Teško će Vlada dobiti dobar ugovor za ZLZ

Naslovnica Forum Komentari članaka Teško će Vlada dobiti dobar ugovor za ZLZ

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Oprostite , ali ja to ne shvačam .

Dati nekom da gradi Zračnu luku Zagreb a naše tvrtke nemaju posla !

Dati nekom da investira milione a naši ljudi imaju na štednji miliarde !

Dati nekom da bere 30 godina vrhnje na našem Aerodromu ?

Zašto Zračnu luku ne naprave Hrvatske tvrtke sa štednjom Hrvatskih štediša pa da Hrvatski štediše 30 godina uživaju korist od ulaganja u Aerodrom .

Naravno da će opet sve loše završiti kao što je loše završilo sa drugim sličnim koncesionarima koji su ulagali u turizam , ceste ili banke .

.

Pero7,
Pa eto upravo iz tih razloga koje navodiš se i “forsira” projekt domaće tvrtke IGH koji, iako nabrijan s cifrom, zaista impresivno djeluje te i da se “skreše” opet plus za IGH i Hrvatsku.
Ako neće biti naš izvođač, barem naš projekt koji je uostalom i pobijedio na natječaju 2008.

Oprosti koje vrhnje ? ZLZ ostaruje cca 20 mil. kn profita što je čisti “sitniš” u odnosu na potrebna sredstva, znanje i STRATEGIJU upravljanja međunarodnim prometom. Npr. Beogradski Surčin je u odnosu na naših 2,5 mil EUR lani spremio 30 mil EUR, a i to nisu cifre kakve se vrte u ovoj industriji. Upravo je poanta da se od postojeće OK situacije napravi puno bolja. ZLZ više ne igra ulogu na koji način, već je stvar vremena i prilike, a naravno krivi smo si sami jer smo 30 godina kilavila. Ako sada kasnimo, gotovo je, budući da Beograd ove godine grabi ubrzano prema 3,5 mil putnika, a i ostala konkurencija je “u strateškim projektima” koji će ih pozicionirati dugoročno.
Iako se slažem da postoji niz problema, ljudi nisu blesavi to što se žure.
Kamoli da su se prije požurili. Sada se žure, jer je činjenica da je avio promet u Hrvatskoj u uzlaznoj putanji, a kako je krenulo ZLZ bi ove godine mogla (travanj neslužbeno 16% bolji pax u odnosu na rekordnu 2008) ostvariti 2,3 mil. pa čak i do 2,5 u najboljem slučaju. 2,5 je sadašnji maximum kapaciteta terminala i samo bi nam trebalo još da radi manjka mjesta na check-inu sami sebe zakočimo.
Upravo radi pozitivnog razvoja situacije (promet se vraća, ugovori HTZ-a se potpisuju sa avio prijevoznicima), Hrvatska ulazi u EU se radi da se stvari riješe i time ne guni “momentum”.

Ja osobno držim fige, iako nije lak zadatak. Lako je pametovati sa strane, sigurno su imali objektivnih razloga zašto svi ti problemi. Neka samo što bolje to završe i držimo im fige !

papa 9087 ,

znadeš li bilo koju koncesiju u Hrvatskoj koja nam je donijela bilo kakvu korist (a ne štetu) u bilo kojoj industriji ?

turizam , promet , bankarstvo ?

.

Pero7,

i mene je strah, ali vjerujem da je ljudima stalo da projekt uspije, jer ipak je ovo nešto što će kao vladu pratiti kroz budućnost i reputacija će svim vladama postati sve važnija. Meni se iskreno svidjela izjava ili američkog veleposlanika ili nekog gospodarstvenika sa foruma u Dubrovniku, travanj 2011, da ljudi pribjegavaju korupciji ukoliko dođu do mrtve točke, a pod svaku cijenu žele da nešto uspije. Vjerujem da je korupcija nus-produkt sustava gdje svi sumnjanju u normalno funkcioniranje i onda sve nešto love u mutnom. Meni je osobno puno tragičnije da npr. u okolici Dubrovnika investitor čeka već 6 godina da krene, a tko zna i hoće li uskoro. Ja bih na njegovom mjestu nekog potplatio da si spasim mrtvi kapital i ogromne novce. I zamisli onda vraga, taj isti sustav koji te koči, sada odjednom izreagira i nađe ti da si readio neke “nezakonske prečice”…
činjenica jest da nas investitori izbjegavaju ko kugu – trebamo se pitati zašto. Nisam baš siguran da su svi skupina grabežljivaca koji hoće zlonamjerno iskoristiti, svi emotivno inteligentni businessmeni danas teže ka održivom poslovanju (etika, povjerenje, ulaganje u ljude kako bi ti isti uložili sebe i kreirali profit vlasniku)
Trebamo svi sudjelovati u promjeni sustava, počevši od dječice u prvom razredu koju treba učiti o poštenju, ali s druge strane i vršiti provođenje zakona kod odraslih naravno.
Birokraciju pojednostavniti također, prilagoditi zakone. I ono za što se cijelo vrijeme zalažem – manje otrovnih stavova o svemu, već više konstruktivnih prijedloga kako nešto bolje. Svi smo svjesni da nije bog zna kako, ali treba nam “pozitivna klima”, barem da si malo farbamo :), u što vjeruješ -to postaješ i pretvori se u stvarnost.
Hrvatska i Hrvati bi mogli koristiti više povjerenja u sebe same.

Vlada daje koncesiju, meni se čini… jer su to sve “big boys” koji rade ozbiljno upravljanje sa velikim zračnim lukama.
Vlada ime ambicije i super je što se gleda malo dalje, jer nebih se začudio da Hrvatska od sadašnjih 5,2 mil putnika/god do 2015 dođe na 10, od čega će sigurno 3,5-4 otpasti na glavni grad. A i tu možda nije kraj.

onako domoljubno gledajući, volio bih da sami upravljamo ZLZ, međutim budući da kod mnogih pa tako i u ovom projektu postoji tzv. “lokalni otpor”, upitno je hoće li “domaći management” uspijeti prevladati i nadvladati te teškoće, vrlo vjerovatno će biti popustljiv i rezultat je – štala od aerodroma i u 2020.
Meni je sasvim dovoljna činjenica, a proputovao sam više od 50 aerodroma u svijetu (živio u SAD-u 10 godina), da ZLZ do 2008. nije mijenjala izgled, ni razvijala dugoročnu politiku ruta od 1970tih.
I cijelo to vrijeme smo si sami bili gazde.
Čovječe, nije da su u ZLZ bili nesposobi (dobro malo i toga, malo teških okolnosti, malo lokal otpor), ali potrebna nam je malo veća pomoć za malo veće ambicije…

I ja se nadam da će dobro završiti… 🙂

New Report

Close