Početna cijena za hrvatske autoceste 19 milijardi kuna

Naslovnica Forum Komentari članaka Početna cijena za hrvatske autoceste 19 milijardi kuna

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Kad drugovi prodaju AUTOCESTE onda im perostaje da počmedu prodavati Hrvatske Otoke drugo nemaju više šta prodati, na takav se način drugobi brinu za mlade naraštaje sramota.

Hrvatski narod je protiv ovakvih rasprodaja , ima i drugih boljih rješenja.

Odlicno.Cijelo vrijeme pricaju o najmanje 3 miljarde pa ce sad to bit minimalno 19 miljardi kuna. Ovi em sto su posteni em znaju znanje. Svaka cast.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Tražena cijena je sve niža a koncesijsko razdoblje sve duže. Na kraju će to otići za ništa. Možda za nekakve bonove ili samo za političku podršku.

Hrvati su neuki i nesposobni.


Tražena cijena je sve niža a koncesijsko razdoblje sve duže. Na kraju će to otići za ništa. Možda za nekakve bonove ili samo za političku podršku.

Otici ce da se izdrzi jos 1g na miru do izbora bez ikakvog rezanja drzavnih sluzbi i icega, dakle samo za pokriti deficite, a onda sto bude.

Najgore je to da i damo ovo an 50g, ne mozemo ni pokriti rupu za 1g.


Hrvatski narod je protiv ovakvih rasprodaja , ima i drugih boljih rješenja.

Ima, npr smanjiti drzavnu sluzbu za pola, drasticno smanjiti poreze, smanjiti Sabor i sve njihove politicke troskove, ciljano smanjenjem poreza positici internu devalvaciju i poceti stvarati ulagacku klimu. Sve bolno, nejde preko noci, ali za 5-10g bi se krenulo.

Ovako, prodali ne prodali, sa stecajem drzave upast cemo u trajnu stagnaciju, a recesija ce trajati cijelo desetljece.

Treba izići na referendum o autocestama i to spriječiti.

Tražim hitno posao sa radnim vremenom od 26 sekundi . Može i do sat vremena ali ne duže!!!Netreba plaća samo mirovinsko i socijalno.

Bogu hvala-jos jedna proracunska stetocina manje.

Valjda se uskoro blizi kraj i drugim soc-tvrtkama poput Petrokemije, Croatia Airlines-a, HPB-a i slicnih trzisno nekonkurentnih, neprofitabilnih i neefikasnih socijalistickih promasaja koji zive na teret poreznih obveznika.

Svugdje u svijetu pa tako i u Hrvatskoj, trzisno-profitno orijentirane kompanije preuzimaju izumiruce, socijalisticki vodjene i drustveno beskorisne tvrtke, koje ne stvaraju nikakvu dodanu vrijednost. Steta je samo sto su mnogi to odavno shvatili, za razliku od Hrvata, Sjevernokorejaca i Kubanaca kod kojih proces reforme mozga nesto duze traje i koji i dalje takve drustvene bolesnike, poput gore navedenih, smatraju nekakvim nacionalnim blagom.

Mi u XY nemamo takvih tvrtki od ‘drzavnog interesa’, ne cmizdrimo zbog gubitaskih autocesta, rafinerija i slicnih proracunskih glodavaca. Za razliku od Hrvatske, strani kapital je ovdje itekako dobrodosao, ekonomija raste, nezaposlenost je 6%. Za razliku od Hrvatske, ovdje umirovljenici ne zicaju djecu 10kn za jogurt i ne kopaju po kantama za smece vec uzivaju u svojim mirovinama i putuju po svijetu. Za razliku od Hrvatske, ovdje mladi ne obilaze burze rada vec nalaze visoko placene poslove nakon fakulteta.

Za razliku od Hrvatske, ovdje je sve u privatnom vlasnistvu i ljudima se dize kosa na glavi na sam spomen socijalizma i mogucnosti da se drzave uplice u ekonomiju i upravlja kompanijama. To je lose, dokazano lose i ne funkcionira nigdje. Pametnima treba par godina da to shvate-Hrvatima, Sjevernokorejcima i Kubancima treba nesto duze, ali doci ce i to na svoje. Treba se malo spustit na zemlju, shvatit svoje intelektualne kapacitete i ogranicenja, uciti od pametnijih i bit ce ok.


Bogu hvala-jos jedna proracunska stetocina manje.

