Citat : “868km duga autocesta (HAC)
Ukupni prihod od cestarine (HAC): EUR 171m
Broj vozila (HAC): 32m
Prihodi od cestarine po vozilu (HAC): 5.4 eura
Prihodi od cestarine po km (HAC): 197,000 eura
Prihodi od cestarine po km su nizi od usporedivih autocesta u svijetu, gdje se prihodi od cestarine po km krecu izmedju 300,000-800,000 eura. ”
Na prvi pogled ne bih imao nista za prigovoriti ovom postu, ali nakon kraceg razmisljanja postavio sam si nekoliko pitanja na koja ne nalazim odgovora pa stoga ih postavljam i ovdje.
– Da li u godisnje prihode od 171 m€ ulaze i prihodi koje imaju i autocesta Rijeka Zagreb, Autocesta Zagreb Macelj i Krcki most i Tunel Ucka ?
– Treba uzeti u obzir da je HAC recimo godine 2000. imao 4 traka autoceste do Novske (ca 100km) i 4 traka ceste do Karlovca. Navedeni pravci su i dalje profitabilni, a nisu bili financirani novim kreditima. tako da je to protuargument gornjem postu.
Ono sto definitivno nije profitabilno je cesta do Osijeka, prema Varazdinu i juzno od Splita.
Po meni je glavni i osnovni problem broj zaposlenih u odrzavanju koji je jako velik po km autocesta.
Jos mi se postavlja pitanje da li ce HAC i nakon sto autoceste odu nekom koncesionaru dobivati naknadu iz cijene goriva kao sto je to slucaj do sada.
Zadnje pitanje bi bilo sto ce biti sa Istarskim Ipsilonom koji je u koncesiji vec oko 20 godina i koji bi ovih godina trebao biti vracen pod okrilje HAC-a, (RH).
Da li je kome poznato, da li Istarski ipsilon uplacuje (makar PDV) prema proracunu ?
Hrvatski narod je protiv ovakvih rasprodaja , ima i drugih boljih rješenja.
Hrvatski narod ponekad zna birati zastupnike poput Željka Keruma, Nevenke Bečić, Josipa Đakića i sličnih. Kako će takav narod birati “druga bolja rješenja”?