@blueman
Nece oni ici na smanjivanje glavnice nego ce ulupati te novce u prugu Zg-Ri. Eto, bilo neki dan u novinama da jedan “poduzetnik” vec gradi tvornicu betonskih pragova. Time ce podici BDP za 1%, ali profitabilnost pruge ce vjerojatno biti na razini profitabilnosti auto-ceste.I onda ce za 2-3 godine na redu biti HEP. Ova prodaja je kao da narkicu dajes kesh da ide u kliniku za odvikavanje, a on ce prvo skociti do dilera.
A evo kako je Hrvatska prošla na one dvije koncesije :
http://www.vecernji.hr/hrvatska/koncesionari-dali-drzavi-dva-milijuna-kuna-a-ona-njima-23-milijarde-kuna-961431 [vecernji.hr]
Koncesionari su Hrvatskoj državi platili do sada 2 miliona.
A Hrvatska je konceionarima platila 2,3 miliarde.
….+2.000.000,00 dobili
-2.300.000.000,00 platili
—————–
-2.298.000.000,00 gubitak
posao stoljeća a niko nije završio u Remetincu ?
PD , Makar mi brisali postove protiv monetizacije , istinu nemožete sakriti !
monetizacija-autocesta–koncesija-potpune-katastrofe
autoceste–tipicna-slika-hrvatskog-poslovanja
http://www.index.hr/vijesti/clanak/monetizacija-autocesta–koncesija-potpune-katastrofe/775639.aspx [index.hr]
http://www.index.hr/vijesti/clanak/autoceste–tipicna-slika-hrvatskog-poslovanja/777102.aspx [index.hr]
Koliko god brisali moje postove protiv rasprodaje Hrvatske imovine , nemožete izbrisati istinu !
što više uništavaju Hrvatsku, sve su zadovoljniji, ni minimalnu plaću nije zaradio svojim potezima i rješenjima
Glede Perinih vau-vau argumenata
Kad vec znate da su ‘problematicne 2015 i 2017 koje cemo lako premostit, a poslije med i mlijeko’, onda znate i:
1.Koliki je godisnji iznos glavnice kredita koji dospijeva HAC-u u periodu 2014-2021?
2.Koliko bi se trebao povecati iznos slobodnog novcanog toka HAC-a potrebog za financiranje glavnice u tom periodu?
3.Odovor na pitanja 6 a, b i c
Ako ne znate, onda obmanjujete citatelje.
Ako ne znate i obmanjujete, onda gubite kredibilitet i niste relevantni za smislenu raspravu.
Evo vam prilike
……
Nastavno na Perine vau-vau argumente
Dobili ste priliku, niste je iskoristili
Znaci da ne znate odgovore na pitanja 1, 2, 3.
Ako ne znate odgovore na ova 3 osnovna pitanja, ne mozete tvrditi da su ‘problematicne 2015 i 2017 koje cemo lako premostit, a poslije med i mlijeko’.
Zakljucak na Perine vau-vau argumente
Ne znate
Niste informirani
Nedostaje vam znanje
Nemate kredibilitet
Niste relevantni
PS Glede Perinog Centralnog Komiteta. Neke od glavnih ideja CK su:
-Partijska ekomomija/socijalizam, uplitanje drzave u ekonomiju, drzavno vlasnistvo, drzavne tvrtke, drzavne investicije, odboj prema kapitalizmu, protivljenje privatizaciji i stranom kapitalu…
-Da li se(be) prepoznajete u nekoj od ovih ideja?
-Kako ja naginjem slobodnom trzistu tj kapitalizmu, mene ne mozete prepoznati u ovim ‘progresivnim’ i propalim idejama proslog stoljeca
-Mozete li sebe?
Opcenito o vau-vau argumentima
1.Nije poanta u stavu oko monetizacije, vec u neargumentiranoj raspravi i donosenju zakljucaka bez poznavanja osnovnih cinjenica.
-Da je to tako, pokazuje cinjenica da niste u stanju odgovoriti niti na jedno od 20tak postavljenih pitanja (niti na ona osnovna nit na ona kompleksija).
