Necu pretjerano komentirati nikakvo izvjesce.
Samo cu vam priopciti da od ut..radnici na prinudnom godisnjem odmoru!do kad..nezna se.."ne cveta cvece i u nase preduzece"..
Umjesto da daš neki argument, tipa neki podatak iz RDG-a ili Bilance ili neki drugi pokazatelj i pokažeš di to ne cveta cveće, jer po RDG i Bilanci ovdje cvjeta puno toga -ti sa ovom izjavom pokušavaš snizit cijenu ? Brojke su jedino bitne ovdje i ove brojke pričaju tisuću jezika!
Što ste se uhvatili za taj post.
Svatko iznosi svoje mišljenje i to je svačije pravo.
Utjecaj toga je zanemariv.
evo mog pokušaja da iznesem (moje skromno) viđenje zašto cijena ovih dana klizi a nakon objave prvo nekons. pa zatim i kons. izvješća za 2016. godinu, pa krenimo:
1) matica Saponia nakon dugo vremena ima pad prihoda, nekih 1%, nije puno ali je preokret u trendu (recimo 15./14. su imali rast prihoda preko 7% !)
2) matica je uplatila vrlo visokih 5,3 mil kn poreza na dobit (PrDob), zašto? nemamo još razrađene bilješke za o.g. ali iz bilježaka za poslovnu 2015. godinu vidljivo je da su koristili kao poreznu olakšicu reinvestiranu dobit, i to 20,0 mil kn u ‘14. i 26,6 mil kn u ‘15. godini, pa su stoga uplatili samo 89 tis kn PrDob u ‘14. i još 370 tis kn PrDob u ‘15. pa to očito znači da je više nisu imali čime ‘prikriti’? Kandit i Maraska još prenose gubitke koliko sam uspio vidjeti tako da s njihove strane nema još plaćanja PrDob
2a) za razliku od PDVa, što ekipi na Belju još uvijek nije jasno, PrDob nije samo stvar kalkulacije i proslijeđivanja od krajnjeg kupca u drž. proračun već je to dio bruto dobiti koji se prema važećim zakonskim propisima nakon umanjenja i(li) uvećanja za neke stavke (nepriznati rashodi, preneseni gubitci itd.) uplaćuje u proračun ali direktno umanjuje zaradu i nama dioničarima
3) EPS (zarada po dionici, kao neto dobit pripisana imateljima kapitala / broj dionica umanjen za vlastite) kreće se zadnje tri godine ovako: ‘14.-> 23,66 kn, ‘15.-> 30,34 kn i ako sam dobro izračunao za ‘16.-> 28,71 kn, prekid trenda kao i kod prihoda
3a) vezano na prethodi EPS računao sam i PE koji je kako slijedi: ‘14.-> 10,56 (pri cijeni od 250kn), ‘15.-> 9,89 (pri cijeni od 300 kn) i konačno ‘16.-> 13,93 kn (pri cijeni od 400 kn)
da se vratimo razinama od 10,5-11,0 PE s trenutnim EPS za ‘16. godinu trž. cijena bi trebala otklizati natrag prema razinama 300-315 kn; naravno ovime ne sugeriram da je PE 11,0 onaj koji je ‘pravi’ za Saponia grupu, već je tako jednostavno ispalo zadnjih godina niti nedajbože sugeriram da će cijena konvergirati tim razinama; dapače, nisam kratio poziciju u SAPN i smatram da smo nakon višegodišnjih padova BDP konačno ušli u bull market te da bismo trebali težiti višim valuacijama (ne znam, Nestle PE 26,45, Hershey PE 32,62 ili Lindt PE 38,8 (OMG!!!))
