Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
RIVP | 5,24 | 61.758 | 11,792 | 5,22 | 5,26 | 0,77% |
Obavijest o sklapanju ugovora sa TUI UK za 2019. godinu
http://zse.hr/userdocsimages/novosti/rpaJRDpEQU6TDbCNTjiFoA==.pdf
Zvijezda među onima koji će u iduće tri godine koristiti potpore za ulaganja je vodeća hrvatska turistička kompanija Valamar Riviera. Vrijednost njenih prijavljenih projekata u Poreču od 1,1 milijardu kuna čini i najveći dio ukupnog iznosa predstavljenih projekata.
Već ovo ljeto u funkciji će biti projekti kamp Istra s 5 zvjezdica i prvi obiteljski hotel s 5 zvjezdica Marea, a u pripremi je i projekt ulaganja u hotelske i kongresne kapacitete kojim Valamar namjerava u Poreču osigurati cjelogodišnje poslovanje. Valamar će tim projektima otvoriti 15 novih radnih mjesta i moći povući najviše 140 milijuna kuna poticaja. Iako je ovaj put turistički sektor predvodnik u ulaganjima ministar Darko Horvat izdvaja industriju kao favorita kojeg država želi ohrabriti u razvoju.
Ugovorom je djelomično riješena popunjenost za 2019
Zanimljivo da se niko nije nesto posebno osvrnuo na ovaj dio poticaja kroz Zakon o poticanju ulaganja a pretpostavljam da ce opet bit iznenadenja kako je Valamar ne placa porez na dobit sljedeci par godina. Odobreno im je 140 mil kn poticaja koji se iskljucivo koristi kao porezna olaksica. Ako uzmemo proslu godinu kako neki pokazatelj di je Valamar imao 238 mil kn dobiti prije oporezivanja, 238mil * 0,18 porez na dobit = cca 43 mil kn poreza na dobit ne mora platiti. 140 mil kn poticaja – 43 mil iskoristenih = 97 mil ostaje za koristenje na porez na dobit za sljedece godine.
Naravno, racunica je gruba jer postoje stavke koje dizu/spustaju porezenu osnovicu za porez na dobit al dovoljno jasna da se danas sutra ne pitate kako to da Valamar nije platio nista poreza na dobit u sljedecih par godina.
Obavijest o sklapanju ugovora sa TUI UK za 2019. godinu
http://zse.hr/userdocsimages/novosti/rpaJRDpEQU6TDbCNTjiFoA==.pdf
Zvijezda među onima koji će u iduće tri godine koristiti potpore za ulaganja je vodeća hrvatska turistička kompanija Valamar Riviera. Vrijednost njenih prijavljenih projekata u Poreču od 1,1 milijardu kuna čini i najveći dio ukupnog iznosa predstavljenih projekata.
Već ovo ljeto u funkciji će biti projekti kamp Istra s 5 zvjezdica i prvi obiteljski hotel s 5 zvjezdica Marea, a u pripremi je i projekt ulaganja u hotelske i kongresne kapacitete kojim Valamar namjerava u Poreču osigurati cjelogodišnje poslovanje. Valamar će tim projektima otvoriti 15 novih radnih mjesta i moći povući najviše 140 milijuna kuna poticaja. Iako je ovaj put turistički sektor predvodnik u ulaganjima ministar Darko Horvat izdvaja industriju kao favorita kojeg država želi ohrabriti u razvoju.
Ugovorom je djelomično riješena popunjenost za 2019
Zanimljivo da se niko nije nesto posebno osvrnuo na ovaj dio poticaja kroz Zakon o poticanju ulaganja a pretpostavljam da ce opet bit iznenadenja kako je Valamar ne placa porez na dobit sljedeci par godina. Odobreno im je 140 mil kn poticaja koji se iskljucivo koristi kao porezna olaksica. Ako uzmemo proslu godinu kako neki pokazatelj di je Valamar imao 238 mil kn dobiti prije oporezivanja, 238mil * 0,18 porez na dobit = cca 43 mil kn poreza na dobit ne mora platiti. 140 mil kn poticaja – 43 mil iskoristenih = 97 mil ostaje za koristenje na porez na dobit za sljedece godine.