-Na neka pitanja ne mozete dati odgovor jer spadaju u sferi povjerljivo, a vecinu mozete odgovorit jer se temelje na javno dostupnim informacijama
-Samo se treba malo potrudit, a ne lajat bez pokrica
Dakle, to je poanta i problem vecine vau-vau hrvata (politicara, novinara i gradjana):
-Ovdje svi sve znaju, svi imaju neko svoje misljenje o svemu, svi nesto tvrde i zucno brane svoja stajalista
-A kad vam se postave osnovna pitanja o nekoj temi
-Muk
-Mogu vam dati tocne ili krive odgovore na postavljena pitanja, a vi toga ne bi uopce bili svjesni
-Mogu manipulirat ili govorit istinu, a vi toga ne bi uopce bili svjesni
-Jer ne poznajete cinjenice
-A s onima koji ne poznaju cinjenice je vrlo lako manipulirat
-Oni koji ne poznaju cinenice, lako mogu postati predmet ismijavanja i sprdnje
2. Cesto cete se naci u situaciji gdje netko zna vise od vas
-Ucite od onih koji imaju vise znanja u odredjenim podrucjima
-Slusajte, postavljajte pitanja, propitkujte, educirajte se o temama koje vam nisu bliske-pa tek onda raspravljajte i donosite zakljucke.
-Nije sramota ne znati, sramota je ne pitati i lupetati
3.Oni koji lupetaju, zavrse kao izvjesni Pero:
-Javno pokazu nedostatak znanja, izgube vjerodostojnost i postanu nerelevantni. U stvarnom zivotu medju ozbiljnim ljudima, mogu postati predmet ismijavanja i sprdnje
-Javno pokazu nedostatak znanja, izgube vjerodostojnost i postanu nerelevantni. U stvarnom zivotu medju ozbiljnim ljudima, mogu postati predmet ismijavanja i sprdnje
Peru ti je najbolje stavit na ignore listu, i jos neke njegove klonove.
Btw, imas prst gore za sve napisano.
@ super
Ja se ne slažem s Vama.
Ova pitanja koja postavljaš nije Perino, Ivanovo ili Goranovo da odgovara.
Na sva ta pitanja i još mnogo njih trebala je odgovoriti Hrvatska Vlada, odnosno Ministar prometa i onda o tome provesti javnu raspravu s argumentima.
Tek nakon toga možemo govoriti o uzimanju vanjskih savjetnika koji će predložiti kako najbolje riješiti otplatu autocesta.
Tek tada kada su plaćeni vanjski savjetnici predložili nekoliko modela otplate duga autocesta, tek onda, opet uz javnu raspravu odlučiti što je za Hrvatsku najpovoljnije.
Isto tako kada bi se i išlo u monetizaciju, dionice Zagreb-Karlovac i Zagreb-srpska granica ne dolazi u obzir da se daju u monetizaciju jer one nisu izgrađeni ovim kreditima.
Isto tako se ne slažem kako se cijeli postupak monetizacije vodi.
Naime ministar tvrdi da ne može ništa reći o uvjetima natječaja, da se ne bi saznali uvjeti, odnosno da ponuđači ne bi saznali jedne za druge.
Tajanstveni ministar.
Da bi na kraju, netom prije isteka natječaja naveo cijenu ispod koje se ponude neće razmatrati.
I vidi vraga svi ponuđači ponudili tu cijenu, čitaj istu cijenu u EURO.
Po ovome svemu što ste napisali ispada da se nama izgradnja autoceste uopće nije isplatila.
Zbog čega se ne postavi pitanje i pozove odgovornost one koji su ušli u taj projekt i tako nas bezobrazno zadužili, a taj se dug iz prometa po autocesti i trošarinama za gorivo ne može isplatiti.
Po ovome svemu smo trebali odmah uzeti koncesionara koji bi izgradio autoceste.
Po mom mišljenju autoceste su čisti promašaj gledajući na broj stanovnika koji živi u Hrvatskoj.
Trebale su se napravite brze ceste sa što više dvotračnih dijelova ceste, tako da se sporija vozila imaju gdje preticati.
Uostalom, po ljeti kad je gužva sve stoji ili se kreće po 40 km/h.
A što se tiče autocesta to smo trebali pričekati ulazak u EU i uzimanje novca iz EU fondova.
Potpuno promašena politika, isto kako se na tim AC skoro sve lokacije za benzinske pumpe dane strancima, a INI ništa.
Pa neka stranci uvoze gorivo i prodaju po našim autocestama, a onda će se pametnjakovići pitati zašto se zatvara Sisačka i Riječka rafinerija
Po meni superova pitanja su nepotrebna, odnosno savjetnici su sigurno na sve njih odgovorili.
Zbog čega to Vlada nije podijelila s ovcama je pravo pitanje?
