SAPN (Saponia d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska SAPN (Saponia d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Saponia d.d. u prvom kvartalu ove godine pokazuje uspješne i zadovoljavajuće rezultate uz rast proizvodnje i realizacije.

http://zse.hr/UserDocsImages/financ/SAPN-fin2014-1Q-NotREV-N-HR.pdf

O dionicama i filozofija ulaganja... [url=https://www.youtube.com/channel/UCQaIEzxdRpzdbDkCjWxFthg]Mali Dioničar[/url]

Izvještaj je kao i uvijek jako dobar, Saponia iz godine u godinu ima sve bolje poslovne rezultate i to je već postalo normalno.
Na ovim razinama ovo je jedan od najljepših bisera na ZSE.

„Prodavaču“ je po mom mišljenu ostalo oko 5.000 dionica tako da očekujem malo jaču kupnju na ovim razinama.

Kolega Kerempuh očekujemo Vaš komentar vezan na izvještaj.

Lp


Izvještaj je kao i uvijek jako dobar, Saponia iz godine u godinu ima sve bolje poslovne rezultate i to je već postalo normalno.
Na ovim razinama ovo je jedan od najljepših bisera na ZSE.

„Prodavaču“ je po mom mišljenu ostalo oko 5.000 dionica tako da očekujem malo jaču kupnju na ovim razinama.

Kolega Kerempuh očekujemo Vaš komentar vezan na izvještaj.

Objavljena nekonsolidirana izvješća (2014-1Q i 2013-REV-1Y) su po meni odlična, čekamo još konsolidirana. Najzanimljivija stvar u nekonsolidiranom kvartalnom je cijena po kojoj je udjel u Kanditu Mepas prodao Saponiji, nije prema najavama iz prošlih revizorskih izvješća plaćen dodatni iznos od 2M eura povrh plaćenih 6M eura avansa, već je transakcija obavljena samo po cijeni avansa (6M eura preknjiženo s AOP 027 an AOP 021). Ovo mi se čini kao galantan potez g. Grbešića prema manjinskim dioničarima Saponije, i 8M eura smatrao bih odličnom cijenom. Ako sam dobro pohvatao konce, u konsolidiranom izvješću to bi trebalo rezultirati knjiženjem negativnog goodwilla u iznosu cca 25M kn (BV Kandita cca 70M – plaćena cijena za equity 45M), što po MSFI rezultira jednokratnim ostalim ostalim financijskim prihodima (AOP 025) u RDG i povećanjem konsolidiranog kapitala u bilanci za 25M. Vidjet ćemo još, možda ima koja kvaka. Npr. izračunao sam da će polovicom 2014. u bilanci Kandit imati cca 35-40M neamortizirane naslijeđene proizvodne opreme, jedan dio se seli u novu tvornicu, ostatak ne. Moguće da će po osnovi otpisa ili diskontne prodaje te opreme na kraju godine Kandit knjižiti izvanredne troškove, pa je anticipirajući taj učinak smanjena cijena u transakciji između Mepasa i Saponije.

U revizorskom godišnjem izvješću zanimljiva je stavka troškovi marketinga od 141,9M kn. Prema izjavama g. Skendera u nedavnim intervjuima radi se većim dijelom o trade marketingu, manjim dijelom o brand marketingu. Nastavno na svoje procjene prilagođene profitabilnosti osnovnog biznisa Saponije ažuriram svoju računicu za 2013. godinu:

http://www.poslovni.hr/forum/tema/sapn-saponia-dd-634?page=36#post_1495859
2013.:
prihodi od prodaje 666,1M
sveobuhvatna neto dobit 15,6M (sveobuhvatna jer je dio profitabilnosti skriven kapitaliziranjem gubitaka na prodaji dionica)
amortizacija 17,7M; diff 0
troškovi marketinga 141,9M
– 666,1 * 9% = 60,0M
81,9 * 0,8 = 65,5M (potencijalno povećanje neto dobiti smanjenjem troškova marketninga)
15,6 + 65,5 = 81,1M / 666,1 -> NPM 12,7%

