PTKM (Petrokemija d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska PTKM (Petrokemija d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Interesantno da dok se dionica pumpala nisi bio toliko zaboravan

Dionica pumpala? Što li to samo znači… baloni, pumpanja, zanimljivi su mi to pojmovi, stvarno mistično zvuče. Ne znam kako se može dionica “pumpati”, na nekim drugim temama vidim i još zabavnije izraze, “dizati cijenu” i sl. fore.

Ne razumijem se u te vaše tehničke stvari (mene zanima samo fundamentalna analiza) ali ako si čitao te moje postove (zar samo 3 puta dnevno?! Kad sam nečim oduševljen o tome pričam svakih 5 minuta, a ne samo 3 puta dnevno :rotfl:) onda bi ti trebalo biti jasno koliko već dugo vremena se tu praktički više nema što reći.

Sad kada bih još pisao, dok ne dođu neke nove informacije (koje možda neće doći još do kraja godine recimo), mogao bih se samo ponavljati. I to mi se često događa, ponekad me ljudi vuku za jezik da se moram opetovano ponavljati, ali to mi već ide prilično na živce, ne želim ponavljati jedno te isto.

Ovdje sam lijepo rekao što mislim, zašto mislim, čemu se nadam itd., kako stojim tu investicijski, portfeljno, nadugačko i naširoko sam sve svoje ispripovijedao. Ne znam ima li smisla ići to sve još jednom (ili više puta?!) ponavljati? Možda tek kada se nešto promijeni!

Ako si pratio što sam pisao jasno ti je kada mi je i koliko postalo tu “sve jasno”, da sad to stavljam u ladicu do daljnjega, više nemam o čemu mozgati. Vrijednost mi je sada jasnija nego ikada prije, i svi scenariji otključavanja vrijednosti su mi prilično jasni (koliki iznosi, kakve vjerojatnosti, sve je tu sada valjda i budali jasno).

Sad mi je to kao i neke druge dionice stvar u kojoj čak kratkoročno gledno ne moram čitati niti izvješća, mada je to naravno uvijek zanimljivo pa uvijek ipak radim. Ja čak i na Končar D&ST čitam kvartalna izvješća (“pravi konzevativni investitor” bi možda gledao samo godišnja, ne nužno isti dan kada se objave, nego kad stigne) i pratim stanje narudžbi i takve stvari, iako je to meni kada malo razmislim u duhu svoje “filozofije” zapravo sasvim besmislena stvar, to je nešto što bih trebao “ostaviti i zaboraviti”, ono kao Buffett što kaže “zamislite da se burza zatvorila na 10 godina”.

Ovdje sam pročitao izvješće, malo sam u povodu toga nešto čini se također i rekao, ništa važno, tako planiram i dalje za većinu svojih dionica “javiti se o izvješću” i eventalno prijevremeno kada se nešto zanimljivo događa. Inače nemam puno što više pričati niti o jednoj dionici koju do sada imam jer sam sve rekao. Tek u slučaju nekih novih dionica koje tek otkrijem (neke su mi već na radaru :D), bih možda bio dovoljno zaintrigiran i “oduševljen” za raspisati se litanije, svima reći što me tako veseli u dotičnoj situaciji itd.

Ja pretpostavljam da će ovdje neke “zabavnije” stvari za pisanje biti tek kada se krenu događati nekakvi formalni koraci vezano za privatizaciju kojoj se nadam (smatram visoko vjerojatnom) a što osobno ne bih rekao da će biti prije jeseni/zime, ali tko zna.

Do tada ćemo imati valjda i još neko izvješe-dva, ali gdje se nema što puno pisati, ne vjerujem da će mi se tako lako promijeniti “jasnoća” onoga što trenutno mislim, pa tek onda kada se nešto takvo dogodi budem se opet raspisao. Osim možda ako dionica slučajno ne počne znatnijim stopama rasti ili nešto takvo, što isto povećava razinu “uzbuđenja” situacijom, pa da onda malo svrtim i dobacim s vremena na vrijeme “kako je to divno”, “kako me veseli to zelenilo”, kako skačem od sreće i nadam se da nas je što više koji slavimo itd., no otom potom, vidjet ćemo kako će se stvari razvijati pa kako će pozivati na pisanje, koliko će biti “inspirativne”. Mene inspiraraju lijepe stvari, kada vidim neke tako vesele događaje/inforamcije itd., sigurno ću se javiti, neću moći izdržati držati jezik za zubima 😀



Zamislite recimo situaciju da je Mercedes u minusu , a njegovi dealeri kao npr. Euroline u plusu.

