SAPN (Saponia d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska SAPN (Saponia d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 19.12.2024. u 02:20
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
SAPN
73,10
6.141
84
73,00
75,50
-3,95%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Potraživanja Saponije od Biljemerkanta u stečaju su 4 mln kn:

http://www.glas-slavonije.hr/196899/7/Dvije-Biljemerkantove-tvrtke-duguju-600-milijuna-kuna

Gradnja Kanditove tvornice teče prema planu:

http://www.glas-slavonije.hr/197044/7/Napreduje-gradnja-novog-Kandita

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Newsflash:

Izgleda da nakon 1.7. Kanditov izvoz u BiH i Srbiju neće biti dodatno opterećen carinama. Makedonija i Kosovo uvode carine. Plan prihoda za 2013. 190 mln kn uz proizvodnju 7.000 tona.
http://www.glas-slavonije.hr/197934/7/Trideset-Kanditovih-proizvoda-dobiva-novi-dizajn-ove-godine

O Faksu:
http://www.glas-slavonije.hr/197575/11/Rekordnih-45-godina-Faks-helizima-osjecke-Saponije

***

Izašlo je Saponijino nekonsolidirano revizorsko izvješće za 2012. Izdvojio bih podatak da je u 2012. trošak marketinga iznosio 115,6 mln kn ili 18,6% prihoda od prodaje. U nekom prošlom postu objašnjavao sam zašto mislim da se tu krije prikrivena profitabilnost i unutarnje rezerve; i dalje mislim da Saponija rezanjem 25%-30% troškova marketinga može odmah povećati EBIT za isti iznos, uz žrtvovanje rasta i stagnaciju tržišnih udjela. Za usporedbu Labud Zagreb koji je odlično poslovao do 2007., ali od početka krize niže velike gubitke, na marketing troši 6-7% prihoda od prodaje.

Izišlo je i Brodomerkurovo konsolidirano izvješće. Mepas Mall je prošle godine imao neto dobit 3,0 mln kn. Saponijin alikvotni dio je 1,3 mln kn, što će se vidjeti kad izađe Saponijino konsolidirano revizorsko izvješće. Vidljivo je i u konsolidiranom izvješću za 2013-Q1, ako se u bilanci pogledaju stavke AOP 023 i AOP 076 kolone ‘prethodno razdoblje’, koja je ažurirana u odnosu na privremeno izvješće iz veljače. Profitabilnost Mepas Malla je prilično manja nego što sam očekivao, ali sljedeće godine očekujem bolji rezultat jer je poslovao samo 8,5 mjeseci u prošloj godini, neki zakupci su došli naknadno (Cinestar, Deichmann…), imao je neke početne troškove kojih ne bi trebalo biti u budućnosti (npr. troškovi istraživanja tržišta 5,5 mln kn). Na građevinski objekt Mepas Malla se primjenjuje amortizacijska stopa 4%, realno po mom mišljenju za taj tip djelatnosti.

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Prilog Slavonske televizije o Kanditu:

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Globus o Saponiji:

http://globus.jutarnji.hr/hrvatska/mjehure-od-sapunice-pretvaramo-u-milijune

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.


Globus o Saponiji:

http://globus.jutarnji.hr/hrvatska/mjehure-od-sapunice-pretvaramo-u-milijune

Sva sreća pa i mi možemo sudjelovati u napretku Saponije tako da budemo dioničari!

P.S. Imam dionice SAPN-R-A i nije nagovor na kupnju ili prodaju istih.

Moje pisanje na forumu je samo iznošenje mojeg mišljenja i nije nagovor na nikakvo djelovanje na tržištu kapitala! .I.

Nešto novo, antikorupcijski program:

http://saponia.hr/__upload__/files/antikorupcweb.pdf

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Teška su vremena na tržištu oglašavanja u RH, kumulativni pad prihoda 40% 2008.-2012. Istovremeno Saponija koristi pad jediničnih cijena oglašavanja i smanjeno oglašavanje konkurencije za bolji ‘bang for buck’ ili lakši rast na krilima marketinga. Porast troškova marketinga i propagande (nekonsolidirano) u istom razdoblju je 86%, s 62,1 mln kn u 2008. na 115,6 mln kn u 2012. Treba doduše napomenuti da se dobar dio troškova marketinga odnosi na tržišta u regiji.

