ZĆ je ispao iz top 10 dioničara 7.5. Nakon tog datuma bila je jedna blok trgovina sa skoro 160 000 komada. I više istresanja sa 20000 do 40000. Zbrojite sve to. Upitno je dal ima više municije🤔
A ti znaš da je to bas sve on prodavao?
On prodaje kad treba lovu za svoj startup projekt: Vaš link …
Kako god, to sto je njemu ostalo ne bi trebalo predstavljati nikakav problem “dobro raspoloženim” ualagacima.
iz brojki koje su dostupne, da bi se pokrili baš svi dugovi vjerovnika potrebno je da ponuda za preuzimanje bude oko 190 M EUR, a što bi značilo oko 1000 EUR po korisniku
da bi netko dao takvu ponudu, EBITDA bi trebala biti oko 190 M kuna
upravo zato mi je zametalo kvartalno izvješće, jer sam očekivao da će se trend okrenuti na značajno pozitivno, obzirom da se vrijeme prodaje približava
ja te brojke, za sada, ovdje ne vidim
Prilikom pripajanja sa H1 Optima je procijenjena na 7,31.
Sa H1 bi trebala vrijediti ipak malo više.
Na to procijenjenu vrijednosti treba dodati premiju. Ipak pričekajmo prodaju pa ćemo biti pametniji.
st..brajo…ne virujem preuzimanje za 190 ml.eura. …mislim da ce preuzimanje bit od 90 do max 110 mil eura….brzo ce vrime pokozat
..ne 1000 vec 500 eura po korisniku…
iz brojki koje su dostupne, da bi se pokrili baš svi dugovi vjerovnika potrebno je da ponuda za preuzimanje bude oko 190 M EUR, a što bi značilo oko 1000 EUR po korisniku
da bi netko dao takvu ponudu, EBITDA bi trebala biti oko 190 M kuna
upravo zato mi je zametalo kvartalno izvješće, jer sam očekivao da će se trend okrenuti na značajno pozitivno, obzirom da se vrijeme prodaje približava
ja te brojke, za sada, ovdje ne vidim
Ej stari… ne znam sto ti znaci korisnik. Mjere se RGU – revenue generated units… jel jedan korisnik može korisiti jednu, dvije ili tri usluge. I da cijena bude 190 miiijuna eura s dugom to bi bilo 120-130 milijuna eura bez duga sto daje 13-14 kuna po dionici.
Bit će koliko bude, samo neka bude.
@naimxs
mislio sam na RGU, do cijene od 1000 EUR došao sam prema podatcima iz “regiona”
dug je naveden kako u predstečajnoj, tako i u financijskom izviješću i iznosi cca 95 M EUR (dugoročni + kratkoročni)
vrijednost kompanije po nominalnoj cijeni je isto cca 95 M EUR
procjena vrijednosti kompanije iznosi 7xEBITDA – dug (vidi plan restrukturiranja)
iz toga proizlazi da ako i mi mali želimo ovdje vidit nekakvu zaradu, uprava mora dodat gas
veliki namiruju svoj dug iz više osnova (kredit + obveznice, i tek na kraju dionice)
mi mali imamo samo dionice
mi ne kotroliramo većinu glasova, to rade veliki
prema tome, samo je nama malima u interesu da EBITDA na kraju godine bude oko 190 M kuna ili što veća, jer će onda i cijena preuzimanja po dionici biti veća
dug po kreditu i obveznicama će se svakako vratiti prije ili kasnije (čitaj: veliki će se namirit)
činjenica je da svi ovdje želimo zaradit, ja samo pozivam na oprez jer sam očekivao da EBITDA počne vidljivo rasti
Ma joj… treba računati neto dug, a ne ukupan dug.
Dokument o vrednovanju je prastar, iz 2014. godine i to nije sveto pismo nego ideja o nekom budućem vrednovanju koja je vjerovnicima podastrijeta radi donošenja odluke o usvajanju i provedbi predstecajne nagodbe.
I zar ti stvarno misliš da taj koji će kupovati firmu neće znati da li su rezultati ušminkani ili nisu? Mislim, profesionalci koji se bave M&A poslovima, kao i business insideri u telekom sektoru poznaju telekom poslovanje bolje od svojeg dlana.
