Moje pitanje je Zašto je MOL onda ušao kao strateški partner u INU, ako je znao da će mu INA donositi samo gubitke?
Po ovome što je tu napisano očito je da MOL NIKADA nije planirao rafinerije modernizirati.
E sad mi možemo danima mlatiti praznu slamu kao ovaj u članku, ali MOL onda gubi 25 % +1 dionicu INE.
Vlada se treba pozvati na taj ugovor i oduzeti dionice MOLU.
A onda možemo razgovarati na ovoj razini KI BI DABI.
Na polja u Siriji i na profit koji su dobivali, dok se nafta i plin vadili se nisu bunili i nisu rekli da im je neisplativo.
Ta polja nisu bila ušla u cijenu i procjenu cijene tadašnje kompanije.
Sada bi se gospodin Jurčić, kao odgovorna osoba za taj ugovor javiti i tražiti da se ugovor u potpunosti ispuni, ili bi ga netko trebao pitati što je to točno potpisao?
Gospodin nije objasnio koliko će se povećati prihod INE zatvaranjem Sisačke rafinerije, kao i koliko će se povećati proizvodnja u odnosu na onu kada su preuzeli INU kao strateški partner.
Koliko misle uložiti u Inina postrojenja, bez Sisačke i Riječke rafinerije i kako se tumači toliko smanjene broja radnika, a INA je i dalje u velikim gubicima.
Pa ne bavi se INA samo preradom nafte?
Od kada su Mađari došli samo se otpušta ljude i to uglavnom s fakultetom, VSS sprema.
Lp
I još jedna stvar.
Ta rafinerija, kao i ona u Zagrebu su radile tijekom cijelog rata.
Isporučivali su goriva, ulja, maziva, antikorozivna sredstva, za hrvatske topove, tenkove,kamione, kalašnjikove…
Pri tome su granate padale po rafinerijama, ili su bili pod uzbunom.
Zato se to zove strateška industrija, jer u ratu Vam daje gorivo da se možete obraniti.
Vidjeti ćemo kako će se to završiti, ali INA i ljudi koji u njoj rade nisu zaslužili od Hrvatske države da se ovako ponaša prema njima.
I to nema nikakve veze s rentabilnošću, već sa strategijom ove države.
Ako hrvatska država ne želi naftnu-kemijsku industriju, onda je treba odmah sada zatvoriti.
To što marže rafinerija su trenutno na Europskom tržištu niske, ne znači da se to neće promijeniti.
Nisam pročitao pitanje zbog čega se naftni derivati i sirovine uvoze iz Mađarske, sada dok još obje hrvatske rafinerije rade?
Zar to ne smanjuje njihovu konkurentnost i donosi gubitke INI?
Zbog čega se poslovanje odvija na uštrb INE, a da se poveća profit MOLA.
Mislim INA bi samo s tim novcima mogla zbrinuti radnike rafinerije.
Milijun kuna svakom radniku netto.
A država treba pod hitno treba regulirati svoju poreznu i trošarinsku politiku i uvesti velike trošarine na one koji se bave uvozom naftnih derivata, kao i njegovim skladištenjem i provozom na teritoriji Republike Hrvatske.
lp
ps. Zanimljivo da brodska rafinerija radi punom parom i truje ljude u Slavonskom Brodu.
Što Janaf radi? On ne zna zatvoriti ventil, kao Rusi u Ukrajini?
Moze Hrvatska, kao vlasnik 44,5% dionica, naravno traziti da se investira i u obnovu refinerije u Sisku. Ali time bi si sama pucala u nogu, jer bi mogla za iduci desetak godina zaboraviti na bilo kakvu dobit, odnosno isplatu dividende, koju drzavni proracun treba kao ozebao sunce.
Nadalje, istina je da se dugo cekalo sa obnovom rijecke rafinerije i tu ja vidim jedinu problematicnu tocku, za daljni opstanak INA-e kao proizvodne kompanije.
