Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
PODR | 144,98 | 37.406 | 258 | 144,50 | 146,00 | 0,34% |
Pa sta nisu nedavno kupili u Poljskoj poznati brand Warzywko koji ma više od 10 posto tržišnog udjela, odnosno tamošnji vodeći domaći brend u segmentu tržišta univerzalnih dodataka jelima. Poljska je trziste od 38 644 000 ljudi. Prema broju stanovnika Poljska je na 8. mjestu u Europi.
“Poznati” brend Warzywko treći je u segmentu univerzalnih dodataka jelima, a Vegeta druga (količinski gledano). Prvi je, dakle, Kucharek, obiteljsko poduzeće koje je Vegetu u Poljskoj potuklo u samo dvije godine od izlaska na tržište proizvodeći u garaži. I to u vrijeme kada je Podravka već imala tvornicu u Kostrzynu na poljsko-njemačkoj granici. Tajna uspjeha? Cijena, ulaganja u marketing i još malo cijena.
Toliko o uspjesima Vegete u Poljskoj.
Bolje 3. na 38 644 000 stanovnika nego 1. na 4 500 000 stanovnika.
Kada se tkz. management nabere dionica, vidjet ces kako ce se pobrinut da cijena raste a ne da ju stopaju kao sto rade sada, – buduci uvazeni miljarderi (- fuj!).
Podravka ce biti cetveroznamenkasta uskoro.
Podravka ce biti cetveroznamenkasta uskoro.
Oće, kako ne,
ali pod uvjetom da se, recimo, pojavi Rieber i objavi javnu ponudu za preuzuimanje.
Bolje 3. na 38 644 000 stanovnika nego 1. na 4 500 000 stanovnika.
Kada se tkz. management nabere dionica, vidjet ces kako ce se pobrinut da cijena raste a ne da ju stopaju kao sto rade sada, – buduci uvazeni miljarderi (- fuj!).
Podravka ce biti cetveroznamenkasta uskoro.
Kako misliš da će ju učinit četveroznamenkastom? To si rekao više prozaično, ili imaš neku ideju kako že do toga doći? [smiley10]
blueman: ” Je, Vegeta im raste sve u 16. Sta je vama, Konzum ih dera ne sve strane i stisce cijenu na dolje, jak je Toda. Jaci od Marinca puno. Da nema drzave ne bi bilo ovako dobro. Osobno, morali su puno ranije poceti sa akvizicijama. Procitajte GFI pa donesite sud a ne ovako prepucavanje. Dobit je donio Belupo i to svi znate, nemojte me ovdje zahebavati. Da, marze su male, jako u prehramenoj industriji. NIje da su onda sve smece ali ili imas neki specijalan proizvod a poslije Vegete nemaju nista ekstra ili si jako veliki. Mozda se poprave, ja bih htio naravno ali ima tu jako puno posla. ” – Vegeta se prodaje odlicno po svuda. Prodavala se, prodaje se i prodavati ce se. Sta bi, da se izvozi i na Mars? – Konzum se moze samo natezati sa Podravkom, ali samo natezati. Nije Podravka fimica tipa Mirko & Sinovi import – export. – Da nema drzave bilo bi bolje jer drzava stiti visak i nerad. No stvari se mjenjaju. – Pa sta nisu nedavno kupili u Poljskoj poznati brand Warzywko koji ma više od 10 posto tržišnog udjela, odnosno tamošnji vodeći domaći brend u segmentu tržišta univerzalnih dodataka jelima. Poljska je trziste od 38 644 000 ljudi. Prema broju stanovnika Poljska je na 8. mjestu u Europi. Pa bolje da kupuju prvo po Polskoj nego po hrvatskoj sa 4 500 000 stanovnika. Vlastita poduzeća Podravke nalaze se u 17 zemalja svijeta, a proizvodni kapaciteti u 4 zemlje: Hrvatskoj, Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj. Podravka ima vlastitu distributivnu mrežu koja se proteže od Jadranskog do Sjevernog mora. – Podravkine najpoznatije marke – Vegeta i Podravka poznate su i u srednjoj i istočnoj Europi, a prodaju se na svim kontinentima svijeta u više od 40 zemalja. Ti bi htio Vegetu i na Antartiku pa da bude sve u 16. Lino, Lino lada, Frutolino, Čokolino (joj sto ga volim), Dolcela, Studena, Studenac, Deit, Ponita, Podravka cajevi, Talianetta, Fini-Mini, Podravka sladoledi, Ital-Ice, Lagris, Podravka juhe, Podravka kocke, Fant, Podravka voće, Podravka povrće, Prilozi i gotovi umaci, Podravka dodaci juhama, Aji-Shio, Zamrznuti proizvodi, Mlinarski proizvodi, Pekarski proizvodi, Mesni proizvodi, Podravka riža, Podravka pire krumpir, Gotova jela, Podravka tortilja čips, Podravka dip, Podravka džemovi extra, Eva, Belupo lijekovi, da Vegeta. – GFI je sasvim ocekivno, te ukazuje da se vrsi potrebno ulaganje u nuzne promjene. – Belupo ce i dalje donositi dobit. – Ponavljam se, marze nisu male. – Posla ima jako puno oko restrukturiranja, no radi se i ulaze se. Usput, a ja bi htio da Badel 1862 padne na 700 Kn pa da ga dokupim.
