Žalosno i šteta. Postoji nepovjerenje prema Vladi, Upravi itd. itd., no činjenice su sljedeće. Iako se ZLZ financira sama, dobro posluje, stvari ipak nisu baš kakve se čine. ZLZ je puno više od jedne tvrtke. Ona je važna za grad Zagreb, Hrvatsku i širu regiju. Ona mora hitno poboljšati konkurentnost kako bi svima bilo bolje: samoj zračnoj luci, nacionalnom prijevozniku, radnicima, turizmu i nacionalnoj ekonomiji. ZLZ ima staru infrastrukturu, i prihoduje gotovo isključivo od “parkign slottova“ koji su kakvi jesu – nekonkurentni u odnosu na okruženje, te odbijaju veliki broj avio kompanija -osim Croatia Airlines-a, koja snaša taj teret, jer nema izbora. ZLZ sama može napraviti terminal, međutim dragi ljudi…da bi ZLZ imala šanse boriti se za poziciju regionalnog „hub-a“, ipak treba malo jači igrač. Razmišljati malo šire. Koliko znam ugovor s koncesionarom predviđa zaštitu radnika. Osim toga, zamišljen model suradnje je tzv. monitoring. ukoliko koncesionar nešto krivo bude radio, ugovor se uvijek može otkazati. Broj radnika na broj putnika je previsok, plaće i prava su astronomska. I još ni to nije dosta, iako je ovakav status od strane Uprave i dalje zajamčen. Jeste li svjesni da je ZLZ 1979 imala gotovo 2 mil putnika i tada je bila veća od Budimpešte koja danas ima 8 mil. ? Očito da nešto nismo radili kako treba svih ovih godina, odnosno mogli bismo bolje. Treba podržati projekt koncesije, jer će od toga osim naše najveće građevinske firme (čitaj zapošljavanje kooperanata, radnika itd.) imati grad Zagreb, hrvatski turizam, jer će naša daleka tržišta u razvoju početi koristiti Zagreb za posjet ostatka Hrvatske, a ne Budimpeštu ili Beč. Osim toga, sav regionalan promet bi mogao ići preko ZLZ, što ukonačnici ZLZ donosi Veliki rast, više posla, više radnih mjesta itd. itd. Progresija, investicije, a ne sabotaža molim !
ukoliko se poslovanje ne presloži, prijeti opasnost od propasti Croatia Airlines, i činjenice što nas konkurencija prelazi. Trenutno se cijela regija nalazi u fazi “rat race-a”, budući da promet općenito bude rasao. Pitanje je samo koja će zračna luka zgrabiti najveći kolač. Skopje je dalo koncesiju i investiralo 200 mil eura, Ljubljana razvija svoj Aeropolis projekt, Priština isto ima koncesionara, a Beograd već ima infrastrukturu za veći kapacitet i konkurentniji je – samo je pitanje dana kada ćemo svi iz Hrvatske morati preko Beograda na bliski istok, daleki isto, a možda čak i SAD/Kanadu. Kratkoročno ZLZ može poslovati ovako kako sada posluje, no dugoročno imat će sve manjimanevarski prostor.