Taj rizik svakako ne treba zanemariti, ali nije da se o tome već nije pisalo odmah nakon kupnje Tele2:
https://lider.media/aktualno/united-group-preuzimanje-tele2-uznemirilo-i-telekome-i-televizije-25929
Dakle, u samom naslovu stoji da je preuzimanje Tele2 uznemirilo i telekome i televizije, odnosno HRT. Svatko će na svoj način pokušati osporiti preuzimanje. Hoće li uspjeti, vidjet ćemo.
Što se tiče AZTN-a, oni bi se trebali baviti koncentracijom, ako sam dobro shvatio, a ne tumačenjem Zakona o elektroničkim medijima (čije bi izmjene BTW kroz par tjedana trebale ići u javnu raspravu).
Ako će netko već pozivati za odredbe Zakona o e-medijima, to mislim da nije AZTN, nego netko drugi, vjerojatno Agencija za e-medije. A kako da se oni pak očituju, ako proces nije završen prije nego što AZTN donese svoj pravorijek?
Ovo sve je moje lupanje, dakako, disklejmer.
Zakon o medijima je takodjer u procesu dopuna i izmjena. Da li je to slučajno ili nije ne znam…. al bas ako bi se trebao opredijeliti, rekao bih da nije.
Otvoreni 12. Dani elektroničkih medija: U fokusu novi Zakon o elektroničkim medijima
HND izašao iz Radne skupine za izradu Zakona o elektroničkim medijima
IMHO
Čitam što pišete.
Mene je pomelo u posljednjem padu.
Al’ ne vidim trenutno bolje prilike na tržištu.
Mislim da je ovo još uvijek dobra cijena , prije završnice. Bliži se.
(1) Pružatelji medijskih usluga moraju u pisanom obliku prijaviti tijelu nadležnom za zaštitu tržišnog
natjecanja svaku namjeru provedbe koncentracije poduzetnika koja ispunjava uvjete za nastanak
obveze prijave namjere provedbe koncentracije u smislu propisa o zaštiti tržišnog natjecanja.
(2) Pružatelji medijskih usluga koji imaju koncesiju i/ili dopuštenje za obavljanje medijskih usluga
moraju u pisanom obliku prijaviti Agenciji za elektroničke medije bez odgode svaku namjeru
pripajanja ili spajanja, namjeru svakoga drugog oblika zajedničkog ili usklađenog djelovanja kao i
svaku promjenu vlasništva, bez obzira na uvjete utvrđene propisima o zaštiti tržišnog natjecanja.
(3) Agencija za elektroničke medije će na zahtjev tijela nadležnog za zaštitu tržišnog natjecanja
dostaviti stručno mišljenje u roku od petnaest dana od zaprimanja zahtjeva za dostavu tog mišljenja.
Ako nakon isteka tog roka Agencija ne dostavi zatraženo mišljenje, smatra se da nema primjedaba na
provedbu prijavljene koncentracije iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Tijelo nadležno za zaštitu tržišnog natjecanja ocjenjuje prijavu namjere koncentracije iz stavka 1.
ovoga članka i donosi odluku u skladu s odredbama propisa o zaštiti tržišnog natjecanja.
Članak 62.
(1) Agencija ocjenjuje prijavu namjere iz stavka 2. članka 61. i njezine učinke, a vezano za zaštitu
pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
(2) Nedopuštenim pripajanjem ili spajanjem, svaki drugi oblik zajedničkog ili usklađenog djelovanja
kao i promjena vlasništva smatra se ako:
– pružatelj medijske usluge koji ima koncesiju na državnoj razini i ima udio u drugom pružatelju
medijske usluge iste razine ili nižim razinama s više od 25%
– pružatelj medijske usluge koji ima koncesiju na regionalnoj ili lokalnoj razini ima udio u
drugom pružatelju medijske usluge na istom području odnosno području više ili niže razine s
više od 30%
– pružatelj medijske usluge koji ima koncesiju ima udio u pravnoj osobi čija je djelatnost
prikupljanje, oblikovanje i posredovanje oglasa s više od 10%
(3) Uvjeti iz stavka 2. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuje na fizičke i pravne osobe koje
imaju udjele u pružatelju medijske usluge.
(4) Uvjeti iz stavka 2. ovoga članka na odgovarajući se način primjenjuju i na pružatelje medijskih
usluga putem satelita, interneta, kabela i drugim dopuštenim oblicima prijenosa, pružatelje usluga na
zahtjev, platformi za razmjenu video sadržaja te pružatelje elektroničkih publikacija.
(5) Iznimno od stavka 2. ovoga članka nedopuštenim pripajanjem ili spajanjem neće se smatrati ako
Vijeće za elektroničke medije nakon provedenog testa javne vrijednosti utvrdi da ne dolazi do
narušavanja pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija, a u slučajevima kada se radi o
nakladnicima na lokalnoj razini.
(6) Povezane osobe u smislu ovog Zakona
ovako izgled prijedlog članaka 61. i 62.. novog Zakona kojega očekujemo
ako ima netko od pravnika da nam protumači jer djeluje mi to vrlo nedorečeno
United Group To Face Stiff Competition In Croatia
Fitch Solutions / Telecoms, Media, Technology / Croatia / Mon 03 Jun, 2019
Key View:
Tele2 has sold its Croatian operations to United Group.
