Netko postaje sve jaci dionicar
Napomena: Od turističkih dionica imam RIVP, ARNT, LPLH, SUNH, HIMR, LULG, SLRS (ove tri zadnje u vrlo malim iznosima) i ovo naravno nije preporuka za njihovu kupnju ili prodaju
Izgleda da je bio tipfeler jer sada piše SNHO a ne SUNH.
Nego kada ćeš nam podijeliti svoje izračune?
Ajmo pogledati malo EV/EBITDA. EV je tržišna kapitalizacija + dugoročne obveze + kratkoročne obveze prema financijskim institucijama i povezanim poduzetnicima – novac – kratkotrajna financijska imovina. Drugim riječima, vrijednost cijele firme da ju kupiš po tržišnoj cijeni, uključujući dug, pri čemu možeš koristiti novac firme za otplatiti dug. Dug i broj dionica pretpostavlja uspješno provedenu predstečajnu nagodbu.
SUNH
Tržišna kapitalizacija = 24,98kn x 19.418.785 = 485.081.249kn
Dugoročne obveze = 8.106.991kn + 294.459.096kn (Česima) + 2.807.007kn (ostalim vjerovnicima) = 305.373.094kn
Kratkoročne obveze prema financijskim institucijama = 7.055.402kn
Kratkoročne obveze prema povezanim poduzetnicima = 7.000.000kn (kamate za dug Česima)
Novac = 7.143.813kn
Kratkotrajna financijska imovina = 51.326.077kn
EV = 485.081.249kn + 305.373.094kn + 7.055.402kn + 7.000.000kn – 7.143.813kn – 51.326.077kn
EV = 746.039.855kn
EBITDA prošle godine = 48.334.977kn. Nažalost nema konsolidiranog izvješća za prvi kvartal prošle godine pa se ne može izračunati konsolidirani EBITDA do 31.3. ove godine.
EV/EBITDA = 15,4
Dakle kupcu SUNH po današnjoj cijeni bi se cijela firma otplatila kroz 15 puta prošlogodišnje dobiti prije kamata, amortizacije i poreza.
RIVP
EV Valamara iznosi 3.836.560.000kn. EBITDA prošle godine iznosi 317.367.330kn.
EV/EBITDA = 12,1
Dakle kupcu RIVP po današnjoj cijeni bi se cijela investicija otplatila kroz 12 puta prošlogodišnje dobiti prije kamata, amortizacije i poreza.
Napomena: Naravno da sam prilagodio EBITDA SUNH i RIVP za jednokratne prihode/rashode. Za razliku od nekih.
ma hebale vas te nesvrsishodne analize … radije pojasnite zašto dionica nema prometa i tavori tu gdje je unatoč zadnjim okolnostima oko psn itd? A pogledajte ovaj smiješan lik koji povećava cijenu na bidu za 1 lipu svakih 10 min pokušavajući kupiti 43 kom!?? … i to usred srpnja s ovakvom količinom turista na obali!? … pa ako se sad ne deru gaće a kaće? 😉 … ili možda redukcija vode na hvaru čini svoje?
sve pošteno i pravomoćno
samo da napomenem za sve sudionike ZSE-a…:
Mi kao nacija i kao “trgovci” vrijednosnih papira jos uvijek neznamo obicno izvjesce procitat s razumjevanjem
U promatranom periodu uspješno je zaključena predstečajna nagodba na Trgovačkom sudu u
Splitu. Nadalje, potpisan je sporazum sa gradom Šibenikom o sporazumnom razrješenju
odnosa vezanih za projekt Obonjan kojim prestaju sva međusobna potraživanja te se
obustavljaju svi pokrenuti sporovi između stranaka. Istovremeno je sklopljen ugovor sa
privatnim partnerom o kupoprodaji dioničarskog društva Obonjan Rivijera d.d. u 100%-om
vlasništvu Sunčanog Hvara d.d..
S tim u vezi Društvo je neutraliziralo potencijalne rizike poslovanja te su istovremeno stečeni
svi preduvjeti za dugoročnu financijsku stabilizaciju kao i pretpostavke za kontinuirani rast i
razvoj Društva.
