Evo opet malo zbivanja sutra:
ZAGREB – Redovita sjednica Vlade Republike Hrvatske na kojoj će se razmatrati i nekoliko zakonskih prijedloga kojim se hrvatsko zakonodavstvo usklađuje sa zakonodavstvom EU. Pred Vladom bi se tako trebali naći prijedlozi zakona o državnoj potpori za obrazovanje i izobrazbu, te o kvaliteti zdravstvene zaštite, kao i prijedlozi novih zakona o preuzimanju dioničkih društava i o računovodstvu. Nakon što su prošli tjedan na sastanku u Vladi usuglašeni elementi izmjena postojećeg stečajnog plana “Viktora Lenca”, pred Vladom će se naći i prijedlog odluke o prodaji potraživanja Ministarstva financija, te zavoda za mirovinsko i za zdravstveno osiguranje, kao i zavoda za zapošljavanje i Fonda za razvoj i zapošljavanje prema Lencu, pulskom Uljaniku i zadarskoj Tankerskoj plovidbi (zgrada Vlade, Trg Sv. Marka 2, u 10 sati).
Brodogradnja je leglo korupcije. Evo primjera……….imao frend varioce i bravare u jednom brodogradilistu,radili na navozu par mjeseci. Nestalo posla i radnici oce da zbrisu,sto je normalno,pitaju se zasto ova firma x ima posla.Posla je u tom trenu bilo za 20 radnika a koperantskih radnika 150-160.Radila je samo firma od B.V,jel ta firma je podmitila voditelja navoza.Krađa sati je jedna druga prica,voditelj navoza i ekipa pisu firmi x vise radnih sati i to djela na 2 djela ima toga na kile.Frma x nosi piskarit stvari u brodogradiliste blizi rod od vlasnika firme je faca,fakturira mu 10000kn za vrijednost posla 50000kn,poslije ovaj to talijanima naplati 80-100000kn.Brodogradilista imaju puno skart zeljeza koja bacaju u tim bajama se nadje,Luminija,bakra svegggggggaaaaaaa sto nije za bacit,poslije se to legalno preko racuna od otpada prodaje malim privatnicima po nizoj od trzisne cijene.Nabava raznih djelova za brodove a tek vanjska koperacija………………MILA MOJA MAJKO.
Baš me zanima bi li to mogli raditi privatnom vlasniku? Ali u ovakvoj situaciji spomenuti B.V. će učiniti sve da do privatizacije ne dođe. Pogotovo ne do prodaje strancu.
Mesić s korejskim ministrom pomorstva i ribarstva
ZAGREB, 21. rujna 2007. (Hina) – Hrvatski predsjednik Stjepan Mesić primio je u petak korejskog ministra pomorstva i ribarstva Kanga Moo-hyuna s kojim je razgovarao o gospodarskim projektima, poput korejskog ulaganja u Luku Rijeka i pisma namjere o sudjelovanju u restrukturiranju, odnosno privatiziranju hrvatskih brodogradilišta, priopćio je Ured predsjednika.
U razgovoru je, kako stoji u priopćenju, sa zadovoljstvom konstatiran stalni rast bilateralne suradnje, što se osobito osjeća nakon otvaranja Veleposlanstva Republike Koreje u Zagrebu.
Ministar Kang Moo-hyun predstavio je kandidaturu svoje zemlje za domaćina Svjetske izložbe (EXPO) godine 2012. koja bi bila održana u gradu Yeosu na temu “Živi ocean i obala”. Korejska strana je izrazila nadu da će Hrvatska podržati njezinu kandidaturu za EXPO 2012., naglašavajući da bi to za Hrvatsku bila dobra prilika da se predstavi kao pomorska zemlja, ali i da pobudi interes posjetitelja Svjetske izložbe, kojih se očekuje oko 8 milijuna, kao poželjna turistička destinacija.
Mislim da ne. U otpis ide dok koji im se neki dan potopio.
Evo, tu ti sve piše: http://www.poslovni.hr/54816.aspx
Evo, čitam u manageru: da brodogradnja uz godišnju proizvodnju od 0,8mlrd$ izaziva potrošnju na domaćem tržišu od 2,264mlrd$ gdje je domaći udjel 66,6%. Udio u hrv. izvozu da se kreće 12-15%.
Nadalje, da bi se gašenjem brodogradilišta izgubilo 20000 + 15000 radnih mjesta, te da iz novčanih tijekova nestaje 890 mil.kn od plaća, 590 mil.kn od davanje, te 410 mil.kn od PDV-a. Tu da treba dodati par milijardi kuna koje se generiraju posredno.