Vlada bi svakako morala ustrajati na tome, da se tocno definira/fiksira dinamika, kojom ce modernizirati rafinerija u Rijeci, kao i dinamika kojom ce se realizirati prenamjena rafinerije u Sisku. Jedino tako, moze se narodu objasniti, da ipak postoji neka perspektiva za naftni business u Hrvatskoj.
I za Rijecku govore da ce “vidjet”..toboze je Sisacka na nepovoljnoj lokaciji. A sta su Budimpestanska i u Bratislavi na moru? Plan je njima i Rijeckoj kljuc u bravu.
I za Rijecku govore da ce "vidjet"..toboze je Sisacka na nepovoljnoj lokaciji. A sta su Budimpestanska i u Bratislavi na moru? Plan je njima i Rijeckoj kljuc u bravu.
tako je, ova se bitka ustvari i vodi oko riječke, sisačka je otpisana i to svi znaju
I za Rijecku govore da ce "vidjet"..toboze je Sisacka na nepovoljnoj lokaciji. A sta su Budimpestanska i u Bratislavi na moru? Plan je njima i Rijeckoj kljuc u bravu.
tako je, ova se bitka ustvari i vodi oko riječke, sisačka je otpisana i to svi znaju
[/quote]
Slazem se, bojim se da INA ide u propast. No o svemu tome se trebalo misliti kad se prodavalo, kome, kako, pod kojim uvjetima itd. Sad je nazalost to kako je.
S druge strane, vlada bi htjela naci investitora koji bi sve ulagao i radio, a da oni samo planduju i beru dividendu od nekog impresivnog rasta…
INU je ili trebalo prodati skroz nekom kvalitetnom investitoru, ili uopce ne prodati nista. Sada je to kompanija u totalnom konfliktu, uprava na ratnoj nozi itd.
Da je INA bila uspješna tvrtka danas bi se MOL žalio na INU što mu se zatvaraju neprofitabilne rafinerije po Mađarskoj. Treba pogledati istini u oči i ne dopustiti pajacima kao što je ovaj ministar, koji razumije jedino rječnik centralnog komiteta, da firmu odvedu u konačni stečaj i zatvaranje, a takvi su je u prošlosti i doveli do ovoga što imamo danas – isti takvi.
Pa INA je bila uspješna kompanija do rata.
Mogla je u to vrijeme bez problema kupiti MOL kao svoju ispostavu.
INA dolazi u probleme za vrijeme rata, kada je davala novac i gorivo za ratne operacije. Mislite da joj je bili plaćeno?
Pa gorivo za izbjeglice u hotelima, pa gorivo i ostalim hotelima.
INA je postala vlasnik mnogih hotela, na račun dugovanja prema njoj.
Također ukradene su joj benzinske pumpe u BiH i Srbiji.
Tada Vlada odlučuje da na dug (porezni) koja je INA dugovala od 500 miliona kuna, oduzme INI dionice i vlasništvo nad hotelima (INA TOURS) i daje ga bankama.
Bila je procjena da i tako devastirani hoteli i zemljišta (neki su bili u normalnom pogonu)vrijede milijardu kuna.
Ajmo malo pogledati situaciju sa strane dioničara, koji žele profit kao i ja.
Ono što nisam znao da MOL radi ekstra profit na Hrvatskom tržištu.
Znači našu naftu (koja je visokokvalitetna u odnosu na Molovu rusku) obrađuje i prodaje na našem tržištu.
Isto tako sav nedostatak nadoknađuje iz Mađarske rafinerije koja koristi lošu rusku naftu punu sumpora, čija je cijena u skladu s time.
A na hrvatskom tržištu prodaju po cijenama na mediteranskom tržištu.
Ako se građani pitaju kako je tako skupo gorivo a cijena je pala na međunarodnom tržištu, sada znaju.
Lp
Dioničari
Kad sam govorio da će ININA dionica vrijediti 8.000 kuna sanjao sam o modernoj kompaniji s dvije moderne rafinerije, koja će više od 80 % svoje proizvodnje crpiti iz vlastitih izvora nafte i plina.