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

/* nastavak posta */
Za razliku od mnogih na ovom forumu, imam dobro mišljenje o ‘prodavaču’, kao i o nekim mrziteljima, nastojim biti tolerantan i ne zanimaju me sveti ratovi. Prodaja ‘prodavača’ možda je koristan kontrarijanski signal, uvijek je moguće da je postao svjestan nekih rizika koji su meni u analizama promakli. Uostalom, razlog mog pisanja na forumu nije navlačenje nego nada da ću naići na razmjenu kvalitetnih argumenata i kontraargumenata. Za sad se držim zaključka svoje analize po kojoj je (u RDG) iskazana profitabilnost Saponije samo vrh sante prave profitabilnosti prikrivene jako rastućim troškovima marketinga. Kvalitetnim kontraargumentom bih smatrao dokaz da su ti troškovi marketinga ‘smoke and mirrors’ radi izvlačenja dobiti ili slično, sve potkrijepljeno provjerljivim javno dostupnim informacijama. Do sad me nitko nije demantirao, pa valuaciju i investicijske odluke baziram na svojim analizama. Smatram da je Saponija odlična, vrlo profitabilna firma donekle opterećena nekim repovima iz prošlosti koji nisu vezani uz osnovni biznis (špekulacije s dionicama na vrhu tržišta, pozajmice za nekretninske projekte).

Uteg u konsolidiranoj bilanci je donekle i Maraska, koju ne smatram nužno investicijskim promašajem, sve ovisi od budućih Maraskinih zarada. Maraska je bila u vrlo lošem, prezaduženom stanju kad ju je g. Grbešić preuzeo. Saponia je podnijela najveći teret kumuliranih gubitaka Maraske od 2008. nadalje, dok je trajao usporeni preokret poslovanja. To je i glavni razlog zašto je equity u konsolidiranoj bilanci cca 50M kn manji od kapitala u nekonsolidiranoj. Radi se o kumuliranim gubicima od cca 35M kn i sada već otpisanom goodwillu od 12M kn. Ovo je sve malo teže vidljivo jer je Maraska preuzeta na dug, preko SPV Dalmatien Beteiligungs, koji je ako se ne varam u negativnom kapitalu i Saponija ga godišnje dokapitalizira po cca 5M kn radi povrata duga HAAB. Sve ovo ne smatram bilančnom dubiozom, pa nisam o tome prije detaljno pisao, vidljivo je usporedbom konsolidiranih i nekonsolidiranih izvješća Saponije. Moja zamjerka je možda samo Maraskinom managementu na usporenoj dinamici preokreta poslovanja (neka pogledaju Kandit!), ali nadam se da će se u budućnosti Maraska pokazati kao dobra i profitabilna članica grupe Saponia.

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

kerempuh, smatrate li realnim da bi ta profitabilnost u roku 3 ili barem 5 godina mogla naći svoj put do dioničara u vidu dividende. kraj ovakvog grobexa, kapitalna dobit temeljem rastuće cijene koja bi pratila ugrubo poslovanje nije za očekivati, jedino onda ostaje dividenda jer bez obzira što niska cijena zainteresiranima omogućuje dokup, sumnjam da itko treba 3 ili 5 god za dokup, to se obavi u puno kraćem roku jer i sredstava ima samo toliko koliko ima.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...

Što se tiče ‘prodavača’, dojma sam da prodaje zbog stanja na svojim drugim pozicijama te da mu je jako potreban keš.