Glede neslaganja sa mnom
Vi se ne mozete sloziti sa mnom, a ne mozete se ni ne sloziti sa mnom jer ja jos uvijek nisam napisao svoj stav.
Dosad sam samo postavljao pitanja.
Tek kad izlozim svoj stav s argumentima, onda se mozete slagati ili ne slagati s mojim argumentima.
Dotad jedino mozete nagadjati koji je moj stav (na temelju tona nekih mojih pitanja i komentara).
Glede javne rasprave
Da, pozeljno je da se kod ovakvih tema vodi kvalitetna ne-politicki-motivirana rasprava. Medjutim:
1.To nije moj posao vec posao onih kojima je to moralna/politicka duznost, ako im vec nije u opisu radnog mjesta.
2.Kvalitetna ne-politicki-motivirana rasprava u rh ne postoji i nikad nije postojala. Ali zato postoje:
a)vau-vau emisije s vau-vau argumentima. Dobar primjer je NU2 gdje se Lolek i Bolek natezu na ploci po principu
2+2=300
ne, 2+2=utorak
ne, 2+2=4. A kako ste to dobili? Pa 300 minus utorak=4
b)vau-vau rasprave s vegeta ekonomistima i istomisljenicima cije su ideje proslog stoljeca donijele veliki prosperitet sirom svijeta (od sssr-a, ex-yu, venezuele, sj.koreje…..do danasnje rh)
c)osiromaseni, iskompleksirani, mentalno devastirani i u svakom smislu zaostali narodi istocno od austrije, narodi opsjednuti prosloscu, ideologijama i teorijama zavjere. Par korisnih citata glede proslosti, buducnosti, :
‘The people who thought they were in the railroad industry found out the hard way that they were in the transportation industry. Today, the people who think they’re in the coal industry are finding out that they’re in the energy industry. You can only cling to the past for so long’.
‘Any organization that fails to embrace change will be overtaken by it’. (vrijedi i za narode)
d)populizam, demagogiju i ideje proslog stoljeca koji su dovele do c)
Glede modela otplate
Postoje dva modela na kojima su radili savjetnici i oni su javno dostupni na http://www.mppi.hr/UserDocsImages/Monetizacija%20AC%20FIN-NCR%20MPPI%206-6%2024-10_13.pdf
Postoje i alternativni modeli, koji nisu javno objavljeni jer su nerealni i skuplji. Zasto alternativni modeli nisu kvalitetno iskomunicirani-to je dobro pitanje za one ciji je to posao.
Glede postupka monetizacije
Procesi spajanja i preuzimanja su uvijek i svugdje povjerljivi. S izuzetkom procesa privatizacije, procesi spajanja i preuzimanja su tajni i javno se objavljuju tek nakon zatvaranja transakcije. Iznimke su neprijateljska preuzimanja, o kojima mozete saznati jedino cijenu i nista drugo. Pratite bloomberg, nyt, reuters, ft-pa cete se sami uvjeriti.
Navedena cijena (2.5 mlrd eura) je u skladu s procjenom savjetnika (vidjet cete u dokumenti koji sam gore linkao).
Da li je pametno javno govoriti o minimalnoj cijeni koju ocekujete? Ne, to je takticki vrlo glupo i neprofesionalno jer vas stavlja u podredjeni polozaj u odnosu na kupca. Covjek ocito nema iskustva u takvim procesima, jer se jednom CEO-u privatne kompanije-koja je na prodaju-tako nesto ne bi moglo dogoditi. Kad bi se dogodilo, uprava bi ga smijenila. Praksa je da CEO na nezadovoljavajucu ponudu kaze: ‘ponuda znacajno podcjenjuje vrijednost kompanije’.
Postoje i druge zamjerke vezano uz vodjenje procesa (trajanje, javne svadje sa savjetnicima, objava imena potencijalnih ponuditelja itd), a to vam obicno bude tako kad imate kombinaciju los savjetnik i los klijent.
Imali ste priliku birati izmedju lokalnih savjetnika (bez ikakvog iskustva u tako velikim i kompleksim transakcijama) i globalnih investicijskih banaka (koje rade takvih 200 transakcija godisnje), a odlucili ste se za lokalne. Rezultat je vidljiv.
Glede isplativosti autocesta i drugih tehnickih pitanja
Tesko pitanje, nisam strucnjak za autoceste pa se ne bi zelio javno blamirati kao neki.