Nije ti neki primjer

GM je bankrotirao, a vecina njegovih dealera je nastavila profitabilno raditi. Magna koja je najveci dobavljac dijelova je tijekom citave krize bila u plusu. Cak je dala ponudu za Opel.

GM je imao velike obveze za mirovine (sto je u stuaciji niskih kamatnih stopa jako tesko financirati) , financirao je veliki broj svojih kupaca koji nisu bili sposobni vracati kredite i imao je visoku cijenu radne snage. Njegovi dealeri i dobavljaci nisu imali tih problema.

Tako da je moguce da proizvodjac automobila bude u minusu ili cak bankrotira, a da dealeri ostanu u plusu.
[/quote]

Ako još jednom pročitaš moj uradak teško da ćeš naći dio gdje govorim o GM ili nekom drugom proizvođaču auta. Spominjem upravo Mercedes jer je ptkm Mercedes među đubretarima s obzirom na kvalitetu onoga što proizvodi i nedopustivo je da je takva firma u gubitku , a ostali koji žive od nje nemaju gubitke. To ima samo u ovoj -sranoj državi. Pozivam odgovorne u ovoj državi da što prije raspišu tender za privatizaciju ptkm kako bi bar jedna firma počela normalno funkcionirati bez sindikalaca, proletera i inih klošara kojima je jedino na pameti kako tuđi novac transferirati nekome drugome. Ekonomska situacija se pogoršava iz dana u dan, industrijska proizvodnje gadno je tresnula, a ptkm je rijetka firma u Hrvata koja je u roku mjesec dana spremna za investiciju (veliku i isplativu).

dobit od 450 milja kuna uz povrat od 15 godina znači da ptkm vrijedi 2020 kuna.



Na svu sreću nisam podlegao raznim organiziranim drukovima po forumima i blogovima te nisam kupio ovu dionicu prije nekoliko tjedana kada je bila 380 kn

Da li oni koji su nasjeli mogu tužiti stanovite osobe?

Ja nemam ptkm i ne nagovaram na kupnju ili prodaju ptkm

Mislim da nemozes tuziti nikoga. Uprava se izjavom ogradila da ne zna za materijalne cinjenice koje podupiru rast cijene dionice. Cacic nikada nije rekao da ima ponude, rekao je da ce biti zainteresiranih ako vlada odluci privatizirati PTKM. Pavica i EPH nemozes tuziti jer oni niti su insideri u PTKM niti u procesu privatizacije. Sto se tice svih ostalih koji pisu po blogovima, forumima i slicno, pod pretpostavkom da ne posjeduju povlastene informacije, oni nemaju nikakvu odgovornost.

Ja zbilja ne vidim nikakve osnove za tuzbu.

[/quote]

mislim da je za to nadležan sud, jer nitko tko nije financijski savjetnik ne može davati ciljane cijene od 600kn i prijetiti svima koji se ne slažu prozivanjem,prijetnjama i ucjenama i pismima šefovima, nagovaranjem ostalih da ih pišu. to je mobing i udar na slobodu javnog govora.
nadam se da će Hrvatska ostati pravna država i da će njeni organi i službe djelovati.
zastara za ova djela je 3 godine.
[thumbsup]

KAD NEMA BOOKA, NEMA NI DRUKA!


Spominjem upravo Mercedes jer je ptkm Mercedes među đubretarima s obzirom na kvalitetu onoga što proizvodi i nedopustivo je da je takva firma u gubitku , a ostali koji žive od nje nemaju gubitke.

Ja ti garantiram da se Mercedes proizvodi u HR da bi bili u gubitku. Sto ne probate sa Unom, Cliom ili necim sto je bolje prilagodjeno lokalnom trzistu ?