Pad ulaganja u oglašavanje u medijima lani 10 posto

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Na Fininim stranicama objavljeno je FI Kandita za 2012. Prihodi od prodaje 140,5M uz neto gubitak 5,8M, prema prihodima od prodaje od 123,2M i gubitku 5,5M u 2011. kojima treba pridodati prihode od ukidanja rezerviranja za otpremnine u iznosu 3,8M, tako da je u 2011. realni gubitak bio cca 9,3M. Nema dovoljno parametara za pouzdano predviđanje rezultata u 2013., ali ako se ostvari planirani rast prihoda od prodaje 20%, očekujem da se neto rezultat približi 0, recimo na -2 mln kn. U Saponijinom revizorskom izvješću za 2011. najavljeno je preuzimanje Kandita za 2 godine po 8M eur (60M kn), što bi značilo 5-10M kn ispod BV (trenutno iznosi 70M), tj. uz negativni goodwill. Ako ne bude pomicanja rokova, na kraju ove godine Saponia bi trebala početi konsolidirati Kanditova izvješća.

Mislim da je Kanditova uprava vrlo dobra, obzirom kako je biznis bio zapušten kad ga je Mepas preuzeo od IPKK sredinom 2011., preokret poslovanja se odvija znatno brže nego što je to bio slučaj s preokretom poslovanja Maraske.

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Zanimljiv case study ilustrira važnost dobrog upravljanja u konditorskom biznisu:

http://www.limun.hr/main.aspx?id=939589

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

Ovdje je dovoljno da se čovjek malo zaigra i već je u top 10 [emo_smijeh]


Ovdje je dovoljno da se čovjek malo zaigra i već je u top 10 [emo_smijeh]

A vidiš, vidiš! Pa dosta ti je 54.950 KN (314komx175kn – a skoro se i toliko može skupit po ovoj cijeni) i eto te na 10-om mjestu.

Hm…. Neloša ideja! [emo_smijeh]

Moje pisanje na forumu je samo iznošenje mojeg mišljenja i nije nagovor na nikakvo djelovanje na tržištu kapitala! .I.

http://www.zse.hr/UserDocsImages/financ/SAPN-fin2013-2Q-NotREV-N-HR.pdf

Vrlo dobro nekonsolidirano izvješće potvrđuje rast prihoda od prodaje (12,4%) nauštrb profitabilnosti (održava se na minimalnoj pozitivi) temeljen na sve intenzivnijem ulaganju u marketing. Ostali vanjski troškovi (AOP 119) 83,9M u 1H 2013 prema 58,3M u 1H 2012. Cca 80-85% AOP 119 čine troškovi marketinga i propagande prema računici baziranoj na godišnjem revizorskom izvješću.

Prošle godine su me zbunili izuzetno dobri 2. i 4. kvartal i isprva sam mislio da se radi o kapitalnoj dobiti od prodaje neke portfeljne pozicije iz AOP 025, špekulirao sam o Adriatica.net. Nakon revizorskog izvješća shvatio sam da se radilo o dobiti iz redovnog poslovanja koja je zamaskirana realiziranjem kapitalnog gubitka rasprodajom dioničkog portfelja na ZSE (isto unutar AOP 025). Te su dionice (većim dijelom blue-chipovi) uglavnom kupovane 2007. na vrhu tržišta i nadam se da su naučili lekciju o špekuliranju i neće isto ponavljati u budućnosti. Dionički portfelj vodi se mark-to-market, pa ovo ne uzimam kao bilančnu dubiozu. Popratni računovodstveni efekt je odgođena porezna imovina AOP 033 (20% nerealiziranog kapitalnog gubitka) koja je prošle godine djelomično iskorištena u 2. i 4. kvartalu rasprodajom dionica i realiziranjem kapitalnog gubitka kako bi se umanjio porez na dobit.

Ovogodišnji 2. kvartal je po mom viđenju još profitabilniji od prošlogodišnjeg, ali je dobit iz redovnog poslovanja iskorištena za povećanje investicija u marketing (AOP 119), koji se vodi kao trošak tekućeg poslovanja i direktno umanjuje porez na dobit, ali je efektivno investicija u brand i tržišne udjele. Dokaz je konzistentni i sve jači rast prihoda u vrijeme recesije kad prihod sektora u najboljem slučaju stagnira.

Od negativnih stvari u izvješću treba spomenuti zanovljavanje dubioznih zajmova pod AOP 056. Još nisu vrijednosno usklađena potraživanja od Biljemerkanta u stečaju (cca 4M kn).

Moji postovi ne predstavljaju nagovor na kupnju, prodaju ili držanje dionica koje spominjem u tekstu.

New Report

Close