Pratim inače ovu temu ali ne sjećam se da li je razjašnjeno pitanje da li Orco može kupovati dionice Sunčanog Hvara. Ili je ograničen radi prekoračenja postotka vlasništva. Nema bolje investicije nego kupovati povoljno svoju vlastitu investiciju. Tko zna?
11.07.07
beholder: ” navodno su prazni te su prepolovili cijene! ” A navodno će imati dobit od 200.000.000.000
danas:
U špici sezone popunjenost Sunčanog Hvara manja od 20 posto
Business.hr
20.07.2007 09:24
Pročitaj komentare(0)
Podbačaj turističke sezone na Hvaru najviše se očituje u popunjenosti hotela Sunčanog Hvara – u njima boravi oko 750 gostiju, a lani ih je samo u hotelu Amfora u ovo vrijeme bilo 800, piše Slobodna Dalmacija.
Inače, ukupan kapacitet Sunčanog Hvara kreće se oko pet tisuća postelja, a sezonski zaposlenici te tvrtke već su počeli dobivati otkaze zbog nedostatka posla. Tako je u jednom hotelu u nekoliko dana otpušteno par sezonaca, a ostali svakodnevno dobivaju po nekoliko slobodnih dana.
Novi predsjednik Uprave Sunčanog Hvara Jacques Bourgeois za to ima zanimljivo objašnjenje pa tvrdi kako žele da radnici imaju vremena za odmor i na posao se vrate svježi. Osim toga, iz Uprave poručuju kako im je bitna zarada, a ne broj noćenja; ali ne donose li zaradu upravo – noćenja?
[smiley16]
Mislim da je to sasvim očekivano s obzirom da su se preorjentirali na elitni turizam kojem je moto sa što manje gostiju, ostvariti što veći prihod. Bitno je samo da to malo gostiju bude zadovoljno i prenese dobre kritike, a onda se narednih godina može očekivati i bolja popunjenost.
Činjenica je da kod nas dolaze gosti loše platežne moći, a izgleda da poslovna politika Hvara ipak ide u nekom drugom – pozitivnijem smjeru [smiley2]
Tako je kolegice, elitni turizam i više cijene ne idu skupa s masovnošću, samo što to neki ne shvaćaju. Kvaliteta se plaća, makar i nauštrb manjeg broja gostiju. Pitanje je za kakav se tko turizam opredijelio, tko želi masovni turizam taj će ići na što veći broj kreveta i veliki broj noćenja,a tko ide na stvaranje brenda ekskluzivnosti, njemu broj noćenja ne igra ulogu jer bogati gosti žele mir, veći prostor za sebe, bogate hotelske sadržaje itd. i za to su spremni platiti. Efekt investicija u SUNH kao i uspješnost sezone moći će se procijeniti tek kad budu poznati financijski pokazatelji, a ja sam uvjeren da će biti daleko bolji nego lani. [smiley2]
Još malo o SUNH-
POMRČINA ’SUNČANOG HVARA’
NEMA GOSTIJU, SEZONSKI RADNICI POČELI DOBIVATI OTKAZE
Od 5000 kreveta, prazno čak 4250
U devet hotela ’Sunčanog Hvara’ boravi tek 750 gostiju, zbog čega uprava sezonce šalje na odmor, a podijeljeni su i prvi otkazi. Ugostitelji bilježe podbačaj od preko 50 posto
PIŠE KORALJKA LIZATOVIĆ
Hvar bilježi alarmantno lošu turističku sezonu: otočni ugostitelji rade 50 do 70 posto lošije nego prošlih sezona. Neplanirani podbačaj najviše će koštati, čini se, sezonske zaposlenike “Sunčanog Hvara” koji su zbog nedostatka posla već počeli dobivati prve otkaze. U jednom od hvarskih hotela u samo par dana otpušteno je nekoliko radnika, a oni sretniji sezonci svakodnevno dobivaju po nekoliko slobodnih dana, što je zapravo vrlo čudno budući je početak špice sezone kada bi se najviše trebalo raditi.
Ako uzmemo u obzir da u devet hotela “Sunčanog Hvara”, ukupnog kapaciteta oko 5 tisuća postelja, trenutačno boravi samo 750 gostiju, a prije tri godine samo ih je ’Amfora’ primala 800; te da sezonskih zaposlenika ima gotovo 500, ne čudi nas podatak da Uprava pokušava smanjiti troškove otpuštajući zaposlenike.
Višak zaposlenih
Međutim, kako doznajemo od ostalih radnika “Sunčanog Hvara”, koji su – u strahu da ih ne zadesi slična sudbina – željeli ostati anonimni, razlozi prekida ugovora o radnom odnosu nisu, kako su nam rekli u Upravi, nezadovoljavanje uvjeta, već preveliki troškovi poslovanja i velik broj zaposlenih ljudi, dok zarada ne pokriva sveukupne rashode.
