to je zbog Hrvatska raste, pa i cijene rastu, rekla bi tankošnitorezačica
kada tu razliku u cijenama još usporedimo sa kupovnom moći njemačke i hr. obitelji, ista je eksponencijalno veća
a također, osim što su fisakni i parafiskalni nameti u hr među najvišima u svijetu, strani trg. lanci, kao lidl.hr su samostalne pravne osobe unutar grupe i posluju na taj način da ih matična tvrtka, koja je gotovo u pravilu registrirana u državi u kojoj su manji porezi, prvo zaduži podružnicu sredstvima kojima će izgraditi trgovačke kapacitete i zatim, osim za prvu godinu kada nastupaju dampinški radi stvaranja pozicije na tržištu, podružnicama vrši distribuciiju bazne robe sa već uračunatim maržama središnjice
tako Lidl internacional 90% dobiti ostvaruje prilikom distribucije asortimana podružnici dok podružnica Lidl.hr, dodaje neku sitnu maržu + pdv a financira se iz dobiti koju ostvaruje na domaćim dobavljačima, brendovima i prometu nekretninama kojom servisira troškove poslovanja te kamatu ili najam trgovačkih kapaciteta koje plačaju središnjci
ovakvim modelom, koji prakticiraju sve strane tvrtke, iz podružnica se izvlači maksimum dok proračunu RH ostaju tek mrvice i šteta nastala zatvaranjem trgovina te njihovih domaćih dobavljača i distributera