We believe United Group will leverage Tele2’s mobile assets to create a larger converged player.
The Balkans remain a hotspot for consolidation.
As we have previously highlighted, consolidation remains one of the major trend in the European telecoms market (see ‘Telecoms Consolidation View Playing Out In Europe’, January 23 2019). The Balkans have been particularly affected by this wave of consolidation, with regional players expanding their presence across several countries, as larger telecoms companies continue to exit Central and Eastern European markets to focus on their core Western and Nordic operations.
By acquiring Tele2’s assets in Croatia for EUR220mn, United Group is among the regional players currently expanding their footprint in the Balkans. The company already controls Serbia Broadband (SBB) and Telemach, being present in Serbia, Bosnia and Herzegovina, Montenegro and Slovenia. By becoming the third operator in Croatia, it will continue to challenge Deutsche Telekom and A1 Telekom’s operations across the region.
United Group will enter a very competitive market. T-Hrvatski Telekom (T-HT) and A1 Croatia already offer mobile and fixed services, with the former controlling around 50% and 60% of both segments, respectively. Furthermore, since 2014, T-HT has been a shareholder of wireline operator Optima Telekom following a pre-bankruptcy settlement process and will retain the shares until 2021. This means that T-HT not only is the market leader, but has a degree of control also over Optima Telekom, leaving A1 Croatia to be the only wireline player to effectively challenge T-HT’s dominance.
With fixed telephony subscriptions declining and mobile penetration at almost 103%, operators are increasingly focusing on convergence to sustain growth. According to regulator data, at the end of 2018 cable TV and IPTV registered an increase in the number of subscribers, reaching 178,200 and 424,400 respectively and signalling potential further expansion. Meanwhile, different type of bundles reported different trends: dual-play subscriptions fluctuated but remained the most popular package with around 500,000 subscribers, while triple-play services registered a decline. Quad-play offerings proved to be the most successful, growing by 53% year-on-year to 210,000 subscriptions. We expect T-HT and A1 to continue strengthening their pay-TV offerings both in terms of reach and content to attract a wider subscriber base towards converged services. T-HT is already driving this trend, having bought pay-TV provider Evo TV in March 2019.
Convergence To Drive Growth
By acquiring Tele2’s operations, United Group will gain around 900,000 mobile subscribers, but no foothold in the wireline segment, being therefore unable to offer converged services. However, some of the company’s TV channels are already available in Croatia and we believe the operator will leverage its regional and technical expertise to build up wireline and pay-TV services to broaden its offering in the country. Private equity group BC Partners, United Group’s new majority owner, will provide the financial means to support the investment. In addition, investments in fixed broadband networks will be warmly welcomed by the Croatian government, which has been keen to support the improvement of broadband services in the country together with the European Commission.
….
Despite fierce competition, United Group’s investment in the Croatian telecoms market could benefit from a few upside risks. First, the country’s economic conditions have improved over the last few years and private consumption is solid. Strong private consumption is a key factor to shift subscribers towards premium offerings and the current healthy level of spending will sustain operators’ strategies. Second, the regulator has been actively seeking to improve the telecoms sector and encourage competition having scheduled auctions for additional spectrum, cut twice the high spectrum fees that weighed on the market for years and enacted wholesale line-rental regulations for broadband services.
This article from Fitch Solutions Macro Research is a product of Fitch Solutions Group Ltd, UK Company registration number 08789939 (‘FSG’). FSG is an affiliate of Fitch Ratings Inc. (‘Fitch Ratings’). FSG is solely responsible for the content of this report, without any input from Fitch Ratings. Copyright © 2019 Fitch Solutions Group Limited.
U svakom slucaju vidjet će se uskoro kako će se razvijati priča oko UG i Tele2. Novi Zakon je takodjer u proceduri javne rasprave i donosenja.
Ono sto je možda sporedno, al pokazuje sto konkurencija misli o dolasku novog telekom igrača su reklame na TV i u medijima. Već 6 mjeseci ni kod HT, a ni kod A1 nema ciljanih reklama..:. Ovaj, onaj uređaj nego se reklamira brend odnosno sam telekom, kvaliteta i brzina mreže ili prisutnost (najveći, najbolji i slično). To zorno govori da konkurencija zna da pouzdano dolazi “novi”…. jer u suprotnom ne bi u potpunosti mijenjali marketinšku strategiju i isticali snagu branda. I za to trošili, ali doslovno, stotine milijuna kuna.
dovoljno je vidjeti kretanje optiminih obveznica u zadnju godinu.
3OPTE rast sa 86 na 100 kuna u 2019 toj => 16%
zadnja transakcija 30.10. -> 25 milijuna kuna (cijena 100kn)
najveći volumen je bio 126 milijuna 14.06 po cijeni 94kn
što bi to još značilo osim da je poslovanje postalo stabilno i donosi dobit, te nema na vidiku šanse za stečaj?
Cijena dionice je isto odradila značajan rast od preko 300% sa 1,6kn
Drago mi je vidjeti g. Verdi da niste prodali svoje dionice