Nemojmo zaboraviti da, ukoliko u narednih 20 trgovinskih dana bude transakcija sa slrs-r-a, nikakva procjena po zakonu nije potrebna nego se uzima tromjesecni ponderirani prosjek. Taj scenarij me najvise brine.
Ok, u tom slucaju mozes i dalje drzati nelikvidne dionice i nadati se da ce vecinski kasnije prodati.
Mislim da je jasno da većinski želi platiti minimalnu moguću cijenu da istisne manjinske odnsono delistira dionicu. Da je zelio platiti vise onda bi to odavno ucinio.
Ako većinski ikad proda firmu, koja ne kotira na uređenom trzistu, kupac nije dužan manjinskim dioničarima platiti tu istu cijenu. Nije im dužan čak ni dati bilo kakvu ponudu.
Mislim da to što si napisao nije točno.
Možeš li, molim te, napisati od kuda ti argumenti za ovu tvrdnju “Ako većinski ikad proda firmu, koja ne kotira na uređenom trzistu, kupac nije dužan manjinskim dioničarima platiti tu istu cijenu. Nije im dužan čak ni dati bilo kakvu ponudu.”?
Ako većinski delista firmu onda ona više nije uvrštena na burzi i ako firma nije i ne kotira na uređenom tržištu kupac nije dužan svim ostalim dioničarima ponuditi istu kupoprodajnu cijenu koju je ponudio većinskom vlasniku odnosno dioničaru. Prema članku 2. stavku 1. ne postoji zakonska obveza za to u Zakonu o preuzimanju dioničkih društava.
Članak 2. (1) Pojedini pojmovi, u smislu ovoga Zakona, imaju sljedeće značenje: 1. ciljno društvo je: a) dioničko društvo sa sjedištem u Republici Hrvatskoj: – čije su dionice s pravom glasa uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj u smislu odredbi Zakona o tržištu kapitala, ili – čije su dionice s pravom glasa uvrštene na uređeno tržište države članice, a nisu uvrštene na uređeno tržište u Republici Hrvatskoj, b) dioničko društvo sa sjedištem u drugoj državi članici čije su dionice s pravom glasa uvrštene na uređeno tržište u državi članici u smislu članka 4. stavka 1. točke 14. Direktive 2004/39/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 21. travnja 2004. o tržištima financijskih instrumenata o izmjeni direktiva 85/611/EEZ i 93/6/EEZ Vijeća i Direktive 2000/12/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o ukidanju Direktive 93/22/EEZ Vijeća (SL EU br. L 145 str. 1.),
https://www.hanfa.hr/getfile/40234/ZPDD%20pro%C4%8Di%C5%A1%C4%87eni%20v2.pdf
Objavljen poziv na Glavnu skupštinu 5.3.2021.
https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/SLRS/GS-SLRS-4643b6dc67844934d101e0903fdc88c6.pdf
Sad je definitivno kako će pravična naknada biti po elaboratu.
Ostaje nedorečeno u kojem trenutku će dioničari biti obavješteni o visini fer vrijednosti.
Da ne bi bilo tek na samoj skupštini ili da treba otići u Šibenik samo kako bi se dozvolio uvid u elaborat o procijenjenoj vrijednosti.
Zna li netko za neki pozitivan primjer elaborata o procjeni vrijednosti dionica, gdje je elaborat solidno napravljen i da su dioničari bili koliko-toliko zadovoljni?
Zna li netko za neki pozitivan primjer elaborata o procjeni vrijednosti dionica, gdje je elaborat solidno napravljen i da su dioničari bili koliko-toliko zadovoljni?
Jako Andabak i pretvaranje HTCP, HBRL i HZLA u SUKC, ako se ne varam islo je po EV/EBITDA 11, tako da su svi zaradili, a najvise oni koji su imali HTCP.
Hvala buafff na podsjetniku za SUKC. Sudjelovao sam u tome sa HBRL.
Eto, može se.
Bilo bi lijepo da procjena bude na razini EV/EBITDA 11, to bi bilo preko 2.500 kn ako sam na brzinu dobro izračunao.