Novi predsjednik Uprave “Sunčanog Hvara” Jacques Bourgeois nam je objasnio, istina ne baš previše uvjerljivo:
— Želimo da naši radnici imaju vremena za odmor i da se na posao vrate svježi.
Ideja o osvježavanju radnika krajem srpnja do sada je bila neuobičajena praksa u Hvaru budući da su se tog datuma u 120 godina turizma u Hvaru osvježavali izričito turisti.
Iako iz uprave “Sunčanog Hvara” umirujuće poručuju kako im je bitna ukupna zarada, a ne broj noćenja, postavlja se pitanje: što donosi zaradu, ako ne noćenja.
O elitnom turizmu:
Elitizam bez pokrića
Marko Vojković, predsjednik Uprave Adriatica.net, najveće hrvatske grupacije turističkih agencija, o nerealnim očekivanjima u turizmu kaže:
— U zemlji u kojoj imamo polovicu kapaciteta u apartmanima i dmaćinstvima, bazirati nacionalni turizam na elitnoj ponudi jest promašaj. Ne možemo preko noći promijeniti činjenice da je većina hotela još uvijek neobnovljena, a tamo gdje su hoteli i u najvišoj kategoriji, cijela destinacija ne prati tu razinu.
Govoriti kako nam je bolji jedan gost koji će platiti noćenje 200 eura i večerati jastoga za 100 eura, nego deset onih koji će trošiti i na sve ostalo je smiješno.
Trebaju nam svi gosti i nismo u poziciji da se odričemo ijedne kategorije!
U ovakve podatke više nego sumnjam. Po ovima je prazno 4250 od 5000 kreveta, a to bi značilo da booking i marketing u SUNH ne postoje, a što bi opet značilo da je Orco ove godine po prvi puta u turističkom biznisu, što je daleko od istine (pa čak i onda bi imao postojeći marketing SUNH od ranije). Čekamo izvješće za 3Q pa ćemo onda vidjeti što je istina.
U ovakve podatke više nego sumnjam. Po ovima je prazno 4250 od 5000 kreveta, a to bi značilo da booking i marketing u SUNH ne postoje, a što bi opet značilo da je Orco ove godine po prvi puta u turističkom biznisu, što je daleko od istine (pa čak i onda bi imao postojeći marketing SUNH od ranije). Čekamo izvješće za 3Q pa ćemo onda vidjeti što je istina.
Zašto sumnjati , pa članak sa podacima donosi “Sl. Dalmacija” čijem novinaru je Hvar pred nosom , samo jednu uru katamaranom.
Zašto sumnjati? Pa možda zato što ne vjerujem da je Orco u SUNH uložio stotine miliona kuna, a da nije u stanju ostvariti popunjenost barem na razini lanjske. Po ovome članku ispada da je u špici sezone prazno 85% kapaciteta što je smiješno. U svakom slučaju, ja čekam 3Q izvješće pa da vidimo onda ko koga navlači i zašto. Uostalom, pred nama je još cijeli kolovoz koji je u turizmu financijski daleko najači mjesec.
Ne radi se elitni turizam preko noci, tako da je za sada samo pusiona, ali doci ce i bolji dani, u to sam uvjeren…
…….Uostalom, pred nama je još cijeli kolovoz koji je u turizmu financijski daleko najači mjesec.
Tako je , a tko navlači i da li navlači nemam pojma.
“Elitizam bez pokrića
Marko Vojković, predsjednik Uprave Adriatica.net, najveće hrvatske grupacije turističkih agencija, o nerealnim očekivanjima u turizmu kaže:
— U zemlji u kojoj imamo polovicu kapaciteta u apartmanima i dmaćinstvima, bazirati nacionalni turizam na elitnoj ponudi jest promašaj. Ne možemo preko noći promijeniti činjenice da je većina hotela još uvijek neobnovljena, a tamo gdje su hoteli i u najvišoj kategoriji, cijela destinacija ne prati tu razinu.
Govoriti kako nam je bolji jedan gost koji će platiti noćenje 200 eura i večerati jastoga za 100 eura, nego deset onih koji će trošiti i na sve ostalo je smiješno.
Trebaju nam svi gosti i nismo u poziciji da se odričemo ijedne kategorije!”
…Kada neko nešto kaže poželjno je razmisliti zašto on to kaže.
Pa slučajno, poslovanje Adriatice neta i njezina profitabilnost direktno ovisi o masovnom turizmu. Svakim klikom na njihove stanice pa čak i kada se ne proda aranžman, tržišna vrijednost kompanije raste.
Ali ne bih o detaljima, uglavnom oni žive od masovnog turizma, i takav komentar direktora i suvlasnika kompanije, nimalo nije iznenađujući