Gledaj, ajmo ovako… EvoTV… znaš sto je to? To je usluga digitalne televizije koju je HT kupio potkraj prošle godine. sa cca 71.000 korisnika koji ne koriste telekom usluge nego specijalan DBTV signal i infrastrukturu OiV. Dakle, kupovinom tih korisnika HT je kupio samo potencijal da te korisnike jednog dana prebaci na usluge HT u dugom roku i nešto prihoda (zanemarivo za HT). EvoTV posluje u sklopu društva HP produkcija doo. Ta, HP produkcija je placena vise od 3,5 prihoda od prodaje iz 2016. odnosno 2017, godine i 18,65 Ebitda iz 2017. Plaćeni EV/Ebitda temeljem pokazatelja iz bilance za 2017. godinu je iznosio oko 16,9.
Dakle, tu i takvu firmu je HT je Hrvatskoj pošti platio ukupno 112,6 milijuna kuna od čega je 29,7 milijuna kuna plaćeno u novcu, a 82,9 milijuna kuna prijenosom imovine odnosno nekretnine. Navodno je na kraju 2018. EvoTV imao 71 tisuću korisnika sto znaci da je defacto ne korisnik, nego potencijal prijenosa korisnika u HT mrežu placen 215 eura po korisniku. Gledajuci prihode HP produkcije ispada da su to korisnici koji izrazito malo troše jer prosjecno gledano oni troše oko 40-tak kuna mjesečno. Tako gledano, Optima koja ima 37.451 poslovnih RGU i 2000 korisnika big date te 332.412 rezidencijalnih korisnika. Znaci sveukupno 371.863 RGU bi vrijedila kao potencijal (ne prema vrednovanju specifične usluge i njezinog korisnika sto bi islo na ruku Optimi koja ima dosta double i triple korisnika usluga) 80 milijuna eura ili 1,15 eura po dionici (8,50 kuna).
Dakle, ovdje ne uspoređujem nikakve rezultate ni multiple vezane na poslovanje nego gledam koliko HT vrednuje korisnike na (naj)donjem rangu potrošnje među kojima mogu već ionako biti sadržani korisnici njihovih telekom usluga (ponavljam EvoTV je usluga digitalne televizije koja ne koristi nikakve telekom resurse niti telekom infrastrukturu).
Dakle, nema nikakve sumnje da su najvredniji dio Optime njezini korisnici. I ovo je po mojem osobnom sudu najniža procjena vrijednosti te baze. Drugim riječima, vjerujem da ta baza vrijedi mnogo vise od 80 milijuna eura.
Recimo u Austriji, prije godinu i pol dana, najveći fiksni operater UPC (ala Optima) je placen 1,9 milijardi eura uključujući dug odnosno oko milijardu eura bez duga. Na kraju 3Q 2017, godine UPC je imao 1,431 milijuna korisnika. Dakle ispada da je korisnik neto (bez duga kompanije) placen 700 eura po korisniku (1.320 eura uklj. dug).
Eto, tako vam izgledaju najjeftinije i najskuplje varijante korisničkog vrednovanja firme. Negdje između te dvije brojke moguće je smjestiti vrijednost Optime vrednovane prema broju RGU.
Znaci imamo:
Sluzbena procjena prije pripajanja H1: 7,31kn
Najniza prodajna ako se uzme neka najmanja vrijednost po korisniku za kupca (primjer HT-EvoTV): cca 8,5kn
Ovo je jos bez premije kod kupnje i recimo u slucaju da je samo jedan kupac.
Trenutna cijena na burzi: 3kn (opa 3,06 dok ovo pisem 🙂
Znaci imamo:
Sluzbena procjena prije pripajanja H1: 7,31kn
Najniza prodajna ako se uzme neka najmanja vrijednost po korisniku za kupca (primjer HT-EvoTV): cca 8,5kn
Ovo je jos bez premije kod kupnje i recimo u slucaju da je samo jedan kupac.
Da, podcijenjeno je i to jako. Kažu da na burzi vremenom sve dođe gdje treba pa će valjda i ovdje 😉
Ma joj… treba računati neto dug, a ne ukupan dug.