Kolega.
Kupovao ispod 500, prodavao na 580-590.
Stoga, molim nemojte provocirati.
Dosta sam zaradio.
Vama sretno.
u jučerašnjem izdanju http://www.podravskilist.hr/
moglo bi se odraziti pozitivno na imaoce dionica !?
evo, frend mi danas poslao iz kc pa vam prepisujem iz podravskog lista:
Mišković kupuje Podravkine dionice?
[Zagrebačkim se poslovno-financijskim krugovima protekli tjedan proširila priča da srbijanski kapital polako ulazi u Podravku. Prema tim ničim argumentiranim informacijama, beogradski milijarder Miroslav Mišković, vlasnik moćnog Delta holdinga i najbogatiji čovjek na Balkanu, počeo je na burzi uz potporu stranih fondova kupovati Podravkine dionice.
Ta je priča, dakako, zaintrigirala i Podravkin vrh koji želi u svakome trenutku imati uvid u krupnija vlasnička preslagivanja u kompaniji. Navodno se došlo do spoznaja da ti fondovi, u kojima je naloge otvorio i Mišković, a koji posluju pod skrbničkim računima u PBZ-u i drugim hrvatskim bankama, trenutačno drže oko 2,5 posto Podravkinih dionica. Nitko, dakako, ne može dokazati da su te dionice kupovane upravo za račun vlasnika srbijanske Delte, ali bilo je dovoljno da se priča počne kotrljati.
Podravkin šef Darko Marinac ovih je dana poručio kako menadžment tvrtke zna imena gotovo svih većih dioničara, a nepoznanica im je vlasništvo nad nešto manje od deset posto udjela. Marinac ističe kako tih desetak posto dionica putem skrbničkih računa drže hrvatske banke, a iza njih stoje neki europski i američki investicijski fondovi.
Predsjednik Podravkine uprave ne vidi nikakav problem u činjenici da bi Miškovićeve tvrtke mogle kupovati Podravkine dionice. Ako budu htjele, kaže Marinac u intervjuu za poslovni tjednik Business.hr, učinit će to prije ili poslije.
“Mi smo s Deltom u dobrim odnosima, nemamo nikakvih problema u njihovim trgovinama u Srbiji i korektno surađujemo. Podravka je izlistana na Zagrebačkoj burzi s free floatom većim od 70 posto. Prema tome, tko voli nek’ izvoli”, poručuje prvi čovjek Podravke.
Srbijanski biznismen M. Mišković i Agrokorov gazda Ivica Todorić u međuvremenu završavaju postupak spajanja najvećih trgovačkih lanaca na ovim prostorima: Delte M i Konzuma. Proces udruživanja trebao bi biti dovršen do kraja godine. Riječ je o najvećem regionalnom spajanju u gospodarstvu i stvaranju megalanca koji će definirati nove odnose na tržištima Srbije, Hrvatske i BiH.
Za Miškovića će to, u svakom slučaju, biti ulazak na velika vrata na hrvatsko tržište. Taj do ‘koske’ pragmatičan i oprezan biznismen svjestan je da u hrvatskoj javnosti i dalje postoji jak otpor ulasku srbijanskoga kapitala pa je najprije odlučio iskoristiti Todorićevu moć. Iz Delte je još ranije pušten glas da su oni zainteresirani za Podravku, ali sada spuštaju loptu na zemlju tvrdeći kako to u ovome času nije previše realno. No ne izgleda im mrskom ideja da bi se to moglo ostvariti uz pomoć mješovitoga, hrvatsko-srpskog, vlasničkog kapitala.
