ovom kapitulacijom pred sindikalnim ucjenama prosvjetara plenković je uništio sve dobro što je napravio u zadnje 3 godine…ovim povećanjima od 01.01.2021. prosječna plaća učitelja, koji radi 5-6 sati na dan uz 60-ak neradnih dana uskršnjih, novogodišnjih, i lejtnih ferija, iznosti će oko 8000 kn!!!!!….
s druge straen, blagajnice rade i po1 6 sati na dan za bijednih 3000 kn!!!!…ali to naravno pohlepne prosvjetare nimalo ne zanima: https://novac.jutarnji.hr/karijere/drzavu-nije-briga-sto-blagajnice-u-ducanima-rade-16-sati-dnevno-za-3000-kuna/9697999/
A što je sa tehničkim osobljem u školama,fakultetima?Bez njih nebi ništa normalno funkcioniralo.Po “našoj” Vladi, oni su obično smeće,kojima isto nije potrebno podići koeficijent na plaću.Sramota!
Ma neće, spržili smo 4,5 milijarde kn na MUljaniku pa nitko nije odgovarao! Dakle ima se do sretnog svršetka!
Što prije do dna to bolje.ionako je ovo zajebancija od države.
A što je sa tehničkim osobljem u školama,fakultetima?Bez njih nebi ništa normalno funkcioniralo.Po "našoj" Vladi, oni su obično smeće,kojima isto nije potrebno podići koeficijent na plaću.Sramota!
Grabi tko što može jer i onako bi lova otišla u bunar.
Bolje prosvjetarima u hr nego u Hercegovinu trubačima
Neće.
Dok nam god daju novac izvana.
Čisto mišljenje…
Koncept da utrošeno vrijeme, a ne produktivnost formira cijenu rada je prvi problem javnog sektora. Možda je Vlada namjerno izašla s informacijama da naši učenici imaju loše rezultate, ali činjenica je da mnogo studenata ekonomije ne zna izračunati osnovicu iz bruto cijene ili izračunati preračunatu stopu poreza, poneki čak i jednostavan račun postotka ; Kako ti studenti uglavnom dolaze iz Srednjih ekonomskih škola ili Gimnazija, da se zaključiti da je plaća nastavnika u srednjim školama prevelika pošto nije utemeljena na rezultatu rada,što je najčešći oblik vrednovanja u realnom sektoru, nego na utrošenom vremenu.
Nadalje, kada napravimo širu raščlambu nastavnog osoblja, dolazimo do onih koji jesu produktivni te koji svoju produktivnost naplaćuju na druge načine. Osobno poznajem profesore koji daju instrukcije iz svog područja i koji prosječno zarade od 500 do 1000 kuna dnevno, što je 15 do 30 tisuća kuna na mjesečnoj bazi. Ima mnogo profesora stranih jezika koji također kroz bilo instrukcije ili turističko vođenje zarade dodatne dvije plaće mjesečno. Naravno, ima i onih koji ne zarade ništa, ali samim tim im tržište pokazuje pravu vrijednost ; jer se prava vrijednost diplome iz određenog područja ipak određiva novcem, odnosno koliko tu diplomu možete unovčiti u budućnosti. To je dovoljno informacija da možemo zaključiti da su kvalitetni nastavnici, kvalitetnih i traženih područja, napravili svoj privatni sektor unutar javnog, i to je dobro ; Nije dobro što se isti zalažu za povećanje plaća, dok su ujedno i free rideri, kako se u ekonomiji nazivaju korisnici javnih usluga, odnosno javnog novca dok su istodobno u području sive ekonomije.
S druge strane, nastavnicima jest stavljeno na teret mnogo dodatnih poslova koji nisu niti evidentirani niti plaćeni, a koji su na teret njihovog privatnog vremena, što je bez obzira na sve, ipak dovoljan razlog za frustraciju i prosvjed.
Sve to dovodi do reforme školstva koja se temelji na reformi srednjoškolskog obrazovanja koja bi omogućila povećanje plaća nastavnom osoblju, a u isto vrijeme nebi štetila općem znanju učenika.