Razina izdvajanja za marketing su izrazito visoka u usporedbi s ostalim sličnim poduzećima (ATGR, LEDO, ZVZD), postoji li mogućnost da Saponia određene troškove knjiži pod marketing, a da to nije uobičajeno kod drugih poduzeća?
Npr. Henkel RH na marketing i oglašavanje izdvaja 40-50mil kn, ali zato ima stavku ‘bonusi kupcima’ na razini od 110mil kn. -ima na FINI izvještaj

Nisam dovoljno upoznat sa pojmom trade marketinga pa me zanima radi li se tu možda o trošku bez kojeg ne mogu, odnosno bez kojeg bi im značajno stradali prihodi?
Koliko sam shvatio, radi se o aktivnosti koja nema dugoročan utjecaj kao kod brendiranja te je zbog toga takav trošak obnavljajući na godišnjoj razini.
O snazi brendova mislim da dovoljno govori postojanje jake konkurencije odnosno nepostojanje snažnog lidera industrije (npr Ledo u sladoledima, Jana u vodama itd). Gledano s pozicije potrošača, kod njega nema privrženosti određenom brendu kao kod gore navedenih brendova već potrošač primarno gleda cijenu.
U tom slučaju snižavanje cijena (jedna od aktivnosti trade marketinga?) je nužda za daljnje povećanje prihoda.
Ako je moje mišljenje ispravno možda je potrebno ‘diskontirati’ cifre iz izvješća koje se odnose na troškove marketinga.

Izneseni tekstovi nisu nagovor na prodaju ili kupnju dionica

@investimir
ne znam prognozirati hoće li biti dividende u doglednoj budućnosti, dosad je isplaćena samo u 2007. i 2008. g.


Razina izdvajanja za marketing su izrazito visoka u usporedbi s ostalim sličnim poduzećima (ATGR, LEDO, ZVZD), postoji li mogućnost da Saponia određene troškove knjiži pod marketing, a da to nije uobičajeno kod drugih poduzeća?
Npr. Henkel RH na marketing i oglašavanje izdvaja 40-50mil kn, ali zato ima stavku ‘bonusi kupcima’ na razini od 110mil kn. -ima na FINI izvještaj

Nisam dovoljno upoznat sa pojmom trade marketinga pa me zanima radi li se tu možda o trošku bez kojeg ne mogu, odnosno bez kojeg bi im značajno stradali prihodi?
Koliko sam shvatio, radi se o aktivnosti koja nema dugoročan utjecaj kao kod brendiranja te je zbog toga takav trošak obnavljajući na godišnjoj razini.
O snazi brendova mislim da dovoljno govori postojanje jake konkurencije odnosno nepostojanje snažnog lidera industrije (npr Ledo u sladoledima, Jana u vodama itd). Gledano s pozicije potrošača, kod njega nema privrženosti određenom brendu kao kod gore navedenih brendova već potrošač primarno gleda cijenu.
U tom slučaju snižavanje cijena (jedna od aktivnosti trade marketinga?) je nužda za daljnje povećanje prihoda.
Ako je moje mišljenje ispravno možda je potrebno ‘diskontirati’ cifre iz izvješća koje se odnose na troškove marketinga.


Kvalitetan protuargument, nisam dobro upućen što se sve trpa u stavku troškovi marketinga, dobro pitanje ako netko ide na skupštinu. Međutim, pod uvjetom da se obuhvat stavke nije mijenjao zadnjih godina, ostaje činjenica da je iznos knjižen na njoj narastao s 48,0M kn 2007. godine (tada Saponia nije gubila tržišne udjele) na 141,9M kn u 2013. (kada povećava tržišne udjele nauštrb konkurencije u uvjetima opadajućeg tržišta). Jedan dio sigurno ima karakteristiku troška (služi za održavanje razine prihoda), drugi karakteristiku investicija (trajno povećavanje prihoda, preciznije tržišnih udjela, jer ukupni kolač može rasti u dobrim vremenima ili padati u recesiji). Moja pretpostavka bila je da je granica između troška i investicija 9% prihoda, moguće da griješim, moguće je također da se ta granica mijenja kako se mijenja miks trade i brand marketinga. Kvantifikaciju također zamagljuje činjenica da trošak (brand i trade) marketinga nije jedina varijabla koja utječe na rast prihoda.
http://www.poslovni.hr/forum/tema/sapn-saponia-dd-634?page=33#post_1487802

