SAPN (Saponia d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska SAPN (Saponia d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 17.11.2024. u 22:03
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
SAPN
72,00
3.672
51
71,50
75,00
-4,64%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

To smo isto svi mi očekivali i na tnpl…u svakom slučaju sretno..

A BALVANA!!! :) :) :)


Kerempuh svaka vam čast na pisanju..i tnpl izgleda odlično…a vidite kako su nahuzili male..
Mislite da to neće u sapn…i još hercegovci vlasnici(bez da diskriminiram bilo koga)…??????jeste li o tom razmišljali??

Marine….ti si sitni špekulant i druker. A uz to rasist ili šovinist, kako se već naziva ovo tvoje insinuiranje da su vlasnici nepošteni (odnosno skloni muljanju) jer su Hercegovci.

Pa što bi se to dogodilo da i maknu dionicu sa burze? Ono što vrijedi, vrijedi i ako je na burzi i ako nije. Tebe to kao špekulanta jako brine, ali investitore, ne treba nužno previše brinuti.

O dionicama i filozofija ulaganja... [url=https://www.youtube.com/channel/UCQaIEzxdRpzdbDkCjWxFthg]Mali Dioničar[/url]

U pravu si ono što vrijedi vrijedi…ali ne zovem se marin niti mi je tako nadimak…mora da si me zamjenio sa nekim no dobro..
A ovo za sitni druker i špekulant ti neću niti odgovarati…
Sretno ti u svakom slučaju

A BALVANA!!! :) :) :)

Ako ti Marin nije nadimak na blogu, ispričavam se. Ali nemoj vrijeđati ni Hercegovce niti ikoga.To što je neko iz nekog kraja, ne znaci apsolutno ništa.

O dionicama i filozofija ulaganja... [url=https://www.youtube.com/channel/UCQaIEzxdRpzdbDkCjWxFthg]Mali Dioničar[/url]

* Važeći podaci za uredovni dan 27.01.2014 .

1.MEPAS D.O.O. ŠIROKI BRIJEG (02532527641)
574.931 87,30 Osnovni račun
2.PBZ D.D. (02535697732)
15.847 2,41 Skrb. račun
3.ERSTE & STEIERMARKISCHE BANK D.D. (23057039320)
10.000 1,52 Skrb. račun
4.SAPONIA D.D. (37879152548) (1/1)
3.140 0,48 Osnovni račun
5.CERP (38083028711)/REPUBLIKA HRVATSKA (52634238587)
1.893 0,29 Zast. račun
6.BILOKAPIĆ DRAŽAN (30962998963)
1.834 0,28 Osnovni račun
7.INTERKAPITAL VRIJEDNOSNI PAPIRI D.O.O. (68481874507)
1.250 0,19 Skrb. račun
8.SEKULIĆ MITAR (78494007353)
1.025 0,16 Osnovni račun
9.ĆURIĆ ŽARKO (39208725213)
925 0,14 Osnovni račun
10.BILIŠ MARIO (64493596279)
857 0,13 Osnovni račun
Ukupno: 611.702 92,88

Pbz i dalje prodaje, ZABA izašla, NB nevidljiv u prvih 10.

Trolam, hejtam, vrijeđam, ponižavam, omaložavami - mućki Džubrarim.

Thnx Djubre, ali preciznosti radi : PBZ dalje ne prodaje (po ovom stanju ) br. 3 – novi, br.7 – novi, br.9 – + 30.

Ne razumijem, čovjek je imao 13 398 dionica a toliki promet nije bio posljednja 3 dana ni približno.

使用を信頼し、あなた自身の能力の


Ne razumijem, čovjek je imao 13 398 dionica a toliki promet nije bio posljednja 3 dana ni približno.

Zato sam i napisao da je nevidljiv u top 10. Nisam napisao da je izašao…
Ja osobno mislim da je iza nekog računa, možda erste… i da je malo skratio poziciju. Ali to je samo moje mišljenje.

Da, pbz ipak miruje zasad.