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


Ja pretpostavljam da će ovdje neke "zabavnije" stvari za pisanje biti tek kada se krenu događati nekakvi formalni koraci vezano za privatizaciju kojoj se nadam (smatram visoko vjerojatnom) a što osobno ne bih rekao da će biti prije jeseni/zime, ali tko zna.

Proslo je mjesec i pol dana i nema nikakvog konkretnog interesa. Cak ni Todoric, ni Danko Koncar. Ne izgleda ohrabrujuce. Investiranje iskljucivo radi preuzimanja je uvijek kocka. No kockara na burzi nikada nece nedostajati.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan



Ja pretpostavljam da će ovdje neke "zabavnije" stvari za pisanje biti tek kada se krenu događati nekakvi formalni koraci vezano za privatizaciju kojoj se nadam (smatram visoko vjerojatnom) a što osobno ne bih rekao da će biti prije jeseni/zime, ali tko zna.

Proslo je mjesec i pol dana i nema nikakvog konkretnog interesa. Cak ni Todoric, ni Danko Koncar. Ne izgleda ohrabrujuce. Investiranje iskljucivo radi preuzimanja je uvijek kocka. No kockara na burzi nikada nece nedostajati.
[/quote]

jasno i glasno je rečeno da neće biti nikakvih ishitrenih odluka u vezi privatizacije nego tek nakon analize…prošlo je 4-5 tjedana od Čačićeva puta u Moskvu i bilo bi glupo danas objaviti tender (a uostalom, prvi je maj, pa bi se mnogi radnici pobunili protiv veće učinkovitosti i profitabilnost, jer to njima naravno ne odgovara-njihov predstavnik mrzi kapital); dakle treba proći još malo, sigurno treba proći prvi maj, pa ako je takav stav Vlade(a još nema nikakve odluke), trebalo bi se krenuto u privatizaciju prije ljeta.

Ovo nije nagovor na kupnju ili prodaju PTKM. Autor posjeduje dionice PTKM.

P.S. Naravno svima čestitam 1. svibanj!Maja više nema, došla su neka druga vremena!

Ako slučajno Rusi preuzmu Petrokemiju tko može garantirat da neće doživjet scenarij kao i željezara u Nikšiću.

Turci kupili željezaru u Nikšiću

Željezara u Nikšiću, nekadašnji gigant i nositelj razvitka metalske industrije u Crnoj Gori, prodana je u ponedjeljak na licitaciji turskoj tvrtki "Toscelik" za 15,1 milijuna eura.

To je bila za 100.000 eura veća ponuda, od one koju je dala domaća tvrtka "Neksan", koja je odustala od daljnjeg licitiranja. Stečajni upravnik Željezare Veselin Perišić rekao je novinarima da je "Toscelik" jedna od vodećih kompanija u proizvodnji čelika u Turskoj, da je veoma moćna i sa dugom tradicijom, te da se nada da su pronašli dobrog kupca.

Nikšićka Željezara, koja je nekada nosila ime Borisa Kidriča, zapošljavala je nekoliko tisuća radnika i bila značajna karika u razvoju Crne Gore. Dva puta je bila dana na upravljanje ruskim tvrtkama, da bi je na kraju preuzela domaća tvrtka Neksan i spasila je od zatvaranja.

Predsjednik Sindikata Željezare Janko Vučinić kazao je da je sada glavni prioritet da 300 radnika koji su ostali u željezari nakon socijalnog programa ostanu u stalnom radnom odnosu. On je izrazio nadu da će novi vlasnik uložiti napore da ozdravi fabriku i ponovo pokrene proizvodnju u željezari.

@abt

PTKM je uz cijenu gnojiva od $600 napravila gubitak. Sto ce biti kada se cijene vrate na neke normalne razine oko $400 ?

Radnici moraju shvatiti da ce sa ovakvom prododuktivnoscu jednog dana zavrsiti u stecaju. Nesto se mora napraviti da se smanje troskovi poslovanja. Po meni to je jako malo vjerojatno ako drzava ostane vecinski vlasnik. Na kraju ce svi izgubiti: radnici zaposlenje, a drzava novac.