Naravno, racunica je gruba jer postoje stavke koje dizu/spustaju porezenu osnovicu za porez na dobit al dovoljno jasna da se danas sutra ne pitate kako to da Valamar nije platio nista poreza na dobit u sljedecih par godina.
[/quote]
Dobro si to uočio! 👍
Zanimljivo da se niko nije nesto posebno osvrnuo na ovaj dio poticaja kroz Zakon o poticanju ulaganja a pretpostavljam da ce opet bit iznenadenja kako je Valamar ne placa porez na dobit sljedeci par godina. Odobreno im je 140 mil kn poticaja koji se iskljucivo koristi kao porezna olaksica. Ako uzmemo proslu godinu kako neki pokazatelj di je Valamar imao 238 mil kn dobiti prije oporezivanja, 238mil * 0,18 porez na dobit = cca 43 mil kn poreza na dobit ne mora platiti. 140 mil kn poticaja – 43 mil iskoristenih = 97 mil ostaje za koristenje na porez na dobit za sljedece godine.
Naravno, racunica je gruba jer postoje stavke koje dizu/spustaju porezenu osnovicu za porez na dobit al dovoljno jasna da se danas sutra ne pitate kako to da Valamar nije platio nista poreza na dobit u sljedecih par godina.
Rezoniranje nije dobro.
Porezna olakšica spušta poreznu osnovicu, a ne iznos poreza. Znači tih 140 spušta 238, a ne ovih 43.
Ta porezna olakšica se koristi još od 2014-e, od Isabele, ali ne znam točno kako se prenosi/iskorištava kroz godine. U bilanci sad nosimo od Girandelle, a ovo će tek doći. Uprava to dobro koristi, a svaki projekt koji se mogao iskoristiti, je iskorišten. Efektivna porezna stopa je nešto iznad 8% mislim. Ali “investitorima” je problem povećanje plaća jer manje ostaje vlasnicima. Smiješno.
Zašto “investitori” ovdje gledaju dobit meni je nejasno. Firma u ovoj fazi nije cash krava nego keš mašina. Svi kotačići se vrte, ne inzistiramo na dobiti nego na rasturanju poslovanja. I to dobro radimo.
Zanimljivo da se niko nije nesto posebno osvrnuo na ovaj dio poticaja kroz Zakon o poticanju ulaganja a pretpostavljam da ce opet bit iznenadenja kako je Valamar ne placa porez na dobit sljedeci par godina. Odobreno im je 140 mil kn poticaja koji se iskljucivo koristi kao porezna olaksica. Ako uzmemo proslu godinu kako neki pokazatelj di je Valamar imao 238 mil kn dobiti prije oporezivanja, 238mil * 0,18 porez na dobit = cca 43 mil kn poreza na dobit ne mora platiti. 140 mil kn poticaja – 43 mil iskoristenih = 97 mil ostaje za koristenje na porez na dobit za sljedece godine.
Naravno, racunica je gruba jer postoje stavke koje dizu/spustaju porezenu osnovicu za porez na dobit al dovoljno jasna da se danas sutra ne pitate kako to da Valamar nije platio nista poreza na dobit u sljedecih par godina.
Rezoniranje nije dobro.
Porezna olakšica spušta poreznu osnovicu, a ne iznos poreza. Znači tih 140 spušta 238, a ne ovih 43.
Ta porezna olakšica se koristi još od 2014-e, od Isabele, ali ne znam točno kako se prenosi/iskorištava kroz godine. U bilanci sad nosimo od Girandelle, a ovo će tek doći. Uprava to dobro koristi, a svaki projekt koji se mogao iskoristiti, je iskorišten. Efektivna porezna stopa je nešto iznad 8% mislim. Ali "investitorima" je problem povećanje plaća jer manje ostaje vlasnicima. Smiješno.