znam, stavio sam namjerno konditore jer u kons. prihodima sve važniju ulogu ima Kandit, s prihodima vjerojatno oko 250-260 mil kn uz naravno prikazanu dobit
kad sam već kod Kandita, ono što me osobno veseli je sve veći doprinos ostalih društava u Grupi: ako usporedimo ukupne nekons. i kons. prihode dolazimo do zanimljivog zaključka da prvi puta ostale članice Grupe (bez Saponije) su u plusu (20,5 mil kn kons. dobiti – 19,7 mil kn dobiti Saponije) za razliku od 6,9 mil kn gubitaka za ‘15. ili još gorih 12,2 mil kn gubitaka za ‘14. godinu, što će reći da je Kandit u ‘16. konačno postao dobitaš, dok je Maraska taj korak napravila još ‘15. godine
zaključak: uprava treba dobro razmotriti koje su granice (ograničenja) rasta Saponije kao matice jer se to očito s padom prihoda dogodilo, preispitati (već čuvene) ogromne troškove marketinga (možda probati više guerilla marketingom kako to rade Aviokarte.hr, a manje oglašavanjem u skupim medijima?) rast BDP će sigurno pogurati i Grupu Saponia po inerciji, ali s inercijom se nitko ne bi trebao zadovoljiti…
evo mog pokušaja da iznesem (moje skromno) viđenje zašto cijena ovih dana klizi a nakon objave prvo nekons. pa zatim i kons. izvješća za 2016. godinu, pa krenimo:
1) matica Saponia nakon dugo vremena ima pad prihoda, nekih 1%, nije puno ali je preokret u trendu (recimo 15./14. su imali rast prihoda preko 7% !)
2) matica je uplatila vrlo visokih 5,3 mil kn poreza na dobit (PrDob), zašto? nemamo još razrađene bilješke za o.g. ali iz bilježaka za poslovnu 2015. godinu vidljivo je da su koristili kao poreznu olakšicu reinvestiranu dobit, i to 20,0 mil kn u ‘14. i 26,6 mil kn u ‘15. godini, pa su stoga uplatili samo 89 tis kn PrDob u ‘14. i još 370 tis kn PrDob u ‘15. pa to očito znači da je više nisu imali čime ‘prikriti’? Kandit i Maraska još prenose gubitke koliko sam uspio vidjeti tako da s njihove strane nema još plaćanja PrDob
2a) za razliku od PDVa, što ekipi na Belju još uvijek nije jasno, PrDob nije samo stvar kalkulacije i proslijeđivanja od krajnjeg kupca u drž. proračun već je to dio bruto dobiti koji se prema važećim zakonskim propisima nakon umanjenja i(li) uvećanja za neke stavke (nepriznati rashodi, preneseni gubitci itd.) uplaćuje u proračun ali direktno umanjuje zaradu i nama dioničarima
3) EPS (zarada po dionici, kao neto dobit pripisana imateljima kapitala / broj dionica umanjen za vlastite) kreće se zadnje tri godine ovako: ‘14.-> 23,66 kn, ‘15.-> 30,34 kn i ako sam dobro izračunao za ‘16.-> 28,71 kn, prekid trenda kao i kod prihoda
3a) vezano na prethodi EPS računao sam i PE koji je kako slijedi: ‘14.-> 10,56 (pri cijeni od 250kn), ‘15.-> 9,89 (pri cijeni od 300 kn) i konačno ‘16.-> 13,93 kn (pri cijeni od 400 kn)
da se vratimo razinama od 10,5-11,0 PE s trenutnim EPS za ‘16. godinu trž. cijena bi trebala otklizati natrag prema razinama 300-315 kn; naravno ovime ne sugeriram da je PE 11,0 onaj koji je ‘pravi’ za Saponia grupu, već je tako jednostavno ispalo zadnjih godina niti nedajbože sugeriram da će cijena konvergirati tim razinama; dapače, nisam kratio poziciju u SAPN i smatram da smo nakon višegodišnjih padova BDP konačno ušli u bull market te da bismo trebali težiti višim valuacijama (ne znam, Nestle PE 26,45, Hershey PE 32,62 ili Lindt PE 38,8 (OMG!!!))