Evo jos jednog clanka u prilog mojim tezama.
Sutra, petak 05.10.
TROGIR – Kandidat SDP-a za predsjednika Vlade, Ljubo Jurčić održat će tribinu o gospodarskoj politici SDP-a, s naglaskom na brodogradnju. Tribini će nazočiti i saborski zastupnik SDP-a šime Lučin (u 18 sati, Gradska vijećnica u Trogiru).
Hm, jesu jos na snazi one subvencije domacim brodarima ako grade brod u Hrvatskoj? 10% je bilo. I to treba uracunat u trosak brodogradilista. A mislim da zato nasi brodari vole prodavat brodove [smiley1].
Evo jos jednog clanka u prilog mojim tezama. http://www.slobodnadalmacija.hr/20071004/novosti02%5B/quote%5D
By KELLY OLSEN
AP Business Writer
Hyundai Heavy Industries Co., the world’s largest shipbuilder, said Friday its second-quarter net profit more than doubled, surging to a record on higher prices for its vessels.
Hyundai Heavy earned 417.5 billion won ($449 million) in the three months ended June 30, the company said in a regulatory filing. Hyundai Heavy posted a profit of 192.4 billion won in the same quarter a year earlier.
Sales during the quarter at the Ulsan, South Korea-based manufacturer rose 30 percent to 3.88 trillion won ($4.17 billion) from 2.97 trillion won a year earlier.
Earnings in the quarter reflected orders received in 2004 and 2005, said spokeswoman Kim Mi-ri, primarily container ships and carriers for LNG, or liquefied natural gas.
China’s need for raw materials has been the main driver behind demand for Hyundai Heavy’s ships, Kim said, with European carriers logging the most orders for vessels delivered in the quarter.
Anthony Moon, an analyst for Nomura International Ltd. in Seoul, said higher ship prices boosted Hyundai Heavy’s bottom line in the second quarter. Moon said there was a 24 percent increase in overall ship prices to $1,100 per deadweight ton, the industry standard, in 2004 from the year before.
As of the end of June, Hyundai Heavy had orders for 315 ships, the equivalent of 3 1/2 years of work, valued at $26.6 billion (19.5 billion euros), Hyundai’s Kim said.
Moon said as long as steel prices stay stable, Hyundai’s earnings are “set to gain substantially” on its order book and further price increases.
He said China’s economic growth has been a big factor not just for Hyundai but for other shipbuilders.
“I would say China has changed the whole dynamic of the industry,” he said.
Shares in Hyundai Heavy have more than doubled this year. Investors, however, dumped the stock Friday, pushing it down 6.9 percent to 324,000 won ($348).
Hyundai Heavy, established in 1972, has risen over just three decades to become the world’s largest shipbuilder.
The company also designs and builds offshore facilities such as oil rigs and pipelines. It manufactures marine terminals, power facilities, desalination plants, construction equipment and industrial robots.
The company was formerly part of the massive family-run Hyundai conglomerate, at one time South Korea’s largest business empire with interests in ships, autos and computer chips. The conglomerate broke up in the aftermath of the 1997-98 Asian financial crisis.
Evo još jednog članka u prilog mojim tezama. Ne treba zatvorit, nego privatizirati i prodat u prave ruke.
Već sam rekao.[smiley11]
Hm, jesu jos na snazi one subvencije domacim brodarima ako grade brod u Hrvatskoj? 10% je bilo. I to treba uracunat u trosak brodogradilista. A mislim da zato nasi brodari vole prodavat brodove [smiley1].
Koliko znam država subvencionira brodogradilišta s tih 10% bez obzira na brodovlasnika. Ako njemački ili hrvatski brodovlasnik grade u Uljaniku ili brodosplitu, država subvencionira škver s tih 10%, ali s tendencijom smanjivanja na 6% tijekom slijedeće 3 godine, do 2010, da im smanje gubitak. [smiley16]. Kad uđemo u EU, nazvat će nas jedan dan jedan Mr. iz Bruxellesa i reći da se to ukida ko što se ukinulo u Njemačkoj ili smanjilo na minimum, makar mislim da u Meyerwerftu, jednom od najvećih svjetskih brodogradilišta za cruisere i dan danas preko nekih kanala dolaze subvencije.
http://www.bankamagazine.hr/dnevnevijesti/brodogradnji-do-2010-1-3-milijarde-kuna