobra strana toga je da nema puno otpustanja, nema strajkova (radnici nisu njihovi), velika fleksibilnost i sl. a lose ne nabrajam sad. jesi o tome pricao kad si mislio na "extra profit"? dakle, uzima se postotak marze koji ostane nakon sto ga pojedu kooperanti, kamate i dislociranost sto je za firmu ove velicine normalno i ocekivano, no u ovoj situaciji iznimno lose, kao sto je svojevremeno bilo i za Holzmann koji je u njemackoj sa 40 000 radnika uspio bankrotirati u par godina Vaš link. upravo FF je prije nego sto je postao direktor Tehnike radio u Holzmannu!
dokazite suprotno
a sto se tice IGH, vec sam rekao – IGH se ne moze usporedjivati s tehnikom. kao prvo, u idealnoj situaciji, u idealnim uvjetima – IGH ce prvi doci do novca jer se bavi takvom vrstom posla – projektiranjem, koje po logici stvari dosta prethodi izvodjenju.
situacija nije idealna, a i vlasnicka struktura IGH jest takva da kretanje dionice IGH nije mjerodavno (ovo za vlasnicku strukturu igh je samo moje misljenje bazirano na mojem interpretiranju vijesti kao npr. Vaš link i kao takvo nema neku tezinu, mozda grijesim)
ali cinjenica je da je situacija losa i nema novca
Vaš link
cinjenica je i da nema optimizma opcenito:
Vaš link
da bi tehnika uspjela, a i ostale firme opcenito, potreban im je poslovni plan! zapravo, ideja sta i kako misle dalje. ali to se nece dogoditi jer nemaju strategiju za buducnost u pisanoj formi. nazovite, pitajte! naravno, ako nadjete koga nazvati!
oni znaju smanjiti place, kao sto to radi i vlada i ostali, ali to nije plan, plan je u HR firmama "netalasanje" i nagradjuje se kao takvo. rjesenja se uopce ne traze i opasna su jer znace promjenu managementa!
sto nas dovodi samo do jednog: neinformirani i neupuceni ce spekulirati dionicom sto ce dovesti do skoka ili pada kao sto kaze "brankica". tako se moze desiti da P/E bude i 10 i 30, neovisno u stvarnoj vrijednosti. to je ujedno i jedina nada nas dionicara.
da li drukam prema dolje? pokusavam biti realan, a drukanje gore/dolje na ovom forumu mozda mjenja cijenu 1% i to na stetu uglavnom malih igraca poput mene. a mi ne mozemo prouzrociti skokove i padove od 10X pa cak i da smo jedino mi vlasnici svih dionica!!!!
dakle: nadamo se spekulantima
P.S. radnici ce za svoj trud dobiti uskrsnji poklon!!!
hint: nije novac, a narolano je 🙂
@opstorko
Fin tekst si napisao i podastro zanimljive argumente samo možda malo preopćenito jer o problemima kojima pišeš pritišću cijeli sektor i šire i kada bi sve išlo putem kojim predviđaš nebi ostalo niti jednog građevinskog izvođača u RH.
Ajd da se, čisto diskusije radi, držimo najpesimističnijeg scenarija koji se može izkonstruirati iz tvog teksta, misliš li da će svi propast i za godinu dvije opet doći strane firme da nam izvode građevinske radove (kao neposredno poslije rata) ili će ove naše netko pokupovati za sitne pare??
Naime dionice i nemaju baš još veliki prostor za pad, kod većine u sektoru je pad u godinu i po cca 90%.
Ja sam po prirodi optimist pa ne vjerujem u baš tako crni razvoj događaja ali zadnjih godinu i po se dogodilo svašta što sam smatrao gotovo nemogućim.
Zanima me tvoje viđenje THNK i sličnih firmi u 2010, 2011g. i njihove vrijednosti na ZSE.
To niko ne može predvidjeti…
Ja sam upravo izišo iz Tehnike i malo popuš usput ali nije strašno.
Dojadilo mi je što nikako da na raste i jos pada sasvim ljepo a da ne velim da su među zadnjima čiji se financijski izvepštaj čeka i čeka več dugo.
Ovo što ste napisali kolege sasvim stoji .
Makar ovaj posao koji su dobili IGH TEhnika itd meni smrdi malo..
U zivotu radeći za razne firme u građevini sam shvatio kako sve više ima loše sklopljenih poslova
koji dok firma misli kako su super na kraju završavaju sa gubitkom naročito kada se dogovori preniska cijena …
Mislim da Crnogorci trljaju ruke jer cifra koju smo ponudili je jako povoljna i puuno povoljnija od konkurencije što bi moglo dovesti do kome na kraju ,a da ne pričam o lovi koju moramo tamo financirati.
Sto se situacije na burzi tiče dionice mogu trenutno puno više pasti nego narasti.
Način borbe sa krizom se svodi na ubacivanje love i mazanje očiju što će dovesti na kraju do još večeg sloma makar u međuvremenu još dionice skoće ali sigorno ne toliko koliko če na kraju pasti.