Zašto "investitori" ovdje gledaju dobit meni je nejasno. Firma u ovoj fazi nije cash krava nego keš mašina. Svi kotačići se vrte, ne inzistiramo na dobiti nego na rasturanju poslovanja. I to dobro radimo.
[/quote]
kolega pogresno.
evo link na Zakon o poticanju ulaganja
https://www.zakon.hr/z/829/Zakon-o-poticanju-ulaganja
clanak 9 stavak 3.
Ukratko, ako firma prijavi investiciju vecu od 3mil € i zaposli dodatni 15 ljudi stopa poreza na dobit se umanjuje za 100% sto znaci sa 18% poreza na dobit na 0% poreza na dobit i to imaju pravo koristiti sljedeci 10 godina il dok ne potrose max intezitet potpore koji 140mil kn. sad koliko ce njima trebati godina da potrose 140 mil kn poreza na dobit mozemo pretpostavljati…
Zanimljivo da se niko nije nesto posebno osvrnuo na ovaj dio poticaja kroz Zakon o poticanju ulaganja a pretpostavljam da ce opet bit iznenadenja kako je Valamar ne placa porez na dobit sljedeci par godina. Odobreno im je 140 mil kn poticaja koji se iskljucivo koristi kao porezna olaksica. Ako uzmemo proslu godinu kako neki pokazatelj di je Valamar imao 238 mil kn dobiti prije oporezivanja, 238mil * 0,18 porez na dobit = cca 43 mil kn poreza na dobit ne mora platiti. 140 mil kn poticaja – 43 mil iskoristenih = 97 mil ostaje za koristenje na porez na dobit za sljedece godine.
Naravno, racunica je gruba jer postoje stavke koje dizu/spustaju porezenu osnovicu za porez na dobit al dovoljno jasna da se danas sutra ne pitate kako to da Valamar nije platio nista poreza na dobit u sljedecih par godina.
Rezoniranje nije dobro.
Porezna olakšica spušta poreznu osnovicu, a ne iznos poreza. Znači tih 140 spušta 238, a ne ovih 43.
Ta porezna olakšica se koristi još od 2014-e, od Isabele, ali ne znam točno kako se prenosi/iskorištava kroz godine. U bilanci sad nosimo od Girandelle, a ovo će tek doći. Uprava to dobro koristi, a svaki projekt koji se mogao iskoristiti, je iskorišten. Efektivna porezna stopa je nešto iznad 8% mislim. Ali "investitorima" je problem povećanje plaća jer manje ostaje vlasnicima. Smiješno.
Zašto "investitori" ovdje gledaju dobit meni je nejasno. Firma u ovoj fazi nije cash krava nego keš mašina. Svi kotačići se vrte, ne inzistiramo na dobiti nego na rasturanju poslovanja. I to dobro radimo.
[/quote]
kolega pogresno.
evo link na Zakon o poticanju ulaganja
https://www.zakon.hr/z/829/Zakon-o-poticanju-ulaganja
clanak 9 stavak 3.
Ukratko, ako firma prijavi investiciju vecu od 3mil € i zaposli dodatni 15 ljudi stopa poreza na dobit se umanjuje za 100% sto znaci sa 18% poreza na dobit na 0% poreza na dobit i to imaju pravo koristiti sljedeci 10 godina il dok ne potrose max intezitet potpore koji 140mil kn. sad koliko ce njima trebati godina da potrose 140 mil kn poreza na dobit mozemo pretpostavljati…
[/quote]
Porezna olakšica smanjuje poreznu stopu, a koja se primjenjuje na iznos do max. iznosa potpore.
Prema ovome što vi govorite, moglo bi se iskazati brutto dobit od 1B kuna i ne platiti poreza, a što nije slučaj.