Trolam, hejtam, vrijeđam, ponižavam, omaložavami - mućki Džubrarim.



Kerempuh svaka vam čast na pisanju..i tnpl izgleda odlično…a vidite kako su nahuzili male..
Mislite da to neće u sapn…i još hercegovci vlasnici(bez da diskriminiram bilo koga)…??????jeste li o tom razmišljali??

Nedavno me kolega na pm pitao o ulaganju u dionice s dominantno većinskim vlasnikom. C/P dijela odgovora:


Manje pažnje dajem postotku vlasništva, najviše se oslanjam na procjenu karaktera većinskog vlasnika. Koliko mi je poznato, Grbešić do sada nije radio na štetu malih dioničara niti poduzimao korake u tom smjeru, korektno se odnosi i prema ostalim stakeholderima (zaposlenici, vjerovnici, država). Prioritet mu je dugoročni rast i razvoj biznisa pa i nauštrb kratkoročne profitabilnosti (kako sam opisivao na temi SAPN). Sukladno tome su i moja očekivanja za SAPN, ne očekujem prodaju drugom igraču, dividenda je moguća, ali prioritet će sigurno biti reinvestiranje u biznis, očekujem dugoročni rast temeljen na rastu poslovanja.

[/quote]

bearga i ostalu dječicu iz vrtića bi najbolje bilo ignorirati. on ful sam, ideeš, kak sam ga, nemres bolivit. niti je netko nekoga naguzio, niti prevario. imaš ponuđeni otkup, nitko ti neće dionice uzeti i potrgati. ako si preskupo ušao i ne zanima te nijedna priča duža od tjedan dana i viša od 100 kn, sam si si kriv.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...


U prošlim postovima dao sam procjenu realne, 'prirodne' NPM za osnovni biznis Saponije u rasponu 5-8%. Iznosim konkretan izračun NPM prilagođene za preveliku amortizaciju (korišteno u '00-im) i višak troška marketinga iznad stope potrebne za održavanje tržišnih udjela (korišteno od 2008. naovamo).

Realna amortizacija (koja vjerno prati iskoristivi vijek materijalne imovine) je cca 15-20M; u početnim godinama '00 vjerojatno i manje od 15M jer je manje amortizirajuće imovine, također i '10-im jer je ostalo vrlo malo neizamortizirane imovine. Konzervativno pretpostavljam da je realna amortizacija 20M, sve iznad toga se pribraja prikrivenoj dobiti, umanjeno za stopu poreza na dobit (20%).

Konzervativna procjena troškova marketinga potrebnih za održavanje (a ne povećavanje) tržišnih udjela je 9% prihoda od prodaje. Mislim da je realno potrebno i manje (7-8% prihoda od prodaje), stavio sam 9% kao maržu sigurnosti. Sve iznad toga se pribraja prikrivenoj dobiti, umanjeno za stopu poreza na dobit. Treba imati na umu da ovo nije isto kao i s viškom amortizacije, prevelika amortizacija je čista prikrivena dobit, dok se ovdje radi o investiciji u nematerijalnu imovinu koja se vodi kao trošak. Tradeoff je veća profitabilnost vs. rast prihoda.

2012:
prihodi od prodaje 621,2M
sveobuhvatna neto dobit 20,8M
amortizacija 13,8M; diff 0
troškovi marketinga 115,6M
– 621,2 * 9% = 55,9M
= 59,7 * 0,8
= 47,8M potencijalno povećanje neto dobiti smanjivanjem troškova marketinga
20,8 + 47,8 = 68,6M / 621,2M -> NPM 11,0%

2011:
prihodi od prodaje 560,9M
neto dobit 7,6M
amortizacija 14,3M; diff 0
troškovi marketinga 81,4M
– 560,9 * 9% = 50,5
30,9 * 0,8 = 24,7M
7,6 + 24,7 = 32,3M / 560,9M -> NPM 5,8%

