Objavljen natječaj za koncesiju za autoceste

Naslovnica Forum Komentari članaka Objavljen natječaj za koncesiju za autoceste

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Svi su nekaj prodali državno jedino ja nisam nikaj. Tuđman sused HT banke, Sanader i Jurčić INU, Petrokemiju će Vrdoljak, jedino ja nisam nikaj….si mi se u selu smiju, još pasata cc vozim…ma prodat cu ja autoceste, pa gde puklo da puklo…jedino je mesić kupio patrije…i lepo mu je…lepo, a i meni će biti…

“rok od 30 godina, a dodatno se navodi da će “točno trajanje koncesijskog razdoblja biti utvrđeno u drugoj fazi pregovaračkog postupka, a procjenjuje se na 30-50”

Pametnome ovo sve govori.

I onda dodje novi gazda,poskida naplatne kucice i uvede automatsku naplatu,vinjete….Sreze broj zaposlenika za 50-60%,a ovi odu na zavod i opet padnu drzavi na teret. Mila majko koji tudumi vode ovu drzavu.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Najbitnije

Meni ne ide iz glave Portugal, država sa skoro ideničnim problemima kao Hrvatska (počevši od odnosa prema radu i starteških i taktičkih eknomskih državnih grešaka pa nadalje).

U zadnje vrijeme se dosta govori o njegovim praznim autoputevima – ima ih 4 puta više po stanovniku nego Britanija, a 60% više po stanovniku od Njemačke. Sada su ti autoputovi golem problem jer su totalno beskorisni (t.j. prazni) a treba ih otplaćivati. Najznačajnija sredstva došla su – naravno – iz EU.

Sada im svi prigovaraju da bi bilo kudikamo pametnije da su se ti novci investirali u obrazovanje, infrastrukturu, povećanje konkurentnosti…itd. (sjetite se “našeg” Pelejškog mosta i studije dr. Ive Bičaniića koji tvrdi da je to najbijeliji i najnepotrebniji bijeli slon u Evropi). U Hrvatskoj se kod tog bjelog slona brkaju dvije stvari: povezivanje teritorija i ekonomska isplativost. Kod hrvatske strane težište je na prvom, a EU gleda – poučena Portugalom – samo ovu drugu stranu.

Kruži podatak da bi, da je autoput isplativ, potreban promet od 10 do 12.000 tisuća automobila dnevno. Znam da su profesori sa Saobraćajnog fakulteta bili žestoki kritičari autoputa Zagrab-Split iz niza razloga.

Da li itko zna koliko automobila dnevno prođe našim autoputovima, ne samo ovim Zagrab-Split? Nije li ova ideja “monetizacije” samo još jedno svjesno samoobmanjivanje – jer tko će “monetizirati” nerentabila autoput?

Sve što je državnim rukama je papi lova.Kratkoročno ,manje zaposlenih uhljeba,
politička elita u dužem vremenskom razdoblju gubi moć.I to je dobro.
A jednokratna financijska inekcija smanjuje javni dug,a nama su sredstva potrebna
jučer.I to sve ide svojim pozitivnim tokom.Što god država bude kontrolirala
manje zaposlenih,što god bude bilo manje stredstava koje oni zarađuju.Ne može država zrađivati.Oni su rasipnici.Bili i ostali.Rekao bih za ove sadašnje na vlasti da nisu dostatno pametni da vode državu u kapitalističkom okruženju.
Oni nemaju pojma.Sa današnjeg aspekta HDZ je za njih nila majka.Ne bih rekao
da su veći lupeži,ali da su manji znalci to uopće nije sporno.Izgleda mi da su
postavili dobre temelje da izgube izbore iako bi se moglo dogoditi da im ovih
potencijalnih 20 mlrd.kn dođe kao predizborna inekcija da bi se skupo prodali.
Ako monetarizacija autocesta prođe,imaju šanse da dobiju i slijedeće izbore.

Sa ovakvom vladom ćemo biti gladni meda i žedni mlijeka!!!!!!!


Najbitnije

Kruži podatak da bi, da je autoput isplativ, potreban promet od 10 do 12.000 tisuća automobila dnevno. Znam da su profesori sa Saobraćajnog fakulteta bili žestoki kritičari autoputa Zagrab-Split iz niza razloga.

Da li itko zna koliko automobila dnevno prođe našim autoputovima, ne samo ovim Zagrab-Split? Nije li ova ideja "monetizacije" samo još jedno svjesno samoobmanjivanje – jer tko će "monetizirati" nerentabila autoput?

Podatak je da je za standardnu autocestu potrebno 15.000 automobila dnevno da bi bila isplativa. Godisnji prosjek naravno.

Svojedobno sam trazio tocne podatke, ali nisam nasao nesto pametno. Osim u jednom clanku, kojem sam izgubio link, koji je rekao da je ZG-Split na razini 6700 vozila dnevno, ZG-Rijeka je skoro na 10.000 ili mozda i nesto preko.
ZG-Macelj je blizu ili na samoj granici isplativosti od 15.000.
Bivsi ‘bratstva i jedinstva’ je nesto ispod, ali se racuna kao isplativa jer je vec amortizirana i nema otplata kredita vec samo odrzavanje.

