JamesKnox
ne slažem se.
Hocete racunicu po kojoj OPTE vrijedi 20 kuna.
Evo:
smanjenje cijene terminacije od 2014. za 3X (to vam je ovo po novinama) koja vrijedi nekih 20m kuna godisnje pa racuna multiplikator X 10=200m kuna/broj dionica novi cca 60m = 3 kune po dionici
Smanjenje cijene parice koja se ocekuje = cca 10m kuana godisnjeX10=199m/60m dionica =1-2 kune po dionici
Sinergijs spajanja sa HT – trosak placa, kupnje tv prava jeftinije, oreme min 20-30m kuna godisnjeX10=200m kuna/60=3-4 kune po dionici
dakle evo ti samo sinergije 10 kuna po dionici.
I da se 50% ostvari to je 5 kuna po hartiji samo sinergija
A mozda ne vrijedi ni nista…
Nije li sa antišom prošlo vrijeme nestručih analiza regulatornih odluka ? Kako li se tu računalo i o padu cijene parice 2011 i padu cijena priključenja i uvođenju WLR-a i računale su se EBITDA na 120-130 mil kn i gdje je OPTE na kraju ? U predstečajnoj.
Smanjenje cijena terminacije se odnosi SAMO na promet fiksna u mobilnu. Da znaš ovaj biznis znao bi da su mobilni na sebe preuzeli većinu svog prometa povoljnim mobile2mobile tarifama i promet iz fiksne u mobilnu je minimalan. 20 M kn uštede je nebulozno.
Uštede sinergije računaš krivo – uostalom kako ih je krivo računala i OPTE. Nema ušteda na tv pravima – pa i Iskon sam kupuje svoja prava po drugim cijenama, a oni su u 100% vlasništvu HT. Kakav trošak plaća ?
Ovo nije preuzimanje, već neko čudno preuzimanje upravljanja.
Nema tu presedana, ako će biti privremeno HT nema nikakvog interesa pomagati OPTE više od minimalnog da OPTE vrati HT dugove.
HT ako je pametan, a do sada nikada nije bio g*l*u*p što pokazuje njegov udio na tržištu, će iz OPTE ugasiti svaki razvoj, srezati broj ljudi na minimum i izvući sve najprofitabilnije – BB i IPTV korisnike, najbolje poslovne korisnike, izdvojiti će dio optičke mreže kao što je i VIPnet kupio komad optike od Metroneta za dugove i kad se pokrije će samo reći: gospodo meni je dosta, idem ja…
Ovdje fali jedan ozbiljan, strani ulagač. Da se takav pojavi išli bi u nebesa, doslovno 40 – 80 Kn. U međuvremenu ZABA i vjerovnici kroz kta samo cijede.Ima li ko info sta radi Martić, pa toliko ima fondova po EU i bogatih ljudi, sve sta mu triba je neko sa cca 70 milja EUR, ostatatk s poslovanjem otplate.
Triba bit optimist jer ovo je ipak Optima tel.
Ajde brza računica. 40 kn po dionici. Oko 61 i pol milijuna dionica nakon PSN. Mcap = oko 2.5 milijarde kuna ?
HT. 175 kn, 81,8 milijuna dionica. Mcap=14,3 milijarde kuna.
Po ćemu je omjer OPTE i HT-a negdje 5-6 puta ?
Po prihodima ? po dobiti? po udjelu na tržištu ?
svi ti ‘bogati stranci’ su mogli kupit OPTE zadnjih 5–6 godina da su smatrali da vrijedi.
nije da se takvi nisu šetali po OPTE i po ZABA-i – uostalom kao i po Metronetu i po H1 i po HPB-u…
da da znam da tebe ne zanima realna vrjednost – nego tražiš da nekom uvališ mačka u vreći koji je naivniji od tebe.
ali bojim se da je orkestar prestao svirati, a ti još stojiš 🙂
@ loki.
sve istina. ovo je onako od oka…
Vjerojatno ne vrijedi puno ali kao sto rekoh 90% industrije u RH je na koljenima a banke nikom nista nisu oprostile pa opet da nekome kazes recimo da Dioki ne vrijedi nista ili recimo 50% hotelijera ne vrijedi nista rekli bi ti da nisi normalan.