znam, stavio sam namjerno konditore jer u kons. prihodima sve važniju ulogu ima Kandit, s prihodima vjerojatno oko 250-260 mil kn uz naravno prikazanu dobit
kad sam već kod Kandita, ono što me osobno veseli je sve veći doprinos ostalih društava u Grupi: ako usporedimo ukupne nekons. i kons. prihode dolazimo do zanimljivog zaključka da prvi puta ostale članice Grupe (bez Saponije) su u plusu (20,5 mil kn kons. dobiti – 19,7 mil kn dobiti Saponije) za razliku od 6,9 mil kn gubitaka za ‘15. ili još gorih 12,2 mil kn gubitaka za ‘14. godinu, što će reći da je Kandit u ‘16. konačno postao dobitaš, dok je Maraska taj korak napravila još ‘15. godine
zaključak: uprava treba dobro razmotriti koje su granice (ograničenja) rasta Saponije kao matice jer se to očito s padom prihoda dogodilo, preispitati (već čuvene) ogromne troškove marketinga (možda probati više guerilla marketingom kako to rade Aviokarte.hr, a manje oglašavanjem u skupim medijima?) rast BDP će sigurno pogurati i Grupu Saponia po inerciji, ali s inercijom se nitko ne bi trebao zadovoljiti…
Ne bih govorio o nikakvom preokretu trenda matice mislim da to jos uvjek spada pod normalne oscilacije zasada, prihodi matice su pali 4,5% yoy, dok su prihodi ostalih djelova konsolidacije narasli 15% yoy, s tim da je udjel prihoda ostalih konsolidirajucih drustava bez matice u odnosu na ukupne prihode konsolidacije sada na 41%, po trendu rasta prihoda ce vrlo brzo postat vazniji dio od matice.
Ocekivat da cijena padne na p/e 11 u ovakvim okolnostima trzista je malo pretjerano.
Što ste se uhvatili za taj post.
Svatko iznosi svoje mišljenje i to je svačije pravo.
Utjecaj toga je zanemariv.
Nismo se uhvatili za post. Već kolega iznosi informaciju. Meni osobno interesira.
Zato sam i nazvao. Uvijek je lijepo popričati s ljubaznim ljudima.
Što se tiče informacije, nije ništa značajno. To ko da neko za konzum ne cvjeta cvjeće jer je u jedna prodavaonica 3 dana ne radi jer se preuređuje ili jer je inventura.
Iz izvješća se može išćitati da je cvjeće u našem poduzeću jako lijepo i uredno i to je bitno.
Slažem se kolega.
Svatko iznosi svoje, istinito ili ne, to neka svatko za sebe tumači.
Osobno mislim da je SAPN debelo podcijenjena.
@StatusQuo
mislim da je ipak malo razočaravajuć taj pad prihoda matice jer su nas razmazili, do sada su redovito rasli… da me se krivo ne razumije, ne zazivam pad cijene, dapače!
kako god, slažemo se da druga društva konsolidacije postaju sve važniji igrači:
1. Kandit je (vjerojatno) blizu 260 mil kn prihoda (na nekim mjestima sam našao da su u Q1/16 imali 700 tis kn dobiti, a na polugodištu uz realiziranih 125 mil kn prihoda, imali su dobit oko 1,2 mil kn), za očekivati da su onda i oni u dobiti za cijelu ’16.?;
2. Maraska je na preko 140 mil kn prihoda redovito, dobit za ’16. je 7,1 mil kn
Novčani tok od posl. aktivnosti obećava, i donosi sve više casha, konsolidirano:
’14. g 41,3 mil kn
’15. g 61,0 mil kn
’16. g 63,8 mil kn
i s tim dijelom sam jako zadovoljan!
ali marketing me ubija! sjećam se reklama za one sokove Maraske, koliko su samo tu novca ‘ubili’, a ni nisu nešto, to je nektar sok – vodica pomiješana s malo koncentrata
Tako je, jako veseli novcani tok, sto pokazuje da Saponija raste kao cash masina. EBITDA je 90mil kn, pa se nadamo da ce cash flow konvergirat tim ciframa.
Sto se tice marketinga…pitanje je koliki pad prihoda se moze ocekivat padom ulaganja u marketing.