Ono sto znam:
a) struktura financiranja autocesta je neodrziva (kako su vam se bankari smijali kad su vam dijelili kredite, pogotovo one s jednokratnom otplatom. Ovi ponosno rezu vrpce, narod skace od ushicenja, a bankari se smiju koliko ste bedasti)
b)autoceste su mogle biti financirane na nacin da budu u mogucnosti vlastitim prihodima servisirati obveze
O odgovornosti onih koji su se pametno zaduzivali
Pitajte one ciji je posao da se time bave. Zasto su im zanimljiviji neki sitni djeparosi s laznim diplomama s Harvarda, a nisu im zanimljivi oni koji su uzimali kredite za koje je i polupismenom bilo jasno da se nece moci vratiti.
Glede benzinskih postaja na cestama
Pitajte one koji su upravljali INA-om do 2009.
Glede nepotrebnih pitanja
Pitanja su potrebna, jer se bez odgovora na ista ne moze donijeti zakljucak o monetizaciji i alternativama monetizaciji.
‘Zasto nije podijeljeno s ovcama’? Pitajte one koji su trebali to podijelit s ‘ovcama’ i pravilno iskomunicirati svoje stavove i zakljucke.
Projekt izgradnje auto cesta je započala kolicijska vlada a glavni je bio Čačić —- isto tako se sjećam natpisa u štampi kako nas stranci savjetuju da ne srljamo jer je to neisplativo ………….. umisto toga su nas savjetovali da postojeće ceste dovedemo u red ……..zašto se nije išlo da se postojeća lićka magistrala pretvori u brzu cesto tj. dogradnja još dvije trake plus gradnja zaobilaznica Karlovca, Knina,Sinja itd sa jednim većim tuneloh kod Udbine di bi se naplaćivala tunelarina ili cestarina …..Takva cesta ne bi bila skupla od nekih 500 mil € ….a da je koštala i duplo više bilo bi bolje i bila bi učikovitija od ove današnje ……
Suludo je ovo šta se radilo …..pa od Karlovca do Dubrovnika ima oko 1,5 miliona ljudi ……. a i turidta je bilo više dok nije bilo auto ceste
Što se tiče monetizacije …….vlada RH treba naći kreditore u Svjetskoj banci ili Evrop invest banci ili recimo u Norveškom državnom fondu koji raspolaže s milijardama …treba nam par godina poćeka ili min. kamata 1-2 % da smanjimo glavnicu da možemo normalno u narednim godinama servisirati dug
Ovi nemaju pojma tj. vlada a ministar pogotovu ….plaća savjetnike koji rade za one koji bi uzeli ceste u koncesiju
Ovaj referendum treba raspisati što prije i ako prođe vlada bi trebala raspisati izbore ….. ako ima časti i morala …. bolje reć savjesti
Ovo je nešto konkretno ……. umisto bla,bla,bla
@ super
Ja bi molio da mi dozvolite da se ne složim s Vama.
Kako ja nisam napisao s čime se to ne slažem s Vama, kako znate da se ne slažem s Vama.
Sada ću Vam reći s čime se ne slažem s Vama.
Vaš pristup koji samo postavlja pitanja, a ne daje rješenje problema, je isto tako produktivno kao Perina galama bez argumenata.
Makar kod Pere bar znam njegov stav, pa bi se sa nekim stvarima i mogao složiti s njim.
To što nakon toliko postova, po Vašim riječima ne znamo Vaš stav, samo pokazuje razinu Vaše rasprave i svrsishodnosti iste.
Evo ja ću pokušati pogoditi Vaš stav i smatram da ste Vi mišljenja da autoceste treba monetizirati.
Na kraju krajeva gdje ste pročitali da sam ja protiv monetizacije.
Ja sam samo napisao da su neke stvari nejasne, odnosno neprihvatljive.
Ono na što ja pokušam ukazati da se trebalo jako dobro promisliti prije same izgradnje AC, i da su se onda trebala postavljati sva ta pitanja.
Sad je kasno biti naknadno pametan.
Ako se već ušlo u gradnju autocesta, umjesto da se pričekaju bezpovratni fondovi EU, onda je itekako trebalo isplanirati i njihovu otplatu.
A ne da si Hrvati sami naprave problem, da bi se netko opet privatno obogatio.
I još jedna stvar.
Kad imam problem ja ga rješavam, a ne filozofiram o njemu.
Ono što znam u rješavanju problema da imate uvijek više načina da riješite isti problem.
Stvar je u tome da odaberete najučinkovitiji, koji često u prvi mah ne izgleda i najjeftiniji.
Lp