Sve, sve, sve – samo nikad ne ono pravo
Kada je riječ o temi iz naslova, treba naglasiti da je evropska brodogradnja u uzletu najviše zahvaljujui kruzerima. Vidi tekst “Riding the wave”; nandnaslov “European cruise ships”; podnaslov “The world’s enthusiasm for cruising ships is lisfting Europe’s shipbuilding” u – pogodili ste – “The Economistu”.
Naime, poanta je da se kruzeri rade samo u evropskim brodogradilištima a ne korejskim, japanskim ili čak kineskim. Kako upozorava “The Economist”, samo Evropa ima integriranu tehniku koja omogućuje gradnju kruzera, Koreja, Japan Kina itd. to nemaju. Zato grade samo buk cariere, tankere itd. koji su daleko manje sofisticirani. Fincantieri Navali ima punjenost kapoaciteta oko 70%; slijedeće godine očekuje više od 90 (?!?!) dok je prije dvije godine imao samo 60%.
Iako “The Economist” to nije istakao, ovaj zamah gradnje kruzera u Evropi je ponovo dokazao da Japan, Koreja i Kina mogu konkurirati Evropi samo u produktivnosti, ali ne i u tehnologiji, konstrukcijama i dizajnu.
U tom grmu leži zec