ZG-Split ni po kojem kriteriju ne moze biti rentabilna po broju vozila.
Ni danas a vjerojatno ni za 30 godina.

No, cak i takva autocesta moze biti rentabilna ako se stavi visoka cijena cestarine – sto nije u slucaju ZG-Split, ili ako se dodaju neki dodatni prihodi kao sto je posebna trosarina na gorivo koja je uvedena kao poseban prihod HAC-a. No, ni to nije pomoglo HAC-u.

S druge strane cijena koncesije nece biti komercijalna. Novci koji ce se dobiti nece pokriti kompletne kredite koji su podignuti da bi se izgradile te autoceste. Zato u koncesiju idu i autoceste koje su vec i amortizirane poput ‘bratstva i jedinstva’ da bi se izvuklo sto vise.

A i nakon davanja u koncesiju i vracanja kredita (ako se nece potrosit na nesto drugo) drzavi i HAC-u ce ostati jos kredita za izgradnju koju ce trebati otplatiti proracun. Mislim da ce ostati oko 25% kredita, ali tocno koliko naravno ovisi o konkretnoj cijeni koncesije.

To ima smisla jer nakon 30 i 50 godina autocesta ce i dalje postojati. Cak i ako je koncesionar nece odrzavati, tuneli i usjeci se nece zatrpati niti ce se mostovi i vijadukti srusiti. A obnoviti autocestu je puno manji trosak od njene gradnje.

Veca je opasnost ako Vlada koncesionaru zagarantira prihod da bi dobila sto veci iznos odmah u proracun. To se najcesce ubaci sitnim slovima u ugovor u najboljoj HR maniri (INA/Sanader itd.).
U tom slucaju bi se mogle dogoditi apsurdne stvari da ce (neka buduca) Vlada morati koncesionaru nadoknaditi manjak prihoda ili uvesti neke apsurdne mjere poput zabrane voznje starim cestama i sl.
Jednako kao sto Grad Zagreb ZGO-u placa manjak prihoda sa procistac voda ili kako je kod privatizacije vodovoda u nekim juzno-americkim drzavama doslo do apsurda da se zabranjuje koristenje kisnice.

Loki

Za loki07

Dali ste dobre nadopune, slažem se. Ali kako i sami kažete, autoput ZG-ST ne može biti nikako rentabilan sa prometom više nego dvostruko manjim od minimalno potrebnog. Ali ZG-Split ima više kilometara nego svi ostal autoputovi zajedno!?!?

Kako li je samo taj autoput mogao uopće biti izgrađen?! I Čaćić se još slavi kao “glavni” za njegovu izgradnju jer ga navodno bez njega ne bi bilo?

Ovdje je nemoguće ne prisjetiti se kritika na samu ideju gradnje autoputa ZG-ST koja se ismijavala još za vrijeme socijalizma (nacionalistička ideja, faraonski projekt itd.).

Dakle, podaci koje ste Vi naveli su me samo još dodatno uvjerili da je ta ideja monetizacije naših autocesta samoobmanjivanje. Jer ako autoput koji ima više kilometara nego svi ostali zajedno nije rentabilan, onda je ideja “monatizacije” ostalih krajnje upitna.

Da kratori te ideje nisu sa svojim plaćama na budžetu sažalijevao bi ih.

Ova monetizacija je samo drugi naziv za rasprodaju nacionalnog bogatstva i kupovinu socijalnog mira do kraja mandata ako mandat ne bude naprasno prekinut.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

Za Frankie

Poštovani,

socijalni mir može prekinuti samo dolazak MMF a nakon njega i “trojke” t.j. zadataka koje će ona postaviti a glavni će biti – opet mi je muka od ponavljanja – ostvarivanje primarnog budžetskog suficta koji će pokrenuti masovna otpuštanja u državnom i javnom sektoru.

Socijalni mir je “na ovim prostorima” sinonim za “vječitu” situaciju nerada, nereda, bijede, životarenja i međunacionalnih sukoba (tim redoslijedom)i tek srozavanje do ruba gladovanja može nešto promijeniti “iznutra”.

Sjetite se one sjednice SIV-a u tri ujutro u bivšoj SFRJ i “petonožne životinje” (the five-leg animal).

Dakle možete biti mirni još barem nekoliko mjeseci do godine dana!

SDP KREĆE U RASPRODAJU DRŽAVE:

http://www.index.hr/vijesti/clanak/sdp-krece-u-rasprodaju-drzave/705131.aspx

Stoki sitnog zuba uzimaju koliko hoće .

Ako nema , dignu kredite koliko hoće ,i sa bilo kakvom kamatom .

Ako im još nije dosta uvedu 572 razna poreza .

Pa uvedu :
“legalizaciju”,
“fiskalizaciju ”,
“energetski certifikat”
…kojima stoki sitnog zuba izvuku 20 miliardi novog poreza .

A ako im još nije dosta sve rasprodaju za siće :
INU , HT , ZABU , PB ,Plivu ,HPB ,CO , Autoceste…

El Dorado koji im neće nikada presušiti .

.

@Marx
Ma ja sam miran kako okrenes da okrenes.

Uvik ɐɹʇuoʞ ! Sitne duše mogu da mi puše!!!

New Report

Close