Baš zbog toga jer se radi o manjim rafinerijama ja vidim fleksibilnost i mogućnost brze prilagodbe tržištu.
Kod većih postrojenja, mogućnost prilagodbe je puno manja i traži ogromna ulaganja da se prilagodi novome režimu rada.
Nažalost, istraživanje nafte i plina, ide se u potpunosti na zatvaranje tog segmenta poslovanja.
Dok bi se ljudi i znanje (sad je to popularno, KNOW HOW) preuzeli od strane MOLA.
čitaj; Nova nalazišta nafte i plina otkrivati će za MOL.
Tu je još jedna komponenta.
Proizvodnja čiste vode iz kraškog područja na velikim dubinama i njihova distribucija po pumpama.
To je voda izvrsne kvalitete koju uopće ne treba prerađivati, a INA ima koncesiju na nju.
trebalo je na Upravi donijeti odluku da se INA počinje baviti tim biznisom, ali je politički stornirana.
Kako će zatvaranje Sisačke i Riječke rafinerije utjecati na INU.
Prvenstveno prihodi će pasti i to jako.
Dobit, sumnjam da će se povećati.
Zašto? Velika sredstva će se trošiti na otpremnine.
Za to nema novaca, znači trebati će vraćati kredite.
Od kuda, kad nema proizvodnje i novonastale vrijednosti.
Morate znati da to nisu samo radnici koje rade u rafinerijama već i ININE firme koje ih održavaju, tj. STSI,CROSKO, dobavljači.
Sva nafta i plin koja će se izvaditi iz ININih polja ići će u Mađarsku i Slovačku rafineriju na preradu.
Znači ni tu više neće dobiti, ni profita.
Pardon, dioničari Mađari bi rekli da INA neće raditi gubitke.
Vađenje nafte s naših polja, njihov transport do mađarskih rafinerija i natrag povećava troškove proizvodnje i prerade, pa će dobit od nafte iz Ininih polja biti manja, ili će biti gubitak za INU.
Naravno Mađari će preuzeti Sloveniju, BiH i Srbiju u potpunosti za prodaju svog goriva i derivata.
Znači za dioničare INE ostati će samo prodaja na hrvatskom tržištu, bez svog goriva i konkurencije u obliku samih Mađara koji imaju Tifon pumpe.
Tu moramo računati i na ogorčenosti hrvatskih građana koji će zbog toga ići na pumpe od konkurencije.
Na kraju krajeva kvaliteta Molovih rafinerija i njezinih proizvoda u uljnom programu je puno lošija od Ininih rafinerija.
Jedina mogućnost profita za Inine dioničare vidim u onome što je rekao glavni ekonomist INE g. ŠARAvanja.
On je naveo primjer Slovenije, koja nema rafinerije, pa ima gorivo za pumpe i manje košta od Ininog.
Znači jedino kupnja gotovih proizvoda i da se morskom putem doveze u skladišta u Rijeci.
Time bi INA bar poslovala na nuli, što je za trgovačko poduzeće čist OK.
Za dioničare INE baš nisam siguran.
Lp
Zaboravio sam još jednu stvar.
INA će ukoliko zatvori Rafinerije, morati sanirati to područje.
Kako je za vrijeme rata rafinerija jako stradala i zemlja je puna nafte, kao i razni muljevi koji se nalaze u sabirnim jamama troškovi sanacije će biti ogromni.
Svi ti muljevi se mogu jedino termički obraditi, a zemlja solidifikacijom.
Zbog velikih troškova koja bi morali napraviti zbog samog transporta na prihvatljiva odlagališta…..
Ne bi se začudio da na području sisačke rafinerije naprave spalionicu otpada, odnosno odlagalište za cijelu INU i MOL.
Bilo bi pametno da Sisak to ne dozvoli, ako se ne žele dalje trovati.
Inače u sklopu Sisačke rafinerije se nalazi spalionica otpada koja nikad nije proradila.
Lp
Znači ovakvim planiranjem poslovanja INE mogu zamisliti da će INA početi poslovati pozitivno za daljnjih 50 godina.