Ja samo molim da se ta cijena sroka ispod 5 koliko mi je prosjek, da mogu nadokupiti još barem par desetaka tisucica, Please!
Život nije crno/bijeli ali neka su stvari stvarno crno bijele, i neznam kako to mnogo vas ne vidi.
U high end travel businessu je potrebno oko US$70-120 pp marketing expensa po glavi novoga klijenta.
O telekomunikacijskom biznisu nemam blage veze i mislim da su ti troškovi pp puno niži zbog većeg obujma posla odnosno većeg broja klijenata, ali…. Taman kada bi Optima i bila prazna ljuštura bez ijednog cm optike, bez ijednog korisničkog centra, nikakve infrastrukture NIČEGA! I dalje ima skoro pa 200 tisuća, što malih, što velikih, što ogromnih klijenata (ZG Holding).
Eto podjelimo trenutni TK od cca US$ 69 mil na tih 200 tisuća klijenata, dobijemo iznos od US$ 345 per client. Pametnome dosta. Ako se itko misli ozbiljno baviti biznisom shvaća koji resource su tih 200 tisuća klijenata. Vremenski/ materijalno, bi bilo kojoj kompaniji bilo potrebno minumum 1/3 toga iznosa, i minumum od 5-7 godina ovisno o agresivnosti, aktivnosti, pogođenoj marketinškoj strategiji i utrošenim sredstvima da si osigura taj broj klijenata.
Mozda griješim a puno puta jesam grijesio (Agrokor mi je svjedok 🙂 ALI:
1.UG si jednostavno NE MOŽE priuštiti da kaže pass na OPTE (barem prema strategiji koju imaju sada, citaj strategiju nemam vremena opisivati, ugl. UG market share expanding strategija je moj argument )
2. A1 Si jednostavno NE MOŽE priuštiti da kaže pass na OPTE (“stabilizacija i mir u kući” na vjekove, status quo sa laganom prospektivom rasta, bez straha od gladnih predatora, konkurencije) HT nije konkurencija oni su realnost za A1, koja postoji i ne dira se! Nešto kao HDZ-SDP odnos.
3. Novaca je puno i jeftin je. Nikada se ne zna koji Vulture, Predator ili nadobudni fond vreba. Znate onu da dok se dva seljaka svađaju, advokat muze kravu. Nikada se ne zna tko može sudjelovati da pomrsi račune ovoj dvojici, onako čisto za par desetaka milijuna nečega. Tko je ikada sudjelovao na nekoj dražbi, točno zna o čemu govorim.
Eto ha pomjesah malo kruski, jabuki a bogami i Papaye i Manga!
Zaboravio sam napisati još jedno mišljenje a to je da nikako ne mislim da ćemo glatko pokupiti vrhnje 31.1.20. Trajati će ta igra još par godina, biti će tu surfanja in na 5 i 6 i tko zna možda i ispod, ali tko dočeka kraj taj će profitirati i to dobro. Biti će ona narodna tko se nije skrio magarac je bio!
Kako se radi o zaštiti tržišnog natjecanja u tom segmentu (sa još 12 podsegmenata), u čemu je OT drugi iza HT-a na tržištu, u sklopu rješenja AZTN-a je i da HT ne smije u četiri godine kupiti nijednu drugu sličnu tvrtku na hrvatskom tržištu, kao ni činiti ništa što će podkapitalizirati odnosno smanjiti imovinu OT-a, posebno ne broj korisnika i prihod te infrastrukturu od početno preuzete.
To smanjenje može biti do 10 posto, ali ne više, jer se u tom slučaju koncentracija može i prekinuti prije isteka roka, ali HT može investirati i povećati vrijednosti OT-a, a onda svoj udjel i povoljnije prodati, napomenuo je Cerovac.
Kazao je i da je pravni temelj te koncentracije ugovor kojim Zagrebačka banka, kao najveći vjerovnik OT-a, prenosi na HT upravljačka prava koja je stekla u predstečajnoj nagodbi OT-a.
Posebno je istaknuo da HT nitko ne tjera u tu koncentraciju, kao i da je Agencija rješenje o tome donijela temeljem prijedloga mjera i uvjeta koje im je HT dostavio 17. veljače ove godine, nakon što je te uvjete na primjedbe AZTN-a tri puta prepravljao.
Možda ja i Vi ne smatramo istu stvar “korisnikom ili klijentom”.
To koliko brojeva ili glasovnih usluga ima Óptima, nije ono na šta sam se ja referirao:
Inače nisam siguran dali je ovo gore napisao, sa vaše strane gdje “zapovijedate” netkome, upućeno meni?
Ako jeste, ja bih Vas molio da me se okanite. Inače pišem pristojno, nikoga ne kritiziram ni ne naredjujem, tako bih molio i Vas da se obnašate prema meni.
Ako ovo gore nije bilo upućeno meni onda Vas molim da mi oprostite.
OPTE imam puno, još mislim kupovati a to dali će netko kupiti, prodati ili držati nakon mojeg komentara, najmanje me zanima.
Mišljenja sam da naši komentari ovdje ne vrede skoro pa ništa u smislu investicijskih savjeta a kada bi se oni mogli kvantificirati u brojkama, onda bi to bilo ispod 0!
Pretpostavljam da velika većina nas ovdje piše iz zabave, hobija a možda i dosade. Sigurno ne da bismo nekoga nagovarali na nešto.
Eto samo tako, ako je ovo bilo upućeno meni!
Lp
BTW što se korisnika tiče, ovo je copy paste sa Optima web stranice, odnosa sa investitorima:
Korporativna kultura Optima Telekoma podržava inovativnost, lojalnost, učenje, poduzetnost i želju za pobjedom svakog zaposlenika, a sve to prepoznaju i naši vjerni korisnici kojih je trenutno gotovo 200.000.
Kupnjom Optima Telekoma Tele2, koji bi mogao promijeniti ime u Telemah, utjecaj na tržištu koji kroz TV prava ima United Grupa bila i mnogo veća.
….ne znam što ste se svi toliko uhvatili za UG…ako ne bude UG bit će TELE 2 …VIP…i možda jos …koji kupac…
Kako se diže panika da se izvrši istovar i da traderi kupe jeftinije i istresu se na 8 kn iza odluke aztn-a.
Rizik je slijedeci:
Negativna odluka gura kratkoročno cijenu na 5,5 ali samo do pokretanja postupka prodaje do 01.01.2020, a onda opet ide na razine procjene vrijednosti kompanije
Pozitivna odluka aztn gura odmah cijenu na 8 kn do 01.01 gdje se onda podiže na procijenjenu vrijednost koja će biti poznata nakon objave međunarodnog natječaja.
Neovisno o odobrenju agencije unitedu kupaca za kompaniju neće nedostajati.
Opet se ne vidi na prodaji onih 50 tisuća na 7,5 i 30 tisuća na 7,55? Nema pritiska na prodaji nema trgovanja. Ili opet krivo čitam?
Jel postoji opcija da se drzava umijesa te odgodi pocetak prodaje opte za godinu dana?Naprimjer smjeni glavnog u Aztn te novi sprovede tu odluku?