Ovo za Ht da ce izdvojiti korisnike i pustiti da ode kvragu nakon sto se on naplati.
Pa neide to bas tako jer tko ce Zabi vratiti lovu?
HT nazalost mora raditi za sebe i za Zabu sada.
HT ako je pametan, a do sada nikada nije bio g*l*u*p što pokazuje njegov udio na tržištu, će iz OPTE ugasiti svaki razvoj, srezati broj ljudi na minimum i izvući sve najprofitabilnije – BB i IPTV korisnike, najbolje poslovne korisnike, izdvojiti će dio optičke mreže kao što je i VIPnet kupio komad optike od Metroneta za dugove i kad se pokrije će samo reći: gospodo meni je dosta, idem ja…
_______________________________________________________________________________
A Zaba bi, kao najveći vjerovnik, trebala gledati kako HT uništava njihovu imovinu? [emo_namigusa]
Da,baš će Zaba gledati kako im netko uništava imovinu…hehehe,kakvi komentari…nemisli sigurno zaba zaj… se s optimom i ht-om da tu nema zarade i plana..još pogotovo nakon ove presude,morat će još bolje tržiti šta imaju.[emo_smijeh][emo_smijesak][emo_palacg]
Agencija dalje navodi kako pak na temelju podataka iz prijave i drugih saznanja kojima raspolaže, u ovom trenutku može zaključiti da ne postoje argumenti kojima se koncentracija u ovom obliku može ocijeniti dopuštenom.
Ipak se kreće, hvala AZTN.
Ovo je bio sramotan pokušaj, a sad se snalazite kako znate. Nadam se da će OPTE opstat jer to dobro za tržište, što ne znači da će njeni sadašnji dioničari opstati. Sretno.
Agencija dalje navodi …. da ne postoje argumenti kojima se koncentracija u ovom obliku može ocijeniti dopuštenom.
Auuuuu….što sada, neće valjda stečaj??? [emo_zacudjen]
A što se ovi s tisućicama ne spuste po kupnji,stoje tam već 3 dana skupljaju prašimu…[emo_namigusa]
Agencija dalje navodi kako pak na temelju podataka iz prijave i drugih saznanja kojima raspolaže, u ovom trenutku može zaključiti da ne postoje argumenti kojima se koncentracija u ovom obliku može ocijeniti dopuštenom.
Ipak se kreće, hvala AZTN.
Ovo je bio sramotan pokušaj, a sad se snalazite kako znate. Nadam se da će OPTE opstat jer to dobro za tržište, što ne znači da će njeni sadašnji dioničari opstati. Sretno.
Moram priznat da sam inznenađen 🙂
Iako još ništa nije riješeno.
Budimo realni za OPTE i tržište je stečaj najbolje rješenje.
Firma ne mora propast ni nestat. Mislim Pevec je dokaz. Stečajni zakon dopušta prodaju firme kao cjeline bez dugova i bez zaposlenih (svi neophodni imat će ugovore na određebno na mjesec dana danom otvaranja stečaja) koja može nastaviti poslovati.
Ali to znači da se dio dugova mora otpisati. A do sada su banke pokazale da na to nisu spremne. Pa čak nisu bile spremne otpisati kamate što se vidi u novom prijedlogu restrukturiranja.
Pa svi stvarno misle da će se uspijeti iz svega izvući netaknuti..