Ostaje nedorečeno u kojem trenutku će dioničari biti obavješteni o visini fer vrijednosti.
Da ne bi bilo tek na samoj skupštini ili da treba otići u Šibenik samo kako bi se dozvolio uvid u elaborat o procijenjenoj vrijednosti.
Kod delistiranja CHAG-r-a elaborat je napravljen i objavljena je cijena 2 tjedna nakon GS-a…ne vjerujem da cete znati cijenu prije GS
Ostaje nedorečeno u kojem trenutku će dioničari biti obavješteni o visini fer vrijednosti.
Da ne bi bilo tek na samoj skupštini ili da treba otići u Šibenik samo kako bi se dozvolio uvid u elaborat o procijenjenoj vrijednosti.
Kod delistiranja CHAG-r-a elaborat je napravljen i objavljena je cijena 2 tjedna nakon GS-a…ne vjerujem da cete znati cijenu prije GS
Bilo je jos takvih slucajeva.
Potpuni nonsens je tražiti dioničare da na dkuostini donesu odluku o glasanju za ili protiv delistiranja, a da pri tome ne znaju koja je to fer cijena po kojoj bi trebali biti isplaceni u slucaju da glasaju protiv delistiranja.
Temeljem cega da mali dionicar donese odluku? To je potpuno sumanuta situacija.
Treba obavijestiti HANFA-u, ako tome bude tako, pa neka ih prisile da odgode skupstinu.
Ne kuzim sto ti trabunjas. Pa ne odlučuju manjinski dionicari o delistanju nego svi dionicari, a zna se tko je većinski vlasnik i ima li dovoljno glasova da izglasa bilo koju odluku. On će očito gledati da društvo sto manje plati ostatak dionica koji se Prijavi za povlačenje. Pa će naknadno donijeti odluku hoće li za povlačenje korisititi prosjek iI elaborat.
Nego, vidim da se počelo tući po asku nakon informacije da nece racunati tromjesecni prosjek.
Očito je trenutni sentiment da ce fer vrijednost biti najmanje 438 kn 🙂
Nadam se da odvjetnicko drustvo koje vodi ovaj postupak za Solaris čita forum i vidi koja su razumna ocekivanja malih investitora.
U slucaju da fer vrijednost drustva sa bvps na razini cca 1130 kn po dionici, drustva koje ima ebitda-u od 100 mil kn, bude niza od spomenutog book-a, uvijek postoji opcija sudskog preispitivanja fer vrijednosti.
Ne kuzim sto ti trabunjas. Pa ne odlučuju manjinski dionicari o delistanju nego svi dionicari, a zna se tko je većinski vlasnik i ima li dovoljno glasova da izglasa bilo koju odluku. On će očito gledati da društvo sto manje plati ostatak dionica koji se Prijavi za povlačenje. Pa će naknadno donijeti odluku hoće li za povlačenje korisititi prosjek iI elaborat.
Ne znam koga je išla ova tvoja bezobraština jer ne quotaš ili ne znaš quotati.
No, kako god, sramotno je iznositi ovakve neistine i dezinformacije, bez obzira da li to radis namjerno ili nisi niti procitao što pise u ZTK.
Naime, u ZTK u cl 342 st 9 je vrlo jasno stipulirano kako se pravicnom naknadom smatra prosjecna cijena na burzi OSTVARENA U ZADNJA 3 MJESECA PRIJE DANA OBJAVE POZIVA NA SKUPSTINU, ako se dionicama trgovalo u vise od 1/3 trgovinskih dana unutar ta 3 mjeseca. U suprotnom pravicna cijena se odredjuje elaboratom o procjeni koji mora biti revidiran od strane neovisnog sudskog vjestakq.
Dakle, za potkapacitirane, u ovom konketnom slucaju ne moze se naknadno donijeti odluka hoce li se koristiti prosjek ili elaborat. Mora se koristiti elaborat.
Uostalom u pozivu na GS je, sukladno zakonu, navedeno što će se koristititi pa cak i da nisi nikad procitao ztd, tih par recenica si imho valjda mogao procitati.