Ova bajke da ce PTKM dobivati jeftin plin iz Rusije zaboravite. Putin nikada nece dozvoliti da se NG jeftino iznosi iz Rusije barem iz dva razloga. Prvo to mu izbija novce iz dzepa, drugo to smanjuje konkurentnost ruskih tvrtki.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan

@abt

Upravo o tome nas par pričamo več tjednima, a to je da se privatizacija mora provesti KVALITETNO s dobro sročenim ugovorom između obje strane…Također nemožeš uspoređivati takve industrije jer se priroda svake industrije mjenja i pitanje je koliko željezare na ovim područjima mogu biti konkurentne na svjetskom tržištu. Recimo željezara Sisak je nekonkurentna pošto HR još nije članica EU te na sve cijevi koje bi se u Sisku proizvele, ukoliko bi se izvozile u EU plačale bi se dodatne carine Također brodarski sektor je u ogromnoj krizi trenutno, brodarine su več dugo u opasnom padu i sve je jeftinije uvesti željezne proizvode s istoka što opet nikako ne pogoduje našim željezarama. Za kraj znam da HR nema , a za CG isto tako mislim da nema svoj rudnik željeza, dakle željezare u tim krajevima prvo moraju od nekuda dopremiti sirovinu do svojih pogona koju će tada preraditi u prozivode, dok države koje imaju svoju sirovinu željezare u tim krajevima u startu imaju manji trošak nabavke sirovina i mogu konkurirati s cijenom ovim drugima.

Što želim reći je da nemožeš isključivo tvrditi "rusi su krivi što je propalo" jer neznaš detalje, možda je jednostavno ta tvornica prestala biti konkurentna i došla svome kraju. Isto se desilo s tekstilnom industrijom u Europi (pa i u HR naravno), jednostavno cijenom rada se nemože više konkurirati istoku pogotovo Kini, Pakistanu, Bangladešu i svako pametan će robu proizvoditi tamo, a tvornice u Europi će smanjiti proizvodnju ili će se zatvoriti u tom sektoru.

Ono što nas par koji smo za privatizaciju, a nije nam cilj obično drukanje pokušavamo istaknuti je da bi se slična stvar mogla dogoditi PTKM odnosno da bi PTKM uskoro mogla postati nekokurentna. Tržište plina u HR je takvo kakvo je i činjenica je da PTKM plaća opasno preskupi plin što onda prouzročuje jako malu dobit ili gubitak. Takva situacija neće moći trajati vječno i ako se tako nastavi kroz 10god bi PTKM mogla postati totalno nekonkurentna tvornica i biti prisiljena na stečaj te radnici na ulicu, a to nitko ne želi

Kako se to nebi dogodilo moje mišljenje je da najpametnija stvar koju Vlada može napraviti , a to je konačno osigurati liberalizaciju HR tržišta plina te naći strateškog partnera koji će osigurati kapital koji je PTKM nužan za modernizaciju pogodna i proširenje proizvodnje. Mislim da ukoliko do privatizacije dođe (a po mom mišljenju to je vrlo vjerojatno) to neće biti u stilu "mi prodajemo svih 51%" nego da će vlada prodati 25%+1 ili nešto više dionica strateškom partneru, onda ide ponuda za preuzimanje te nakon toga dokapitalizacija. To bi bila win-win situacija i za PTKM i za njene radnike, te za nas male dioničare.

Autor ima dionice PTKM več dugo vremena,nije nagovor na kupnju/prodaju istih, samo iznosim osobno mišljenje.

...

@Twixer

Upravo to je poanta što si napisao. Oni su napravili gubitak pri skoro največim cijenama gnojiva ikada , što će biti akda cijene gnojiva padnu, a ako cijena plina ne padne "istom brzinom" to se puno ljudi očito "ne tiće" jer možda misle "ma država će nama dati jeftiniji plin" ili "ma država će nas sanirati" a ne razumiju da prvo država im nemože sama od sebe dati jeftiniji plin, a drugo država nema novce ni za platiti wc papir skoro, a kamoli za tako velike investicije. Evo javlja mi prijetelj da je jucer u HR novinama naslov "Zašto Francuzi grade PLeso, zar smo mi nesposobi izgraditi 2 zgrade i pistu" kao da je gradnja zračne luke isto kao i gradnja neka 2 skladišta s cestom..Za neke stvari trebaš imati znanja, a pogotovo kapitala što je največi problem što HR kapitala trenutno nema ni u tragovima !

