Pa nemojte tako, kod nas su vozači kamiona izuzetno društveno uspješni. Mnogi od njih su generali, a malo ih je ostalo siromašnih.
Nece nasi vozaci ici vani, nego ce veliki logisticari, kao sto su Rhenus, Schencker, Panopa,Betz, Kühne & Nagel… doci u Hrvatsku, otvoriti firmu uposliti hrvatske truckere, koji kostaju samo 1/3 u odnosu na njemacke kolege i voze kilometar za 10 centi.
Sve je to vec vidjeno, pogledajte samo koliko kamiona ima bugarske registracije.
Strasno, treba zabraniti strancima da dolaze kod nas i zaposljavaju nase ljude.
Ljudi jos nisu shvatili sta znaci ulazak Hrvatske u Europsku Uniju.
To im je najblize bivsoj Austrougarskoj. Treba samo vratiti se u povijest i pogledati koje i cije su tvrtke bile u Hrvatskoj.
Nazalost, izgleda da ni ovoj Vladi (a cijelom politickom tzv establismentu) nije jasno da su oni kao i Hrvatska izgubili odredjeni znacaj i moc koji imali.
Najbolji slucaj je zakon lex Perkovic.
Racunam da ce za jedno 5 godina uci tim malim balkanskim glavicama da smo sa EU jedna te ista drzava sa odredjenim samostalnostima u odlucivanju, ali i sa odredjenim obvezama u odlucivanju.
A oni koji se boje europske konkurencije, siroko im polje, Europa je velika. Za biznus nema ogranicenja.
Jedino dobro sto je postojalo u hrvatskoj je stvoreno jos u austro ugarskoj. Od cesta preko privrede pa do obrazovanja i kulture. Da nije bilo A-U i krizanja domorodaca sa ucenim i naprednijim strancima, prosjecni IQ ne bi nam bio 89 nego 69…
Jedino dobro sto je postojalo u hrvatskoj je stvoreno jos u austro ugarskoj. Od cesta preko privrede pa do obrazovanja i kulture. Da nije bilo A-U i krizanja domorodaca sa ucenim i naprednijim strancima, prosjecni IQ ne bi nam bio 89 nego 69…
***da baš gledamo u “Sulejmanu” kak ste se križali sa učenim i naprednijim Turcima, doduse to vam nije povečalo prosječni IQ niti vam je izgradilo ceste, privredu, obrazovanje, ali vam je dalo “kulturu”
Pa i kod nas se radi do maksimuma !
Odlijev vozača prema zemljama EU tek hvata svoj zamah, zato bi se poslodavci u HR trebali zapitati dali će oni ostati bez jeftine radne snage. I poduzeti nešto po tom pitanju… na pr. promjeniti način plačaja, ne plačati na postotak, povečati prijave (najviše vozača je prijavljeno na minimalce), plačati benificirani radni staž (velika večina poslodavaca to ne čini, iako je to zakonska obaveza), promjeniti odnos prema vozaćima, poštivati radna vremena vozača… itd.
Javna je tajna da vozači u Hrvatskoj rade prekovremeno i to izvan svih dopuštenih limita, a prikazuje im se samo osnovna satnica, osatatak radnih sati se skriva jer po zakonu vozači niti ne smiju imati veću satnicu. To u praksi znaći da bi se poštivala zakonska norma na svaka dva vozača u firmi trebalo bi zaposliti još jednog vozača. Koliko je to radnih mjesta ?
Zašto o takvim stvarima ne pitate Marijana Banelija kojega toliko volite navoditi. Pitajte one koji će vam reči istinu, a ne mazati oči brojkama.
Maštarije poslodavaca da će doći jeftina radna snaga sa istoka neće se ostvariti jer u Hrvatskoj ima previše nezaposlenih i državi neće biti u interesu uvoziti radnu snagu.
U ime udruge profesionalnih vozača Convoy.
Dragan Valjak