Porezna osnovica – iznos za oporezivanje – EBT
Porezna stopa – 18%
Max iznos potpore – 140M
Porezna olakšica (smanjuje poreznu stopu) – 100%
Iznos poreza na dobit – T
Primjer za 1 godinu:
EBT = 238M
T = porez
T_stopa = 0.18 (18%)
PO = 1 (100%)
MIP = 140M
EBT_2 = EBT – MIP
T = EBT_2 * T_stopa = ~18M
veća količina na prodaji formirala se na 35 kn, ispod toga je uglavnom sitno…kako se bude bližio istek roka za dividendu, doći će i tih 35 kn na red 😉
Fali više od pola hotela…
Kome ide ostatak ako je već brendiran TUI Sensimar?!
Zanimljivo da se niko nije nesto posebno osvrnuo na ovaj dio poticaja kroz Zakon o poticanju ulaganja a pretpostavljam da ce opet bit iznenadenja kako je Valamar ne placa porez na dobit sljedeci par godina. Odobreno im je 140 mil kn poticaja koji se iskljucivo koristi kao porezna olaksica. Ako uzmemo proslu godinu kako neki pokazatelj di je Valamar imao 238 mil kn dobiti prije oporezivanja, 238mil * 0,18 porez na dobit = cca 43 mil kn poreza na dobit ne mora platiti. 140 mil kn poticaja – 43 mil iskoristenih = 97 mil ostaje za koristenje na porez na dobit za sljedece godine.
Naravno, racunica je gruba jer postoje stavke koje dizu/spustaju porezenu osnovicu za porez na dobit al dovoljno jasna da se danas sutra ne pitate kako to da Valamar nije platio nista poreza na dobit u sljedecih par godina.
Rezoniranje nije dobro.
Porezna olakšica spušta poreznu osnovicu, a ne iznos poreza. Znači tih 140 spušta 238, a ne ovih 43.
Ta porezna olakšica se koristi još od 2014-e, od Isabele, ali ne znam točno kako se prenosi/iskorištava kroz godine. U bilanci sad nosimo od Girandelle, a ovo će tek doći. Uprava to dobro koristi, a svaki projekt koji se mogao iskoristiti, je iskorišten. Efektivna porezna stopa je nešto iznad 8% mislim. Ali "investitorima" je problem povećanje plaća jer manje ostaje vlasnicima. Smiješno.
Zašto "investitori" ovdje gledaju dobit meni je nejasno. Firma u ovoj fazi nije cash krava nego keš mašina. Svi kotačići se vrte, ne inzistiramo na dobiti nego na rasturanju poslovanja. I to dobro radimo.
[/quote]
kolega pogresno.
evo link na Zakon o poticanju ulaganja
https://www.zakon.hr/z/829/Zakon-o-poticanju-ulaganja
clanak 9 stavak 3.
Ukratko, ako firma prijavi investiciju vecu od 3mil € i zaposli dodatni 15 ljudi stopa poreza na dobit se umanjuje za 100% sto znaci sa 18% poreza na dobit na 0% poreza na dobit i to imaju pravo koristiti sljedeci 10 godina il dok ne potrose max intezitet potpore koji 140mil kn. sad koliko ce njima trebati godina da potrose 140 mil kn poreza na dobit mozemo pretpostavljati…
[/quote]
Porezna olakšica smanjuje poreznu stopu, a koja se primjenjuje na iznos do max. iznosa potpore.
Prema ovome što vi govorite, moglo bi se iskazati brutto dobit od 1B kuna i ne platiti poreza, a što nije slučaj.
Porezna osnovica – iznos za oporezivanje – EBT
Porezna stopa – 18%
Max iznos potpore – 140M
Porezna olakšica (smanjuje poreznu stopu) – 100%
Iznos poreza na dobit – T
Primjer za 1 godinu:
EBT = 238M
T = porez
T_stopa = 0.18 (18%)
PO = 1 (100%)
MIP = 140M
EBT_2 = EBT – MIP
T = EBT_2 * T_stopa = ~18M
[/quote]
nije tocno.
evo opet zakon
https://www.zakon.hr/z/829/Zakon-o-poticanju-ulaganja
clanak 9 stavak 4 opisuje kako se racuna poticaj.