Hmmm, e sad teško je i nerealno ocijenjivati ugovor koji tek treba biti sklopljen jer ovako paušalno se može reći da je to posao života za nekoga ili omča oko vrata za istoga. Nebih išao tako daleko u komentarima nečega u čije detalje nisam upućen. Do sada nisam pročitao da se netko relevantan javno izjasnio negativno o tom poslu nego baš suprotno pa bi se držao toga bar za sada.
Što se stanja na ZSE tiče činjenica je da nitko od većih (čitaj fondovi) nije zainteresiran za ulaz u THNK i da joj posao u CG nije nimalo podigao rejting. To mi je ovih tjedana najkontraverznija činjenica na ZSE pa u nedostatku zanimljivijih tema pokušava na ovoj isprovocirati neke moguće odgovore ali malo je zainteresiranih… šteta.
Na ATPL u glavnom plaču jer stoje dok npr. IGH leti, na IGH opet misle da će na ATH do ljeta, na TA i komentarima tržišta vani u glavnom drukanje kako kome odgovara… Sve predvidljivo.
Najnovije vijesti o poslu u CG, procedura ide dalje bez smijetnji:
http://www.gov.me/minsaob/index.php?akcija=vijesti&id=171655
Ma evo ja ću se malu uključit iako nisam neki guru za građevinu, više za graševinu [smiley]. Kako nije bilo realno kad je cijena bila 12K, tako nije ni danas kad smo na 1xxx. Što će biti nitko ne zna ali da je posao u CG dobar ne moze nitko osporiti. On je dobar prije svega jer se dogodio u špici najveće recesije koju pamtimo.Tvrtka je u situaciji kad stanogradnja stagnira, dobila posao niskogradnje i bez obzira na sve probleme koji se spominju (nema valjaka, finisera, asfaltnih baza…) to je dobar posao. Pa pogledajte za koliko smjesno malo novaca danas mozete unajmiti brod za prijevoz rasutih tereta. Isto je i s niskogradnjom, Tehnika je prime contractor koji će za puno manje novaca nego što je to bilo prošle godine, uposliti necije druge valjke, finisere, asfaltere…Ponovit će se situacija od prije neku godinu kad su insajderi iz tvrtki govorili da su dionice precijenjene, a one su ipak svaki dan rasle. Tijekom 2008. svi smo govorili da tvrtke pozitivno posluju, nije još bilo recesije, a cijene u slobodnom padu. Sad smo ponovo u 1. fazi.
Ma evo ja ću se malu uključit iako nisam neki guru za građevinu, više za graševinu [smiley]. Kako nije bilo realno kad je cijena bila 12K, tako nije ni danas kad smo na 1xxx. Što će biti nitko ne zna ali da je posao u CG dobar ne moze nitko osporiti. On je dobar prije svega jer se dogodio u špici najveće recesije koju pamtimo.Tvrtka je u situaciji kad stanogradnja stagnira, dobila posao niskogradnje i bez obzira na sve probleme koji se spominju (nema valjaka, finisera, asfaltnih baza…) to je dobar posao. Pa pogledajte za koliko smjesno malo novaca danas mozete unajmiti brod za prijevoz rasutih tereta. Isto je i s niskogradnjom, Tehnika je prime contractor koji će za puno manje novaca nego što je to bilo prošle godine, uposliti necije druge valjke, finisere, asfaltere…Ponovit će se situacija od prije neku godinu kad su insajderi iz tvrtki govorili da su dionice precijenjene, a one su ipak svaki dan rasle. Tijekom 2008. svi smo govorili da tvrtke pozitivno posluju, nije još bilo recesije, a cijene u slobodnom padu. Sad smo ponovo u 1. fazi.
u prilog ovoj tvrdnji a i nečijim ranije navednim iskazima da je Tehnika isključivo spec. za viskogradnju dajem protuupit: kako objašnjavate posao na križanju Slav. avenije na kojem je Tehnika u konzorciju sa Viaduktom dobila posao izgradnje nadvožnjaka a Viadukt ono ispod…?
Tumačimo izrekom dokon pop i kozliće krsti
Evo za one koji ne znaju čime se sve bave:
Dok su bukvalno indexi u cijelom svijetu rasli dionica THNK je kupljeno točno 2 kom. za cijelog trgovinskog dana, zorno se vidjelo i nije prvi puta ovaj mjesec da baš nitko ne želi ovu dionicu ni po cijeni ispod nego na dan objave posla u CG. Od tog dana do danas baš svi građevinari na ZSE su narasli osjetno više od THNK. Da sam zaposlenik Tehnike ubrzano bih počeo slati životopise [lol]
Ako kretanje dionica ide ispred realnog sektora, a realno je za očekivati da nemogu svi građevinari preživjeti ovu krizu onda je vidljivo da je ovaj građevinar na začelju kolone što se mogućeg oporavka tiče i prvi u redu mogućag raspada.
Znakovito je da se ponavlja situacija i globalnog i našeg lokalnog rasta, a da baš nitko u ovdje ne ulazi, ni mali fondovi, ni mirovinci, niti da sama firma otkupljuje vlastite dionice (valjda svjesni da je bacanje novca!?) niti pojednci, baš nitko! I u dionici Pounja više ljudi vidi šansu za zaradu [lol]
Šteta imaju lijepu modernu zgradu u Vukovarskoj, bit će baš prikladna za neku trgovinu tehničkom robom [bye]