Društvo je u promatranom periodu uspješno realiziralo predsezonu kao i sve nužne radnje
operativne i kapitalne naravi u cilju unaprjeđenja odvijanja glavne sezone.
Uspješno realizirana predsezona je vidljiva iz rasta prihoda iz osnovne djelatnosti za 12,8% ili
4,3 milijuna HRKšto potvrđuje osnažen tržišni položaj Društva na svjetskom turističkom tržištu.
U vezi s navedenim vidljiv je i rastući trend ključnih pokazatelja operativnog poslovanja pa tako
broj prodanih soba raste za +9,5%, noćenja za +9,7% , prihodi smještaja po slobodnoj sobi
(RevPar) za +13,7%, a prihodi smještaja za prvih šest mjeseci narasli su za 1,6 milijuna HRK ili
+8% i iznose 20,2 milijuna HRK.
Djelatnost Društva je sezonskog karaktera te je u promatranom razdoblju ostvareno 25% od
ukupnog planiranog godišnjeg prometa. Ostvarenje najvećeg dijela poslovnih aktivnost i očekuje se u
trećem kvartalu 2015. godine. Društvo očekuje da će poslovnu godinu završiti daljnjim rastom
prihoda što dokazuju i dosadašnji pozitivni trendovi , povećan status rezervacija te poduzete
aktivnost i prodaje i marketinga.
Zbog usporedivost i podataka, ako isključimo jednokratan događaj otpisa rezervacija troškova
menadžerske naknade iz 2014. godine ukupni prihodi u prvom polugodištu 2015. godine povećani
su za 4,8 milijuna HRK il i 13% u odnosu na isti period prošle godine i iznose 40,7 milijuna HRK.
Prihodi iz osnovne djelatnosti čine 93% ukupnih prihoda Društva, a najveći porast u promatranom
razdoblju proizlazi iz porasta prihoda od smještaja za 1,6 milijuna HRK il i 8% te prihoda hrane i pića
od 1,5 milijuna HRK il i 13,5%. Direktna posljedica rasta prihoda smještaja je dobro upravljanje
kanalima prodaje što potvrđuje udio od 52% direktnog kanala prodaje u ukupnim prihodima
smještaja te visok udio grupnog segmenta (30%) čime je ostvarena politika prodaje, orijentirana na
intenziviranje perioda predsezone. Rast grupnog segmenta direktno utječe na rast prihoda hrane i
pića i to u dijelu koj i se odnosi na MICE segment te ist i rastu za značajnih 806 tisuća HRK.
U cilju usporedivost i parametara poslovanja Društva sa promatranim periodom prošle godine iz
analize ključnih pokazatelja poslovanja smo izdvojil i Kamp i hotel Sirenu koj i su u najmu od prosinca
2014. godine pa tako u promatranom razdoblju 2015. godine bilježimo iznad prosječni rast noćenja
od 9,7% što je više od prosječnog rasta noćenja u usporedbi sa okruženjem na nacionalnoj ,
regionalnoj i lokalnoj osnovi .
Poslovni rashodi su smanjeni su za 1,1 milijuna HRK il i 2,5% u odnosu na isto razdoblje prošle
godine uz istovremeni rast prihoda iz osnovne djelatnost i za 12,8%.
U Društvu je vidljiv konstantan rast efikasnosti poslovanja, kao rezultat aktivnost i provedenih u
segmentu upravljanja troškovima i to zahvaljujući mjerama cost controlinga provedbi racionalizacije
poslovanja te organizacijskom i operativnom restrukturiranju.
Sagledavajući gore navedena kretanja prihodovnih i rashodovnih pozicija Društvo je u promatranom
periodu ostvarilo rast profitabilnosti , te smanjilo gubitak iz poslovanja za 6 milijuna HRK u odnosu
na isto promatrano razdoblje 2014. godine.
po svim pokazatelima rast. ali naravno, kad 75 posto prihoda ostvarujete u drugoj polovici godine, onda izvjesce za prvu polovicu ne može biti pozitivno, tako je kod vih turista.
gospon investimir pogledajte HUPZ izvjestaj za 1H
vidim brojke, ne vidim svezu. to je kao da usporedujem belupo i generu, jedno je dobro, staro, konsatantno, drugo novo, dobro, nadolazeće.