Također mislim da malo tko se nada "e sada će Rusi kupiti PTKM , pa će PTKM plin plaćati 0.01kn po kubiku" normalno da je to nonsense, no več jednom bi se moralo rješiti pitanje liberalizacije tržišta plina u HR odnosno da PTKM može kupovati plin od više dobavljaća i to onda po TRŽIŠNOJ cijeni, ovako je PTKM natjerana na kupovinu od samo jednog dobavljaća i cijenu koju plaća PTKM je daleko iznad tržišne cijene, a ista se određuje po dosta nepoboljnoj formuli. To je trenutno srž problema, a dodatni problem je zastarjelost pogona koji će se također morati vrlo brzo rješavati.

Posebno su mi zanimljiva ta pitanja u stilu "pa što mi to sami nemožemo", najbolji dokaz toga koliko su naše Vlade sposobne upravljati i nadzirati kompanije u državnom vlasništvu je činjenica kako se u toliko desetaka godina koliko PTKM posluje, apsolutno nitko nije sjetio izgraditi podzemno skladište plina blizu tvornice kako bi se u vrijeme kada je plin jeftin isti tamo skladištio, dok bi se kada je skup trošio iz skladišta, a ne kupovao na tržištu. Eto u 40+godina se nitko toga nije sjetio, a sad ljudi odjenom očekuju "da smo se opametili"…moš mislit 🙂

Recimo da sam ja sada na mjestu Vlade poslao bi inspekciju u PTKM i provjerio zašto su potpisali 2godišnji ugovor s Prirodnim plinom , te jesu li mogli dobiti bolje uvjete nego li su dobili (jer kažu da je ugovor nešto povoljniji). Također bi me zanimalo koliko PTKM plaća ostale sirovine i mulja li se negdje u nabavi i kupuje li se po previsokim cijena. Isto bih napravio i da sam predsjenik NO, pa me zanima hoće li taj gospodin to i napraviti :).

...


Također mislim da malo tko se nada "e sada će Rusi kupiti PTKM , pa će PTKM plin plaćati 0.01kn po kubiku" normalno da je to nonsense, no več jednom bi se moralo rješiti pitanje liberalizacije tržišta plina u HR odnosno da PTKM može kupovati plin od više dobavljaća i to onda po TRŽIŠNOJ cijeni, ovako je PTKM natjerana na kupovinu od samo jednog dobavljaća i cijenu koju plaća PTKM je daleko iznad tržišne cijene, a ista se određuje po dosta nepoboljnoj formuli. To je trenutno srž problema, a dodatni problem je zastarjelost pogona koji će se također morati vrlo brzo rješavati.

Trzisna cijena plina u Europi je oko $13 za MMbtu

Vaš link

Koliko PTKM placa plin ?

Drugo pitanje je vezano za utjecaj Agrokora na privatizaciju PTKM. Njima definitivno ne odgovara da se PTKM privatizira. Na kraju krajeva jedino u cemu je Agrokor dobar je isisavanje firmi u drzavnom vlasnistvu. Kakava je njihova uloga u procesu privatizacije i da li ga oni mogu zaustaviti ?

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan

Jeste li primijetili masovne radničke prosvjede u Kutini koje su najavili sindikati, a za pretpostaviti je da su vezani uz privatizaciju PTKM?

Ni ja.

Jeste li vidjeli rezultate anonimne ankete u kojoj su sindikalci od radnika PTKM tražili da se očituju o privatizaciji?

Ni ja.

I sve to uz milozvučnog Čačića…


@Twixer
– Mislim da je ovdje glavno pitanje može li si vlada dopustiti neprivatizaciju PTKM.

New Report

Close