Dokument o vrednovanju je prastar, iz 2014. godine i to nije sveto pismo nego ideja o nekom budućem vrednovanju koja je vjerovnicima podastrijeta radi donošenja odluke o usvajanju i provedbi predstecajne nagodbe.
I zar ti stvarno misliš da taj koji će kupovati firmu neće znati da li su rezultati ušminkani ili nisu? Mislim, profesionalci koji se bave M&A poslovima, kao i business insideri u telekom sektoru poznaju telekom poslovanje bolje od svojeg dlana.
Gledaj, ajmo ovako… EvoTV… znaš sto je to? To je usluga digitalne televizije koju je HT kupio potkraj prošle godine. sa cca 71.000 korisnika koji ne koriste telekom usluge nego specijalan DBTV signal i infrastrukturu OiV. Dakle, kupovinom tih korisnika HT je kupio samo potencijal da te korisnike jednog dana prebaci na usluge HT u dugom roku i nešto prihoda (zanemarivo za HT). EvoTV posluje u sklopu društva HP produkcija doo. Ta, HP produkcija je placena vise od 3,5 prihoda od prodaje iz 2016. odnosno 2017, godine i 18,65 Ebitda iz 2017. Plaćeni EV/Ebitda temeljem pokazatelja iz bilance za 2017. godinu je iznosio oko 16,9.
Dakle, tu i takvu firmu je HT je Hrvatskoj pošti platio ukupno 112,6 milijuna kuna od čega je 29,7 milijuna kuna plaćeno u novcu, a 82,9 milijuna kuna prijenosom imovine odnosno nekretnine. Navodno je na kraju 2018. EvoTV imao 71 tisuću korisnika sto znaci da je defacto ne korisnik, nego potencijal prijenosa korisnika u HT mrežu placen 215 eura po korisniku. Gledajuci prihode HP produkcije ispada da su to korisnici koji izrazito malo troše jer prosjecno gledano oni troše oko 40-tak kuna mjesečno. Tako gledano, Optima koja ima 37.451 poslovnih RGU i 2000 korisnika big date te 332.412 rezidencijalnih korisnika. Znaci sveukupno 371.863 RGU bi vrijedila kao potencijal (ne prema vrednovanju specifične usluge i njezinog korisnika sto bi islo na ruku Optimi koja ima dosta double i triple korisnika usluga) 80 milijuna eura ili 1,15 eura po dionici (8,50 kuna).
Dakle, ovdje ne uspoređujem nikakve rezultate ni multiple vezane na poslovanje nego gledam koliko HT vrednuje korisnike na (naj)donjem rangu potrošnje među kojima mogu već ionako biti sadržani korisnici njihovih telekom usluga (ponavljam EvoTV je usluga digitalne televizije koja ne koristi nikakve telekom resurse niti telekom infrastrukturu).
Dakle, nema nikakve sumnje da su najvredniji dio Optime njezini korisnici. I ovo je po mojem osobnom sudu najniža procjena vrijednosti te baze. Drugim riječima, vjerujem da ta baza vrijedi mnogo vise od 80 milijuna eura.
Recimo u Austriji, prije godinu i pol dana, najveći fiksni operater UPC (ala Optima) je placen 1,9 milijardi eura uključujući dug odnosno oko milijardu eura bez duga. Na kraju 3Q 2017, godine UPC je imao 1,431 milijuna korisnika. Dakle ispada da je korisnik neto (bez duga kompanije) placen 700 eura po korisniku (1.320 eura uklj. dug).
Eto, tako vam izgledaju najjeftinije i najskuplje varijante korisničkog vrednovanja firme. Negdje između te dvije brojke moguće je smjestiti vrijednost Optime vrednovane prema broju RGU.
Lijep post, samo mislim da ne možemo direktno uspoređivati koliko HT vrednuje korisnika i koliko će njegov konkurent vrednovati korisnika. Netko tko već igra (A1) ili želi (netko treći) ulazi na tržište koje je poprilično zasićeno i relativno malo za obujam, prvi (HT) je jak politički i tržišno, s gomilom keša koje može koristiti da ubija maržu…. nisam siguran da ti korisnik vrijedi isto bio polumonopolist ili netko tko se s tim treba boriti. Vidjet ćemo. Imam Optime dosta i volio bi da je tako kako pišeš, ali uvijek postoji neko ali… 🙂