To pak podsjeća na neslužbenu priču kako je PBZ lani šest posto Podravkinih dionica želio prodati upravo Miškoviću čemu se navodno žestoko usprotivio potpredsjednik Vlade Damir Polančec. PBZ-ov i Franckov paket (oko deset posto) završili su na kraju u rukama varaždinske Fime, a navodni deal čelnika PBZ-a Bože Prke i Miškovića više nitko nije spominjao. Iza te nakane, pričalo se u burzovnim krugovima, stajao je dogovor talijanske bankarske grupacije Intesa (vlasnik PBZ-a) i Miškovića koji im je za 300 milijuna eura prodao svoju Delta banku.
Podravkini izvori uvjereni su kako je postojala ‘neka tajna veza’ između Miškovića, Prke i Ivice Todorića, koji su Podravki bili namijenili drukčiju sudbinu.
evo još malo iz tog teksta u podravskom listu:
Podravka sljedeći tjedan preuzima Lero
Ovogodišnje preuzimanje dva jaka prehrambena brenda – zadarske Eve i poljskog Warzywka – Podravku je stajalo oko 100 milijuna kuna. Koprivnička kompanija, kako se doznaje, sljedeći bi tjedan trebala i službeno objaviti preuzimanje sokova Lero i punionice Cockte riječkog Istravina, a u završnoj su etapi pregovori o kupnji pazinskog Purisa i banjolučke Vitaminke. No dvije potonje akvizicije još nisu posve izvjesne jer su nerealni cjenovni zahtjevi vlasnika malo ohladili Podravkine pregovarače.
Podravka dogovorila kupnju bezalkoholnih pića Istravina
Sljedećeg bi tjedna NO trebao odobriti akviziciju kojom Podravka dobiva Lero sokove, Oranginu i Coctu
Na sjednici koja će se održati sljedeći tjedan Nadzorni odbor Podravke trebao bi odobriti akviziciju bezalkoholnog dijela riječkog Istravina. Kako se saznaje iz krugova bliskih koprivničkoj kompaniji, s vlasnicima Istravina (tvrtka Roto promet) dogovoreni su svi ključni detalji transakcije kojom bi Podravka od riječke tvrtke preuzela pogon u kojem se proizvode Lero, Orangina i Cocta.
Neće u Lipik Budući da su Orangina i Cocta licencni proizvodi, Podravka zapravo preuzima licencne ugovore koje Istravino ima s matičnim tvrtkama. Ukupan promet segmenta bezalkoholnih pića u Istravinu kretao se na razini 100 milijuna kuna, a saznaje se kako će se koeficijent prema kojem će Podravka, ako Nadzorni odbor odobri akviziciju, plaćati novo vlasništvo kretati na razini 1,4 ukupnoga prometa ovog segmenta pića u Istravinu. Pogon koji zapošljava 80-ak ljudi bit će povezan s Podravkinim pićima, pa će nakon provednog procesa spajanja Podravkin volumen u pićima zamjetno narasti. Studenac ima prihode od oko 170 milijuna kuna, a procjenjuje se da bi nakon pridruživanja bezalkoholnih pića iz Istravina oni mogli narasti i do 300 milijuna kuna. Zasad, međutim, neće biti fizičkog spajanja proizvodnje na način da se, primjerice, riječki pogon preseli u Lipik.
Šira paleta Osim što dobiva toliko traženu širu paletu proizvoda, Podravka u ovoj akviziciji računa i s činjenicom da će kamioni na relaciji Rijeka – Koprivnica u oba pravca sada ići puni. Koliko je poznato, nema razloga da Nadzorni odbor odbije ovaj prijedlog Uprave, tim više što je i prije podržavao strategiju širenja ovog Podravkina biznisa. Nakon što je propala kupnja Eurobeva, kompanija se okrenula drugim metama kako bi svojim vodama pridodala još neki jaki brend u sokovima, čime bi ojačala poziciju drugog igrača, koju drži na tržištu voda. Koprivničance je pritom osobito zanimao segment Cole, odnosno Eurobevov licencni ugovor s Pepsi Co. Premda Cocta nije brend koji se može mjeriti s drugom svjetskom markom u Cola-pićima, u Podravci smatraju da će ona biti sasvim pristojna “zamjena”, osobito na ovdašnjim tržištima.
A menadžment i danas smiruje tenzije na burzi…
Ne da da se odlijepi od 600 kn, fali im još za opcijske dionice…