Slovenija ima dvostruko manju mrežu autocesta, a zaradi više od Hrvatske

Naslovnica Forum Komentari članaka Slovenija ima dvostruko manju mrežu autocesta, a zaradi više od Hrvatske

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Koncesionarima je frka vinjeta samo iz razloga kaj je tamo uhljebljeno brdo ljudi koji ničemu ne služe!
Zaposleno je cca 7000 ljudi dok u Italiji na puno više kilometara radi cca 700 ljudi!
Da se uvedu vinjete promet bi se u većoj mjeri preusmjerio na autoceste, povećala bi se sigurnost, smanjila bolnička liječenja uslijed nezgoda, smanjila bi se i isplaćena svota prema oštećenicima jer je sigurnost kudikamo veća nego na običnim cestama.
Isto tako autoprijevoznici bi preusmjerili promet kroz Hrvatsku za Srbiju, Rumunjsku, Bugarsku, Grčku i dalje, jer im je bliže nego voziti okolo po Mađarskoj! Na taj način bi se povećao promet po autocestama pa bi i imali profit!
Sa sadašnjim cijenama koje plaćamo za autoceste i domaći ljudi izbjegavaju voziti se njima, a kamoli stranci!
Ne ulazim u priču o ljetnoj sezoni kad su gužve na cestama…to je priča za sebe…i isto mislim, da će stranac koji se jednom našao u gužvi radi naplate cestarine, dva puta razmisliti slijedeći put kojim putem će ići na more….

Za vackona

Poštovani,

apsolutno ste u pravu glede mase “uhljebljenih” koji ništa ne rade. Oni jesu golemi i nepotrebni financijski teret, ali to nije glavni problem. To je rentabilnost naših autocesti. Ja bih volio znati koliko automobila treba dnevno proći autocestom Zagreb-Split i Zagreb-Rijeka da bi one bile isplative; a koliko ih dnevno stvarno prođe. Do danas te podatke nisam uspio doznati.

Također bih volio znati koliko kilometara autocesti po stanovniku ima Hrvatska u odnosu na Englesku, Njemačku ili Italiju. Inače mi je poznato da je najveće promašaje izgradnjom autocesti ostvario Portugal: po stanovniku ih ima 5 (pet, nije greška!) puta više od Britanije i čak 1,5 puta više od Njemačke. I Portugalci su mislili kako će ti autoputevi povući ekonomski razvoj. Oni, međutim, danas zjape prazni jer se nitko njima ne vozi – posebno ne Portugalci čiji automobili bog krize danas masovno stoje u garažama. I kod njih je otplata kredita za izgradnju autoputeva golem problem.

Zato se pribojavam da od tzv. “monetizacije” naših autocesti neće biti ništa jer nitko neće htjeti uzeti u najam nerentabilne autoceste.

Ovi podaci o 12 300 automobila i 1600 kamiona jednostavno nisu istiniti. Uzmemo li
da automobili plate prosječno 100 kn cestarinu, a kamioni 500 kn, po ovom broju ispada dbevni prihod oko 2,13 miliona kuna, odnosno godišnji 770 miliona kuna. U odnosu na ukupni godišnji od 2,1 milijarde kuna to je tri puta manje što znači da je i broj prolazaka bar tri puta veći.

Slovenci nemaju tunele koji se bojaju svake nedjelje nevidljivom bojom a skupa ko vrag

U razvijenim zemljama gospodarstvo gradi ceste , a mi smo htjeli obrnuto – da nam ceste izgrade gospodarstvo , odnosno htjeli smo potaknuti gospodarstvo izgradnjom autocesta dok smo istovremeno to gospodarstvo uništavali na sve načine. Na kraju su i ceste zbog cijena i velikog broja zaposlenih postale nerentabilne . Dobra stvar je što su nakon izgradnje autocesta i lokalne prometnice bitno poboljšane – barem je to moj dojam ( mislim na dio od Zagreba prema Splitu i Rijeci )
Mislim da bi Krčki most i autocesta Zagreb – Karlovac trebali biti oslobođeni plaćanja jer su već debelo preplaćene , ali tko će se odreći te love ?

Sve je ovo sada naknadna pamet.
Rasprave su se trebale voditi prije same izgradnje, pa vjerojatno bili izabrani bolji i jeftiniji modeli izgradnje i kasnijeg upravljanja, a kontrola javnosti glede preplacene izgradnje bi bila bolja.

Sad je kasno za plakanje. U to vrijeme sve su politicke stranke bile za takvu izgradnhu i niti jedna nije postavljala upitnost nacina gradnje i financirabha, a kamoli da je imala stav o tome sta kad dodje vrijeme za otplatu kredita.

Koliko shvacam ovom tzv monetizacijom samo bi se ublazio teret vracanja ogromnih i skupih kredita. Problem otplate bi i nadalhe ostao samo u manhem obliku.

Ako to dadnu na upravlhanje Privatnim koncesionarima triskovi upravljanja ce biti bitno sretani (place ljudi u naplatnim kucicama ce se svesti na razinu blagajnica u Konzuma, na primher).
A ako to uvale nespisobnim Mirovinskim Fondovima, stvari ce ostati kakve su i bile. Samo ce jadni umirovljenici imati sve manje mirovine.

Boje se uvesti vinjete jer znaju da im veliki dio zarade dolazi i od dnevnih migracija (kuća-posao-kuća). Ukoliko bi se uvela vinjeta, ljudi koji putuju svakodnevno na posao koristeći autoceste platili bi jednokratno godišnju vinjetu u iznosu od 125€. Ovako danas na godišnju kartu dobiješ samo 10% popusta od normalnog iznosa!

Ukoliko se uzme za primjer relacija Karlovac – Zagreb, danas godišnja karta košta 10.692,00kn… Uvođenjem vinjete oni bi izgubili na dnevnim migracijama samo na toj relaciji po autu 9.750,00kn. 91% zarade bi im otišlo u vjetar. Ovako mogu i dalje cijediti… I neka mi netko objasni da je to realni iznos godišnje karte!?! Ili je možda politika da radnici koji dnevno migriraju u metropolu koriste državne i lokalne ceste kako bi smanjili troškove!?!

Koliko bi samo bilo ušteda prilikom izvođenja jer naplatne kućice više ne bi bile potrebne, jer bi čvorovi bili puno jednostavniji, jer bi puno manje ljudi radilo u sustavu.

Pa dajte ih “slovencima” na upravljanje[emo_zloban]ako već niste našli poštene dečke u RH[emo_ljut]

New Report

Close