Apsurdno je da nam je opće znanje na niskom nivou dok opći predmeti čine više od 50% predmeta u strukovnim školama ; Pošto količina općih predmeta nije upitna, ostaju nam dvije opcije ; Da su djeca preopterećena ili da koristimo krivi pristup objašnjavanju, odnosno vrednovanju naučenog. Stoga bi struka i ekonomija trebali sjesti za stol i dogovorit sljedeće :
Kako srednjim školama smanjiti broj općih predmeta kao što su Hrvatski,Opća matematika, Povijest, Zemljopis, Kemija, Fizika,Tjelesna i zdravstvena kultura, Vjeronauk… Sve te predmete dislocirati na dodatni sat nastavnicima iz osnovnih škola, to im uredno evidentirati, učenicima dati dodatne bodove za izvanškolske aktivnosti iz područja Književnosti, Sportova itd. , višak profesora iz srednjih škola poslati na tržište rada, a ostalima dignuti plaće iz stvorenog viška.
Za stabilizaciju je bitno napraviti i transparetni izvještaj stanja tržišta rada kao i projekcije istog, koji je dovoljno informativan i zastrašujuć, ali i dovoljno razumljiv za ciljane uzraste da se može prezentirati u završnim godinama osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. To ujedno rješava i problem ravnoteže na tržištu rada koja je poremećena tržišno neisplativim diplomama ( Politolozi, Filozofi itd.) , te će barem natjerati na razmišljanje kako nastaviti školovanje sve maturante osnovnih i srednjih škola, a kroz desetljeće izregulirati višak nastavnika i službenika.
-Profesori štrajkaju za veće plaće, dok su isti free rideri.
-Bolje obrazovanje donosi veću financijsku pismenost i smanjiva stopu evazije poreza.
-Profesori i učenici su preopterećeni.
-Bez reforme cjelokupnog javnog sektora dolazi do većeg poreznog rizika / realni sektor ne može dugoročno planirati porezne troškove odnosno rashode / gospodarsvo se usporava / prinos od poreza pada / raste zaduženost / stopa evazije poreza raste.
kol. nitkojavan, ok text, otvorio si više područja o kojima bi se dalo raspravljati…
međutim, iz konteksta sam se malo zamislio na slijedećem dijelu :
“S druge strane, nastavnicima jest stavljeno na teret mnogo dodatnih poslova koji nisu niti evidentirani niti plaćeni, a koji su na teret njihovog privatnog vremena, što je bez obzira na sve, ipak dovoljan razlog za frustraciju i prosvjed.”
e sad, poduzetnicima slobodno, tj privatno vrijeme praktički ne postoji a obavljaju mnogo dodatnih poslova koji ne samo da nisu niti evidentirani niti plaćeni nego su trošak i bitno opterečenje poslovanja i za koje ne samo da nije plačeno( npr fiskalizacija, tj. naplata pdv…poseban program, internet, posebna kasa, polaganje u banku,…itd) nego za koje je ćak propisana i astronomska kazna ako ga dobro ne obave tj ako i najmanje pogriješe…
drž i javni sektor taj i takav rad poduzetnika doslovce banaliziraju i to se njima podrazumijeva međutim, da li je to samo po sebi , bez obzira na sve, ipak dovoljan razlog za stvarnu frustraciju i prosvjed realnog sektora tj obveznika punjenja proračuna ili su poduzetnici druga liga građana koji moraju biti poslušni i šutjeti dok se drugi komotno razbacuju dijelom dodane vrijednosti koji su svojim radom teško stvorili?
….mi zbilja ne znamo kuda srljamo…!!!
e sad, poduzetnicima slobodno, tj privatno vrijeme praktički ne postoji a obavljaju mnogo dodatnih poslova koji ne samo da nisu niti evidentirani niti plaćeni nego su trošak i bitno opterečenje poslovanja i za koje ne samo da nije plačeno( npr fiskalizacija, tj. naplata pdv…poseban program, internet, posebna kasa, polaganje u banku,…itd) nego za koje je ćak propisana i astronomska kazna ako ga dobro ne obave tj ako i najmanje pogriješe…
Jos tome dodaj obvezu izrade elaborata i studija za svaku sitnicu, upisivanje u raznorazne ocevidnike i registre, vodjenje tih istih ocevidnika, imenovanje odgovornih osoba i pohadjanje seminara za odgovorne osobe koje u pravilu vode klinci tek izasli sa faksa, ishodjenje dozvola za posao kojim se bavis 20ak godina. I naravno sve pecatirano.