A racuna se kao apsolutni iznos razlike obracuna koji je tvrtka duzna obracunati prema propisu koji ureduje porez na dobit – 18% i iznosa izracunatog temeljem Zakon o poticanju ulaganja 0%, ali mora se postovati maksimalni intezitet koji je u ovom slucaju 140mil kn.
Amo radi rasprave rec da Valamar prijavi dobit prije oporezivanja od 1.000.000.000 kn, i po propisima koji ureduju porezna na dobit mora platiti 180.000.000 kn poreza (18% od 1.000.000.000 kn), ali oni imaju pravo racunati s 0% poreza na dobiti i to ne znaci da im je onda automatski 0 porez na dobit jer moraju postovati maksimalni intezitet koji je 140.000.000 kn, sto znaci da bez obzira sta su “racunali s 0%” oni ce platiti 40.000.000 kn poreza na dobit (180.000.000 – 140.000.000 poticaja).
ukratko, oni 140mil kn poreznog poticaja koriste maksimalni sljedecih 10 godina ili ako ga ne potrose ranije ko u ovom primjeru gore kad su ga potrosili u prvoj godini zbog ogoromne dobiti prije oporezivanja.
Porezna olakšica smanjuje poreznu stopu, a koja se primjenjuje na iznos do max. iznosa potpore.
Prema ovome što vi govorite, moglo bi se iskazati brutto dobit od 1B kuna i ne platiti poreza, a što nije slučaj.
Porezna osnovica – iznos za oporezivanje – EBT
Porezna stopa – 18%
Max iznos potpore – 140M
Porezna olakšica (smanjuje poreznu stopu) – 100%
Iznos poreza na dobit – T
Primjer za 1 godinu:
EBT = 238M
T = porez
T_stopa = 0.18 (18%)
PO = 1 (100%)
MIP = 140M
EBT_2 = EBT – MIP
T = EBT_2 * T_stopa = ~18M
nije tocno.
evo opet zakon
https://www.zakon.hr/z/829/Zakon-o-poticanju-ulaganja
clanak 9 stavak 4 opisuje kako se racuna poticaj.
A racuna se kao apsolutni iznos razlike obracuna koji je tvrtka duzna obracunati prema propisu koji ureduje porez na dobit – 18% i iznosa izracunatog temeljem Zakon o poticanju ulaganja 0%, ali mora se postovati maksimalni intezitet koji je u ovom slucaju 140mil kn.
Amo radi rasprave rec da Valamar prijavi dobit prije oporezivanja od 1.000.000.000 kn, i po propisima koji ureduju porezna na dobit mora platiti 180.000.000 kn poreza (18% od 1.000.000.000 kn), ali oni imaju pravo racunati s 0% poreza na dobiti i to ne znaci da im je onda automatski 0 porez na dobit jer moraju postovati maksimalni intezitet koji je 140.000.000 kn, sto znaci da bez obzira sta su "racunali s 0%" oni ce platiti 40.000.000 kn poreza na dobit (180.000.000 – 140.000.000 poticaja).
ukratko, oni 140mil kn poreznog poticaja koriste maksimalni sljedecih 10 godina ili ako ga ne potrose ranije ko u ovom primjeru gore kad su ga potrosili u prvoj godini zbog ogoromne dobiti prije oporezivanja.
[/quote]
Nema šanse.
Miješate iznos i postotak.
Govorim na stvarnom primjeru realiziranom prošle godine za malog poduzetnika.
Uvijek je dosad bilo smanjenje porezne osnovice (a ne smanjenje iznosa poreza).
Zar stvarno mislite da je država toliko luda da omogući neplaćanje poreza u potpunosti? S tim iznosom Valamar ne bi 3 godine platio porez na dobit. Ja bio volio da je tako, ali nažalost nije.