Osim toga, u slucaju Saponije u velikom dijelu se ne radi o klasicnom vec o trade marketingu gdje se kroz posebne police, brojne popuste donosi privlacnost proizvoda kupcu – niskom cijenom se prodaje proizvod. O tome je bila rasprava pred koju godinu…
@StatusQuo
mislim da je ipak malo razočaravajuć taj pad prihoda matice jer su nas razmazili, do sada su redovito rasli… da me se krivo ne razumije, ne zazivam pad cijene, dapače!
kako god, slažemo se da druga društva konsolidacije postaju sve važniji igrači:
1. Kandit je (vjerojatno) blizu 260 mil kn prihoda (na nekim mjestima sam našao da su u Q1/16 imali 700 tis kn dobiti, a na polugodištu uz realiziranih 125 mil kn prihoda, imali su dobit oko 1,2 mil kn), za očekivati da su onda i oni u dobiti za cijelu '16.?;
2. Maraska je na preko 140 mil kn prihoda redovito, dobit za '16. je 7,1 mil kn
Novčani tok od posl. aktivnosti obećava, i donosi sve više casha, konsolidirano:
'14. g 41,3 mil kn
'15. g 61,0 mil kn
'16. g 63,8 mil kn
i s tim dijelom sam jako zadovoljan!
ali marketing me ubija! sjećam se reklama za one sokove Maraske, koliko su samo tu novca 'ubili', a ni nisu nešto, to je nektar sok – vodica pomiješana s malo koncentrata
NIje lako kad se uvijek ocekuje samo rast al treba bit realan da je to nemoguce ocekivat i da su padavi sastavni dio svakog poslovanja problem je kad se stvarno formira duzi trend padanja prihoda, ovo je po meni jos kratkorocno i relativno mali postotak da bih bio zabrinut.
Ja osobno doma jedino pijem maraskin sok od visnje, nema boljeg, a i cijena je dobra s obzirom na postotak voca u sebi, a sad nisu bas ni sirupi od visnje bas losi imaju dvije vrste s manje i vise postotka visnje u sebi ovaj s manjim postotkom je malo razvodnjeniji ovi drugi je dobar..
@StatusQuo
niste me shvatili ovo za sokove, reklamirali su dosta agresivno Maraskine Joy sokove, a to je u stvari nektar-sok, sa malim sadržajem voća (50%)
ubacim u google i dobijem cijenu: u Prehrani 4,99 kn, na INA-i akcija po 6,99 kn, na Konzumklik po 7,99 kn
razumijete? agresivno reklamiraju razblažene sokiće osrednje kvalitete, bolje da su još reklamirali evo upravo to što sami kažete: Amarena sirup za razrjeđivanje, odličan sirup kao i proizvod – i sami na stranicama navode da im je to krovni brand, vrh-vrhova, recimo ima i Amarena premium za koji su dobili znak ‘izvorno hrvatsko’
evo gledam cijene emitiranja promidžbenih poruka na RTL-u: raznoliko, ovisno o terminu, kreće se cijena od 100 kn pa do 4.000 kn PO SEKUNDI emitiranja!
nek’ je 1.000 kn sekunda, koliko znam bilo je u boljem, prime time terminu, jer ja rijetko gledam TV preko dana, ugl. navečer
a vidio sam da se vrti, ima na Youtube-u traju po 13 sekundi klipići – pa to je 13.000 kn po emitiranju
7 kn sok na INA-i, to je 1.857 prodanih sokova samo da pokriju tu cijenu, s tim da naravno od 7 kn dio ide i INA-i
skuplja pita od tepsije
evo gledam cijene emitiranja promidžbenih poruka na RTL-u: raznoliko, ovisno o terminu, kreće se cijena od 100 kn pa do 4.000 kn PO SEKUNDI emitiranja!
nek' je 1.000 kn sekunda, koliko znam bilo je u boljem, prime time terminu, jer ja rijetko gledam TV preko dana, ugl. navečer
a vidio sam da se vrti, ima na Youtube-u traju po 13 sekundi klipići – pa to je 13.000 kn po emitiranju
7 kn sok na INA-i, to je 1.857 prodanih sokova samo da pokriju tu cijenu, s tim da naravno od 7 kn dio ide i INA-i
skuplja pita od tepsije
to oglašavanje je po meni precijenjeno – pa svi znaju što j esaponija. blje bi im bilo da naprave akcije – plus 10 posto na istu cijenu i sl. kvaliteta je neupitna, to uopće ne moraju oglašavati.
ili dva pakiranj apo nižoj cijeni – to uopće ne moraju reklamirati – to ljudi vide na policma sami.