Do kraja ovo mjeseca trebalo bi se više znati o sudbini Optima Telekoma koji se nalazi pri kraju provedbe predstečajne nagodbe, a isto tako i što čeka Metronet koji je u predstečajnu nagodbu tek krenuo jer ih je na to prisilila Zagrebačka banka koja je u Optimi izložena toliko da se toga danas vjerojatno i srame, tvrdi naš izvor na telekom tržištu. I dok iz Tele 2 otvoreno priznaju kako ih ulaganje u LTE (Long Term Evolution) mrežu uopće ne zanima, barem ne zasad što zapravo znači kako ih i ovo tržište baš i previše ne zanima. Međutim, oni intenzivno traže nekoga da ih kupi, jer priča s Telenorom nije prošla zbog malo pretjeranih aspiracija. H1 Telekom i Vipnet se već godinama gledaju, a to gledanje i njuškanje i dalje traje i to je trenutno stanje, a netko bi se mogao zapitati, a gdje je tu korisnik.
Dok ćemo u idućih nekoliko nastavak serijala „I poslije Optime Optima“ analizirati scenarije za Optimu Telekom, te dobre i loše strane svakog od njih, za početak ćemo progovoriti o ključnom dijelu za svaki od tih scenarija a to je korisnik.
Bez obzira da li će upravljanje preuzeti HT, da li će otići u stečaj, da li će se stvar preokrenuti i naći strateški partner, da li će Zagrebačka banka smoći snage i pronaći dobre menadžere koji se žele potruditi i upravljati kompanijom ili neko drugo, treće ili četvrto rješenje, Korisnik s velikim „K“ je ključ uspjeha. Scenarije tko će i na koji način spašavati Optimu Telekom secirat ćemo i analizirati zasebno, no za sve te scenarije korisnici su u fokusu, u srži, je s njima ili bez njih kompanija ili uspijeva ili propada.
Međutim, u cijeloj toj priči korisnici su najvažniji i za tržište i njegov budući razvoj, kao i poruku sadašnjim i budućim investitorima upravo oni i to njih 250 tisuća, koju tisuću manje ili više zapravo je u ovome trenutku svejedno. Njihovo ponašanje, lojalnost ili bijeg, dolazak novih ili stagnacija, bit će ključno za opstanak Optima Telekoma i omogućit će nam da i nakon nekog vremena možemo reći „i dalje imamo Optimu“. Investitorima će ta rečenica ipak biti najdraža mantra koju će ponavljati.
Na telekomunikacijskom tržištu sama „akvizicija“ odnosno privlačenje novih korisnika i nije ponekad toliki problem, danas u vrijeme kada se zahvaljujući liberalizaciji operatere može mijenjati gotovo kao čarape situacija za „zadržavanje“ korisnika mnogo je složenija.
Posljednja istraživanja o lojalnosti korisnika pokazuju da oni koji najviše troše, koji uzimaju najviše usluga traže najbolju uslugu i najbrže su, pa čak i uz dodatne troškove spremni se okrenuti nekome drugome. Telekom operateri uvode CEM (costumer expirience managment) odnosno poslovno-informatičke sustave za potporu poslovanju koji omogućuju upravljanje zadovoljstvom korisnika.
U današnjem telekomunikacijskom okruženju fokus korisnika je na uslugama, sadržajima i na jednostavnosti sučelja koje koriste, kao naravno i na cijeni.
Od operatera očekuju da im omogući besprijekornu glasovnu te efikasnu podatkovnu komunikaciju, pri čemu se podrazumijeva da će pokrivenost signalom i kvaliteta pruženih usluga biti na najvišoj mogućoj razini. Ovdje je svejedno da li je riječ o mobilnoj ili fiksnoj tehnologiji, a sve veća konvergencija omogućuje grupiranje usluga i stvaranje još zadovoljnije i lojalnijeg korisnika.
Iako sada nećemo govoriti o nikakvim scenarijima spašavanja i unutar tih scenarija utjecaja korisnika na poslovanje jer to je za svaki scenarij specifično, generalno gledano korisnici će biti ključ za Optimu u ovom ili onom scenariju. Korisnici će biti ključ i odlučujući faktor, uteg ili uspjeh za Optimu u ovom ili onom obliku u budućnosti.