Valjda se uskoro blizi kraj i drugim soc-tvrtkama poput Petrokemije, Croatia Airlines-a, HPB-a i slicnih trzisno nekonkurentnih, neprofitabilnih i neefikasnih socijalistickih promasaja koji zive na teret poreznih obveznika.

Super, slazem se s tobom, apsolutno, ali promasio si bit problema. Naime, ceste su sagradene nasim novcem, i kao takve, su gotova infrastruktura.

Gdje na svijetu se gotova stvar daje u koncesiju? To je suludo. Takoder, drzava sama moze provesti mjere racionalizacije- uvesti vinjete, ukinuti kucice itd. To bi i trebala.

Takoder, problem je sto ako uspiju prodati ceste, nastavit ce po starom, samo da opstanu na vlasti. Ako to zaustavimo referendumom, prije dolazi “reality check”. Nama to treba sto prije.

Smtram da je ova koncesija iznimno stetna, a i zato jer su ceste posebno osjetljivo pitanje.

Druga je prica da smo koncesionaru dali da SAM gradi sve ceste, svojim novcima, sve od nule.

Ali slazem se, socijalisticki mentalitet je nazalost duboko ukorjenjen kod nas, i ogroman je problem.

1. Preko 50 transakcija u podrucju autocesta u zadnjih 10 godina. Jedna od zanimljivijih je nedavno obavljena u Australiji, gdje je Transurban kupio Queensland Motorways za $4.5mlrd.

2.Autoceste nisu gradjene nasim novcem nego novcem banaka/drugih financijskih institucija tj tudjim novcem. Ukupni neotplaceni dug HAC-a i ARZ-a iznosi EUR 3.94mlrd. Sto se tice samog HAC-a, brojke su slijedece:

-Ukupni primljeni krediti za period 2001-2012: EUR 4.36mlrd
-Neotplaceno: EUR 2.91mlrd
-Otplaceno: EUR 1.45mlrd tj 33.3% ukupnog duga

S obzirom da je tek 33% duga otplaceno, ne moze se reci da su autoceste gradjene nasim novcem. Tocnije bi bilo reci da su manjim dijelom gradjene nasim novcem.

3.Zanimljivi indikatori za 2012:

868km duga autocesta (HAC)
Ukupni prihod od cestarine (HAC): EUR 171m
Broj vozila (HAC): 32m
Prihodi od cestarine po vozilu (HAC): 5.4 eura
Prihodi od cestarine po km (HAC): 197,000 eura

Prihodi od cestarine po km su nizi od usporedivih autocesta u svijetu, gdje se prihodi od cestarine po km krecu izmedju 300,000-800,000 eura. Mali prihodi od cestarine po vozilu ukazuju da se ceste uglavnom koriste za kraca putovanja.
ARZ ostvaruje 42% svojih prihoda od cestarine u 6., 7. i 8. mj, sto znaci da je ostatak godine cesta prazna.

4. Sanse da drzava provede uspjesno restrukturiranje bilo cega su jednake sansama hrv nogometne reprezentacije da osvoji slijedece svjetsko prvenstvo s igracima koji nose povez preko ociju.

Super, nisi shvatio sto zelim reci. Kredit je vec dignut, u nase ime, i mi ga placamo. To sam mislio.

Sto se tice toga da drzavno vlasnistvo nigdje ne funkcionira, to nije istina. U najbogatijim zemljama Europe, ima niz primjera koji govore suprotno. Samo, u tim slucajevima se vlada ponasa kao odgovran dionicar, provodi natjecaje itd.

Ako stranac moze zaraditi na cestama, zasto mi ne mozemo bar pokriti kredite? Razlog je jasan, no sto dobroga ti mislis da bi mi postigli ovime? Ovo nije dovoljno ni za deficit 1g, sto dalje? Sto cemo slijedece prodati?

Nisam protiv privatizacije, dapace, zagovaram istu maksimalno, gdje ona moze povecati efikasnost pogotovo je dobrodosla ali ceste su javno dobro s monopolskim polozajem. Nije isto prodati CA i ceste.

S druge strane, mislim da je CA davno trebalo srediti, i sve ove ostale tvrtke, i zatvoriti pipu. Tesko ej izracunati kolko nas je sve ovo kostalo tocno.

I da, ceste su neefikasne. Zasto? Pa unutra se islo po politickim sinekurama, prekoborjni su 2-3 puta, onda umjesto kucica mozes imati vinjete, neke dijelove smo pregradili, neracionalno itd.

Stvarno smo jadni ako moramo dati nekom drugom da sredi ocite probleme.

New Report

Close