Projekt od 9 milijuna kuna: Besplatno “surfanje” za cijelo područje Zagreba

Naslovnica Forum Komentari članaka Projekt od 9 milijuna kuna: Besplatno “surfanje” za cijelo područje Zagreba

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

I opet pobrkani lončići po pitanju prioriteta. Kreću s repa (vidi fontane i ine gluposti). A tek cijena i cijene. Elementarna infrastruktura još nije cjelokupno uvedena a prioriteti su fontane i internet. Ovdje netko očigledno ne živi u istom gradu ili mu/im se čista fućka. Kako god okreneš radi se o k…nima. Još gledam ove cijene fontana, pa i ovu od 9 milijuna za internet. Jesu li svi otupili? Tko još “puši” ove cifre?

RMG, potpuno se slažem s tobom jer Zagreb kao grad od preko pola milijuna stanovnika svakako ima mnoge, do dana današnjega neriješene prioritete i probleme! O nekima se govorilo, davalo politička obećanja, druge se nije nikada ni dotaklo al se stvari nisu maknule s mrtve točke!
Svakako su među najvećim problemima oni vezani uz gradsku infrastrukturu, u prvom redu prometnu!
Taj je isti Bandić, prije više godina, primjerice, govorio o pitanju revolucije javnog gradskog prometa, u vidu realizacije projekta lake gradske željeznice, uz uređenje centralnog terminala na glavnom kolodvoru, koji bi, u skladu s ambicioznim planovima prometnih stručnjaka, u budućnosti bio točka na kojoj bi se okupljali željeznički vlakovi HŽ-a, kao i oni lake gradske željeznice/metroa!
Iako tako nešto danas izgleda kao znanstvena fantastika, projekti kao što je izgradnja lake željeznice/metroa itekako su izvedivi i rentabilni u svim gradovima kao što je Zagreb, ali se treba ozbiljno raditi da na njihovoj realizaciji! S obzirom da tako velike projekte sigurno nitko u RH nije u stanju samostalno financirati, nije mi jasno (možda sam naivan?!) kako i zašto grad Zagreb i Bandić nikada nisu ni pokušali raspisati nekakav inicijalni natječaj za iskazivanje interesa za financiranje ovako velike investicije uz koncesijski model, koji uključuje gradnju posve novog sustava javnog prijevoza ?!!
Primjerice, u jednoj je Varšavi u Poljskoj, početkom 90′ godina, iz ničega, u dogovoru s poljskom državom i gradom, privatni koncesionar započeo gradnju gradskog metro sustava rezultat čega je danas vrlo pristojan i vrlo učinkovit sustav s dvije linije metroa. Stvari funkcioniraju tako da grad dijelom subvencionira kartu takvog prijevoza, a investitor, koji je uložio ogromna sredstva u gradnju metroa, ubire zaradu na dugačko razdoblje.
Naravno, u Zagrebu bi se moglo i trebalo razmotriti i drugačije mogućnosti financiranja, mogućnosti prijave projekta na europske fondove, privatno-javno partnerstvo…
Dakle ima više modaliteta za realizaciju takvih projekata, ali ne vidim da su se gradski oci na čelu s Bandićem potrudili u zadnjih 10 i više godina oko ičega!
Tu su, uz laku gradski željeznicu, prije više godina spominjani i veliki projekti podizanja više mostova preko rijeke Save, koji bi značajno poboljšali prometne prilike u gradu, a danas ih praktički nitko i ne spominje!

Bilo bi zanimljivo kad bi novinari Poslovnog dnevnika odradili posao ozbiljnih istraživačkih novinara pa napisali ozbiljne članke vezano uz pitanje navedenih velikih investicija. Bilo bi zanimljivo pitati Bandića kako stoje ti projekti i što se i kako napravilo? Bilo bi dobro upitati zašto se nije radilo na pripremi europskih projekata za te i slične strateške razvojne projekte!

Ako je BESPLATNO, što je onda ovih 9 mil. kn. Netko valjda plaća to besplatno!

New Report

Close