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Kad kažem da potrošači primarno gledaju na cijenu pod time ne mislim negirati snagu brenda,u protivnom bi svi potrošači išli u Lidl. Saponia jest brend na ovim prostorima i ima svoje vjerne kupce, uostalom 2014. je 120. godina postojanja Saponije.
Sa tvojim postom na str 33. se slažem. Saponia je u ovo krizno vrijeme ostvarila fenomenalne rezultate. Dokaz tome možemo naći i u rezultatima konkurenata. Npr. Henkel/Labud:
2007 462mil/130mil 2008 506mil/133mil
2009 517mil/120mil 2010 540mil/114mil
2011 563mil/122mil 2012 455mil/133mil
Kad rastu Saponie pridodamo rezultate Kandita i Maraske, govorimo o kompaniji od preko milijardu kuna prihoda. Može se dati kritika niskoj profitabilnosti, no oporavkom gospodarstva oporavit će se i profitne marže i upravo tu smatram da će se vidjeti vrijednost Saponia grupe.

Izneseni tekstovi nisu nagovor na prodaju ili kupnju dionica

04.12.2013.
Vlasnik/nositelj računa (OIB) / Suovlaštenik/imatelj VP (OIB) Stanje [%] Vrsta računa
1. MEPAS D.O.O. ŠIROKI BRIJEG (02532527641) 574.931 87,30 Osnovni račun
2. PBZ D.D. (02535697732) 17.351 2,63 Skrb. Račun
3. BAKIĆ NENAD (13987237540) 13.398 2,03 Osnovni račun
4. SAPONIA D.D. (37879152548) (1/1) 3.140 0,48 Osnovni račun
5. ZAGREBAČKA BANKA D.D. (92963223473) 2.275 0,35 Skrb. Račun
6. BILOKAPIĆ DRAŽAN (30962998963) 1.834 0,28 Osnovni račun
7. CERP (38083028711)/REPUBLIKA HRVATSKA (52634238587) 1.832 0,28 Zast. Račun
8. ĆURIĆ ŽARKO (39208725213) 925 0,14 Osnovni račun
9. KELEMEN JOSIP (59251438678) 423 0,06 Osnovni račun
10. VOLARIĆ ROBERT (97134359041) 349 0,05 Osnovni račun
Ukupno: 616.458 93,61

08.05.2014.
Vlasnik/nositelj računa (OIB) / Suovlaštenik/imatelj VP (OIB) Stanje [%] Vrsta računa
1. MEPAS D.O.O. ŠIROKI BRIJEG (02532527641) 574.931 87,30 Osnovni račun
2. PBZ D.D. (02535697732) 14.942 2,27 Skrb. račun
3. BILIŠ MARIO (64493596279) 6.420 0,97 Osnovni račun
4. ERSTE & STEIERMARKISCHE BANK D.D. (23057039320) 4.642 0,70 Skrb. račun
5. SAPONIA D.D. (37879152548) (1/1) 3.140 0,48 Osnovni račun
6. BILOKAPIĆ DRAŽAN (30962998963) 1.834 0,28 Osnovni račun
7. CERP (38083028711)/REPUBLIKA HRVATSKA (52634238587) 1.832 0,28 Zast. račun
8. SEKULIĆ MITAR (78494007353) 1.025 0,16 Osnovni račun
9. ĆURIĆ ŽARKO (39208725213) 1.004 0,15 Osnovni račun
10. RONČEVIĆ MARIJO (06192104536) 800 0,12 Osnovni račun
Ukupno: 610.570 92,71

Bez straha, pohlepe i sentimenta.

Izašlo FI Q1 konsolidirao. Dobit veća preko 20 posto.
Prihodi veći preko 35 posto.
Fantasticno!

Dobit veća 37%!!!

Koliki udio u tome su novo pridruzene tvrtke?

New Report

Close