2010:
prihodi od prodaje 515,0M
neto dobit 7,9M
amortizacija 17,0M; diff 0
troškovi marketinga 75,7M
– 515 * 9% = 46,4M
29,3 * 0,8 = 23,4M
7,6 + 23,4 = 31,0M / 515,0M -> NPM 6,0%

2009:
prihodi od prodaje 499,2M
neto dobit 16,4M
amortizacija 22,1M; diff 2,1M * 0,8 = 1,7M
troškovi marketinga 69,2M
– 499,2 * 9% = 44,9M
24,3 * 0,8 = 19,4M
16,4 + 19,4 + 1,7 = 37,5M / 499,2M -> NPM 7,5%

2008:
prihodi od prodaje 486,3M
neto dobit 0,9M
amortizacija 30,4M; diff 10,4M * 0,8 = 8,3M
troškovi marketinga 62,1M
– 486,3 * 9% = 43,8M
18,3 * 0,8 = 14,6M
0,9 + 14,6 + 8,3 = 23,8M / 486,3M -> NPM 4,9%

2007:
prihodi od prodaje 475,9M
neto dobit 9,4M
amortizacija 31,1M; diff 11,1M * 0,8 = 8,9M
troškovi marketinga 48,0M
– 475,9 * 9% = 42,8M
5,2 * 0,8 = 4,1M
9,4 + 4,1 + 8,9 = 22,4M / 475,9M -> NPM 4,7%

2006:
prihodi od prodaje 440,3M
neto dobit 12,1M
amortizacija 37,0M; diff 17M * 0,8 = 13,6M
12,1 + 13,6 = 25,7M / 440,3M -> NPM 5,8%

2005:
prihodi od prodaje 427,5M
neto dobit 41,8M*
amortizacija 40,7M; diff 20,7M * 0,8 = 16,6M
41,8 + 16,6 = 58,4M / 427,5M -> NPM 13,7%*
*većinom rezultat izvanrednih aktivnosti

2004:
prihodi od prodaje 484,3M
neto dobit 14,4M
amortizacija 29,2M; diff 9,2M * 0,8 = 7,4M
14,4 + 7,4 = 21,8M / 484,3M -> NPM 4,5%

2003:
prihodi od prodaje 352,6M
neto dobit 7,8M
amortizacija 24,6M; diff 4,6M * 0,8 = 3,7M
7,8 + 3,7 = 11,5M / 352,6M -> NPM 3,3%

2002:
prihodi od prodaje 344,9M
neto dobit 10,0M
amortizacija 25,8M; diff 5,8M * 0,8 = 4,6M
10,0 + 4,6 = 14,6M / 344,9M -> NPM 4,2%

kerempuh, imate li bruto maržu, koliko saponija zarađuje iznad troška proizvodnje. u u vjetima recesije mislim da bruto marža je ta iz kojeg rezervoara se može financirati niže cijene, viši troškovi marketinga itd. industrijska proizvodnja po defaultu nema visoku bruto maržu, gore farmacija i telekomi, dolje maloprodavači, industrijalci negdje između.

Samo Jako, samo Aljoša, samo Vlahi ...


kerempuh, imate li bruto maržu, koliko saponija zarađuje iznad troška proizvodnje. u u vjetima recesije mislim da bruto marža je ta iz kojeg rezervoara se može financirati niže cijene, viši troškovi marketinga itd. industrijska proizvodnja po defaultu nema visoku bruto maržu, gore farmacija i telekomi, dolje maloprodavači, industrijalci negdje između.

Iz standardnih izvješća može se izračunati NPM, EBIT (operativna) i EBITDA marža. Bruto marža ne, jer nema razdjele proizvodnih i neproizvodnih troškova. U prospektu za uvrštenje Saponije iz 2003. postoje podaci iz kojih se može izračunati bruto marža za 2001. i 2002.

bruto marža (nekonsolidirano): (2001.) 38,6%; (2002.) 37,4%

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Dodajem screenshotove s podacima za izračun bruto marže

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

New Report

Close